vraag over trippen


Recommended Posts

Je wil trippen zonder iets in te hoeven nemen? Een full-blown trip zoals op paddo's/truffels zal niet gaan, maar er zijn wel wat dingetjes die misschien een beetje in de buurt komen. In dit topic gaat het bijvoorbeeld over het trippen op pingpongballetjes, nooit geprobeerd, maar volgens mij gaan je hersenen door het gebrek zinnige stimulans zelf aan de gang om er iets van te maken, waardoor je dus dingen kunt gaan zien of horen..

 

Lucide dromen komen soms ook in de buurt van trippen; je kunt jezelf leren bewust te worden van je droom, waardoor je je dromen kunt sturen. Nadeel is dat het vrij lang kan duren voordat je het onder de knie hebt.

 

Van te lang wakker blijven (letterlijk een paar dagen) krijg ik soms ook een trip-achtig gevoel, inclusief dingen in je ooghoeken zien die er niet zijn.. Maar dat is verder niet echt aan te raden of slim om te doen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je wil trippen zonder iets in te hoeven nemen? Een full-blown trip zoals op paddo's/truffels zal niet gaan, maar er zijn wel wat dingetjes die misschien een beetje in de buurt komen. In dit topic gaat het bijvoorbeeld over het trippen op pingpongballetjes, nooit geprobeerd, maar volgens mij gaan je hersenen door het gebrek zinnige stimulans zelf aan de gang om er iets van te maken, waardoor je dus dingen kunt gaan zien of horen..

 

Lucide dromen komen soms ook in de buurt van trippen; je kunt jezelf leren bewust te worden van je droom, waardoor je je dromen kunt sturen. Nadeel is dat het vrij lang kan duren voordat je het onder de knie hebt.

 

Van te lang wakker blijven (letterlijk een paar dagen) krijg ik soms ook een trip-achtig gevoel, inclusief dingen in je ooghoeken zien die er niet zijn.. Maar dat is verder niet echt aan te raden of slim om te doen :)

ik ken een verhaal dat iemand een full-blown trip kreeg enkel door het lezen van een artikel over LSD dus schijnbaar kan het wel om dat soort ervaringen te krijgen zonder het spul zelf te gebruiken en wb Lucide dromen daar ben ik zeker fan van maar te lang wakker blijven voor een trip achtig gevoel is inderdaad flauwekul en niet gezond

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ken een verhaal dat iemand een full-blown trip kreeg enkel door het lezen van een artikel over LSD dus schijnbaar kan het wel om dat soort ervaringen te krijgen zonder het spul zelf te gebruiken

Dat lijkt me wel heeeel erg onwaarschijnlijk. Ik kan me voorstellen dat iemand die ooit getript heeft een flashback/ herinnering van z'n trip krijgt na het lezen van een artikel m.b.t. trippen, maar je gaat echt niet trippen door iets te lezen, tenzij er iets serieus fout zit in je hoofd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ken een verhaal dat iemand een full-blown trip kreeg enkel door het lezen van een artikel over LSD dus schijnbaar kan het wel om dat soort ervaringen te krijgen zonder het spul zelf te gebruiken en wb Lucide dromen daar ben ik zeker fan van maar te lang wakker blijven voor een trip achtig gevoel is inderdaad flauwekul en niet gezond

Ik heb veel sterke verhalen gehoord over  psychedelics en trippen, maar trippen door een artikel over LSD te lezen? Das wel n hele sterke ;)

 

De enige verhalen ,die ik geloof, om je bewustzijn te veranderen zonder 'drugs' zijn door te mediteren of te lucid dreamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb veel sterke verhalen gehoord over  psychedelics en trippen, maar trippen door een artikel over LSD te lezen? Das wel n hele sterke ;)

 

De enige verhalen ,die ik geloof, om je bewustzijn te veranderen zonder 'drugs' zijn door te mediteren of te lucid dreamen.

Nee hoor de persoon die dat verhaal verteld is een spiritueel zeer begaafd persoon en geeft die ervaring als voorbeeld dat je het kan ervaren zonder het middel zelf te nemen dit is ook wel goeie info http://www.youtube.c...h?v=7Clsi0HGSu0

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor de persoon die dat verhaal verteld is een spiritueel zeer begaafd persoon en geeft die ervaring als voorbeeld dat je het kan ervaren zonder het middel zelf te nemen dit is ook wel goeie info http://www.youtube.c...h?v=7Clsi0HGSu0

 

Dat klinkt vrij koel! Je lichaam maakt inderdaad zelf DMT aan, en dat spul is behoorlijk psychedelisch. Heb alleen nog nooit gehoord dat iemand zelf z'n pijnappelklier kan stimuleren om DMT aan te maken op commando. Als ik die Darryl Anka z'n wiki zo lees lijkt het alsof hij ergens een afslag heeft gemist (hij heeft het over communicatie met een extra-terrestrial, Bashar, die in een parallele realiteit bestaat), maar het is sowieso interessant lees/ luister voer..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel interessant, dat zeker. Maar zolang ik zelf nog geen "spirituele" ervaringen heb gehad, kan ik dit moeilijk zomaar geloven.

Niet dat ik het onzin vind ofzo, maar ik ben nou eenmaal niet zo naïef.

Ik sta wel open voor alles, maar voor ik iets geloof wil ik wel bewijs zien/ervaren. En dat geld zeker voor dit soort persoonlijke onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel interessant, dat zeker. Maar zolang ik zelf nog geen "spirituele" ervaringen heb gehad, kan ik dit moeilijk zomaar geloven.

Niet dat ik het onzin vind ofzo, maar ik ben nou eenmaal niet zo naïef.

Ik sta wel open voor alles, maar voor ik iets geloof wil ik wel bewijs zien/ervaren. En dat geld zeker voor dit soort persoonlijke onderwerpen.

Ik geloof er ook niet zo in.

 

Ik heb merk wel soms dat mijn hersenen reageren als ik muziek luister die ik tijdens een trip heb geluisterd. Ik heb ook een paar keer korte flashbacks gehad. Maar in beide gevallen is het niet echt trippen, maar meer een apart gevoel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik geloof er ook niet zo in.

 

Ik heb merk wel soms dat mijn hersenen reageren als ik muziek luister die ik tijdens een trip heb geluisterd. Ik heb ook een paar keer korte flashbacks gehad. Maar in beide gevallen is het niet echt trippen, maar meer een apart gevoel.

flashbacks van wat ? welke soort drug?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flashbacks vind ik altijd een vrij groot woord, al weet ik natuurlijk niet hoe anderen het ervaren. Bij mij is het meer een soort van herinnering die getriggerd wordt door muziek etc., ongetwijfeld i.c.m. m'n gedachtes/ verbeelding.. Maar echt letterlijk terug in een trip terecht komen, dat kan volgens mij gewoon niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan zeker trippen zonder psychedelica! Ik heb zelf ervaring met Holotropish ademen en dat is heel krachtig....., maar wel een beetje vermoeiend. Het is zeker aan te raden je lichaam wordt echt volgepompt met zuurstof en je pijnappelklier wordt daarbij geactiveerd. check it out op: http://www.holotropischademwerk.nl/

Altijd en overal te doen, zonder enige middelen! Veel succes ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt interessant! Al vind ik de techniek op het eerste gezicht een beetje twijfelachtig klinken, door je ademhaling zo intens te veranderen gebeurd er ongetwijfeld ook het een en ander met het zuurstofgehalte in je hersenen, daar kun je nogal snel licht van in je hoofd worden. Helemaal in combinatie met het pijnappelklier/ DMT verhaal. Naar verluid maakt je lichaam DMT aan wanneer je brein het idee heeft dat je dood gaat (vandaar die "mooie" bijna-dood ervaringen). Dat idee, i.c.m. de aparte manier van ademhalen maakt me toch een beetje terughoudend, gezondheids-technisch gezien.

 

Maar zeker interessante materie om eens verder in te duiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden