Dosis bepalen bij eerste keer Hollandia


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben 17 jaar en ga binnenkort voor het eerst truffels gebruiken.

Ik heb een langs tijd wiet gerookt maar dat werd na verloop van tijd steeds meer een gewoonte dus dat heb ik voor nu op een laag pitje gezet. Ook heb ik aantal keren xtc gebruikt, achteraf tot de conclusie gekomen dat dit niks voor mij is. Tot zo ver mijn ervaring met drugs.

Na wat nieuwsgierigheid ben ik steeds meer gaan opzoeken over truffels en ben ik er nu zeker van dat ik dit wil gaan proberen. De datum hiervoor is 21 september. Ik wil dit niet proberen om zomaar een avondje lol te hebben maar om nieuwe ervaringen op te doen en m'n geest op plekken tw brengen die normaal niet toereikend zijn.

Nu was mijn vraag wat een aan te raden dosis is, aangezien ik een diepe ervaring wil hebben ik voor de Hollandia gekozen. Ik zit goed in m'n vel en heb ruim de tijd genomen om info op te zoeken rondom trippen in het algemeen etc. dus heb ik me zo een beetje kunnen voorbereiden.

Alle tips en adviezen zijn welkom! Alvast bedankt

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is handiger om met een lichtere soort te beginnen.  ;-)  Het is beter om een beetje rustig kennis te maken met truffels en niet gelijk in het diepe te springen, zeker niet zonder sitter. Ik weet niet of je al van plan was om er iemand bij te hebben, maar dat is zeker aan te raden. Wat dosis betreft lijkt 5 gram mij het beste, dan ga je niet zo snel te diep. Ik snap dat je graag diep wilt gaan, maar toen je leerde zwemmen werd je ook niet gelijk in het 2-meter bad gegooid, voor truffels geldt hetzelfde, het is het beste om het eerst een beetje te leren kennen en daarna pas dieper te gaan. Ook een lagere dosis is leuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mijn eerste trip had ik 7,5 gram atlantis op. Atlantis is ook vrij sterk, maar iets minder sterk dan hollandia, je kunt er dus ook leuk op trippen. Persoonlijk vond ik het een goede dosis om mee te beginnen. Ik voelde mij een beetje Alice in Wonderland, de muren leken te ademen en ik zag alles in het groen. Enkele uren later ging ik wat dieper, toen zag ik een tijdje aardig wat visuals, zowel met ogen open als ogen dicht. Het was dus een fijne kennismaking, maar op het einde ging ik toch even wat dieper, maar alles bleef wel onder controle.

 

Ik raad dus 7,5 gram atlantis aan, dan kun je rustig beginnen, maar ook nog iets dieper gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad handiger om iets rustiger te beginnen, zoals D34M0N al zei. Met 7,5 - 10 gram Atlantis ga je al lekker, en zeker voor een eerste keer is het niet al te prettig om meteen keihard te gaan.

 

Bijdoseren doe ik meestal wanneer de effecten van de eerste dosis goed merkbaar worden, op die manier kickt de 2e portie in wanneer je richting de piek gaat van dosis 1. Het "overall" effect is op die manier wel iets minder dan wanneer je alles in 1 keer naar binnen zou werken.

 

Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor effect je wil bereiken, als je langer wil trippen kun je de 2e dosis beter nog wat later nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden