De duistere kant van Psilocybine


Recommended Posts

Trip 5: De duistere kant van psilocybine
 

Waar: Huis van Danser
Hoeveel: 15 gram truffels -Atlantis- voor mij, 10 gram voor Danser en Juk
Wie: Ik (MushRockker), Juk, Danser


Danser: 
Karaktertype: Vrolijk, alert, oppassend, intelligent. 

Juk: 
Karaktertype: Aardig, kalm, gek, onverschillig.

 

Ik werd wakker door het geroep van mijn vader, “Eten !!â€. Ik keek op de klok en schrok, het was al kwart voor 5 en om 5 uur moest ik werken! Ik was vorige nacht goed uit m`n bol gegaan op de nieuwe pilletjes van DeLange. Witte speakers, getest met een spreiding tussen de 180-220 mg MDMA. Ik was 's morgens brak thuis gekomen en was meteen in bed gaan liggen. Maar nu moest ik me haasten, anders was ik de lul op 't werk. Dus ik rende de trap af, pakte nog wat kipstukken van tafel en al etend stapte ik op de fiets. Drie minuten later meldde ik me bij m`n chef en kon lekker aan het werk. Ik had zin in de avond die zou volgen, ik had namelijk een week geleden met mijn broer afgesproken om te gaan trippen. Ik zou hem en z'n vriend introduceren in de wereld van truffels. Ik had me er erg op verheugd, want de laatste keer was alweer tien weken geleden. Danser en Juk zouden de truffels kopen, ik zou 's avonds uit m`n werk meteen op de bus stappen om lekker te trippen in Amsterdam.

Ik stap uit de tram en loop naar zijn huis, het blijft een fantastische plek waar hij woont. Midden in het centrum van Amsterdam, je hoeft maar een paar meter te lopen voor de markt, de McDonald's, de kledingzaken of de coffeeshop. Ik bel aan de ik hoor de zoemer, de deur gaat open en ik loop het smalle trapje op. Ik kom binnen en begroet de jongens, “Hebben jullie er een beetje zin in ?†vraag ik, “Ja zeker!! Ik weet ook echt niet wat ik kan gaan verwachten†antwoordt Danser. Hij haalt de bakjes met Atlantis truffels uit het zakje en laat ze aan me zien “Ja die man van de smartshop zei dat 15 gram voor de eerste keer teveel is, dus wij hebben een bakje van 10 gram en jij van 15â€, “Oke is goed man!â€. Ik doe de bakjes open en voel aan de tripknollen, ze zijn een stuk droger dan de truffels die ik normaal koop merk ik. Ze zijn ook niet vacuüm verpakt maar zitten gewoon in een doosje. “Nouja, ze zijn van de smartshop dus het zit wel goed†dacht ik.

 

P - 21:50

We besluiten de truffels in kleine stukjes te hakken en in een beker cup-a-soup te gooien. Ondertussen zet Juk Alice in Wonderland aan. We wachten tot de soep een beetje afgekoeld is en drinken het vervolgens op, ik schraap de laatste stukjes truffel van de bodem van mijn glas en eet alles op. We kijken rustig Alice in Wonderland verder en we wachten op de eerste effecten. Ik merk al dat de film langzaam minder interessant wordt en begin met Juk en Danser over mijn vorige trips te praten om ze een idee te geven over wat ze kunnen verwachten. Ik kom steeds moeilijker uit m`n woorden en ik stop maar even met praten, ik ga naar de wc en daar zijn de eerste effecten goed merkbaar. Ik zie de grond golven in het licht, en ook zie ik steeds dezelfde patronen in de kleine steentjes. Ik ga terug naar de huiskamer en voel een lichte bodyload, ook Juk en Danser ondervinden voor het eerst de effecten van de truffels.

O - 22:40

Danser had net de dag ervoor zijn nieuwe posters opgehangen. Het zijn posters van foto's van bekende fotografen, zoals David La Chapelle. De posters worden al wat levendiger: de kleuren worden feller en mooier, de afbeeldingen op de posters bewegen langzaam en alles krijgt een beetje een duister tintje. Juk schenkt nog wat cola voor ons in, ik merk dat mijn ledematen al anders aanvoelen. Het voelt al gek om met mijn hand het glas van de tafel te pakken en het naar mijn mond te brengen. “Ja ik voel me een beetje als een slappe pop†zegt Danser, “Ik voel me echt heel lekker†hoor ik van Juk. Ik ben blij dat ze het tot nu toe tof vinden. Dan raken we in discussie over het kleed. “Het lijkt alsof het uit meerdere lagen bestaatâ€, “als je goed kijkt is het kleed niet wit meer, maar ligt er een kleurenwaas overheenâ€, “die friemeltjes lijken net allemaal kleine mensenâ€. Zo ging het een tijdje door. We besluiten de film uit te zetten, dan kunnen we lekker de boxen aan doen en naar ambient luisteren. Ik plug mijn telefoon in de boxen, zoek een lekker chillout nummertje op youtube en vanaf hier gaat het hard.

O - 23:10

Ik lig ondertussen op het zachte kleed, de muziek neemt ons mee op avontuur. Ik kijk naar de kaarsjes die op tafel staan, om die kaarsjes heen zitten gekleurde glaasjes, in vind het super mooi. Het lijkt een soort verlaten kermis van vroeger. Nu komt de psilocybine ook hard aan bij Juk en Danser. “Iedereen zou dit moeten doen†zegt Danser, “Gewoon gezellig met z'n allen in een grote kring rond een kampvuur ofzoâ€. “Ik wil nu echt naar ruigoord†roept Juk, “Ja†denk ik, “dat lijkt me echt heerlijkâ€. Dan raken we langzaam steeds dieper in gesprek over het woud, de bergen, de natuur. En ik krijg weer een sterke afkeer tegen het materialisme. Ook mijn broer vind die technologie op dit moment maar niets. We besluiten om alle telefoons om te draaien zodat we geen displays zien. Ondertussen worden de visuals echt extreem. Ik zie overal ogen en duistere figuren, ik lig op het kleed en kijk naar de zwarte joggingbroek van Danser. De joggingbroek laat mij een heel verhaal zien, ik zie kleine paarse monster-achtige wezentjes door elkaar rennen, op de achtergrond zie ik het illuminatie logo. Ook zweeft er een vliegend tapijt door de lucht. Ik vind het prachtig, maar langzaam vervaagt het een beetje.

O - 23:55

Ik stop een vinger in mijn mond, “Woww, dat voelt echt bizar!†roep ik, “Je voelt gewoon alles preciesâ€. Nu stoppen ook Juk en Danser hun vingers in hun mond “aah ja!â€, “Wat heerlijk†roepen ze in koor. Dan merk ik dat ik allemaal pluisjes van het kleed in mijn mond heb. Ik besluit dus maar om met wat water uit de kraan mijn mond te spoelen. Ik loop richting de gootsteen, maar met iedere stap word ik kleiner en het aanrecht groter. Ik vind het geweldig, want dit had ik nog niet eerder mee mogen maken. Ik spoel mijn mond om en daarna drink ik nog wat water. Ik draai de kraan dicht en wil weglopen. Maar dan zie ik een groot vleesmes naast de gootsteen liggen. Ik loop richting mijn broer en Juk, maar dan schiet er een bizarre gedachte door mijn hoofd “straks flip ik zo erg van deze truffels, dat ik Danser en Juk gewoon afslacht met dat mesâ€, ik schrik enorm van die gedachte. Ik ga even rustig zitten en kijk naar m`n broer en z'n vriend. Maar dan schiet die gedachte weer door m'n hoofd. Ik raak in paniek, nu stapelen de bizarre gedachten zich op in mijn hoofd. Ook begint àlles om mij heen te bewegen en te vervormen. In een keer wordt alles me teveel, ik kan niet alles verwerken en wil het uitschreeuwen van paniek. Maar plotseling stopt de muziek, het nummer is afgelopen. En in een keer voel ik me weer helemaal helder. Ik ben in een seconde weer helemaal gekalmeerd.

O - 00:00

Ik geniet weer van de trip, maar krijg nu flinke honger. “Ik heb sinds kwart voor 5 niet meer gegeten en het is al 12 uur†bedenk ik me. Danser en Juk kruipen naar de koelkast en doen hem open. Alle 3 kijken we met een open mond van verbazing naar de koelkast. Het is echt een prachtig ding. “Het is een soort altaar waar koelte uit komt†vinden we. Danser pakt een pak sap en drinkt ervan “Holy Fuck !!, dit is een soort fruit elixer uit de pure aarde†roept hij verheugd uit. Ik en Juk nemen ook een slok uit het pak, ik proef dat Danser gelijk heeft, het is echt verrukkelijk! Maar dan komt het honger gevoel weer terug en ik raak weer een beetje in paniek. “Muis (een vriendin van mij), viel laatst ook flauw tijdens truffels omdat ze te lang niets had gegetenâ€, “niet zo zeuren man, ik ben gezond, voordat ik truffels at voelde ik me ook goedâ€, “maar straks val ik wel flauw en word ik niet meer wakkerâ€, “nee het gaat goed, het gaat goedâ€. Dat zijn een aantal gedachten die op dit moment elke halve seconde door mijn hoofd schieten. Ik voel weer een vlaag van paniek opkomen, ik vraag of Danser wat te eten voor me wil pakken, hij antwoordt niet omdat hij de koelkast te wonderbaarlijk vindt. Juk hoorde me wel en hij pakt een zak dorito's uit de kast. Ik stop een dorito in mijn mond, ik proef een ware explosie van kaas en paprika. Ik probeer het door te slikken, maar mijn mond is ongelooflijk droog. Het voelt alsof er een grote dikke rups door mijn slokdarm kruipt, op weg naar mijn maag. Ik denk dat ik geen adem haal en raak nog erger in paniek. Dan pak ik snel een pak jus d'orange uit de koelkast en neem een paar grote slokken. Gelukkig is de chips nu weg, maar ik heb nog steeds honger. Ik ben niet meer zo in paniek, maar voel me niet zo lekker als in het begin van de trip.





O - 00:30

Juk en Danser gaan naar de badkamer om daar een nieuw avontuur de beleven, ik blijf nog even op het kleed zitten. Ik denk aan vorige nacht toen ik aan de xtc zat. Ik doe mijn ogen dicht, maar “What the Fuck ?!, ik zit weer in de tafeltennishal waar ik xtc deed gisterenâ€. Het lijkt alsof ik weer op dezelfde plek ben, met vrienden en al erbij. Dan doe ik mijn ogen weer open, ik moet even nadenken waar ik nou precies ben, “ben ik nou aan de xtc of de truffels??â€, vraag ik mezelf af. Ik kom er niet uit. En weer voel ik paniek opkomen, maar dan roept Danser mij gelukkig om even in de badkamer te komen kijken. “Ik ben dus toch aan de truffels†besef ik me, ik sta op en loop naar de badkamer. Terwijl ik op sta voel ik alle paniek van me afglijden en voel me weer top. Ik loop naar de badkamer. Daar hebben we wat lol met het water en de spiegel.
Nu gaan we naar de slaapkamer, ik en Juk gaan in het bed liggen, Danser gaat naast het bed zitten. Nu zie ik overal in het donker duistere wezens ontstaan. De lamp lijkt op het meisje van F.E.A.R en de poster aan de muur lijkt op een groepje nazi zombies die me willen halen. Danser en Juk hebben het nog steeds erg naar hun zin, ze denken dat ze in een soort van zandbak zitten en hebben de grootste lol. Maar voor mij wordt het allemaal weer een beetje te duister. Ik kijk op de klok, “ooh het is 10 voor 1, nog 40 minuten en dan is het afgelopen, ik ben wel een beetje klaar met deze enge tripâ€, denk ik. Na een lange tijd angst te hebben gehad voor ‘het duistere', kijk ik op de klok. “waaaaat!?, het is nog steeds 10 voor 1â€. Ik besef nu dat dit nog wel eens heel lang kan gaan duren. Maar dan knipt Danser het licht aan. En in een keer ben ik weer helemaal helder en kalm. Ik lig heerlijk in het grote bed en geniet nu van de vrolijke CEV's. Ik merk nu ook dat als ik heel diep adem als ik een beetje in paniek raak, ik me een stuk beter voel en het gevoel beter kan sturen. Ik voel nu wel dat we aan het einde zijn gekomen van de trip. Ik voel dat ik steeds meer in de realiteit terug kom. Ik kijk op de klok en het is 2 uur. De trip is nu wel over.

“Ik vond het echt heel vet en bizar !†zegt Danser opgetogen, “ik wil dit zeker vaker doenâ€. Ook Juk vond het vet: “dit is zeker voor herhaling vatbaarâ€. Ik pak een deken en ga op de bank liggen, het was wel echt een intense trip voor mij. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, zo diep, zo bizar en zoveel keer in paniek geraakt. Ik denk dat ik me niet goed genoeg voorbereid had op deze trip. Weinig slaap, avond ervoor xtc, bijna niks gegeten. En ik kon me soms tijdens de trip niet laten gaan, ik dacht dan wel van : “MushRockker denk na, geef je gewoon over aan de tripâ€, maar dan ging ik het forceren en lukte het minder goed. Ik denk ook dat de truffels sterker waren, ze waren ook een stuk droger dan normaal, dus ik heb nog steeds mijn twijfel of het nou hele verse of dat het licht gedroogde truffels waren, maar gedroogd kan bijna niet, dan moet ik wel een hele bizarre trip hebben. Het was een enge trip, maar daarom wel erg interessant. Volgende keer ga ik bij dezelfde smartshop halen, alleen dan ook 10 gram, kijken hoe dat gaat. Als het goed gaat, neem ik die keer erna weer 15 gram. Want oefening baart kunst
J






Conclusies en Ideeën na deze trip:

Ik zorg er volgende keer voor dat er genoeg tripvoedsel in huis is zodat mijn hongergevoel mij niet achterna gaat zitten. Ook ga ik de dagen ervoor rustig aan doen, wandelen in de natuur en dat soort dingen. Dat is een veel betere voorbereiding dan een zware avond xtc. Verder neem ik volgende keer een kleinere dosis om te kijken hoe dat gaat. Ik zou deze trip deels kunnen omschrijven als een badtrip, maar zo heb ik hem niet echt ervaren. Er waren wel tijden van paniek en angst, maar er waren ook mooie dingen. Bizarre visuals, mooie gedachten, duistere CEV's maar heel helder, wat juist zo interessant is. Het was de engste en paniekerigste trip, maar veruit de vetste.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

denk inderdaad dat het helpt om de avond vóór de trip geen xtc of andere chemische drugs te nemen

Ik denk niet dat het echt uitmaakt of je de dag voor een trip iets natuurlijks of iets synthetisch hebt gebruikt, het gaat erom dat je geestelijk goed uitgerust bent. Ik merk bij mezelf dat het belangrijk is dat ik mijn hoofd leeg kan maken.

 

@Philisofer:

Fijn dat je het niet als een bad trip ervaarde, bij een trip horen nou eenmaal soms wat mindere momenten, maar het gaat om het genieten he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi geschreven! Dat soort paniek/ angstmomenten zijn inderdaad totaal niet koel, dat zijn de momenten dat het echt goed is om met meerdere mensen te zijn, zodat de sfeer snel kan worden omgegooid, in je eentje blijft je hoofd daar sneller te lang over malen.

 

Maar dat zijn ook de leermomenten, de paniek zit in je hoofd, en met een beetje ervaring kun je jezelf makkelijker een andere kant op sturen. Juist door dat soort situaties worden toekomstige trips alleen maar beter en leuker.

 

 â€œGewoon gezellig met z'n allen in een grote kring rond een kampvuur ofzoâ€. “Ik wil nu echt naar ruigoord†roept Juk, “Ja†denk ik, “dat lijkt me echt heerlijkâ€. Dan raken we langzaam steeds dieper in gesprek over het woud, de bergen, de natuur. En ik krijg weer een sterke afkeer tegen het materialisme.

 

Agreed. Nu ik er over nadenk, hoeveel zou een waddeneiland kosten, een van die kleinere, onbewoonde? Met een paar man een lading geld bij elkaar leggen en daar een eiland a-la ruigoord van maken.. *droomt*

 

Trouwens; MDMA verlaagt de serotoninevoorraad in je hersenen, geen idee hoe lang het duurt voordat die weer op het oude niveau terug komt, maar dat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn van een iets mindere gemoedstoestand tijdens je trip.

 

@The Adam Ra; Je hoeft niet ieder bericht waarop je reageert voluit te quoten, helemaal niet wanneer het de startpost is en jij de eerste bent die reageert. Dat maakt de boel nogal onoverzichtelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden