Recommended Posts

Een paar maanden heb ik voor de eerste keer ervaring opgedaan met truffels.  Toen ben ik begonnen met 15gr Atlantis.  Dat was me toen zo goed meegevallen dat het nu een maandelijks iets geworden is.  Nadien nog een stapje zwaarder gegaan met Hollandia.

Vorige week dan voor het eerst 30 gr besteld, terug Atlantis omdat dat zo goed was meegevallen de eerste keer.

 

Zoals de vorige keren heb ik er relax naartoe gewerkt zoals ik het maar zal omschrijven.  De dagen ervoor zorgen dat ik zo relax mogelijk ben. Zeer relaxe muziek spelen, zoveel mogelijk rustgevende en leuke dingen bekijken op TV, noem maar op.  De dag zelf dan zorgen dat ik helemaal niks in m'n hoofd heb zitten, geen zorgen,...

 

Rond 2 uur 's middags was het dan zover.  Zoals gewoonlijk heb ik de truffels zo fijn mogelijk gemaakt om er thee van te maken.  Meestal doe ik ze gewoon in een vijzel, 20 minuten in water onder het kookpunt, paar zakjes thee erbij op het einde en klaar.  Deze keer was het zo'n hoop dat ik ze maar zo fijn mogelijk gesneden heb en terug thee van gemaakt.  Deze dan eens bij wat cup-a-soup gedaan voor de verandering.  Voor herhaling vatbaar :)

 

M'n setting was wederom perfect deze keer.  Op de achtergrond speelde m'n trip-playlist (Entheogenic, Shpongle, Amos, Asura,...), op m'n TV heb ik deze keer gekozen voor Planet Earth (een hele playlist).  Voor de rest gaan de lichten uit bij mij en heb ik m'n LED koofverlichting.  Dat geeft altijd leuke effecten.  1 van de vorige keren heb ik m'n plafond zitten filmen om het nadien terug te zien, alleen is er dan helemaal niks te zien :D  Filmpje: 

Op dan tafel nog een grote geurkaars.  Perfect om op alle mogelijke manieren gestimuleerd te worden tijdens de trip :)

 

Ik had verwacht dat het zou inslaan als een bom en was meteen na het drinken van de soep in de zetel gaan liggen.  Gek genoeg duurder het ondanks de 30 gr langer dan de vorige keer met 15 gr Hollandia.  Toen kreeg ik na 10-15 minuten al meteen "m'n klop".  Nu heb ik toch een half uur in de zetel gezeten met het idee van "kom op nou, had ik toch geen soep mogen maken dan ?".  Maar net als ik dacht dat het niks ging worden werd ik als het ware m'n TV in gezogen.

 

Ik heb meestal niet van die visuals waarbij alles begint te bewegen in de woonkamer (buiten het tapijt en m'n deken dan).  Maar nu kon ik m'n ogen echt niet van de TV af houden.  Ik voelde me echt alsof ik in de gebieden zat waar de serie op dat moment over ging.  Na een tijd ging dat zelfs over in synesthesie.  Ze vlogen over sneeuwlandschappen en ik voelde de lucht die ik inademde kouder worden.  Daarna door het oerwoud en ik voelde en proefde de zuivere lucht.  Ik herinner me nog dat ik echt heel diep heb zitten inademen omdat ik het zo erg lekker vond.  Op een moment zat ik zelfs te hijgen, m'n hartslag ging ineens de lucht in,...

 

Daarna een stuk waar er time-lapses getoond werden.  Bomen die van kleur veranderden door de seizoenen, planten die open gingen,...  Echt bizar om te zien terwijl je eigen gevoel voor tijd totaal weg begint te ebben.  Je vraagt je een moment af of het wel time-lapses zijn, of dat die kleuren gewoon aan het veranderen zijn.  Nadien kom je even tot het besef dat het een combinatie van de 2 is.  De camera vliegt over diverse vlakten, met water, droogte,...  De kleuren beginnen ineens totaal te veranderen.  Is het nu een vlakte met water die ze laten zien of is het weer dat shot waar ze een stuk van de aarde laten zien vanuit de ruimte ?  Op dat moment had ik er totaal geen idee meer van, het was alleen maar mooi.

 

Op dat moment leek ik echt 1 te zijn met de omgeving die ze lieten zien.  Een volgende aflevering begon te spelen en dat speelde zich in, rond en onder water af.  Het voelde echt aan alsof ik onder water zweefde tussen de dieren.  Op een moment kwam dit stuk: http://www.youtube.com/watch?v=njlk-bHhAXU  Die zeesterren gaven allemaal licht en gloeiden in felle kleuren.  Maar dan ook echt in psychedelische kleuren volgens het boekje.  Dit was het moment dat de kleuren echt hun werk begonnen te doen.  Af en toe had ik een seconde van nuchterheid waarin ik door kreeg dat het te maken had met de kleur van m'n led verlichting en de kaars die op tafel aan het flakkeren was

 

Ik kreeg net als de eerste keer truffelen m'n plafond weer in de gaten.  Buiten begon het donker te worden dus heel de kamer nam stilletjes aan de kleur van de led verlichting over.  De felle gloed die eigenlijk enkel bij de rand te zien is zag ik nu over m'n hele plafond.  De kleur waar hij op  dat moment in over ging golfde over m'n hele plafond.  De kleine oneffenheden komen op dat moment erg duidelijk over en leken op sterren.  Op TV waren weer onderwaterbeelden te zien waar witte spikkeltjes te zien waren op de donkere oceaanachtergrond.  Ik zag ook daar weer sterren in.  

 

Dat was dan meteen ook het moment dat ik voor mezelf omschrijf als het "ik-moment".  Moeilijk te omschrijven, maar de truffelaars zullen het wel kennen.  Je kijkt naar je handen en je lichaam en voelt echt je plek in  de omgeving.  Als je naar je handen kijkt lijkt het wel alsof het iemand anders is, maar ook weer niet.  Je ziet jezelf in de omgeving.    Om het in termen van fotografen uit te leggen, je scherptediepte verandert.  Eerst zie je jezelf in heel de omgeving en dat verandert dan stilaan in een heel kleine scherptediepte waarbij je jezelf heel erg scherp ziet en alles erbuiten volledig uit focus gaat.  Wat je daarbij voelt kan ik niet echt omschrijven.

 

Na een tijd word ik terug aangetrokken door de TV.  Het volgende stukje was erop:

Een gevoel van geluk kwam over mij.  Ik vond het zo geweldig grappig dat ik luidop heb liggen lachen.  Ik weet nog dat ik op een moment heb zitten schommelen in de zetel als een klein kind, te bizar voor woorden.  Maar hoe gelukkig dat ik me toen voelde, niet normaal.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat de ervaringen misschien niet allemaal chronologisch waren.  Ik was echt het gevoel voor tijd kwijt gedurende een hele tijd.

 

Traag maar zeker voelde ik dat de trip begon af te zwakken.  Iets wat ik dan vaker doe is douchen.  Dat is iets wat me bij 1 van m'n vorige trips bijgebleven is.  Toen heb ik echt geweldige CEV's beleefd.  Met ogen dicht "zie" je dan de temperatuur van het water over je hoofd.  Weer die synesthesie die ik vaak heb.  Deze keer was dat wel stukken minder, waarschijnlijk omdat ik het niet op het hoogtepunt van de trip gedaan heb.  Het is wel een aanrader voor degenen die het nog nooit gedaan hebben.  Zodra je merkt dat je CEVs begint te krijgen gaan douchen met je ogen dicht.

 

Het echte trippen was hierna over.  Het gevoel van warrigheid is wel veel langer blijven hangen dan vorige keren.  Ik ben 's avonds nog weg moeten gaan en had in het begin toch veel moeite om gesprekken te kunnen volgen (dat was al om 9 uur, 7 uur na inname).  's nacht dan heerlijk geslapen om dan deze ochtend wakker te worden met een enorme hoofdpijn.  Ik had echt het gevoel van een kater in m'n hoofd, dat heb ik hiervoor nooit gehad.  Misschien is het toch veel geweest voor de hersenen om te verwerken allemaal.

 

Het is misschien allemaal wat onsamenhangend en raar geformuleerd, maar dat lijkt me zo gek niet als je op het moment zelf heftig hebt liggen trippen.  Het was alleszins weer super.  Volgende maand: 30 gr Hollandia :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt heel gaaf.. Leuk report! Ik hoor vaak mensen zeggen: Truffels lijken me echt tof.. Maar ik heb daar toch mijn vraagtekens bij.

Ik heb zelf 1 keer een te hoge dosis lsd genomen.. Waarbij ik een psychotisch-achtige ervaring heb gehad... Verschrikkelijk was dit. Hierna heb ik nog wel fijne trips gehad. Maar ik denk dat (net zoals ik bij de eerste keer lsd) veel mensen er te lichtzinnig over denken.

Hoe zijn truffels tegenover lsd? Is het vergelijkbaar of totaal iets anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt heel gaaf.. Leuk report! Ik hoor vaak mensen zeggen: Truffels lijken me echt tof.. Maar ik heb daar toch mijn vraagtekens bij.

Ik heb zelf 1 keer een te hoge dosis lsd genomen.. Waarbij ik een psychotisch-achtige ervaring heb gehad... Verschrikkelijk was dit. Hierna heb ik nog wel fijne trips gehad. Maar ik denk dat (net zoals ik bij de eerste keer lsd) veel mensen er te lichtzinnig over denken.

Hoe zijn truffels tegenover lsd? Is het vergelijkbaar of totaal iets anders?

 

De CEV's zijn bij meestal wel redelijk vergelijkbaar bij truffels en LSD, maar de OEV's zijn wel anders. Ik vind LSD iets chaotischer en kleurrijker, ook heb ik bij LSD een soort van 'vloeibaar' zicht, bij truffels zie ik patronen en zijn de kleuren wel anders, maar in plaats van een kleurrijke chaos is het meer een soort kleur of groep soortgelijke kleuren die overheersen. Met allebei kun je zowel diep als oppervlakkig trippen, wat relatieve sterkte betreft zijn ze dus wel vergelijkbaar. Als je een beetje rustig met truffels begint zal het geen overweldigende trip worden. Ik kan truffels zeker wel aanraden om te proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het klinkt heel gaaf.. Leuk report! Ik hoor vaak mensen zeggen: Truffels lijken me echt tof.. Maar ik heb daar toch mijn vraagtekens bij.

Ik heb zelf 1 keer een te hoge dosis lsd genomen.. Waarbij ik een psychotisch-achtige ervaring heb gehad... Verschrikkelijk was dit. Hierna heb ik nog wel fijne trips gehad. Maar ik denk dat (net zoals ik bij de eerste keer lsd) veel mensen er te lichtzinnig over denken.

Hoe zijn truffels tegenover lsd? Is het vergelijkbaar of totaal iets anders?

 

Ik vind LSD echt een totaal andere ervaring met zich meebrengen dan truffels.. 

Wat mijn ervaring met LSD is dat het veel beter werkt op je verbeeldingskracht. LSD vergrootte mijn wereld echt. 

En daarbij had ik ook veel minder de angst om eventueel bad te gaan, omdat ik me veel vrolijker voelde en heel veel lachkicks had :P

Visueel kon ik er ook beter en makkelijker op trippen, ik heb echt de meest bizarre dingen gezien.

Naar mijn mening is LSD een hele intense ervaring... Bij truffels heb ik veel sneller de neiging om het opnieuw te gebruiken na korte tijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klinkt als een goede trip!

 

Ik vroeg me af, hoeveel ml water heb je gebruikt om thee van te zetten?

 

Ik wil namelijk binnenkort ook een keer 30 gram truffels nemen door er thee van te maken en ik heb geen zin om een grote hoeveelheid vloeistof naar binnen te werken. Aan de andere kant heb je echter wel genoeg water nodig om 30 gram erin te laten trekken lijkt me...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zorg dat ik 2 of 3 koffiemokken heb als het klaar is.  Dus 3-4 mokken die erin gaan in het begin.

De truffels doe ik eerst in een vijzel (deze laatste keer niet, toen heb ik gewoon heel erg lang gesneden) en dan hup het water in.  Dat blijft dan

20 tot 30 minuten of langer op het allerkleinste vuur staan (zodat het niet kookt).  Daarna gaat alles door een koffiefilter waarmee ik de
resten truffel nog uitknijp op het einde.  Dan blijft er toch echt droge prut over in de filter.  Veel meer haal je er dan niet uit denk ik.

 

Daarna doe ik er nog 2 of 3 theezakjes in.  Deze keer heb ik er gewoon cup-a-soup bij gedaan.  Dat smaakte toen ook helemaal naar
cup-a-soup.  Ik kon niks meer proeven, van de truffels zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden