Nieuwe, leuke, originele recepten


Recommended Posts

Hallo iedereen, ik trip al heel lang elke maand en tevens begeleid ik mensen door hun trips heen. Ook adviseer ik. Nu hoor ik vaak, paddo's en truffels smaken zo smerig (ik heb voor mezelf altijd paddo's dus ik refereer op dit moment naar paddo's maar is precies hetzelfde als truffels) weet je er iets tegen. Nu dacht ik ja, je hebt de thee en de tek enzo maar zijn er ook leuke nieuwe recepten uit te vinden? Dus ik ben gaan experimenteren en ben erachter gekomen: er zijn verassing veel mogelijk ivm recepten dus ik zal wat neerzetten.

 

Paddopoeder: natuurlijk is dit niet origineel maar door dit te maken heb je ontelbaar veel mogelijkheden.

 

Nodig:

-vijzel

-gedroogde paddo's (truffels zijn wat harder om zjn te malen malen kan ook gewoon gedroogd worden zonder verlies werkzame stoffen, paddo's kun je drogen door ze op een warme plek op keukenpapier te leggen en elke 3 dagen om te draaien voor ong 1.5 week)

 

3 maal raden wat er nu moet gebeuren, right guess.. vijzel alles tot je een stof overhoud. (kijk uit met truffels, zijn hard dus ze schieten nog wel eens de vijzel uit) om dit te bewaren kun je de stof het best vochtwerend in de vriezer bewaren maar in wekpotten met silica kan ook. 

 

een greep uit het assortement van mogelijkheden:

 

Arretjescake (voor 4 personen) :

 

nodig:

100 gram boter

100 gram witte basterdsuiker

4 eetlepels cacoa

1 ei

100 gr biscuitjes

10 gr paddo dust (voor ervaren trippers raad ik 12 tot 14 gram aan,  ong 3 tot 3.5 gr per persoon)

 

Tijd: 13 uur (1 uur bereiding en 12 uur opstoven)

 

zet een pan op en laat de boter smelten, doe de basterdsuiker en cocoa erbij. Roer todat dit een gladde egaal donkere massa is geworden. Laat dit dan 15 minuten minimaal afkoelen. Neem ondertussen de koekjes in een theedoek en ga er met een deegroller overheen om de koekjes kapot the breken. Heb je geen deegroller maar wel overtollige woede? Doe ze in een zakje in de theedoek en stamp erop met je voeten. Het moet geen gruis zijn alleen gebroken koekjes. Na 15 minuten meng de paddo dust en het ei met de donker massa en roer heel goed tot je zeker weet dat het door de hele mix zit (anders krijg je ongelijke verdeling wat toch al een zwak punt is van dit gerecht). Laat het nog 5 minuten staan. Ondertussen bekleed het bakje waar je alles in gaat doen met folie.  Doe de koekjes nu in de mix, roer ze erdoor heen en giet dit alles in het bakje. Eventueel maak de bovenkant nog mooi met wat koekjesgruis en stop de bak dan in de koelkast voor 12 uur. Na 12 uur is je cake gelukt, Enjoy!

 

Ik heb dit recept al meerder malen uitgeprobeerd en is een succes bij velen. Je proeft helemaal niets van de paddo's. Echter zijn er ook een paar notificaties bij dit gerecht. Doordat er veel suiker inzit zullen je gedachte bij deze trip wat helder aanvoelen, dit gaat echter niet ten koste van de trip maar alleen de controleerbaarheid. Je zult je hiermee beter "in control" voelen en is dan ook zeer geschikt voor beginners. Ook ligt dit gerecht zwaar op de maag. Als je hiervoor niets gegeten hebt en je hebt een hele gevoelige maag (ik kan dit niet uittesten want ik eet regelmatig sambal en mosterd bij het ontbijt dus mijn maag is wel wat gewend) weet ik niet wat de uitkomst is. Daarvoor heb ik jullie om dat uit te proberen. Het blijkt wel dat doordat je dit ineens binnenkrijgt terwijl je ervoor gevast hebt, je lichaam het extra snel opneemt. Ik heb zelf geen problemen ondervonden met de trip en het was weer net zo geweldig als altijd.

 

Tip: dit kan natuurlijk heerlijk smaken met een kopje syrian rue/chocolate mint thee. (alleen voor ervaren gebruikers)

 

 

Recept 2:

 

Aardbeien Sorbetijs (4 porties):

 

Nodig:

 

- 100 ml water

- 300 gr aardbeien

- 60 gr suiker (kan ook met stevia)

- 4 porties gehakte paddo's (kan ook met paddodust maar dan heb je optioneel een shirt of doek nodig om te zeven, ga dan ook uit van 120 ml ipv 100)

 

Doe het water en de suiker in de pan en zet het op een vuurtje. Laat het een klein tijdje pruttelen met de deksel erop en roer af en toe door totdat de suiker is opgelost. laat het dan weer afkoelen. Rond 80c gooi je de stukjes paddo erbij (fijn gesneden maar niet te klein) en laat het 20 min tot een half uurtje staan. Ontkroon en pureer ondertussen de aardbeien. Zeef het water van alle stukjes paddo totdat je alleen nog een heldere vloeistof overhoud. Deze stukjes mag je weggooien of opeten (ik zou ze weggooien na een gedaan experiment ben ik tot de conclusie gekomen dat er geen voelbare dosis meer inzit, ((met paddodust zeef je met een t'shirt of doek). neem dan de puree en meng het met het water. Als dit een gladde massa is giet je het in een bakje (het liefst van ijzer, rvs) en stop je het in de vriezer. roer nu elk half uur je ijs om. Als er kristallen op je ijs komen probeer het dan naar 20 min te brengen. Dit duurt ong 2 uur totdat het in zijn geheel bevroren is. Geniet van je zomerse versnaping (maar natuurlijk ook lekker met kerst^^)

 

Tripnoticities: Dit recept was erg populair bij mijn vrienden in de zomer en stuk voor stuk rapporteerde ze geweldige trips. Ik heb wel de ijsjes gemaakt met stevia dus ik heb geen idee van de werking met suiker maar ik vermoed dat dit niet heel anders zal zijn. Dit gerecht is erg licht op de maag dus het wordt erg makkelijk verteerd. Reporters zeiden dus ook dat ze na 15 a 20 minuten al effect voelden.

 

tips: 1. Je kunt dit natuurlijk ook met elk ander fruitsoort doen of een combinatie maken:laat je fantasie maar gaan!

       2. Ik heb ondervonden dat als je lavendel laat intrekken bij de paddo's dat je een heerlijke tint eraan krijgt, tevens staat lavendel              bekend om zijn rustgevende eigenschappen dus het verlaagt ook nog eens de kans op badtrips.

       3. Wil je dat het echt snel werkt? probeer eens citroenijs te maken. Lemontek in een heerlijk jasje (ook hierbij is lavendel, 

           basilicum of rozemarijn erg lekker) 

 

Nou ik heb de eerste 2 recepten gepost, Heb je vragen of opmerkingen? meld of vraag ze gerust. Wil je meer recepten? Laat het hieronder dan weten. Veel en veilig tripplezier en ik hoop dat jullie er wat aan hadden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Woah, dat zijn echt de next-level recepten! Vooral het sorbet ijs lijkt me geweldig, helemaal in de zomer. Heb persoonlijk niet zo'n problemen met de smaak van paddo's of truffels, dus nooit geëxperimenteerd met recepten, maar dit is zo te lezen echt een vak, en ervaring, apart. Helemaal mooi dat je ook het publiek hebt om je creaties op uit te proberen en zo'n gedetailleerde feedback hebt.

 

Ben niet zo'n keukenprins, maar ga dat ijs recept van je zeker eens proberen (of het iemand met meer talent laten maken). Mocht je nog meer recepten hebben, graag! Wat dat betreft, hoe meer hoe beter :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Over het sorbetijs, welk product van stevia heb je gebruikt? Poeder, kristal, vloeibaar?
Ik ben van plan om aanstaande zondag met een vriend te gaan trippen, hij 15 gr en ik op iets van 20 gr. Vorige keer toen ik twintig at deed ik het met citroensap en limonade, nogal misselijk op het begin en een paar patronen in wolkjes. Oh en een liedje dat ik maar opnieuw bleef draaien. Maar verder geen visuals of heldere gedachten. Misschien dat het met jouw recept wat beter gaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden