Nieuwe subcategorieën


Recommended Posts

Heb al een aantal maal posts voorbij zien komen waarin wordt gesteld dat er te weinig subcategorieën zijn, of in ieder geval het een en ander ontbreekt. We zijn met "weinig" begonnen zodat het forum overzichtelijk was en het er met weinig gebruikers niet leeg uit zou zien.

Uiteraard staan we open voor suggesties, we zouden natuurlijk klakkeloos categorieën van andere bekende fora's kunnen overnemen, maar dat is net iets te gemakkelijk en we willen natuurlijk ook enigszins "uniek" zijn.

Dus mocht je wat missen of een leuke aanvulling hebben, roept u maarrr!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Die chat zou me ook wel een goed idee lijken. Kan zijn dat het komt omdat ik relatief nieuw ben hier maar ik heb idd soms moeite om iets terug te vinden wat ik eerder gelezen heb. Op een chat kom je heel snel meer te weten. Moeten er wel vaak mensen online zijn natuurlijk anders is het ook zo eenzaam op de chat.. :shock::D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel wat ervaring met het beheren van fora en daaruit geleerd dat je best niet te snel (te) veel subfora aanmaakt. Het verspreidt de topics (en niet zo grote aantal posts) alleen maar waardoor de vele subfora vaak doodbloeden. Beter een beperkt(er) aantal subfora, deze groot genoeg laten worden en blijken er echt veel actieve topics over specifieke onderwerpen te zijn, pas dan kan je best er een extra subfora voor creeren imo :)

Succes alvast!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een chat lijkt me eerlijk gezegd niet zo'n goed plan, toch niet in het opzicht van het verspreiden van informatie over psychedelica en andere dope. Beter deze in subfora posten zodat deze beschikbaar blijft voor later & bekeken en/of besproken kan worden door anderen zodoende aan zo juist mogelijk informatie te komen.

Ook gaat een chat geen goed doen aan het actief houden/maken van het forum. Toch zeker niet wanneer pas opgestart.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Chat wordt inderdaad een beetje tricky, als er niemand is wordt het vrij ongezellig en heb je nog geen antwoord op je vraag. Op een forum komt er na een tijdje altijd wel iemand langs met een antwoord, en heb je meteen een soort archief met eerdere posts zodat je niet in herhaling valt.

Een aparte Vragen categorie zou kunnen, op zich kun je vragen in een van de bestaande categorieën neerplempen, maar als dat niet duidelijk genoeg is dan is een aparte categorie wel een plan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je een aparte categorie vragen hebt, kan je in de antwoorden eventueel nog weer verwijzen naar oudere post elders op het forum. Op die manier kan iemand die graag wat wil weten, heel snel vinden wat ie zoekt op het forum. Ik zou dat persoonlijk heel handig en makkelijk vinden. Soms heb ik gewoon geen zin om echt te gaan zoeken waar iets staat... 8-) (Jaja ik weet het, beetje lui soms.. :? )

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...
Ik ben wel voor een topic waar (interessante) gerelateerde links in gepost kunnen worden

Vind ik op zich een heel goed idee, zat laatst nog te twijfelen of ik een paar video's (van bigthink.com) zou posten, maar vond het geen "echt" topic waard. Een soort "Linkdump" categorie, met een onderverdeling van b.v. video's, gewone links etc?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben wel voor een topic waar (interessante) gerelateerde links in gepost kunnen worden

Vind ik op zich een heel goed idee, zat laatst nog te twijfelen of ik een paar video's (van bigthink.com) zou posten, maar vond het geen "echt" topic waard. Een soort "Linkdump" categorie, met een onderverdeling van b.v. video's, gewone links etc?

Dat is iets om even goed over na te denken. Op zich is een algehele linkdump niet slecht.. We verwachten geen 10.000 topics de eerst komende maanden... toch? Bij veel verkeer zou zo'n opzet wat onoverzichtelijk worden. Categorieen is wel mooi en overzichtelijk, maar ik heb ook veel sites bijvoorbeeld die zowel video's, als boeken en documentaires bevatten.. En dan kun je je weer opnieuw af gaan vragen of iets een aparte topic waard moet zijn. Ik zou zeggen, denk er eens over na- dan denk ik met je mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedere link/video etc. in een apart topic geeft idd snel een langere lijst (al zal het inderdaad vast geen storm gaan lopen), maar ik denk dat 1 topic met een hele hoop links nog sneller onoverzichtelijk wordt, helemaal als er tussendoor commentaar op wordt gegeven..

Zolang het een aparte categorie blijft en het de "echte" topics niet wegdrukt lijken me me meerdere topics geen probleem, het is dan meer een soort gedeelde favorieten-lijst waar niet perse in hoeft te worden gediscussieerd.

We gaan er nog ff lekker op broeden :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
We gaan er nog ff lekker op broeden :D

Vooralsnog begin ik overtuigd te raken van het feit dat dit inderdaad een goed idee is... Maar goed, een kuikentje komt ook niet na 1 zaterdag al uit zijn of haar ei :lol:

:shock: oh mijn god, doe ik ineens toch onbewust mee aan de opkomende paas-hysterie :shock:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, the horror! Ach, zolang iedereen pasen meer associeert met eieren van de paashaas dan met Jezus vind ik het best.. Is de commercie toch nog ergens goed voor :D

Perfecte timing trouwens, je post precies op de dag een jaar na de laatste post in dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Perfecte timing trouwens, je post precies op de dag een jaar na de laatste post in dit topic.

Ergens maakt me dat ook wel een beetje verdrietig...

Aaaaah :( *klopklop* Op welke manier? (Als het door de topic-doodheid komt, dat valt nog enigszins recht te lullen door te zeggen dat het blijkbaar allemaal nog voldeed, qua inrichting)

Nog een subcategorie die ergens wel fijn kan zijn.. zou vallen onder Media > en dan 'Internet' er nog tussen zetten. Dat zou een mooie plek zijn voor alle Youtube, Vimeo etc. content. Wat denk je daarvan?

Een plek om video's te posten zie ik sowieso zitten. Dacht zelf dat we die wel ergens kwijt konden in het linkdump verhaal, maar nu je het zo zegt klinkt een extra categorie Internet onder media eigelijk een heel stuk logischer :D Die schrijven we op..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aaaaah :( *klopklop* Op welke manier? (Als het door de topic-doodheid komt, dat valt nog enigszins recht te lullen door te zeggen dat het blijkbaar allemaal nog voldeed, qua inrichting)

Klein beetje met de 'doodheid' te maken inderdaad.. Terwijl het hier juist zo gezellig is. Dank je wel voor dit vernieuwende inzicht.. Bovendien, als niemand wat post, dan doen wij het gewoon 8-)

Een plek om video's te posten zie ik sowieso zitten. Dacht zelf dat we die wel ergens kwijt konden in het linkdump verhaal, maar nu je het zo zegt klinkt een extra categorie Internet onder media eigelijk een heel stuk logischer :D Die schrijven we op..

Je zou haast denken dat we vooruitgang boeken! Helemaal goed.. Er komen vast nog wel wat ideeen naar boven. Wanneer dat zo is, lees je het wederom hier... laten we zeggen, over exact 365 dagen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klein beetje met de 'doodheid' te maken inderdaad.. Terwijl het hier juist zo gezellig is. Dank je wel voor dit vernieuwende inzicht.. Bovendien, als niemand wat post, dan doen wij het gewoon 8-)

Het gaat hier idd soms met horten en stoten, moet ook zeggen dat de visie hier in het begin niet helemaal je-van-het wat m.b.t. het forum, ook omdat we geen idee hadden of. en hoe, alles zou lopen. Maar we komen er wel, on step at a time ;)

Je zou haast denken dat we vooruitgang boeken! Helemaal goed.. Er komen vast nog wel wat ideeen naar boven. Wanneer dat zo is, lees je het wederom hier... laten we zeggen, over exact 365 dagen?

Haha, over 365 dagen is een deal... Maar voel je vrij om ideeën die eerder bij je op komen ook vooral te ventileren :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

nog niet voorbij zien komen, misschien een categorie om jezelf voor te kunnen stellen?

uiteraard is dit niks nieuws, maar ik lees al een langere tijd mee op dit forum en misschien is het leuk dat we elkaar wat beter leren kennen. hoeft natuurlijk niet met je echte naam ivm je privacy.

al heb ik er geen probleem mee onder me eigen naam te posten, maar snap dat sommige mensen dat liever niet doen. ik persoonlijk vind het altijd wel leuk om te lezen waar mensen vandaan komen, de hobbys en andere dagelijkse bezigheden.

ik heb mezelf hier dan ook eindelijk geregistreerd omdat er normaal word omgegaan met elkaar integenstelling tot sommige andere forums.

just my 2 cents,

gr joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden