Hollandia + 2c-b, eindelijk weer een echt geslaagde trip


Recommended Posts

Wie: ik, later op de avond kwam J erbij

Waar: bij mij thuis en eventjes buiten

Wat: 15 gram hollandia en 30 mg 2c-b

 

Op mijn tweede atlantis trip na ben ik helaas nooit echt diep gegaan met trippen, wat vooral kwam door de moeite die ik had om een portie truffels naar binnen te werken. De truffels als truffelthee zonder extra smaakje naar binnen werken lukte mij niet echt zo goed en de vorige keer toen ik het met vla probeerde was het ook geen succes. Dit keer wilde ik het met soep proberen. Solotrips plan ik altijd van tevoren en ik vond het weer tijd voor een trip. Helaas was er enkele dagen voor de geplande trip iets vervelend gebeurd, waardoor ik zat te twijfelen of het wel verstandig zou zijn om te truffelen. Bijna tot op het laatste moment twijfelde ik, maar toen ik thuis kwam van mijn werk zag ik de Shpongle cd die ik ongeveer een maand geleden besteld had eindelijk in mijn brievenbus liggen. Dit kon geen toeval zijn, dus ik besloot om de trip door te laten gaan. Hellboy 2 kwam die dag op tv en die film vind ik wel goed bij een trip passen, na Hellboy 2 was er niets meer op tv wat bij een trip past, dus ik had het vermoeden dat er wat zou gebeuren waardoor ik later op de avond geen interesse meer zou hebben in de tv, een positief voorteken dus. Ik had best wel honger en die dag niet zoveel gegeten, waardoor ik twijfelde of ik de truffels met soep in zou nemen of met een kant-en-klaarmaaltijd. Een kant-en-klaarmaaltijd vult meer, maar mijn maag was toch zo goed als leeg en als het teveel eten zou zijn om de truffels goed te laten werken had ik nog wat 2cb tot mijn beschikking. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de kant-en-klaarmaaltijd. Ik sneed de truffels in stukjes terwijl de maaltijd opwarmde en mengde ze daarna door de maaltijd heen. Rond 18:30 nam ik de truffels in. De tijden weet ik niet allemaal zo precies meer.

 

De truffels gingen vrij makkelijk naar binnen, maar toch merkte ik de truffels af en toe wel vrij duidelijk, zowel qua smaak als qua textuur. Toen ik alles bijna op had voelde ik me een beetje misselijk en ongemakkelijk, maar gelukkig bleef dit gevoel niet zo lang hangen en bleef alles binnen. Door de tijd die ik nodig had om alles naar binnen te werken voelde ik de truffels al vrij snel opkomen. Ik was op Uitzending Gemist aan het kijken naar een aflevering van Storage Wars Texas. Eigenlijk had ik niet zo'n zin meer om het af te kijken, maar het duurde niet zo lang meer en ik wilde het aan de andere kant ook graag even afkijken. Toen Storage Wars afgelopen was zette ik Shpongle op om goed in de trip te komen. Het geluid van de tv zette ik uit en zette het vast op de zender waarop Hellboy 2 zou komen. Ik voelde dezelfde soort van tinteling en spanning die ik ook voelde voordat de truffels in sloegen bij mijn diepste trip, dus ik wist al gelijk dat het een goede trip zou worden. Toen de trip echt op begon te komen, merkte ik al gelijk dat die duisterder was dan normaal. Meestal zie ik vanaf het begin van de trip alles in een bepaalde kleur, oa groen, pasteltinten en geel, maar deze keer had zwart de overhand en leek alles donkerder te worden. De CEV's waren een beetje onheilspellend, ik zag vooral rood en duister en af en toe een soort van monster, maar niet echt angstaanjagend gelukkig. Ik probeerde te CEV's wat minder duister te krijgen door aan leuke, onschuldige dingen te denken, maar dat wilde niet echt lukken, daarom besloot ik om voorlopig even mijn ogen open te houden. Ik opende de gordijnen in de hoop dat er meer licht in de trip zou komen (in de zomer heb ik de gordijnen meestal dicht om de warmte buiten te houden). Het hielp niet echt en eigenlijk vond ik de gordijnen dicht fijner, omdat dat een gevoel van geborgenheid gaf. Ik besloot om de gordijnen nog even open te laten, omdat ik het anders te donker vond en lamp aan leek mij te licht, binnenkort maar eens sfeerverlichting kopen. Ondertussen was de film begonnen, dus keek ik daar een beetje naar. Ondertussen keek ik ook een beetje rond in de kamer en sloot een paar keer mijn ogen, maar de trip bleef duister. Ik kreeg intussen ook OEV's en zag af en toe wezens in de schaduwen. Het schoot me te binnen dat ik gloeistaafjes had, dus ik pakte de koker met de gloeistaafjes en sloot de gordijnen. Ik knakte het staafje en zag het oplichten bij de barsten, even schudden ik kreeg het licht wat ik nodig had. Er zaten dingetjes bij waarmee je de gloeistaafjes als armband kan dragen en deed het om mijn arm, daarna deed ik een ander gloeistaafje om mijn andere arm. Het voelde alsof de gloeistaafjes mij beschermden. De OEV's werden wat minder duister, ik sloot mijn ogen en zag dat de CEV's weer als vanouds waren, ik zag diverse kleurrijke werelden. Ik besloot om mijn sokken uit te doen, hoe meer je voelt, hoe beter de trip. De trip beviel zo goed dat ik zat te twijfelen of ik wel 2c-b bij zou nemen, een goede trip heeft geen opsmuk nodig. Ik moest naar de wc en besloot om gelijk mezelf in de spiegel te bekijken, normaal vind ik dat altijd wel lek om even te doen als ik wat op heb, maar deze keer voelde ik me niet helemaal op mijn gemak, dus ging ik al snel weer weg voor de spiegel. Rond 21:15 besloot ik om mijn huis af te sluiten en ik liep naar beneden om de deur op slot te doen. De gang was donker en voelde een beetje bedreigend, maar het was weer alsof de gloeistaafjes mij beschermden. Toen ik weer op de bank lag zat ik er aan te denken om er toch wat bij te nemen, de vorige keren dat ik truffels had gecombineerd was de trip niet zo heel bijzonder en toen was het al leuk, dus bij een echt goede trip verwachtte ik dat het helemaal geweldig zou zijn. Omdat de trip nog wat duistere kantjes had, zat ik er aan te denken om xtc bij te nemen in plaats van 2c-b, aangezien xtc voor meer blijheid zorgt. Ik zat denk ik zo ongeveer 15-20 minuten op de bank met 2c-b in mijn ene hand en xtc in de andere, twijfelend welke ik zou nemen. Uiteindelijk koos ik voor de 2c-b, omdat ik xtc meer iets vind voor in gezelschap. 

 

Rond 21:45 nam ik 30 mg 2c-b in. Ongeveer een kwartier later werd ik gebeld door een vriend, J. Hij vroeg of hij even langs kon komen. Over het algemeen trip ik liever alleen en als ik een solotrip heb gepland wil ik geen bezoek, maar het voelde alsof het voorbestemd was, ik zag dit als de gebeurtenis die ik aan het begin van de trip verwachtte en zei dat hij langs kon komen. J en ik hebben zo'n goede band dat stiltes niet ongemakkelijk voelen en meestal als ik wat gebruik is dat samen met hem, dus ik zou me gewoon wat meer terug kunnen trekken als ik daar behoefte aan zou hebben. Rond 22:15 voelde ik de 2c-b licht opkomen. Het voelde een beetje alsof de truffels en 2c-b met elkaar gingen vechten, ik zag ze beiden als personen in CEV's met elkaar vechten en het voelde alsof mijn hoofd en hersenen alle kanten op getrokken werden. Dit verraste mij, omdat de 2c-b de truffels zo goed hielp tijdens mijn vorige trip waarbij ik de truffels al vrij snel weer uitgekotst had. Het was een beetje alsof ze twee broers zijn, als eentje problemen heeft helpt de ander, maar als het met allebei goed gaat zijn het rivalen. Gelukkig duurde dit niet zo lang en begonnen ze wat beter te mixen. J belde aan en aan mijn grote pupillen kon hij al gelijk zien hoe laat het was, dus ik vertelde hem dat ik truffels en 2c-b op had. Hij zei dat hij niet zo lang zou blijven, omdat hij nog langs de coffeeshop wilde. Intussen begonnen de effecten van de truffels en de 2c-b een beetje in elkaar over te vloeien, ik zag nog steeds de visuals van de truffels, zowel met ogen open als ogen dicht, maar ik zag ook een beetje de bewegelijkheid en sporen als iets bewoog van 2c-b. J vroeg of ik zin had om mee te gaan en gaf aan dat het een bijzondere ervaring is om rondgereden te worden tijdens een trip. Omdat ik graag nog een keer buiten wil trippen, leek het mij leuk om mee te rijden, maar ik had geen zin in de drukte van de stad en de shop, dus zei dat ik wel in de auto zou blijven. In de auto hadden we gewoon de radio aan staan, maar toch voelde de muziek en alles speciaal. De autorit voelde wat onwerkelijk, het was een beetje alsof ik in een computerspel zat. Op een gegeven moment reden we op de dijk en zag ik de stad wat verderop liggen, de stad zag er echt mooi uit, met alle lichten. Toen we op de brug over de rivier de stad in reden was het net alsof ik overspoeld werd door een zee van licht, het was echt prachtig. Aangekomen in de buurt van de coffeeshop zei ik dat ik toch echt in de auto zou blijven, ik was bang dat ze in de shop misschien moeilijk zouden doen als ik daar met reuze pupillen binnen zou lopen en het was best wel druk in de stad, in de auto voelde ik mij beschermd. Ik voelde me niet helemaal prettig, dus deed de auto op slot. Gelukkig kwam J vrij snel weer terug en toen reden we weer naar mijn huis. Ook de terugweg voelde echt speciaal aan. Bij mij thuis aangekomen merkte ik dat de 2c-b z'n piek had bereikt, alles was een grote chaos. Ik ging op de bank liggen en zette weer muziek van Shpongle op en J nam ook wat 2c-b en ging daarna blowen. De truffels deden ook nog steeds goed hun werk. De CEV's waren intussen ook erg leuk geworden, ik zweefde in de truffelwerelden, waar de tijd leek stil te staan en van alles in de lucht zweefde en ik vloog alle kanten op. Ik zweefde onder andere rond in zo'n typische amerikaanse voorstad zoals je in films ziet. Het voelde ook een beetje alsof ik ingedrukt en uitgerekt werd. Toen J weer binnen was hadden we het over live-optredens ofzo, ik weet niet meer precies, maar ik zei dat Shpongle hele bijzondere live-optredens heeft en zette een live-optreden op die op youtube stond. Nuchter had ik al een keer wat stukjes van een live-optreden gezien en vond dat al bijzonder, maar tijdens de trip was het helemaal geweldig. De mensen van Shpongle zijn echte kunstenaars. Ik keek naar mijn tenen en vond ze zo bijzonder dat ik ze enige tijd heb liggen bestuderen terwijl ik ze wat aan het bewegen was. In de loop van de tijd kreeg ik wat meer behoefte om me terug te trekken, dus zei wat minder en deed meer mijn ogen dicht. J had dit goed in de gaten en ging zelf ook liggen op mijn andere bank. Op een gegeven moment voelde ik de trip wat afzwakken en wilde ik eigenlijk naar bed gaan en slapen, maar ik wilde eerst zeker zijn dat J goed in staat zou zijn om zonder problemen thuis te komen, dus ik bleef met mijn ogen dicht op de bank liggen nagenieten. Rond 3:00 vroeg ik aan J of hij zich al helder genoeg voelde om thuis te komen en hij zei dat dat wel zou moeten lukken. Hij woont dichtbij en hier in het dorp is het 's nachts toch uitgestorven. Ik maakte me klaar om naar bed te gaan en heb die nacht heerlijk geslapen.

 

Al met al was de trip erg geslaagd, ik ben blij dat ik na een paar mindere trips weer lekker diep ben gegaan. Ik merkte dat het erg leuk is om (in het donker) rondgereden te worden tijdens een trip, alles ziet er erg mooi uit en in de auto voelde ik mij goed beschermd. Hoewel ik in eerste instantie zat te twijfelen en de trip in het begin een beetje duister was, heb ik mij nooit echt angstig gevoeld en heb ik van ieder moment genoten. De kant & klaarmaaltijd was niet perfect, maar wel goed genoeg om de hele portie truffels naar binnen te werken zonder echt misselijk te worden. De 2c-b bleek een leuke toevoeging te zijn, hoewel het in eerste instantie een beetje botste. Shpongle blijft mijn favoriete tripmuziek en merkte dat zeker het zien van een live-optreden een goede trip garandeert. Ik was blij dat ik besloten had om toch te truffelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

..Hellboy 2 kwam die dag op tv en die film vind ik wel goed bij een trip passen..

:lol: Serieus? Heb alleen nummer 1 (half) gezien, maar of die vibe nou zo goed bij een trip past.. Naja, each his own  :-P

 

Goed om te horen dat die manier van innemen beter valt, al dat gedoe met teveel misselijkheid en het retour gaan van de truffels schiet niet op.

 

Sfeerverlichting is inderdaad de moeite meer dan waard, heb hier alleen nog maar een ambilight en een paar kleuren LED-lampen staan/ hangen, heerlijk om de sfeer af en toe compleet om te gooien.

 

Hoor de laatste tijd steeds meer goede verhalen over 2C-B, maar nog nooit geprobeerd door m'n lichte afkeer tegen synthetische middelen.. Is het vooral de combi die het lekker maakt, of is alleen 2C-B ook interessant genoeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites

:lol: Serieus? Heb alleen nummer 1 (half) gezien, maar of die vibe nou zo goed bij een trip past.. Naja, each his own  :-P

 

Goed om te horen dat die manier van innemen beter valt, al dat gedoe met teveel misselijkheid en het retour gaan van de truffels schiet niet op.

 

Sfeerverlichting is inderdaad de moeite meer dan waard, heb hier alleen nog maar een ambilight en een paar kleuren LED-lampen staan/ hangen, heerlijk om de sfeer af en toe compleet om te gooien.

 

Hoor de laatste tijd steeds meer goede verhalen over 2C-B, maar nog nooit geprobeerd door m'n lichte afkeer tegen synthetische middelen.. Is het vooral de combi die het lekker maakt, of is alleen 2C-B ook interessant genoeg?

Ik vind Hellboy 1 en 2 juist goede tripfilms, ze zijn lekker kleurrijk en de monsters vind ik meer komisch dan angstaanjagend. 

 

Ik ben ook blij dat het deze keer wat beter was gegaan met innemen, is toch een beetje kwestie van wat dingen uitproberen. Truffels zijn te leuk om mee te stoppen.  :-)

 

Alleen 2c-b is ook al erg leuk. Het is totaal niet te vergelijken met andere tripmiddelen. Alles gaat bewegen, letters en tekens gaan dansen, snoeren gaan krioelen en beeldschermen komen tot leven. Het is best wel een hyperactieve drug, niets staat meer stil, een keer had ik zelfs het idee dat het gebouw waar ik in zat bewoog en had ik het idee dat ik in het oog van een tornado zat. Je moet wel goed op de dosis letten en niet te snel bijnemen, het heeft vrij veel tijd nodig om de piek te bereiken en bij een hogere dosis krijg je last van lichamelijke ongemakken. Pas geleden heb ik ontdekt dat het vooral leuk is in combinatie met ketamine, daar ga je echt bizar van trippen, ik had het idee dat ik in de wereld van The Simpsons beland was en ik zag de dingen op het beeldscherm in 3D. Ondanks jouw lichte afkeer tegen synthetische drugs raad ik je toch aan om het een keer te proberen, het is te leuk om nooit wat mee te doen. Ik zou 2c-b wel eerst los proberen, dan merk je toch het beste wat voor effect het heeft. Op drugsforum.nl heb ik een tripreport geschreven van mijn ervaring met alleen 2c-b: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=49830

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden