Geen effect van truffels...


Recommended Posts

Gisteren zou ik met een vriend van me 's avonds aan de truffels. We hadden beide rond 18:00 gegeten, en namen rond 19:30 beide 10gram Sclerotia Galindoi (had ik nog liggen van een tijd terug, zijn wel gedroogd, en dus ook geen 10g meer).

Beiden hebben we helemaal niks gevoeld van de truffels.

Komt dit omdat we het niet op lege maag hebben genomen? Neem aan dat je van 10g normaal altijd wel iets moet voelen?

Had dit nog nooit eerder meegemaakt, de vorige trips waren wel op lege maag (+-4 uur niet gegeten van tevoren), en heb altijd vrij hard getript, ook op kleinere hoeveelheden...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb geen ervaring met de Galindoi (wij leveren ze iig niet), maar het lijkt me dat je bij 10 gram in ieder geval iets zou moeten voelen. Een volle maag kan de opname vertragen en wat invloed hebben, maar zou het effect niet teniet mogen doen.

Hoe zijn ze gedroogd? Als de truffels erg warm of in de zon hebben gelegen kan dat negatieve effecten hebben op de werking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze hebben eerst 2 á 3 weken in de vacuum verpakking gezeten, die ook nog wel dicht zat toen ik ze openmaakte. Vervolgens 4 á 5 dagen in een kastje met ventilator erbij gedroogd, en daarna de gedroogde truffels in een gripzakje gedaan. Volgensmij de "standaard" methode, maar had ook nog nooit eerder gedroogde truffels gebruikt. Hierna zijn ze ongeveer 1,5maand bewaard geweest op deze manier, zonder blootstelling aan zonlicht of temperaturen anders dan kamertemperatuur.

Overigens waren deze destijds besteld bij azarius, heb hierbij altijd wel goede ervaringen gehad. (behalve de prijs dan, maar toen bestond deze site nog niet, of ik kende het iig nog niet)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ohja klein detail.. Ik had de dag ervoor 4 á 5 gram "gesnoept" van Atlantis truffels, waar ik ook niks van voelde..

Maar.. Dit is volgensmij niet de reden dat ik niks voelde, want een vriend van me die meer dan een maand niet had getript voelde er net zo goed niks van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jup, met die manier van drogen is helemaal niets mis, just checking. Hoe heb je ze daarna gegeten, de hele/ stukjes truffels zo opgegeten of eerst verpoederd oid?

Truffels worden vrij hard als je ze droogt, dus mocht je ze in een keer opgegeten hebben (wat me al een hele opgave lijkt), dan kan dat ook een oorzaak zijn waardoor de psilocybine niet goed wordt opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had ze voor het drogen al wel in vrij kleine korrels gesneden.. En na het drogen heb ik de "lemon tek" techniek geprobeerd, dus 1 citroen erbij gedaan, 20min laten trekken, water erbij gedaan, dat opgedronken en de truffels nog goed fijngekauwd (wat goed te doen was omdat ze door het citroensap wel weer wat zachter en groter waren geworden).

Verpoederen was niet echt een optie, had geen koffiemolen, en heb er een plastic wietgrinder op gesloopt omdat ze zo hard waren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn zoveel mogelijke oorzaken:

- Anderhalf uur na het eten innemen is aan de korte kant.

- Je kan moe zijn waardoor het minder goed werkt.

- Je kan last hebben van (kruis)tolerantie. Dus niet alleen van truffels maar ook bijvoorbeeld van LSD.

- 5 gram atlantis is amper genoeg om iets van te voelen. Echter is dit wel genoeg voor je lichaam om er antistoffen tegen te maken. Dat snoepen kan dus zeer goed de oorzaak zijn geweest.

- De kwaliteit kan iets achteruit gaan met drogen.

Blijft gokken;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kan moe zijn waardoor het minder goed werkt.

Volgens mij heeft slaaptekort juist een positief effect. Heb vaker gehoord dat die-hards een paar dagen vasten en niet slapen om zo een nog heftigere trip te beleven.

Volle maag kan het effect van oraal genomen drugs zeker wel helemaal verstoren, hoor.

Een lege maag is sowieso beter, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een trip compleet faalt omdat ik net gegeten heb. Maar zeker in combinatie met andere factoren kan het zorgen tot weinig tot geen effect, zo blijkt maar weer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Nu ik er over nadenk is het inderdaad zo dat je bij een aantal soorten drugs voor je gevoel harder gaat trippen / heftigere visuals krijgt bij vermoeidheid. Bij truffels kak ik echter in slaap als ik moe ben:p

Daarnaast maakt gedroogd of verse truffels niets uit. Enigste voordeel bij verse truffels wat ik kan bedenken is dat het volume groter is bij het kauwen en het dus makkelijker wordt opgenomen door je slijmvliezen. Op gedroogde truffels moet je dus iets harder kauwen. Maar uiteindelijk zou het niets moeten uitmaken.

Natte speed werkt oraal net zo goed als droge. Natte kan je alleen moeilijk snuiven en daarnaast weet je niet zeker welke vloeistof het is. Kan bijvoorbeeld een wassing zijn geweest van ethanol oid. Dat wil je dus niet innemen ;)

En natte wiet kun je niet roken. De thc verbrandt op die manier.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Daar ben ik dus ook zo bang voor, als ik ze probeer dat ik dan niets voel. Maar goed, ik heb zoveel leuke berichten gelezen dat ik het toch gewoon ga proberen. Zal vast wel goed komen.

Ow ja, ik had ook nog een vraag, ik heb wat rondgezocht en zag dat je ook tripversterkers had?

Ervaringen?

Altijd leuk om te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden