• 0

Droogbox met PC-fan


reknak

Vraag

Hallo mensen, ik wil graag een droogbox maken met een schoenendoos en een pc ventilatortje, en ik heb beide.

Probleem, ik heb geen idee hoe ik die ventilator ergens op kan aansluiten (liefst op batterij/accu)

yLHrhKel.jpg

Het is een heel oude uit 2004, 12 V en 0.12 Amp

[EDIT]

Ik heb even op google gezocht en de oplossing blijkt heel simpel (geen idee waarom ik niet bedacht dat er vast zat tuts zijn om een batterij op een pc-fan aan te sluiten, maarja)

Ik ben van plan om een switch te kopen, zodat ik niet telkens het draadje hoef los te maken.

Nu weet ik niet hoelang zo'n fan met een 9v batterij doet.

Kan ik dat berekenen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

7 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Ik gebruik daarvoor een oude oplader van een telefoon, die zijn bijna altijd 12 volt, net als zo'n PC ventilator. Waarom wil je het liefste een accu/ batterij, geen stopcontact in de buurt?

Heb geen enkel idee hoe lang zo'n batterij het uit zou houden, op deze pagina hebben ze het in de comments over een paar uur. Op basis van het aantal Ampère wat zo'n batterij levert zou je het kunnen uitrekenen, maar school is helaas alweer een tijdje geleden voor me, dus kan je zo 1,2,3 geen rekenvoorbeeld geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

de 9v die ik heb zouden ongeveer 4-5 uur moeten werken, wat dus vrij weinig is, en best kostbaar wordt.

Ik wilde namelijk oorspronkelijk een batterij/accu gebruiken omdat de contraptie dan mobieler is.

Ik heb even verder gezocht en vond in een la met allerlei adapters eentje van 12V, precies genoeg voor maximale prestaties van de cpu-fan.

Hier een foto van mijn schrale droogbox 9Bgcfg0l.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
Is dit trouwens klein genoeg gesneden? ze zijn tussen de 0,5 en 1 cm in diameter

Doos ziet er OK uit en ik denk dat de truffels wel klein genoeg zijn.

Ikzelf heb vandaag ook een bestelling Atlantis toegestuurd gekregen. Deze keer zat er echter geen kartonnen kaartje bij om aan te geven welke truffels het zijn. Hopelijk zijn het effectief de ATLANTIS truffels...

Vond geen schoendoos dus heb snel een tupperware achtig doosje genomen, aborberend papier ingelegd en de vent van een versterker er op gelegd.

Lkr8bDYl.jpg

R61kfprl.jpg

CIJVARel.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zie er netjes uit, alleen wil je misschien ervoor zorgen dat er meer lucht langs kan en dat verse lucht langs alle stukjes gaan.

Niet dat ik er ervaring mee heb, maar het lijkt me logisch gezien effectiever als je aan tegenovergestelde zijkanten een gat maakt en aan een van die kanten de ventilator plakt.

Ben trouwens net klaar (tenminste, dat denk ik :D) met mijn eerste trip (10 gr Atlantis, ingenomen om 10 uur, het is nu 15:45)

Was in een bos en voelde me helemaal vrolijk en alles bewoog een beetje, verder geen hallucinaties maar wel felle kleuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Zien er allebei goed uit! Die van reknak lijkt heel erg op de "doos" die ik gebruik, al heb ik aan de bovenzijde wat gleufjes gemaakt om de lucht weer af te voeren, ipv aan de andere kant. Maar dat maakt lijkt me weinig uit. (misschien is de zijkant zelfs handiger omdat er dan minder kans is dat er iets van buitenaf in valt.)

Ik heb een vergiet (van gaas) kapot geknipt, plat gemaakt, en daar leg ik m'n truffels op, zodat de lucht aan alle kanten goed langs de truffels kan stromen, maar dat is meer luxe dan dat het echt noodzakelijk is :P

Ikzelf heb vandaag ook een bestelling Atlantis toegestuurd gekregen. Deze keer zat er echter geen kartonnen kaartje bij om aan te geven welke truffels het zijn. Hopelijk zijn het effectief de ATLANTIS truffels..

Aah, een Belgische vriend? Om een aantal redenen worden bij zendingen richting het zuiden geen labels meer aan de zakjes bevestigd. Maar als je de Atlantis besteld hebt, dan is dat zeker wat je hebt ontvangen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0
ah, een Belgische vriend? Om een aantal redenen worden bij zendingen richting het zuiden geen labels meer aan de zakjes bevestigd. Maar als je de Atlantis besteld hebt, dan is dat zeker wat je hebt ontvangen :)

Dat is dan sinds kort, in juli kreeg ik nog een labeltje. Ik heb er vertrouwen in dat het wel degelijk atlantis is, nog niet echt slechte dingen gehoord over magic-truffel.nl ;)

---

Over de box, die voorlopige van op de foto's heb ik meteen vervangen. Ik heb na een tijdje gewoon de ventilator terug op de amp gezet want ik het leek of de truffels langzaam aan het verkleuren waren en leken even vochtig te zijn na x aantal tijd. Het was meteen veel beter die versterker. Plaats zat en goede luchtcirculatie :D

Ze zijn al lang redelijk droog, maar ik heb al enkele keren gelezen dat ze vaak niet te kauwen zijn als ze helemaal droog zijn, omdat ze te hard zijn. TE hard lijken ze nog niet. Is er een manier om het te weten? Zijn ze dan echt bikkelhard?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden