"normale" dosering paddo's


Recommended Posts

Hallo psychonauts

 

Mijn paddo growkit (golden teacher) is bijna volgroeid (eerste flush)

En begon op te zoeken wat een normale dosering is voor paddo's.

 

Omdat ik ergens heb gevonden dat het hetzelfde gewicht is als truffels 15-20 gram 1-2 gram gedroogd.

En hier weer ergens las ik 30 gram vers en 2-3 gram vers.

 

Ook lees ik soms tripreports van mensen die beween dat paddo's een ander effect zou geven.

Wat in theorie onmogelijk is aangezien het exact dezelfde werkzame stof is.

Kan het misschien zo zijn dat het "dezelfde" werkzame stof is maar andere receptoren in de hersenen triggert?

 

Zal als ze volgroeid zijn een fotorapportage plaatsen.

We zijn iedere dag een foto aan het maken, ze schieten als paddenstoelen uit de grond :blink:

 

Houdoe

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nice, growkits zijn erg koel om in huis te hebben.. De verhouding nat:droog is inderdaad zo rond de 10:1, 30 gram vers weegt dus ongeveer 3 gram droog, dat is een normale dosering bij de meeste home-grown paddo's.

 

Ik merk persoonlijk weinig verschil tussen een paddo en een truffel-trip, de werkzame stoffen zijn inderdaad compleet hetzelfde. Bij verse paddo's is mijn theorie dat deze lichter verteerbaar zijn dan verse truffels, waardoor de stoffen wat sneller door je lichaam kunnen worden opgenomen en de trip dus iets sneller en harder kan opkomen, dat zou het verschil bij sommige tripreports kunnen verklaren. Eenmaal gedroogd en vermalen is het verschil voor mij niet meer merkbaar.

 

Ben benieuwd naar je foto's :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste 7 dagen was er niets te zien, dus er is geen reden toe om daar foto's van op het forum te gooien.

De paddo's staan in een kamer waar het continue tussen de 25-22  graden is, met een klein beetje daglicht.

 

 

Zo'n kweekset is echt de moeite en het geld waard, echt geweldig om ze zo snel te zien groeien.

Deze specifieke kweekset is een kruising tussen Golden Teacher en Cambodia.

Dit samen zou een "zeer potente" paddenstoel op moeten leveren.

 

 

 

Dag 8

 

De eerste dag dat de eerste pinheads de kop opsteken

ren88nvqfz9flk1ajyzm_thumb.jpg

Dag 9 

 

Duidelijke groei, kan ze nu pas goed zien.

Let op: iedere foto is slechts één dag, ongeloofelijk dat het zo snel groeit.

 

l2wxp9b7qkhm1fetv77v_thumb.jpg

 

Dag 10

3vo5b7ct9synqhhbwg3v_thumb.jpg

Dag 11

 

Ze schieten als paddenstoelen uit de grond.  :mrgreen:

cj88gskr5x8gp25ssbwx_thumb.jpg

Dag 12

 

Het begint nu op echte paddenstoelen te lijken.

ndhu4kxxehkx4ibj5mt2_thumb.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

30 gram vers.

Dus eigenlijk kunnen we stellen dat (homegrown) paddo's qua gram/psychoactieve stoffen verhouding, MINDER potent zijn dan truffels....

 

Ik neem aan dat "normale" dosering voor truffels 15 gram is.

Dat is wat is normaal neem voor een gemiddelde trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naja ze zijn niet perse minder potent dan truffels, maar verse paddo's bevatten in verhouding veel meer vocht en dus minder "vlees" dan truffels. En sowieso zijn de soorten die gebruikt worden voor growkits meestal wat minder potent dan b.v. de Hawaiians die vroeger in de shop te koop waren.

 

Ziet er goed uit, die kit.. Is dat nou hout op die bovenlaag, of gewoon grof en maf gekleurd vermiculiet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is een goede conclusie :)

En ja dat is hout, flinterdun goudkleurig hout, raar spul

 

Vandaag geoogst, een week te vroeg! 

Omdat ze al sporen begonnen te verliezen, hierdoor  zijn er velen gedeeltelijk zwart geworden.

 

Nu ligt er 2x 30 gram vers in de koelkast, en ligt er 140 gram voor de ventillator.

Lijkt me toch een behoorlijke oogst, 200 gram.

 

Was aan het begin een beetje moeilijk om ze uit de grond te halen, maar kreeg er later handigheid in.

 

Even een klein stukje paddenstoel geproeft en het is nog smeriger en sterker van smaak dan de gemiddelde truffel :mrgreen:

 

Zoals je kunt zien zie je een klein beetje groene verkleuring, dit is toch geen contaminatie? 

oogst_1.jpg

oogst_2.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goudkleurig? Zeker dat het geen vermiculiet is? Dat heeft ook altijd een soort metaal achtig tintje.. Alleen is het meestal niet zo dun.

 

Ziet er goed uit, mooie oogst! Op het laatst kan het inderdaad best hard gaan, heb ook regelmatig een half zwarte oogst gehad  :mrgreen: Niks mis mee, tenzij je een sporenprint wil maken.

 

Dat plukken gaat trouwens het makkelijkste als je de paddestoelen eerst een beetje draait (om hun as), dan trek je meestal ook minder substraat mee. Al blijft dat soms een beetje klooien, helemaal als ze zo dicht op elkaar staan als bij jou.

 

Met dat groenige tintje is zo te zien niks mis, psilocybine kleurt blauw wanneer het in aanraking komt met zuurstof. Als je paddo's kneust, door er op te drukken of b.v. door te breken, dan zie je op die plaatsen vaak blauwige vlekken, die i.c.m. het gelige vlees een beetje groen kunnen overkomen. Op die manier kun je ook makkelijk zien of een paddestoel "magisch" is of niet.

 

Zelf nog nooit de Golden Teachers gebruikt, dus ben benieuwd hoe je ze vindt, qua potentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag rond 1 uur ingenomen, 3 gram gedroogde paddo's, in een cup-a-soup champignon uiteraard  :mrgreen:

 

Was een behoorlijke trip, zeer potent.

Heb momenteel het een en ander aan mijn hoofd dus dat kwam ook nog even aan het licht, gepaard met een beetje paranoia.

 

Maar rond half 4 ging het gelukkig een stuk beter, en kon ik gaan genieten.

 

Heb tot 6 uur getript op zo'n lamp met van die glasvezel sprieten, echt een aanrader om in huis te nemen trouwens!

 

Al met al wederom een geslaagde trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Iedere kit claimt de beste te zijn :P

Maar ik heb voor deze gekozen omdat dit een nieuw gekruiste soort is, en het grootst groeien.

Alle kits hebben dezelfde gebruiksaanwijzing, dus even makkelijk te growen.

Maar onthoud wel dat ook iedere kit weer anders is, ook van dezelfde soort, op de website waar ik deze heb gehaald stonden foto's van stammen van 2 CM doorsnee, zoals je ziet is dat bij mij niet het geval.

 

Als je er eentje haalt maak ook foto's :D ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden