Het Fascinerende Kwaad in de Spiegel..


Recommended Posts

Eerste tripreportje ever :lol:

Op 1 Augustus 2013 besluit ik dat het tijd is om mijn atlantis truffeltjes te gaan uitproberen. Aangezien ik hiervoor alleen ervaring had met de tampanensis truffels (maximale dosis: 10 gram, vers) besluit ik om een lemon tek thee'tje te maken met een half zakje (7.5) gram en eens te kijken of deze kleine rakkers me bevallen of niet.

Setting:
Het is half 8 in de ochtend. Ik heb de dag vrij en ben tenminste 6 uur alleen thuis; dat komt mooi uit! Cd'tje van Pink Floyd (Dark Side of The Moon; aanrader!) aangezet, in de tuin vast een deken en kussen neergelegd en de hond voorzien van eten. Het lekkere weer en het feit dat ik al klaar ben met werken moeten wel voor een goeie trip zorgen :) Ik kan eten uit de koelkast pakken en er is zat te drinken.


De come-up:
De thee is inmiddels klaar. Om de een of andere reden besluit ik niet alleen de thee op te drinken, maar ook de 7.5 gram gemalen truffels die ik gebruikt heb om de thee te maken op te eten; schijnbaar ben ik toch stiekem een beetje bang dat ik de thee niet goed gemaakt zou hebben deze keer.

Ik zet Futurama aan op de TV met de gedachte dat dit een goede bezigheid is om door de come-up heen te komen. Niets blijkt minder waar: nog geen 15 minuten later begint de thee al zijn werking te tonen. Ik trip nog niet, maar m'n blinde vlekken lijken zichtbaar te worden en ik voel me ernstig oncomfortabel. Ik merk ook, voor het eerst, dat ik het ineens koud krijg en dat mijn normaal altijd énorme aders net zo klein zijn als wanneer ik net uit een ijskoud bad kom stappen.

Ik verhuis naar buiten, de zon in, en sluit mijn ogen. Ik voel zeer veel spanning door mijn spieren gaan, vooral mijn rug, buikspieren en nekspieren en denk bij mezelf met mijn al wazig wordende hoofd ''Jezus... waarom moet je dit nou weer doen kerel? Bad gaan in je eentje is geen goed idee...'' om vervolgens deze gedachte weg te duwen en me te focussen op ontspanning... ik lig hier wel een half uur voor m'n gevoel, maar het blijkt veel korter geduurd te hebben.

Ik doe mijn ogen weer open en ik zie schapenwolkjes in de, voor de rest, hemelsblauwe lucht. Het valt me op dat het er uit ziet alsof het recht uit een tekenfilm komt en veel dichterbij lijkt te zijn dan normaal; alsof mijn ogen hebben ingezoomd op de wolkjes. Hoe langer ik naar dit tafereel staar hoe meer ze beginnen te bewegen en ineens besef ik het me... de truffels zijn echt in aan het slaan... Ik draai me om en kijk naar mijn handen: ze worden donker met witte stippen en ik zie mijn aders ineens zo duidelijk alsof iemand ze met een stift heeft nagetekend...


De Trip:

Ik heb heel erg sterk het gevoel dat ik íets moet doen, maar ik weet niet wat (dit had ik vorige keren ook voor lange periodes tijdens de trip) en dus loop ik heen en weer door de tuin en staar af en toe naar de hemel.

Ik voel me nog altijd alles behalve comfortabel en besluit binnen de CD van PF op te zetten. Ik ken 'm nog niet dus ik zet 'm gewoon op play vanaf het begin en begeef me weer naar de tuin. Ik sluit mijn ogen en het valt me op dat de normale vlekken die je altijd ziet als je met je ogen dicht naar de zon kijkt lijken te dansen en vormen maken. Snel open ik mijn ogen: Yep! Ook de vloer begint in en uit te zoomen hier en daar. De muziek klinkt enorm ''breed'' en geeft een fijn gevoel. Lichamelijk voel ik me nog niet top, maar ik merk al dat het snel de goede kant op gaat.

Ik besluit even naar het toilet te gaan en hier maak ik kennis met een oude vriend... het kwaad in de spiegel...
Ik kijk even naar mezelf en daar is het gevoel weer: ik wéét dat ik de persoon ben die ik in de spiegel zie, maar zo voelt het niet... Hij trekt meteen m'n aandacht en zodra ik even blijf staren word het al snel weer duidelijk: ik zie versies van mijzelf die je normaal alleen in horror films ziet. Alsof het ''koude'' en alien-achtige gevoel nog niet genoeg is om m'n haren overeind te laten staan zie ik mijn hele gezicht invallen en mijn huid langzaam donker grijs word. Ik moet hier, ondanks angst, om grijnzen maar merk niet dat ik dit doe. Resultaat? Goed schrikken omdat het monster in de spiegel begint te grijnzen met een enorm vervormde bek met tanden.

Ineens besef ik me weer dat ik eigenlijk van plan was een kleine boodschap te doen, om het netjes te houden, en doe ik mijn ding en ga ik terug naar de kamer. Ik kijk naar buiten en zie ineens regenboogachtige kleuren verschijnen: een rood, blauw en groene streep verdeelt mijn tuin in 3'en en het is prachtig...

Vervolgens ben ik ruim een uur muziek aan het luisteren, langzaam door het huis heen aan het lopen, want het lijkt wel alsof de zwaartekracht groter is geworden en dan ineens weer normaal word, en aan het dansen\gek doen en aan het kijken naar alle kleine vervormingen die ik overal zie.

Dan herinner ik me ineens dat mensen op fora altijd zeiden: ''Don't EVER look in the mirror for too long when tripping... guaranteed bad trip...'' en dacht ik aan wat ik een uur geleden had gezien bij het toilet. Ik loop naar de spiegel in de huiskamer en het valt me op dat ik nogsteeds een ''andere ik'' zie, maar dat hij er uit blijft zien als ik zolang ik maar beweeg. Zodra ik mezelf de kans geef om te staren gebeuren er monsterlijke dingen en gek genoeg valt zelfs de muziek dan weg of begint totaal te vervormen zodra dit gebeurd. Even bewegen\knipperen met de ogen en het verdwijnt voor heel even. Ineens besluit ik dat het een goed idee is om te kijken ''hoe ver'' ik kan gaan hier mee zonder bang\gek te worden: ik neem plaats op een stoel en ga op kleine afstand van de spiegel zitten. Het valt me op dat als ik níet naar m'n hoofd kijk mijn lichaam zelf niet echt vervormd op het typische ''ademen'' na.

Ik kijk mezelf diep in de ogen en binnen 2 seconden begint het weer. Het is erger dan wat ik tot nu toe gezien heb: de helft van mijn gezicht ving zonlicht en de andere helft zat in de schaduw en dit leek het te verergeren. Ik zag 2 koude zwarte ogen en het gezicht van een ervaren junk\zombie die steeds verder donker werd. Om het verder te laten gaan besloot ik een ''enge bek'' te trekken wat alles naar turbo snelheid haalde: de muziek viel weg, bijna alles werd donker en wat mijn hoofd zou moeten zijn was niets meer dan een stel ogen op de plek waar die van mij hoorde te zitten en het wazige, donkere gezicht van een demoon of iets anders bovennatuurlijks. Het voelt kwaadaardig aan en gek genoeg is mijn grootste angst op dat moment dat mijn, monsterlijke, spiegelbeeld een beweging zou maken die ík níet maakte (zoals in horror films). Dit lijkt een gekke gedachte, maar als het voelt alsof de persoon in de spiegel, die er eng uit ziet, toch echt ''jou, maar toch weer niet'' is krijg je dat soort gevoelens. Ineens voel ik angst opkomen die sterker was dan de fascinatie voor wat ik zó duidelijk zag in de spiegel en juist op dat moment springt een ander nummer van Pink Floyd op met keiharde kerk-bellen én komt m'n hond naar binnen stormen :shock: :shock:

Na tot de conclusie te zijn gekomen dat ik wel degelijk nog leef, ondanks de schrik van het nummer wat keihard hoorbaar was ineens en m'n gekke hond, geniet ik nog een tijdje na van de muziek, speel ik met het beestje en denk ik na over waarom mensen bijna altijd iets ''engs'' of een ''monsterlijke versie'' van zichzelf zien in de spiegel als ze gaan staren tijdens het trippen. Ik bedenk dat je het ''strange person in the mirror'' effect hebt (staren naar je spiegelbeeld met alleen 2 kaarsjes naast een spiegel, de rest donker) waardoor eigenlijk exact dezelfde hallucinaties gebeuren, alleen minder scherp en minder snel (zoek maar eens op, is interessant). Ineens kom ik tot de conclusie dat we ons veel te druk maken over uiterlijke schoonheid en begin hierover te filosoferen.

Hierna begint de comedown, die ook erg ongemakkelijk is, en ben ik binnen 2 uur weer zo goed als baseline.
Er is nog veel meer gebeurd tijdens de trip wat mooi, interessant, bijna eng of gewoonweg te gek was, maar dit kan ik óf niet goed beschrijven óf ben ik vergeten... Gek genoeg gebeurd dat laatste schijnbaar ook standaard elke keer wel :lol:







Bedankt voor het lezen! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vet report! Ik ga het er morgen ook maar eens op wagen om in mijn eentje thuis te trippen, hopelijk zal het me bevallen!

Toevallig nu in de comedown van een thuis-alleen trip... Het was fantastisch!

Tip: zet waar zéér rustig psybient (YouTube het maar) muziek op, ookal is het niet je ding, ga liggen en doe je ogen dicht. Zeker tijdens de come-up kan dit zéér rustgevend zijn.

Daarna geniet je óf van de closed-eye visuals óf sta je op als het goed inslaat en ga je doen wat je wilt doen :lol: Werkte fantastisch vandaag :)

Ik denk dat ik voor het eerst in m'n leven échte ontspanning bereikt heb. Ik ben nogal een ADHD'ertje ookal toon ik het niet echt en de vreedzame space & muziek was echt fantastisch...

dit soort dingen:

http://www.youtube.com/watch?v=16kRVoSy ... UA&index=5

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk report. Ik heb gelukkig nog nooit gehad dat ik van mijn spiegelbeeld schrok. Ik vind het meestal wel leuk om in de spiegel te kijken als ik onder invloed ben, ik blijf die reuze pupillen grappig vinden.

Vet report! Ik ga het er morgen ook maar eens op wagen om in mijn eentje thuis te trippen, hopelijk zal het me bevallen!

Dat zal vast wel lukken. Ik vind het het fijnst om in m'n eentje te trippen, tijdens een trip raak ik toch wat meer in mezelf gekeerd en andere mensen zorgen ervoor dat ik minder diep ga. Ik weet niet of je al tips voor alleen trippen hebt gelezen, dat is op zich wel handig om te doen. Maar zolang je maar weet dat je aan het trippen bent en het niet echt is zal het niet snel mis gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden