Immuun voor truffels/paddo's?


Recommended Posts

Help mede forumgangers!  

 

Ik had een paar dagen geleden een hele flinke trip gehad, het was de eerste keer dat ik 15 gram nam, de maximale dosis van één portie voor een trip, het waren ook nog niet eens de 'minste' van de truffelsoorten, al heb ik zwaar het vermoeden dat al die diversiteit in truffels voornamelijk een marketingpraatje is.

 

Mijn vraag betreft overigens niet mijn trip, want die was heftig en duurde 4 uur lang (zie ook trip report).

Maar na mijn ervaring vertelde ik mijn kameraad er over en ik kreeg hem zover om hem ook eens te laten trippen, hij heeft geen ervarig er mee.

 

Het leek hem heel gaaf en was er helemaal voor te vinden, dus ik vroeg hem, wil je dan dezelfde truffels als ik had en of hij wou beginnen met een halve portie, omdat hij nog geen ervaring had. "Nee" , was het antwoord, hij wou het direct goed doen dus hij wou direct alle 15 gram in één keer nemen.

 

Zo gezegd zo gedaan, hij werkte zonder al teveel problemen die 15 gram weg......maar na een uur zei die dat ie nog niks voelde en we besloten naar buiten te gaan (het was al donker geworden, want het was intussen 21:30).

 

We liepen door het park en we zaten op sommige plekken, en toen zei die dat ie beetje wazig zag/ dubbel.

 

Intussen waren we al 2 uur verder en het enige wat ie voelde was 'vrolijk' en hij zag het af en toe niet allemaal helemaal helder, maar hij gaf aan dat een XTC pil heftiger was....

 

Ik was toch wel met enige stomheid geslagen...hoe is het mogelijk dat een onervaren iemand zo goed als NIKS voelt van 15 gram truffels??!

Het enige wat ik me kan bedenken is, hij was eigenwijs en wou niet wachten tot ie een lege maag had, hij had een uurtje er voor nog pizza gegeten (avond eten) en hij nam na het innemen van de truffels een blikje energy drink om de smaak weg te spoelen.

Mijn vraag aan jullie is: Komt jullie dit bekend voor? Kennen jullie iemand, of jezelf die helemaal niks merkt van truffels?
En als hij zo bestand is tegen truffels, kan het kwaad als hij volgende keer 2 bakjes naar binnen werkt? Of is dat echt NIET ok?

Graag zou ik jullie mening willen horen over deze kwestie.

Heel erg bedankt in ieder geval.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb persoonlijk geen ervaring met het geen effect hebben van paddo's of truffels, gelukkig. Uiteraard hoor ik het wel heel af en toe van andere gebruikers. Het vervelende is dat achteraf vaak moeilijk te bepalen is wat er precies fout is gegaan, het kan een maffe samenloop van omstandigheden zijn, of simpelweg omdat de truffels hun potentie zijn verloren (wat ook weer god weet hoeveel redenen kan hebben).

 

Welke soort heeft hij gebruikt?

 

Het eten vlak voor een trip is sowieso niet aan te raden, omdat je lichaam dan nog bezig is met het verteren van ander voedsel en de truffels daardoor niet direct en optimaal worden verteerd. Resultaat is dat je lichaam er langer over doet om de stoffen uit truffels op te nemen en je dus een lauwere trip hebt.

Op zich komt dat zoals ik je verhaal lees wel zo'n beetje overeen met de ervaring van je vriend, het langzamere opkomen van een trip, wat matige visuele effecten en een high achtig vrolijk gevoel.

 

Ik zou het bij een nieuwe poging iets beter voorbereiden, zorgen voor een lege maag etc. dan heeft hij aan 15 gram (zeker van een sterkere soort) echt wel genoeg. Een hogere dosering kan fysiek uiteraard geen kwaad, al heb ik op 30 gram Hollandia trips gehad die ik een beginner echt niet kan aanraden.

 

het waren ook nog niet eens de 'minste' van de truffelsoorten, al heb ik zwaar het vermoeden dat al die diversiteit in truffels voornamelijk een marketingpraatje is.

Tussen de echt soorten truffels zit wel een verschil, qua hoogte van de aanwezige psychoactieve stoffen, maar ik zie de laatste tijd inderdaad ook steeds maffere variaties voorbij komen. Dat laatste zal ongetwijfeld voor een groot deel marketing zijn, een uniek product hebben heeft natuurlijk zo z'n marketingtechnische voordelen. Met de Hollandia (of welk label er ook opgeplakt wordt) is volgens mij vooralsnog het maximum wel zo'n beetje bereikt, maar daaronder kan er op los worden gevarieerd, o.a. door de truffels vroeger te oogsten etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie!

 

De soort die hij had waren 'White Diamonds' , van die fresh box doosjes.

 

De potentie verliezen acht ik uitgesloten, omdat ik ze allemaal tegelijk gekocht had en alle bakjes dezelfde datum er op hadden staan. Het was dus hetzelfde wat ik en een andere kameraad genomen hebben en wij hadden een hele heftige trip. (Al is he theoretisch natuurlijk mogelijk dat hij net een bakje had waar minder werkzame stof zat).

 

Ik heb ook tegen hem gezegd dat hij volgende keer gewoon moet doen wat ik zeg en niks meer moet eten voor die tijd ;)

 

Hopelijk wil hij het nog een keer proberen, want ik gun hem dezelfde ervaringen als ik heb met truffels.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf 4 x truffels gegeten, de laatste keer was gisteren en was 15 gram Hollandia (dutch giants). Ik heb nooit het gevoel (achteraf) dat ik een degelijke trip heb meegemaakt. Ik ben steeds teleurgesteld achteraf en als ik zo van die trip reports lees dan weet ik dat ik nooit volledig ben 'weggeweest'. Raar maar waar, de hollandia trip was zeer zwak.

 

De 4 sessies in het kort:

 

1: 7,5gr mexicana a

Samen met vriendin een pakje van 15gr gedeeld. We zaten in de Belgische Ardennen, mooi idyllisch sneeuwlandschap. Vlak na het opstaan de truffels genuttigd, maar hadden allebei extreme honger dus hebben ervoor snel een boterham gegeten.

Het duurde ongeveer een uur eer de effecten opkwamen. Waren zeer subtiel, vooral visueel. Gefascineerd door stromend water, insecten en de sneeuw (structuur).

 

Truffels vers opgegeten (goed bewaard, was ook putje winter)

 

2: 15gr Tampanensis

Ik besloot om na een twee tal jaar nog eens te trippen, deze keer alleen. In mijn kamer heb ik voor een gezellige sfeer gezorgd, alles was voorbereid en ik voelde mij top en ik was er klaar voor. 5uur van tevoren niets gegeten. Deze trip was anders. Veel CEV's met draken enz. Computer scherm was zeer interessant om naar te kijken. Alle kleuren leken extra gesatureerd. Leuke mindtrip gehad ook.

 

3: 15gr Atlantis

Weer alleen, 15 gr genuttigd in mijn ouderlijk huis een maand geleden. Ik was alleen daar en het was ongelooflijk mooi weer en we liggen een beetje afgelegen met veel natuur dus dit leek voor mij de absolute setting. Deze keer truffels laten drogen en een chocolade reep van gemaakt.

Van deze trip heb ik, op een bodyload en energiebal die ter hoogte van mijn torso woedde na, helemaal niets gemerkt! Van deze soort wordt nochtans beweerd dat deze sterker is als de 2 voorgaande. Truffels 's ochtend gegeten, met een compleet lege maag na een goede nachtrust...

 

4: 15gr Dutch Giants / Hollandia

Door de mislukte atlantis trip een maand geleden, besloot ik om gisteren de hollandia truffels te proberen. Ik had er al veel over gelezen online, en las dat vele psychonauten beginners waarschuwen voor deze meesterlijk sterke truffel. Ik durfde niet meteen alles te nemen, dus heb eerst de helft genomen om middernacht, truffels gedroogd en thee gezet (plus truffels mee opgedronken, niet gezeefd, om toch zeker te zijn dat ik alles had).

Anderhalf uur later niets van effect. Meteen tweede thee gezet met de tweede helft van de truffels. Visueel was deze trip geen **** waard, ik heb enkel af en toe gelachen met domme dingen, zoals in het donker het toilet zoeken.

 

What is wrong with me??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bizar, zo te lezen heb je het "beste" resultaat gehad op de lichtste soorten? Ik zou, mocht je het maag/buikpijn-technisch gezien kunnen hebben, een eventuele volgende keer de truffels iig gewoon vers eten, i.p.v. ze verwerken in thee of chocolade. Op zich moet dat natuurlijk gewoon kunnen, maar dat zijn ook puntjes waar het eventueel fout kan gaan.

 

Het resultaat kan ook afhangen van lichaamsbouw, een intens trage spijsvertering of heel misschien een hogere tolerantie (al heb ik dat laatste nog nooit gehoord), of medicijngebruik. Maar aangezien je bij de lichtere soorten wel wat effecten waar kon nemen denk ik dat er bij poging 3 + 4 ergens iets fout is gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, de zwaardere soorten vielen het meeste tegen. Ik heb me ook nooit 100% goed gevoeld bij het drogen de twee laatste keren. Ik deed het alleszins correct maar dacht altijd dat de werking ook achteruit ging gaan.

Aan lichaamsbouw zal het niet liggen, ik ben slechts 1m73, weeg een 70 tal kilogram. Ik gebruik geen medicijnen, maar blow wel.

Ik denk dat ik nu terug enkele maanden ga wachten om dan terug de dutch giants te proberen. Eventueel via lemon tek, maar dan misschien terug in twee keer (7,5 + 7,5) want stel je voor dat het dan opeens wél goed inslaat, dan ga ik niet weten wat er mij overkomt :)

 

Ook heb ik eens lsd tab genomen, weet niet exact hoeveel mg, maar ik voelde daar compleet niets van! Mijn maat dan weer kei hard wel.

Maar dat was ook wel enkele dagen na de derde sessie (atlantis), en dan kan het misschien wel door kruistolerantie komen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden