Misschien mogelijke recepten?


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben een beginnend tripper, en heb 1x mogen trippen, en 1x alles uit mogen kotsen..

 

Aangezien ik zie dat mensen er thee van trekken, lijkt met me fijner om alle truffels toch te kunnen opeten.

 

Zijn dit misschien enige mogelijke recepten?

 

- Milkshake maken, met ijs slagroom en een stuk fruit, maal de truffels of stamp ze fijn, dat je een soort poeder krijg, en doe dit in de milkshake, goed roeren en je hebt een milkshake + truffel poeder, aangezien een bananen smaak overheerst, lijkt het me sterk om dan nog truffels te proeven

 

- Gemalen of kleine stukjes truffels in yoghurt doen, bijv stragiatella youghurt?

 

- Misschien truffelpoeder in capsules doen, en deze slikken?

 

 

*Hoelang kan je truffelpoeder bewaren (Koel?).

 

Wat kan nog een mogelijk makkelijk recept zijn voor de truffels binnen te krijgen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ervaring is.. dat het ook een beetje afhankelijk is van de truffel. Meestal lukt het me om ze gewoon zonder iets erbij op te knagen. Maar ik herinner me ook nog een moment waarop het echt te smerig was, extreem zuur en bitter tegelijkertijd. Toen heb ik uit 'frustratie' de truffels fijn gehakt met een groot mes.. en thee gezet op de 'easy way.' Met andere woorden, gewoon de stukjes in een glas doen en er heet water overheen gooien. Ik was heel erg sceptisch of het ooit op die manier zou gaan lukken, maar geloof het of niet.. na een uurtje knalde er een flinke trip door m'en hersenen. Het duurde dus iets langer voor het begon te werken, maar daarmee is dan ook alles gezegd.

 

De smaak is vaak lastig op te lossen- zeker wanneer ze wat bitterder/zuurder zijn. Persoonlijk zou ik het dan ook aankijken, eerst rauw proberen.. Eventueel mixen met wat anders, zoals je zelf al een paar voorbeelden opsom. Ik heb ze ooit ook eens door de bruine bonen verwerkt- ging ook uitstekend. Mocht dat allemaal niet qua smaak niet werken, dan kan je altijd nog de thee manier van Uil toepassen :-P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich kun je truffels verwerken in wat je maar wil, zo lang je ze maar niet teveel verhit. Handig is het natuurlijk wel om de maaltijd licht verteerbaar te houden. De combi met yoghurt heb ik vaker voorbij zien komen en schijnt goed te werken, poeder in een sapje of shake klinkt ook best goed. Dito met thee of soep. (Daarbij wel de truffels pas na het koken toevoegen)

 

Voor een medetripper vermaal ik altijd gedroogde truffels in een koffiemolen en stop het daarna in capsules. Werkt goed en is handig te bewaren en te doseren. Nooit echt bijgehouden hoe lang ze op die manier precies houdbaar zijn, maar als je de capsules, of het poeder los, droog bewaard dan kunnen ze een hele tijd mee. (Een half jaar is hier nog nooit een probleem geweest)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit weekend toch maar niet truffelen, ik ga toch 2 weken wachten, volgend weekend gaan we weer!

 

Ik ga proberen ze te malen, en ze in chocolade repen te stoppen, hoop dat  dit werkt..

 

Enige suggesties/tips zijn welkom

 

Verstandig.  ;)  Succes met het bereiden, ik heb er geen ervaring mee, dus kan je daarmee helaas niet verder helpen. Bij mij werkt alleen drogen al goed genoeg om niet misselijk te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aangezien ik het meteen eruit kotste, ben ik op onderzoek gegaan.

 

Kan het geen kwaad dat ik ze in poedervorm tussen frisdrank doe of chocola er van maak?

Gaan er dan geen stoffen verloren oid?

 

Ben bang dat ik volgende week weer haal, en dat ik ze weer eruit gooi..

 

Wil nu graag 100% zekerheid.

 

En stel je doet ze in capsules.

 

Volgens mij heb je van een portie van 15 gram, al gauw rond de 10-12 capsules nodig toch?

Kan dit geen kwaad dat je 12 capsules op je maag hebt liggen?  :-P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zolang je de truffels niet teveel verhit verliezen ze hun werking niet. Als je de truffels droogt hebben ze geen geur en smaak meer, dus dat scheelt al een hele boel. Dan zou je ze waarschijnlijk gewoon naar binnen kunnen werken zonder misselijk te worden, je zou gedroogde, fijngemalen truffels ook in soep kunnen doen, dan merk je er helemaal niets van. 

 

Ik hoop voor je dat je een goede manier kunt vinden om de truffels in te nemen, bij mij lukte het pas na diverse dingen geprobeerd te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de smaak van de truffels ook ronduit vies. Ik heb nu 3x getruffelt, maar kan niet wennen aan de smaak. De tweede keer werd ik ook heel misselijk het eerste halfuur.

 

De derde keer at ik ze op in combinatie met wat M&Ms. Ik stopte wat stukjes truffel in me mond en deed daar een paar M&Ms bij. Op deze manier overheerste de M&Ms en proefde ik helemaal niks van de truffels zelf. Na elke hap spoelde ik de restjes weg met een slok water. Voor mij werkte dit erg goed.

 

Wat ik echter niet weet is of chocola (suikers) de trip negatief kan beïnvloeden in de vorm van een kortere of minder intense trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm je zou zeggen hetzelfde, aangezien in M&M's ook chocola zit?

 

Ik ga eerst eens kijken als ik ze deze week ga malen hoeveel poeder het is.

Als het niet heel erg veel is, maak ik gewoon en smoothie en roer ik het er doorheen.

Anders doe ik het eens met M&M's proberen, veel positieve verhalen over gehoord

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twijfel nog steeds wat ik het beste kan doen??

 

Aangezien ik de vorige keer alles uitkotste.

 

Proberen met chocolade weg te werken??

 

Chocolade repen van maken? maar gaan dan niet de stoffen verloren ivm de chocolade repen?

 

Of gewoon klein maken en tussen de yoghurt doen?

 

Of poeder maken, glas siroop, en die achterover slaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Samen met m&m's eten, of klein maken en door yoghurt (of b.v. soep) mixen is het makkelijkste, en ik denk dat je daarmee het kotsen kunt voorkomen. Overgeven gebeurd vooral omdat je lege maag de truffels niet goed trekt, door er iets bij te eten los je dat op. Je kunt vooraf ook een boterham of iets anders licht verteerbaars eten, zodat je maag niet compleet leeg is.

 

De suikers in chocolade hebben verder iig geen nadelig effect op je trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden