mijn eerste keer (7gr space shuttels) belachelijk softe truffels


Recommended Posts

!!WAARSCHUWING!! - truffels gebruiken is geen spelletje!!!

Lees mijn report en ontdek waarom.

Al een lange tijd wil ik een keer truffels proberen, ik en mijn vriendin (zij als tripsitter) hebben ons meer dan ruimvoldoende geinformeerd over het gebruik, wat het precies doet en de risico's die er bij komen kijken, ook hebben we mensen met ervaring gesproken.

Mijn set en setup waren prima, ik zat lekker in mijn vel, en was op een vertrouwde locatie.

Goed... 13-aug-2013, ik heb rond een uurtje of 4 gegeten, en zijn daarna naar de macigshop gegaan om truffels te halen.
Hier hing een lijstje met verschillende soorten en hun eigenschappen (lachwekkend, energy, audatieve halucinatie en visual halucinatie)
Mijn voorkeur ging uit naar de op 1 na minst zware soort omdat de minst zware maar 4 en 5 sterretjes had op halucinaties (schaal van 1 tot 10) en ik ze wel graag wou zien vliegen, helaas deze was op, toch maar de lichtste genomen (10gr).

Eindelijk.. het is 21:00, tijd om ze te gaan eten (c.a. 7gr),  de smaak viel eigenlijk reuze mee, het proefde alleen heel zuurachtich achter mn kiezen, maar vies was het niet echt.

21:10.. ik begin me al een beetje raar te voelen en de kleuren begonnen al wat intenser te worden. De misselijkheid had inmiddels ook toegeslagen, ik had eigenlijk verwacht dat het pas na c.a. 45min begon te werken maargoed, des te eerder des te beter, we willen trippen toch?

21:20.. ik had inmiddels een lekker muziekje aangezet, dit was het eerste kwartier een prettige ervaring, intussen bogon alles zoals velen zeggen te "ademen" je kunt dit verglijken door naar iemand zijn buik te kijken, kasten apparaten ect geven ongeveer het zelfde beeld, kleuren waren nu ook geweldig mooi, de logica was inmiddels aan het verdwenen want naar mijn idee werden objecten op plaats gehouden dmv lichtstralen( dit leek een beetje op een heele softe laser).
De misselijkheid was er nogsteeds, inmiddels spacede ik hem al behoorlijk, maar ik wist dat de piek nog verder weg was gezien de misselijkheid er ook nog was.., ik had btw ook al het gevoel dat ik een goede anderhalf uur aan het trippen was
Maar nee, pas 15 minuten...


21:30.. hoe kom ik hier uit... Dit moet stoppen, ik werd helemaal gek.. volgens de anduidingen in de smartshop zouden deze truffels je je kapot moeten laten lachen (9/10 sterren!).. ik zag nergens een grapje in, ik voelde me nergens prettig bij..
Ik heb ooit een bad trip gehad van xtc en voelde het dus al aankomen, in tegenstelling tot mijn bad trip vd xtc kon ik het nu wel avcepteren en probeerde alsnog van mijn trip te genieten!, ik deed mijn ketting af en liet hem even voor mijn ogen hangen, hij bleef tussen mijn vinger en de onderkant van de ketting super mooi en strak in een boog op en neer zwaaien, ik zij nog tegen mijn meid "het is wel appart", na een kleine minuut gekeken te hebben legde ik hem op mijn nachtkastje, hij hing een beetje door mijn vinger (een aantal hangende sliertjes en een beetje knoopachtig) op het moment dat ik hem weglegde leek dit verdubbeld te zijn en ook knipperend, vervolgens keek ik even mee op het schermpje van mn meid dr telefoon, de lettertjes zagen er wel extreem gaaf uit, maar ook "eng".

22:30.. ik voelde me nog veel elendiger, het schoot maar niet op... Het duurde naar mijn idee al een uur of 11, geprobeert om wat druivensuiker te eten, dit zou een "bad trip remmer zijn", WAT EEN ONZIN!, met superveel moeite 4a5 stuks dextro op maar tebergeefs! We zijn buiten een stukje gaan lopen in de hoop dat het wat beter werd, maar nee, ik bleef heel angstig, voelde me depressief (maar dan ook echt heeeeel ernstig), al snel wou ik terug naar huis, het was buiten ook fris, we stonden heel even stil.. dit maakte mij nog angstiger, het leek op dit moment namelijk alsof de wereld hier ophield(er was geen tijd meer, alles stond stil, in werkelijkheid stonden we een goeie 5sec stil, maar ik ervaarde dit als enkele minuten..

Op de terugweg vroeg ik aan mn meid een beetje te blijven kletsen, ik wist niet meer wat boven of onder was! En haar stem ervaarde ik op dit moment als de juiste ondersteuning om iig makkelijk thuis te komen (te moeilijk om deze ervaring te delen)

23:30.. we waren tv gaa kijken, mijn zenderoverzicht is transperant en dit ervaarde ik als ziekmakend..ik kwam er echt geen wijs meer uit, mijn vriendin moest me er trouwens even op wijzen welk knopje voor de tv gids was..

Zelf kon ik niet navigeren naar het programma wat ik graag wou zien dus zocht zij deze voor mij, nadat ze n kleine 30seconden aan het zoekken was wat normaal is snouwde ik haar af dat ze op moest schietten want ook hier leek het of ze al een aantal minuten bezig was en ik stoorde me enorm aan het transperante menu..

Ik besloot maar even naar de wc te gaan, de tegeltjes die hier lagen hadden ineens pattonen, dit was dan wel weer mooi om te zien, eenmaal terug merke ik ook ineens dat mijn tv ambilicht had, athans... Dit leek, nog steeds voelde ik me afschuwelijk en had er alles voor over normaal te worden... Helaas is hier geen enkele mogenlijkheid voor!, ondertussen had ik de vriendin van mijn broer gebeld (zij heeft ongeveer dezelfde ervaring gehad als mij) om te vragen hoe zij hierop handelde, E vertelde mij gewoon proberen om rustig en ontspannen te blijven, dit probeerde ik al heel de tijd, maargoed fijn om haar even gesproken te hebben, ik merkte tijdens dit gesprek btw ook op dat ik niet goed tot niet correcte zinnen kon uitspreken..

01:30.. EINDELIJK!!, het begon wat rustiger te worden, ik kon weer een beetje helder nadenken, en voelde me weer een beetje op mn gemak, ik sprong op om mn vriendin n flinke knuffel te geven als dank dat ze zogoed op me gelet heeft, mijn "botheid" heeft geaccepteert, en er alles aan heeft gedaan om me erbovenop te houden!

Ik lag nu rustig tv te kijken, en was rustig een beetje aan het uitspacen..

Als slot een kleine samenvatting!

Hoe goed je je ook voorbereid.. hoeveel of welke truffels je neemt...

HET KAN ALTIJD MISGAAN!!
Hou dit goed in gedachten als je denkt te willen gaan truffelen!

Mijn trip duurde c.a. 4uur (piek) en ik heb me deze 4uur niets anders dan extreem angstig, onrustig, paniekerig en depressief gevoeld!!.. alles leek heel duister!, gelukkig was dit alleen qua denken en gevoelens.

Hou er rekening mee dat je tijdsbesef weg is en je deze 4uur als c.a. 6x zolang ervaart!!!

Het enige waar deze bende goed voor is geweest.. is dat ik per direct gestopt ben met drinken (deed ik eigenlijk al niet), blowen (dagenlijks). En xtc (4x per jaar)
Enige andere drugs zal ik ook nooit proberen!

Wat intens...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch heb je je eigen niet helemaal goed voorbereid.

Als je goed op dit forum had gelezen had je geweten dat dextro, druivensuiker niet helpt. Of je bent verkeerd geinformeerd dat kan natuurlijk ook. Ik raad je aan om het ooit toch weer te proberen! Laat 1 kut ervaring je niet in de weg staan om het nog een keer te doen. al zou je na zo een ervaring er voorlopig genoeg van hebben, maar ook dat zakt met de tijd wel weer weg.

Toch heb je er in mijn ogen er iets moois aan overgehouden! En dat is je tripreport haha ;)

Greetz joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad niet op dit forum gekeken, maar wel diverse websites, het is natuurlijk lochisch dat druivensuiker, of welk middeltje dan ook je trip verminderd, de stofjes uit de truffels zitten nu eenmaal in je lichaam haha.

Het komt er een beetje op neer dat 50% zecht dat het werkt en 50% zecht dat het onzin is.

Dextro kost iets van n euro ofzo, het proberen waard, vaak is het al genoeg om het gewoon tussen je oren te hebben haha.

Ik denk niet dat hoe mooi andermans ervaring ook mag zijn dat ik ooit nog een keer ga truffelen, door de superslechte ervaring heb ik ook besloten geen enkele andere drugs meer te gebruiken.

Hoe ik me tijdens deze trip voelde wil ik me never nooit meer voelen.

Nu ben ik zover, kan ik het ook beter zo laten, geen drugs is ook sws gezonder (iig wiet en xtc) van wat ik gebruikte dan

Ik heb zoals je al zij ook wel leuke ervaringen opgedaan zoals de muziek, voor even dan, de intense kleuren, en de patronen.

Mijn dit report probeer ik niet om mensen ervan te weerhouden, maar wel om duidelijk te waarschuwen dat dit geen spelletjes zijn

Thnxz voor je reactie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat klinkt inderdaad als een niet al te beste ervaring. Sowieso vreemd dat je zo in de war raakt bij een milde soort (al vermeld Freshbox, voor zover ik weet, niet welke truffelsoort er daadwerkelijk wordt gebruikt, dus god weet wat er in zit).

 

Mijn eerste ervaring met paddo's (alweer een hele tijd geleden) was enigszins vergelijkbaar, ik trok het concept tijd totaal niet en dacht dat er nooit een einde aan zou komen, en had geen idee wat ik met mezelf aan moest.. Op zo'n moment werkt suiker inderdaad totaal niet (behalve misschien het placebo-effect), en dextro/druivensuiker al helemaal niet omdat daardoor je hartslag meestal wat verhoogd..

Het enige wat helpt is afleiding zoeken, als een trip eenmaal begonnen is kun je niet zomaar uitstappen.. Op zich heb je dat goed aangepakt door van omgeving te veranderen en te gaan wandelen.

 

De truc is dat je je trip zelf kunt sturen, je blijft altijd de baas in je eigen hoofd, maar het duurt meestal een paar trips voordat je zoiets echt onder de knie hebt en zulke situaties kunt vermijden. Daarom adviseren ik altijd om licht te beginnen, hard en diep gaan kan altijd nog.

Het is ontzettend balen om te horen dat je, door een aparte samenloop van omstandigheden (of onbetrouwbare truffels), zo'n onprettige trip hebt beleefd.

 

Kan me voorstellen dat je er na zo'n ervaring helemaal klaar mee bent, dat had ik na m'n allereerste trip ook.. Al begon het bij mij na een paar maanden te knagen, omdat het, ondanks de slechte vibe, toch een hele interessante ervaring was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was inderdaad een een freshbox - space shuttels, de medewerker van de shop was ook niet helemaal duidelijk over de kleine vraagjes die ik had, bvb wat het verschil tussen audative halucinaties en visual halicunaties.

Zijn antwoord hierop was: ja dat lijkt allemaal op elkaar.

Hij was maar een beetje afwezig en downie, alsof hij n kilo wiet kortgerookt had

Echt klantvriendelijk was hij niet, en om je te informeren ben je bij hem sws ook op het verkeerde address, maar goed dat ik veel op internet heb gesnuffelt en ook bij vrienden ben langsgeweest, het lijkt me een doodnormale zaak dat als je truffels o.i.d. verkoopt dat je je klanten correct kunt informeren en niet zomaar iets gaat zeggen

Ik zal niet zeggen in welke winkel ik ben geweest maar ze komen iig uit den bosch

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer dat je ervaring zo verlopen was, ik ben wel blij voor je dat je vriendin er bij was!

Ik had een soortgelijke ervaring terwijl ik alleen was... niet aan te raden.

 

En je hebt volkomen gelijk als je zegt dat het geen spelletje is, mensen die de schimmel als speeltje of party drug gebruiken krijgen pas echt duivelse trips als ze de dosis eenmaal verhogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...

vervelend als mensen niet goed geinformeerd worden in de winkel waar het verkocht word ik had in jou situatie ook wat anders aan geraden met wat minder body high vind ik zelf dook niet super chill royal beluga heeft voorkeur van mij persoonlijk maar ja het verschil tussen audietief geld voor  geluid en visueeel spreekt voor zich gelukkig geven wij voor dit soort ervaringen ook een gratis trip stopper erbij zit ook dextro in 2 capsules maar ook 4 valeriaan capsules uiteraard zal het trippen niet helemaal stoppen maar je mellowt flink down 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shit man.. Hm ken het wel dat ik een tijd gewoon niet meer uit de draad kwam. Maar na een tijd was dit eerste stuk gewoon dat ik helemaal vastliep. Alsof je in een kamer zit met krokodillen, waar je voor je gevoel niet uitkomt, terwijl je de krokodillen niet echt kan vinden en niet kan ontwijken. Eens heb ik wel gekregen, dat ik hier uit kwam. Dit kwam doordat ik de trip mij dan een gevoel gaf van; ik wil naar buiten, blijf in mijn bed liggen etc. Als ik dit dan opvolgde ging het altijd weer beter. Een keer voelde ik het nare gevoel en toen besloot maar gewoon om sterretjes te tekenen en die sterretjes hebben de hele trip omgebogen. Vaak was dit eerste stuk wel rot. Na een paar uur stond ik dan te springen en te dansen omdat ik ergens "doorheen" was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Ik zie dat dit behoorlijk oud is. Maar ik wil toch even reageren. Misschien dat net als ik iemand via Google hier terecht komt. Het zou kunnen dat iemand iets heeft aan mijn ervaring. Truffels kunnen behoorlijk in sterkte verschillen. Ook binnen een soort. En daarnaast reageert iedereen anders op psychedelica. Niet alleen geestelijk, ook hoe efficiënt je lichaam de psilicoybine afbreekt, of je gegeten hebt etc.

Mijn ervaring:

-Als je merkt dat je tijdsperceptie flink is aangetast is het geen milde trip meer. Dan weet je dus dat je gevoelig bent of ze sterker dan verwacht zijn. Ik heb ervaringen waarbij ik nog volledig tijdsbesef had. Maar dat waren echt geen goede eerste ervaringen geweest qua sterkte.

-Misselijkheid kan alles verpesten, als je dat ook als je nuchter bent een vervelend gevoel vindt. Drink Ginger ale of kamillethee, Cola kan ook helpen maar daarin zit cafeïne. Of iets anders waarvan je weet dat het helpt tegen misselijkheid. Zorg dat je het bij de hand hebt. Even op bed gaan liggen kan ook helpen.

-Maar je kan misselijkheid ook voorkomen: Je hoeft niet perse alles in een keer te eten en je hoeft het ook niet op een nuchtere maag te doen. Dat is meer voor mensen die veel ervaring hebben en op zoek zijn naar methodes om zoveel mogelijk eruit te halen. Eet een normale maaltijd ongeveer 2 uur van tevoren. Er was een tijd dat ik ook niet anders wist dan dat je 10 minuten moet kauwen of fijnsnijden en in citroensap moet weken. Je krijgt dan ineens alles tegelijk binnen. Qua ervaring maar ook als belasting voor je maag. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het niet meer wilde doen omdat het altijd enorm heftig was.

-Dosering is alles! Er was een tijd dat ik ook niet anders wist dan dat alles in een keer 10 minuten moest kauwen of fijnsnijden en in citroensap weken. Je krijgt dan ineens alles tegelijk binnen. Qua ervaring maar ook als belasting voor je maag. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het niet meer wilde doen omdat het altijd enorm heftig was. Neem kleinere hoeveelheden in de loop van een bepaalde tijdsperiode. Bijvoorbeeld iedere 20 minuten 0,5 gram of zelfs 0,35. Zo merk je hoe je lichaam en geest reageren en rol je langzaam in de trip. Merk je na 40 minuten of een uur dat het goed gaat, kun je altijd nog iets meer erbij nemen.  Ik kan een leuke ervaring hebben met 3 tot 5 gram zonder enige misselijkheid en zonder dat ik meteen een mokerslag krijg. Het is wel minder efficiënt want je lichaam begint meteen met het opbouwen van tolerantie, maar het is onzin dat je er niets van merkt als je na een uur nog iets neemt.

Ik schrijf dit uit eigen ervaring. Ongeveer 10 jaar geleden heb ik ook een behoorlijk onplezierige ervaring gehad en durfde gewoon niet meer. Kortgeleden vroeg ik me af: maar wat als ik eerst vaststel hoe gevoelig ik ben en de dosering opvoer ?Toen kwam ik erachter dat er meerdere wegen naar Rome leiden. 

bewerkt door Dorpsgek
interpunctie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden