Truffels en smoothie niet zo'n goede combie :-(


Recommended Posts

Even voor de duidelijkheid, ik ben een ervaren trip-ster :D

 

Voor mijn laatste trip afgelopen maand had ik nog de psilocybe Hollandia 15 gram liggen.
Deze was al in poedervorm en ik was van plan om de poeder op te lossen in een smoothie om zo de nare smaak te compenseren.

Eerder verwerkte ik de poeder in een chocoladereep...

 

De tripdag was aangebroken.

Ik had er voor gekozen om in de ochtend te beginnen zodat ik volledig nuchter zou zijn.

Deze keer wilde ik namelijk de volledige 15 gram nemen en er de hele dag voor uit trekken.

Ik had een heerlijke smoothie klaargemaakt waarin ik ook vers appelsap had verwerkt (zelf de appels in de juicer bedoel ik)

De poeder opgelost, setting helemaal trip-klaar en daar ging ik...

 

Maar.....nog geen 5 minuten later kreeg ik zo'n enorme buikpijn dat ik alvast een emmer had klaargezet en tot mijn grote teleurstelling kwam de smoothie inclusief de poeder er binnen 10 minuten volledig uit!! Zonde...zonde.....en voor mij onverklaarbaar....

 

Ik heb toch al verschillende truffel trips gedaan maar dit had ik nooit eerder meegemaakt...

Nog nooit overgegeven van truffels...

 

De werking was dan ook NUL...er was niets blijven hangen van de truffels...alles was er volledig uitgekomen...

Heel erg jammer :-(

Aangezien ik leef vanuit de visie dat alles wat gebeurt een reden heeft heb ik me eraan ''overgegeven'' en ben bij de gedachten gebleven dat de dag die ik had uitgekozen wellicht niet de juiste was voor me...
Gelukkig ben ik niet huiverig voor de volgende trip maar ik zal de truffels dan niet verwerken in een smoothie!

Beter dan toch maar weer de ''ouderwetse'' manier gebruiken...dat wil zeggen....kleine stukjes in de champignon creme soep óf de poedervorm in chocolade verwerken....

 

Misschien is de combinatie met appeslsap niet zo'n goeie??

 

Iemand hier enig idee over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi missbrightness,

dank je wel voor het delen van de info.

Jammer dat dat juist niet zo smooth uitpakte.

Ik sluit me aan bij brombolinie. Ik zet er ook thee van, 20 a 30 minuten laten intrekken in warm tot heet water (niet lauw niet kokend). Inderdaad beetje honing erbij en eventueel in de laatste minuut/minuten wat ayurvedische kruidenthee (gember)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi missbrightness,

dank je wel voor het delen van de info.

Jammer dat dat juist niet zo smooth uitpakte.

Ik sluit me aan bij brombolinie. Ik zet er ook thee van, 20 a 30 minuten laten intrekken in warm tot heet water (niet lauw niet kokend). Inderdaad beetje honing erbij en eventueel in de laatste minuut/minuten wat ayurvedische kruidenthee (gember)

''Jammer dat dat juist niet zo smooth uitpakte'' :mrgreen:  hahaha...inderdaad!!

Ik neem aan dat dat ook met de poeder kan?

Ik droog de truffels altijd ivm de houdbaarheid.

Thanks guys for the tips ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden