truffel chocolade reep?


Recommended Posts

hey gonzo, op de blog zag ik dit staan:

Droge truffels zijn vrij hard en daarom niet makkelijk meer te eten. Door ze tot poeder fijn te malen, bijvoorbeeld met een koffiemolen, kun je het later gebruiken door het op te lossen in b.v. een vruchtensap, er alsnog thee van trekken of er zelf een magic truffels chocolade reep van te maken.

en natuurlijk leverde mijn zoektocht op google niet het gewenste soort chocolade truffels op...

daarom zou ik willen vragen of jij (of een ander forum lid) eventueel een receptje zou willen plaatsen ...

(eventueel met tip waar ik goedkoop zo'n koffie molentje kan halen :P )

alvast bedankt :D,

Defuser

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er komt op zich weinig recept bij kijken, het enige wat je nodig hebt is 1 of meerdere repen chocolade (bij voorkeur puur, cacao is een lichte MOAi). Smelt de chocolade in een pannetje en gooi er daarna het truffel poeder bij en je bent in principe klaar.

Ik giet de chocolade in van die handige ijsblok-bakjes om mooie blokjes chocolade te maken, als je bijhoud hoeveel truffelpoeder je gebruikt kun je op basis daarvan meteen de sterkte van 1 blokje berekenen.

Ik heb m'n koffiemolen bij de Blokker gehaald, el-cheapo Tornado ding. Kan hem op hun site alleen zo snel even niet vinden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jep, that's the one. Ook de enige die ik ooit geprobeerd heb, dus geen idee of hij goed is in vergelijking met anderen, maar hij krijgt de job done. Niet teveel ineens erin donderen want dan loopt ie vast, maar als ie eenmaal klaar is, is het poeder snuifbaar :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ziet er goed uit Defuser!

Ik wordt er gelukkig ook niet misselijk van truffels, maar na een heel pakje vind ik het zurige achter in m'n mond nou ook weer niet de meest aangename smaak ooit.

Voor m'n medetripper met een iets gevoeligere maag fabriceer ik altijd poeder, zoals Defuser, en stop ik dat in capsules. Dan heb je totaal geen last meer van de smaak en zover ik heb gehoord is het probleem in je buik ook minder.

Poeder gewoon zo eten lijkt me niet zo'n goed plan, heb ik toen ik klein was ooit geprobeerd met melkpoeder, hele droge bek en een hoop gehoest, denk dat de smaak op het moment dat het poeder met je speeksel vermengt ook weer terugkomt.

Maar als je het goed oplost in een sapje, yoghurt, chocolade of iets in die richting heb je weinig last meer van de smaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

thanxs weer! We gaan het meemaken! Eerst maar eens gewoon proberen. Ik kan me nog ff niet precies voorstellen hoeveel 15 gram truffels is. Ik las dat iemand ze op een beschuit deed met veel pindakaas. Als het op een beschuit past dan is het niet zo heel veel toch? Handjevol?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

thnx gonzo :D

al kan ik jammergenoeg niet veel meer plezier melden dan een goede film (en m'n lever die klaagt over de hoeveelheid chocolade xD) :(

ze waren wel vreselijk lekker, maar ben van de truffels jammer genoeg niets gewaar geworden :( mss heb'k t poeder te lang bewaard, of heeft 't de temperatuur van de gesmolten chocolade niet doorstaan...

volgende keer maak ik er n vulling van met cocos fzo en doe ik die id pralines mss dat dat beter werkt ...

Link naar bericht
Deel via andere websites

al m'n poeder (dat dus die oorspronkelijke 15gr truffels was) gebruikt, over 8 chocolade pralines (vandaar die klagende lever xD,

als film had'k n dvd'tje ogezet die 'k laatst tss de vlaamse films id media markt heb opgepikt, leuke film weinig inhoud :)

steve+sky (uit 2004, 6.6 op imdb)

review op tvguide :

Writer-director Felix Van Groeningen's stylish but shallow story of love among the bottom-feeders is set in and around Antwerp's seedy outskirts. Steve (Titus De Voogdt) is a minor-league drug-dealer whose tough-guy pose convinces no one that he's anything but a scrawny grifter. Lanky, white-blonde, chain-smoking Sky (Delfine Bafort) is utterly stunning and goofily obsessive-compulsive; she never, ever has a light. Sky worked as a prostitute to pay for her junkie boyfriend Marc's (Jonas Boel) therapy and legal fees until he beat her up, and now she works in a factory. Steve's and Sky's paths cross first in a bowling alley, where she impulsively feigns an epileptic fit and breaks her arm, then at the home of paralyzed former night-club bouncer Jean-Claude (Johan Heldenbergh), whom Steve knows from jail and Sky has known since she was a child — he and her mother had a fling. Sky befriends Jean-Claude's plump, sullen teenage daughter, Charlotte (Romy Bollion), and counsels her about relationships. Jean-Claude teaches Steve how to steal motorbikes and hires Sky to strip in his club. The cast that stretches halfway to her shoulder? Not a problem — it just adds to her oddball sex appeal. Steve and Sky fall in some sort of love, punctuated by pointless squabbles and disaffected sex. Though undeniably gorgeous, there's considerably less to Van Groeningen's film than meets the eye. Stripped of the herky-jerky scrambled chronology and narrative digressions, it's all trendy nihilism and neon-washed grime driven by the mesmerizing pulse of Sky's favorite song, '80s Belgian synth-pop band Nacht und Nebel's "Beats of Love." Bafort, however, is a star in the old-fashioned sense of the word — she's so electrifying that when she's on screen, everything else fades away.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

wow die chocolaatjes zien er goed uit , lache zo met die nootjes erop ook :D

hedden wij ooit ook eens gedaan maar ze waren nog niet hard genoeg er er zaten nog grote stukken champignons in, omdat de staafmixer niet zo mooi als de koffiemolen werkt.

wat ook goed werkt is gewoon : hop een truffeltje erin en daarna hop een brokje chocola met hazelnoten er bij doen. kauwen maar en doorslikken, vervolgens snel een slok ice tea of dubbelfris of dergelijke zoete troep drinken om het weg te spoelen :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden