Ontmoeting met God


Recommended Posts

Ik zat even te twijfelen wat de titel zou moeten zijn van dit verslag en toen ik me bedacht dat ik jullie graag een vraag wou stellen, wist ik dat dit de titel was. Even voor de duidelijkheid: Ik heb niks met religie en ben nooit religieus geweest en heb al helemaal niks met de bijbel ;)

 

TRIP REPORT:

 

Het was weer eens zover, de vijfde keer trippen zat er aan te komen.....maar achteraf waren de eerste drie keer helemaal geen trip als ik ze vergelijk bij de laatste twee keer. Van de vorige trip is al een report, dus ik zal het alleen maar houden bij deze 'reis'. 

 

Dit was de tweede keer dat ik een hele portie 'White diamonds'  (15 gram) naar binnen werkte, dezelfde als de vorige, omdat die trip ook al zo  geweldig was.

 

Dit keer deden we het echter binnen....wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was, of toch wel? ;)

 

We besloten het weer buiten te gaan doen, dus ik ging naar die twee vrienden toe, om vervolgens samen naar het bos te gaan bij hun om de hoek. Het wou maar niet opschieten....we hadden om 13:00 afgesproken, omdat het tenslotte al vroeger donker werd. Maar het duurde en duurde, totdat we uiteindelijk pas om 14:30 bij het bos aankwamen en we tot de conclusie kwamen dat het bos te klein was en er teveel mensen en honden waren om rustig te trippen.  Lichtelijk 'teleurgesteld' besloten we terug te gaan naar hun huis om de fiets te pakken en naar het grotere park te fietsen, om op dezelfde plaats te trippen waar het de vorige keer zo goed ging. Het zou er nooit van komen, zo bleek later.

 

Op de terugweg naar hun huis, vond ik nog een telefoon. Hij stond nog aan en we besloten later wel contact op te nemen met iemand die in de telefoon stond, omdat we nu tenslotte op het punt stonden te gaan trippen en dan konden we dat er niet bij hebben.

 

Aangekomen bij hun huis, keek ik nog eens op buienradar en zag dat de weersvoorspelling erg onzeker was en dat er stond dat het s'avond kon gaan regenen en onweren. De twijfel sloeg toe. De onzekerheid werd zo groot, dat we besloten dat we maar gewoon bij mij thuis zouden trippen, want we konden het echt niet hebben dat we buiten zouden zitten en dan noodweer over ons heen kregen terwijl we helemaal gedesoriënteerd zouden zijn.

 

15:15, eindelijk maar toch gingen de truffels er in en na 3 kwartier begon ik echt te merken dat ik ging....het was anders dan de vorige keer, de chaos was compleet in m'n hoofd, maar ik zag geen heftige kleuren, geen caleidoscopen zoals de vorige keer en toen het half 5 was, gingen we er al vanuit dat deze trip geen succes zou worden, we zeiden nog tegen elkaar dat we deze trip wel uit gingen zitten, want we bleven er maar tegen aan hangen en dat was alles behalve plezierig. Totdat we toch de drempel over gingen........en wat voor een drempel.

 

Totale rust, complete helderheid in mijn hoofd. Ik zag alles haarscherp, er waren geen vervormingen, geen kleuren en toen zei ik: "ik ben er weer". Ik refereerde naar de vorige trip, toen ik beweerde dat ik in de 'hemel' was. En het was nog geweldiger dan de eerste keer.

 

Alles wat ik hier schrijf kan niet omschrijven wat ik zag (niet letterlijk zien), alle problemen, alle antwoorden. Het is alsof je uit je eigen bekrompen wereld opstijgt naar grote hoogte en het totaalplaatje ziet. Ik was 'thuis'.  

 

Totale rust. Waar ik ook was......er was alleen maar liefde. Alle oordelen waren weer weg gevallen, net als de vorige keer daar op het zonnige veld. Er rolde tranen over mijn wangen en ik bleef maar herhalen: "ik begrijp het weer", "ik snap het".  Ik zag het grotere plaatje. Ik zag hoe alles met elkaar verweven was, hoe enorm groot het totale plaatje was. Het was alsof je als buitenstaander even 'achter de doeken' mocht kijken van de film waarin wij allemaal een rol spelen. Want dat is precies wat we doen, we spelen allemaal een rol. 

 

Ik zag hoe alles hetzelfde was, hoe tegenstrijdig het ook klinkt, maar alles was logisch. Ik kreeg dingen te zien die ik aan de ene kant niet kon bevatten en tegelijkertijd volledig begreep. Ik zag hoe het leven hetzelfde was als sterven, de grap is dat er helemaal geen dood is, alleen maar leven. Wakker worden is hetzelfde als doodgaan. Wanneer je sterft zul je 'wakker' worden en 'de waarheid' zien. De waarheid dat er geen oordelen zijn, behalve de oordelen die jezelf hebt. 

 

Als je denkt dat ik nu al diep ga, dan heb je het mis  :P  Dit is maar zo een klein gedeelte van wat ik zag en wat ik wil vertellen, maar woorden zullen altijd tekort schieten. Er is maar één manier om het te 'begrijpen' en dat is door het te ervaren. En dat ervaren is precies waarom je dit leven leeft. Je wilt ervaren wat je ervaart. Hoeveel ellende je ook in je leven hebt, dit is wat je wilt. Het lijkt alsof daar een oordeel in zit, maar niks is minder waar, alles is uit liefde. 

 

Toeval bestaat niet, daar ben ik wel van overtuigd, ik zag hoe alles in elkaar verweven is en in contact staat met elkaar, elke keuze die je maakt, de gevolgen die het heeft. En dit is ook waar ik weer terug kom bij de telefoon en de moeizame aanloop van deze trip. Ik zag hoe goed het was dat het zo 'slecht' ging naar de trip toe. Ik zag hoe goed het was dat we de 'foute' beslissingen namen door naar het verkeerde bos te lopen, dat het steeds later werd, te laat om nog buiten te trippen, dat we daardoor de telefoon vonden en iemand anders weer zijn telefoon terug konden geven. Maar het leukste van alles was......we moesten helemaal niet buiten gaan trippen...dat was nooit 'het plan'. Toen we binnen waren en de trip was begonnen hoorde we buiten wat. Het begon te regenen, heel hard te regenen. Het kwam met bakken uit de hemel en ik 'wist' ; Het was allemaal zoals het hoorde, we zaten op het juiste tijdstip op de juiste plaats. We zeiden nog tegen elkaar: "alles is zoals het hoort en het is goed'. 

 

Als ik iets zou mogen meegeven aan anderen mensen is het dat wel......heb vertrouwen dat alles wat je 'overkomt' goed is....heb vertrouwen dat je altijd op het juiste tijdstip op de juiste plaats bent. Er is geen toeval.Dat is ook de reden waarom het woord ook tussen aanhalingstekens staat, er overkomt je namelijk helemaal niks, alles is precies zoals je bedoeld had.

 

Nu ik dit zo lees, denk ik dat ik echt rijp ben voor het gesticht en toch ben ik overtuigd dat wat ik ervaren heb, echt is. Het mooiste denk ik nog wel aan het hele 'inzicht' wat ik kreeg was het feit dat hoe eenzaam je je soms ook voelt, je nooit alleen bent. Je zult altijd omringd zijn, het probleem is alleen dat je het niet kan (wilt) zien. Het lijden dat je doet, is precies dat.......wat JIJ doet. Je hoeft niet te lijden, geen pijn te hebben. Dit klinkt allemaal leuk, maar toepassen is een heel ander verhaal, ik weet het.

 

Die hele trip heb ik zo bewust meegemaakt, het was alsof ik helder/nuchter was, maar vanaf een 'hoogte' naar de wereld en het universum keek. Ik was er van overtuigd dat dit is wat je 'God' kan noemen. Geen man in de wolken die oordelen velt, maar een groot 'bewustzijn' die als doel heeft te ervaren wie je wilt zijn......elk moment weer opnieuw. Er is geen goed of fout, de vraag is alleen aan jezelf: wat wil jij ervaren...en als je het dan ervaart, geef dan alleen jezelf de 'schuld' van wat je ervaart....

Ik wil graag m'n report afsluiten met de vraag: Komt iemand dit een (beetje) bekend voor tijdens het trippen en denk je zelf dat er iets bestaat als 'God' of het 'hoger plan'? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is freaky....

 

 

Ik plaats mijn report en wat zie ik........de link naar mijn report eindigd met: '666-ontmoeting-met-god/'

 

Over toeval gesproken, misschien spreek ik wel voor de duivel ;)

 

Ik geloof ook dat alles in een trip voorbestemd is. De link naar jouw report zegt genoeg.  ;)

Een truffeltrip is als een puzzel, alle stukjes komen op de juiste plek.

 

Tijdens mijn trips heb ik ook vaak het gevoel dat de truffels mij begeleiden/de weg wijzen of dat er allerlei dingen gebeuren die voorbestemd zijn, alles voelt net juist. Tijdens mijn tweede truffeltrip, mijn eerste echte diepe trip, was het alsof de truffels mij een rondleiding gaven door de truffelwereld. Ze lieten mij allerlei werelden zien en legden mij uit wat de regels zijn voor een goede trip. Tijdens die trip luisterde ik naar een album van Shpongle, het was alsof die muziek mij diep de trip in begeleidden en toen het album afgelopen was en het stil was, had ik niet eens meer de behoefte aan muziek, zo diep zat ik in de trip.

 

Tijdens een andere trip had ik last van misselijkheid en helaas ging dat niet over. Als ik mijn ogen sloot, was ik op het dak van een hoog gebouw die bij de kust van een baai stond. Op het dak was een groep mensen simultaan ritmisch aan het bewegen. Ze hielden hun armen omhoog. "Voel je vrij, laat de zorgen los." Dat was wat de truffels mij duidelijk wilden maken. Helaas lukte mij dat niet, totdat er meer mensen kwamen (ik was toen samen met een vriend bij hem thuis aan het trippen). De rest van het bezoek zorgde ervoor dat ik mijn zorgen los liet en me fijn voelde. Helaas kwam het met de trip zelf niet meer goed, we hadden die avond truffels met xtc gecombineerd en toen de rest er was voelde ik alleen nog maar de xtc. (Ik slikte de X ongeveer 2 uur na de truffels.) Ik heb die avond wel genoten, maar jammer genoeg niet echt getript, op die CEV's na dan.

 

Een keer wilde ik truffels met 2c-b combineren. Helaas kwamen de truffels er vrij snel weer uit. Toen mij maag weer tot rust kwam nam ik de 2c-b. Tot mijn grote verbazing en blijheid werd de trip gered door de 2c-b. De OEV's waren typisch 2c-b visuals, maar als ik mijn ogen sloot was ik weer echt in de truffelwerelden.

 

Tijdens mijn laatste trip was het echt helemaal alsof ieder detail voorbestemd was. Van tevoren zat ik te twijfelen of ik de trip die ik toen gepland had door zou laten gaan, omdat ik een paar dagen daarvoor iets vervelends had meegemaakt. Die dag was een album van Shpongle die ik ongeveer een maand daarvoor had besteld eindelijk bezorgd. Voor mij was dat een teken dat ik de trip door moest laten gaan. De trip begon wat duister, maar het was alsof de gloeistaafjes die ik kort daarvoor gekocht had mij beschermden. Er kwam die avond een film op tv die ik bij een trip vond passen, maar later op die avond was er niets op tv dat bij een trip past, wat mij het gevoel gaf dat er iets zou gebeuren dat ervoor zou zorgen dat ik niet eens interesse zou hebben om ergens naar te kijken. Ik werd later die avond gebeld door een vriend van mij en hoewel ik normaal gesproken liever in mijn eentje trip, wist ik toen dat het voorbestemd was dat hij langs zou komen. Ik was met hem meegereden naar de stad, omdat hij nog wat moest halen. Het was alsof alles wat ik tijdens die rit meemaakte gewoon klopte, tot de muziek op de radio aan toe.

 

Van al deze trips heb ik een report geschreven op deze site, dus als je er wat meer over wilt lezen, kun je die reports lezen.

 

Het is ook niet voor niets dat indianenstammen psychedelica gebruik(t)en voor rituelen, om in contact te komen met de goden.  ^_^

 

Mooi report btw, klinkt als een goede trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hee spira, super report!

 

En het "hoger plan" of dat soort van "god" idee komt mij zeer bekend voor.

En ik ben ook een allesbehalve religieus persoon.

Waar ik mij helemaal 100% in kan vinden is het volgende.

 

"De waarheid dat er geen oordelen zijn, behalve de oordelen die jezelf hebt. "

 

"Als je denkt dat ik nu al diep ga, dan heb je het mis   :P  Dit is maar zo een klein gedeelte van wat ik zag en wat ik wil vertellen, maar woorden zullen altijd tekort schieten. Er is maar één manier om het te 'begrijpen' en dat is door het te ervaren. En dat ervaren is precies waarom je dit leven leeft. Je wilt ervaren wat je ervaart. Hoeveel ellende je ook in je leven hebt, dit is wat je wilt. Het lijkt alsof daar een oordeel in zit, maar niks is minder waar, alles is uit liefde. "

 

"Het mooiste denk ik nog wel aan het hele 'inzicht' wat ik kreeg was het feit dat hoe eenzaam je je soms ook voelt, je nooit alleen bent. Je zult altijd omringd zijn, het probleem is alleen dat je het niet kan (wilt) zien. Het lijden dat je doet, is precies dat.......wat JIJ doet. Je hoeft niet te lijden, geen pijn te hebben. Dit klinkt allemaal leuk, maar toepassen is een heel ander verhaal, ik weet het.

 

Die hele trip heb ik zo bewust meegemaakt, het was alsof ik helder/nuchter was, maar vanaf een 'hoogte' naar de wereld en het universum keek. Ik was er van overtuigd dat dit is wat je 'God' kan noemen. Geen man in de wolken die oordelen velt, maar een groot 'bewustzijn' die als doel heeft te ervaren wie je wilt zijn......elk moment weer opnieuw. Er is geen goed of fout, de vraag is alleen aan jezelf: wat wil jij ervaren...en als je het dan ervaart, geef dan alleen jezelf de 'schuld' van wat je ervaart...."

 

Super herkenbaar tripreport, goed verwoord!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Spira, wat een mooi bericht, echt super omschreven.

 

Ik heb ongeveer een jaar geleden mijn 'eerste' echte trip mee gemaakt.

Het was met een joint, die ik in mijn eentje in een park helemaal had opgerookt.

Ik had toen een soortgelijke ervaring als jou wat ik achteraf nog vaag herinner. Ik was in een plaats waar ik het nog nooit zo vredig had mee gemaakt. Alles klopten een soort van, zoals het hoort eigenlijk.. Het was zo vredig dat ik helemaal geen vragen meer had.. dat was het gewoon. Moeilijk om in woorden uit te brengen, liefde is inderdaad het juiste woord ervoor.

Door jou verhaal kwam ik weer helemaal in die status terecht en kreeg ik weer een flashback, tnx daarvoor!

Ik wens je het allerbeste toe in de toekomst.

 

Groetjes Jemy

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hallo mede Truffelaars :mrgreen:

 

Ik las dit bericht en dacht hier moet ik even op reageren.

Ik had/heb namelijk dezelfde ervaringen elke keer als ik de Atlantis truffels neem.

Daarom neem ik zelfs de truffels...om aan de 'Matrix' te ontsnappen.

 

Als jullie meer willen weten over wat jullie werkelijk ervaren, en het is te verklaren geloof me... :mrgreen:

 

Lees dit boek en het zal allemaal duidelijk worden: 'Matrix Guerilla' van Lars Faber

Makkelijk weg te lezen, in 'normale' taal geschreven. Ik raad dit elke Truffelaar aan. 8-)

 

Bedank me later ( of helemaal niet :-P geeft ook niet ) o ja, vergeet ook niet om voor/tijdens/na het boek de films te kijken van de Matrix. Met of zonder Truffels !

 

Peace&Love

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...

Heel erg mooi report! Heel herkenbaar. Heb ook het report http://psytopia.nl/topic/627-pure-liefde/ erbij gelezen. Dit heb ik één keer expliciet zelf mogen ervaren en dat is nog steeds de aller-allermooiste ervaring die ik ooit in mijn leven gehad hebt. Al voelt het raar om dat te zeggen en is het niet helemaal waar, want het voelde zo vertrouwd, dat ik er overtuigd van ben dat ik daar al veel vaker geweest ben, vóór dit aardse leven of misschien zelfs tijdens. Het is er altijd en overal. Vaak vang ik in trips er glimpen van op, soms zie ik die wereld weer met mijn gesloten ogen, maar vaak is het meer het gevoel dat je dan hebt... Een gevoel van pure volmaaktheid, van Liefde.

 

Vorig jaar toen ik met truffels begon was het best makkelijk om ook nuchter te weten dat alles goed is, dat ik puur mag genieten van alle ervaringen die ik op doe, dat de dingen gaan zoals ze horen te gaan. Dit jaar heb ik daar wat meer moeite mee en ik trip dan ook een heel stuk minder. Eigenlijk zou het toch niet noodzakelijk moeten zijn om te moeten blijven trippen om het leven te begrijpen en te waarderen? De dingen die ik in trips geleerd heb zijn dingen die je gewoon in je leven toe kunt passen. Ik denk dat het nu komt doordat ik dit jaar een stuk meer 'onzin' in m'n leven heb, onzin die ik mezelf heb opgelegd. Stress om dit jaar nog mijn diploma te halen, zorgen omdat het voor mezelf nog niet helemaal duidelijk is wat ik hier na wil doen. Verwijten naar de wereld die imperfect is. In feite is dit heel eenvoudig om kwijt te raken, want dit zijn dingen die compleet overbodig zijn. Het hele doel van het leven is inderdaad om te ervaren, dus waarom kies ik er dan voor om dit te negeren?

 

Wat heeft dit nog met het topic te maken? Als voorbeeld dat zelfs als je 'de boodschap ontvangen hebt', het lastig kan zijn om het te implementeren in je leven. In ieder geval voor mij. Maar je beschrijft hier de waarheid, de dingen gebeuren zoals ze moeten gebeuren. Mogelijk (waarschijnlijk) is dit allemaal nodig, opdat ik eindelijk de moed vind om er een einde aan te maken (niet aan mijn leven :P, maar een einde van dit lijden), door eindelijk te doen wat ik altijd heb willen doen. Door echt oprecht te leven. En ik ben nu zo ver gedreven dat ik dit echt ga doen. Dus zoals je al zo mooi in dit report beschrijft, ook al lijken de dingen verkeerd te gaan of niet te lopen zoals je zou willen... uiteindelijk is het voor een reden en is het het allemaal waard :)

 

Bedankt voor het schrijven. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank! 

Mooi om te lezen dat je wat uit de reports haalt, hierin zie ik ook weer het bewijs dat alles verbonden is en dat het één altijd leidt tot het ander....zo worden liefdevolle gedachten/teksten/woorden opgepikt en hebben ze een positief effect. En op die manier kunnen we de wereld langzaam steeds positiever maken.

 

Ik heb al mijn reports laatst weer terug gelezen en merkte dat ik soms inderdaad weer dacht: "je kunt het mooi brengen, maar toepassen ho maar".  :mrgreen:  

Zelf ben ik nu bezig met afstuderen en heb afgelopen jaar veel stress gehad, wat zeker grote invloed op mij gehad heeft. Wanneer veel dingen tegen zitten en je zit in de put of helemaal in de stress, dan hebben al deze woorden in die mooie reports weinig nut (voor mij). Ik ervaar op dat moment gewoon ellende en dat is dus wat ik (nog) kan leren.....dat wanneer ik weer zo een moment heb, dat ik dat moment ook gewoon accepteer en het toelaat. Je hoeft je niet altijd 'verlicht' te voelen (of gelukkig). 

Wanneer ik weer eens in een dip zit, dan wil ik gewoon even zelfmedelijden hebben, gewoon willen klagen en/of janken en dat is prima. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden