Recommended Posts

Hoi,

Ik heb me na de "drooglegging" in 2008 een tijdje bezig gehouden met het kweken van paddo's (PFTEK), maar wegens teveel gedoe mee opgehouden. Meen dat ik ooit nog via jullie website een growkit heb besteld, gaan die nog terug komen?

Als het even kan een sterkere soort, zoals de hawaiians ;) Heb ze ooit geprobeerd zelf te kweken met bestelde sporen, maar dat is eigenlijk nooit goed gelukt, iemand anders daar wel goede ervaringen mee? *help?*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas, growkits gaan waarschijnlijk niet meer in ons assortiment terugkeren. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen, logistiek zijn ze wat lastig en voor het thuis gebruik zijn magic truffels natuurlijk een waardige vervanger.

Omdat een growkit voor iedereen thuis te gebruiken moet zijn worden meestal gemakkelijk te kweken paddestoelen gebruikt, die jammer genoeg ook het minder potent zijn. Soorten als de Hawaiiaanse paddo vereisen meer zorg en een geconditioneerde omgeving (meer dan een plastic zak), waardoor ze moeilijk in een kant en klare kit kunnen worden aangeleverd.

Voor sterkere soorten zul je dus helaas iets meer moeite moeten doen, maar dan heb je wel de luxe om te trippen op je zelf gekweekte paddo's..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

De actieve ingrediënten zijn hetzelfde, alleen zijn ze vaak in wat mindere mate aanwezig. Maar er is helemaal niets mis met growkits, je kunt er meestal 3-4 flushes uit trekken, dus meer dan genoeg paddo's om goed op te kunnen trippen :D

Plus dat het gewoon leuk is om te zien :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar kan je nu dan nog paddo's vandaan halen als je ze niet wilt kweken? Dat kweken is allemaal zo een gedoe. Ik heb best lang gezocht maar nog steeds geen manier gevonden. Iemand misschien een idee?

Well, je kan ze gaan zoeken in de natuur. Het nadeel daarbij alleen is dat, als je de verkeerde pakt, je waarschijnlijk dood gaat. Verder lijkt het me dat er vast wel ergens mensen zijn die dit kweken en verkopen.

Kweken is helemaal niet zo'n gedoe, volgens mij hoor. Je hebt kits waar je water bij gooit, dat 24 uur laat staan, het weer leeggooit, in een zak stopt bij de verwarming (steriel allemaal!), en 2/4 weken later ben je good to go (:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf kweek is heel erg makkelijk. Zoek veel informatie op het internet en gebruik voor de eerste keer de Basic Grow Kit van Inner Visions (o.a. te vinden op Azarius).

Maar je moet jezelf de vraag stellen heb je er echt zin in? Sommige mensen willen nl. niet de hele tijd omringd zijn door drugs, en zich daarmee steeds bezig houden. Je zal constant steriel te werk moeten gaan en onderzoek doen naar o.a. klimaatbeheer, substraat technieken, vochtigsheidgehaltes en etcetera. Zeg je ja, ga ervoor en laat mycologie je boeien. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden