plantjes topic


Recommended Posts

Zijn er hier ook mensen die hun eigen "plantjes" kweken?

Ikzelf ben op het moment aan het verbouwen dus fotos zitten er een aantal dagen nog niet in.

Het leek mij wel leuk om een topic te hebben met fotos van planten die mensen kweken ikzelf heb op het moment:

Wiet:

1x Blueberry

2x strawberry

1x frisian dew

1x bud orange

CActussen:

6x peyote, zowel cluster als gewone, de oudste is 41 jaar oud en bezit daarvan de import papieren!

3x san pedro

3x peru torch

1x san pedro cristaat

1x achuma monster vorm

Overig:

3x salvia

5x doornappel(datura)

3x morning glorie

En heeeel veeeeeel paddo sporen.

Verder heb ik nog peper plantjes maar die zijn niet zo interessant :lol:

Wie kweekt er nog meer?

Gr joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indrukwekkend lijstje! Wou dat ik zulke groene vingers had :P

Thuis heb ik op het moment helemaal niks staan. Tot vorig jaar stonden hier ±8 Peyote clustertjes, een San Pedro en 2 potten Morning glory.. De cactussen heb ik in al mijn wijsheid laten verbranden in de zon, en de Morning glory is uitgedroogd :(

Paddosporen liggen hier ook nog door het hele huis verspreid, maar daar zit weinig interessants tussen..

Mijn probleem is vooral dat ik hier te weinig ruimte heb, en snel de neiging heb dingen uit te stellen of compleet te vergeten, en daar kunnen de meeste levende organismes niet zo goed tegen. Paddo's ging op zich wel altijd goed omdat ik het licht/donker ritme, verwarming en de luchtvochtigheid had geautomatiseerd, dus dat was zelfs voor mij nog te overzien :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Indrukwekkend lijstje! Wou dat ik zulke groene vingers had :P

Thuis heb ik op het moment helemaal niks staan. Tot vorig jaar stonden hier ±8 Peyote clustertjes, een San Pedro en 2 potten Morning glory.. De cactussen heb ik in al mijn wijsheid laten verbranden in de zon, en de Morning glory is uitgedroogd :(

Paddosporen liggen hier ook nog door het hele huis verspreid, maar daar zit weinig interessants tussen..

Mijn probleem is vooral dat ik hier te weinig ruimte heb, en snel de neiging heb dingen uit te stellen of compleet te vergeten, en daar kunnen de meeste levende organismes niet zo goed tegen. Paddo's ging op zich wel altijd goed omdat ik het licht/donker ritme, verwarming en de luchtvochtigheid had geautomatiseerd, dus dat was zelfs voor mij nog te overzien :D

De groene vingers vallen wel mee hoor, als het eenmaal goed gaat is er niet veel omkijken na. Maar als je er totaal niet naar omkijk dan gaat het inderdaad niet goed.

Hier precies hetzelfde met paddo sporen maar ik heb wel 1 leuke soort liggen en dat zijn de hawaiaanse ;)

Dat van de peyotes heb ik totaal geen last van en die staan ook vaak te bakken in de achtertuin. Ik denk dat het verschil zit dat ik ze eerst aan de zon laat wennen. Ik denk dat jij ze met lekker weer zo na buiten heb gegooid met de gedachte dat ken wel met een cactus of zit ik ernaast :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb hier ook nog Panaeolus/Copelandia cyanescens sporen liggen, maar krijg ze niet meer aan de gang :( Sowieso een soort die nogal veel zorg vereist, al zijn ze de moeite helemaal waard :D

Dat was inderdaad het probleem met de Peyotes, heb geen tuin en achter het raam zetten was ook geen optie. Dus vol in de zon geknald, niet meteen hele dagen omdat ik wist dat dat niet goed voor ze zou zijn, maar het was blijkbaar toch al teveel van het goede :(

is paddos kweken moeilijk ik zou het ook is willen probeeren

Een kant en klare kweekset kopen is inderdaad een goed begin, als je er iets meer tijd in wil/kan steken is de PF-Tek ook een relatief eenvoudige methode om mee te beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden