Hoe champignon paddo/truffel soep maken?


Recommended Posts

De naam zegt het eigenlijk al. Heeft iemand een recept om paddo's of truffel door bv champignon soep te doen? Kan ik ze er beter meteen in doen bij het opwarmen van de soep? of pas als de soep warm is? zit er ook verschil in de dosering? of gewoon de gebruikelijke dosis?

Mij lijkt om de smaak zo lekker mogelijk te houden de paddo's of truffels pas in de soep te doen als de soep warm is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De actieve stoffen in paddo's en truffels kunnen niet zo goed tegen hitte, dus het lijkt me inderdaad het slimste om ze pas op het laatst toe te voegen. De dosering veranderd niet, maar let er wel op dat je, als je 1 dosering toevoegt aan b.v. een liter soep, je ook die hele liter weg moet werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De actieve stoffen in paddo's en truffels kunnen niet zo goed tegen hitte, dus het lijkt me inderdaad het slimste om ze pas op het laatst toe te voegen. De dosering veranderd niet, maar let er wel op dat je, als je 1 dosering toevoegt aan b.v. een liter soep, je ook die hele liter weg moet werken.

bedankt voor de tip. Dat van de liter had ik ook al begrepen. daarom leek het mij ook makkelijker om ze na het opwarmen pas toe te voegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

wij voegen ze altijd juist als eerst toe en merken niets van het verminderde effect van hitte.

ons recept :

1. truffels in hele kleine stukjes snijden/ hakken

2. per portie een soepkom vullen met water en legen in een pannetje.

3. aan de kook brengen en daarna het gas op zijn laagst zetten.

4. dan de truffels of ''champignons'' erbij en 30 minuten laten trekken en steeds roeren.

5. op het laatst cup-a-soup naar keuze erbij gooien en hoeveelheid ook naar keuze.

algemeen bekend receptje denk ik maar stond er niet tussen, maskeert de smaak perfect en met gemak weg te krijgen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden