Wiet Recepten


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb gemerkt dat toch een aantal mensen hier blowen, dus vandaar dat ik een topic open met wat van mijn persoonlijke wietrecepten.

Toen ik begon met het koken met behulp van wiet, ben ik in het begin vooral gaan werken met wietmelk en wietboter, waarvan wietmelk eigenlijk de makkelijkste variant is. Ik zal ze beide even kort uitleggen en volgende keer geef ik een heus recept.

Wietmelk
Benodigdheden:
- Melk (bij voorkeur volle melk of anders half volle)
- Als je halfvolle melk gebruikt: Klontje boter
- Pannetje om de melk in warm te maken
- Wiet of Hasj (Ik gooi het meestal op een mooie 0.6 of 0.7 gram per persoon, dat zijn dan 2 Joints voor mij en dan weet ik zeker dat je wat hoort te voelen. Ik raad je eigenlijk aan om een gram per persoon te doen.)
- Uiteindelijk heb je nog iets nodig om te melk te filtreren, een filter of bijv. een doek.

Stappenplan
Stap 1: Je zet je pannetje melk op het vuur en laat het op laag vuur (de melk mag niet koken, maar moet wel warm worden zodat de THC in het vet gaat trekken)
Stap 2: Je pleurt er je verkruimelde(!) wiet/hasj bij
Stap 3: Klein blokje boter erbij doen als je halfvolle melk genomen hebt
Stap 4: Je roert en zorgt dat niets aanbrandt, of aan de pan blijft plakken (het is slim om de zijkanten van de pijn heel lichtjes in te smeren met boter, zodat de thc niet blijft plakken, iedereen met een ijzeren grinder weet wat ik bedoel)
Stap 5: Blijven roeren, hoe langer je de wiet in de melk laat trekken, hoe sterker de melk wordt. (een half uur moet genoeg zijn, maar je kan de melk ook een uurlang of zelfs urenlang verwarmen.)

Je wietmelk is nu klaar! Best bij het overgieten de wiet eruitfilteren, bij hasj is dit niet nodig want alle hasj zal opgelost zijn.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wietboter

Het is bij wietboter ook belangrijk om dit op een laag vuur te maken, dit heeft te maken met het feit dat THC zichzelf oplost bij hoge temparaturen, vandaar dat we stoned worden wanneer we blowen maar niet wanneer we de wiet gewoon los opeten als echte gras eters! Let er dus op dat je deze beide recepten volgt op een laag vuurtje.

Stap 1: Kruimel je wiet en haal de takjes eruit
Stap 2: Smelt de boter op laag vuur en voeg (terwijl je roert) langzaam de wietpoeder toe.
Stap 3: Laat deze 2u zachtjes doorkoken op het laagste vuur in huis, deksel op de pan en om de 5 minuten even een minuutje doorroeren.
Stap 4: Je wietboter is klaar, maar voordat het hard wordt, is het slim de losse stukjes wiet en misschien takjes en kruimels te filtreren met een theedoek o.i.d.




Volgende keer zal ik uitleggen, hoe je je wiet snel en handig tot eadible kan bewerken doormiddel van een kaastosti met boter!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden