25 jaar oud? Werken tot na je 71ste


Recommended Posts

Mensen die dit jaar 25 worden, moeten doorwerken tot ze 71.5 zijn. De pensioenleeftijd blijft niet op 67, maar gaat de komende jaren flink omhoog.

Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) aan de Tweede Kamer. De hoogte van de pensioenen gaat door de nieuwe maatregelen fors omlaag, meldt EenVandaag.

Volgens pensioendeskundige Rajish Sagoeni houden gepensioneerden mogelijk maar 50% van het laatstverdiende salaris over.(!!!!!!!!!) Staatssecretaris Weekers gaat uit van veel te optimistische scenario's bij zijn berekening, vindt de pensioendeskundige. "Weekers geeft de zaak veel te rooskleurig weer", aldus Sagoeni tegen EenVandaag.

Doordat de AOW-leeftijd wordt gekoppeld aan de levensverwachting moeten mensen die nu 25 zijn werken tot ze 71,5 jaar oud zijn. Deze leeftijd is gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Bron Rtlnieuws.nl

Wat gaat U doen na na 51 jaar hovenieren, lassen, stratenleggen, of 51 jaar achter een bureau zitten?

Ik weet niet hoe het met u zit maar ik zal "die ene sigaret" niet meer laten liggen.

Of toch maar dat laatste biertje te laten staan, of toch maar koken in plaats van na een lange dag er "ff een pizza inknallen".

Deze man is er wel klaar mee.

En wij geven maar geld aan de grieken die het vertikken NIET later dan met hun 55e (!!!) kappen met werken.

Ik ben er klaar mee.

Alles wat lekker en goed is word steeds meer getaxeerd, denk aan een blowtje, truffeltjes, bier en sigaretten.

Waarom?

Zodat mensen langer leven en langer kunnen werken.

Wat heeft het dan nog voor zin om gezond te leven, en alles maar te laten staan, als toch die pensioenleeftijd word verhoogd?

Allemaal heel leuk dat ieders leven word opgerekt, er zijn maar weinig mensen die rond hun 60e geen klachten van hun werk overhouden.

Zie je het al voor je? 70 jaar oud en straten leggen?

Als ik op kantoor al hoor hoeveel 50+ers al rugklachten hebben, en dit is een fysiek "makkelijk" beroep.

Denk er eens over na

Ps.

Laten we eens een voorbeeld aan de fransen nemen, en de snelweg met vrachtwagens blokkeren en net zolang laten staan tot er eens GELUISTERD word naar wat het volk te zeggen heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Werken tot je dood word het als het zo door gaat.

Me eigen pa is stratenmaker geweest en die was op ze 50ste helemaal op lichaamlijk.

Al Hebben de stratenmakers het nu wat makkelijker als vroeger maar het blijft zwaar werk.

Belachelijk vind ik het!

Gr joerie

Werk je om te leven of leef je om te werken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden