Recommended Posts

Na 3 maanden was het weer tijd om op reis te gaan, een reis waarbij ik 'contact' kreeg met buitenaardsen...

 

 

Ik deed het dit keer met een meid die ik nog niet zo lang ken, maar wel prettig gezelschap was, dus het leek me erg leuk om met haar te trippen en zo gezegd, zo gedaan...

 

We hebben beide nagenoeg hele portie Hollandia genomen (13 gram) , op een klein stukje na, voornamelijk omdat het gewoon te zwaar was om alles weg te werken (volgende keer er echt thee van zetten).

 

Tijdens het eten kwamen we er trouwens achter dat we hele speciale truffels hadden....met zilver(papier?):

 

 

35buhie.jpg

 

 

Na het wegwerken van de truffels duurde het een uur voordat ik echt begon te merken dat de reis begon en wat voor een reis.

 

De hele trip vond plaats in haar kamer en ze woont op één hoog aan een doorgaande weg met allemaal eettentjes aan de overkant, dus het was één grote show. Het was alsof ik als toeschouwer op de mensen neerkeek hoe de 'simpele' mens zijn dagelijkse sleur volbracht, mensen liepen af en aan bij de snackbar, de pizzeria, de Chinees, de één nog meer opgaand in hun smartphone dan de ander, de één nog gehaaster en verstrooider dan de ander.

 

We observeerde en analyseerde alle mensen die voorbij kwamen en er was zoveel te zien....het was net alsof de wereld een grote tv was en wij zaten er naar te kijken. Het was de beste real life soap die er was.

 

De trip was heftig, maar toch had ik het idee dat ik me inhield, misschien omdat de situatie nieuw voor me was en de persoon in kwestie ook even wennen was om mee te trippen.

 

Misschien was dat ook wel de aanleiding voor de enge gedachten die ik af en toe had, waar ik echt even bang van werd..
Er was een moment dat ik dacht dat ik mijn verstand verloren had en gek geworden was, omdat ik 'berichten' kreeg van buitenaardsen..

 

Op haar laptop speelde gewoon een playlist af, maar daar zaten ook docu's tussen....op een gegeven moment hoorde ik stemmen uit de laptop komen en ze hadden het tegen mij, het scherm van de laptop was uit, maar de lichtjes knipperde wel allemaal (wifi,stroom etc)....ik keek naar de laptop en ik was er van overtuigd dat de laptop overgenomen was door buitenaardsen en dat er berichten door verzonden werden om mij wat te vertellen....het klonk zo surrealistisch en toch dacht ik dat het echt waar was...

 

Op het moment dat die gedachten had, was ik me bewust dat ik een patiënt was, een patiënt met Schizofrenie....dit is dus hoe het is om gek te zijn dacht ik....ben ik nu ook gek? Wordt ik nog wel beter? blijft dit zo? Houdt dit op!? Ondanks dat het moment vast maar enkele seconden geduurd heeft, voelde het voor mij langer aan....ik besloot om actie te ondernemen en kwam van de bank af (waar ik op lag) en ging naar de laptop om op onderzoek uit te gaan of wat ik zag en dacht wel echt was....ik raakte het touchpad aan van de laptop en het scherm sprong aan....pfff...gelukkig, het was gewoon youtube, de laptop was niet overgenomen, het was gewoon een docu en ik was niet gek....

 

De trip ging alle kanten op en in die 4 uur heb ik meerdere levens beleeft. Van een klein kind van 3 die alles ontdekte alsof het de eerste keer was dat ik het zag, tot een bejaarde die in de vensterbank zat te kijken naar de 'jeugd van tegenwoordig'....

 

Het was een trip die zeker de moeite waard was, maar vreemd was ie zeker.

 

Naast alle serieuze momenten die ik heb beleeft, hebben we ook onwijs veel lachbuien gehad, waarbij we jankend van het lachen in de vensterbank lagen, commentaar geven op de 'mensjes' die hun 'gewone' leven leefde...

 

Het was een interessante trip en voor herhaling vatbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdens het eten kwamen we er trouwens achter dat we hele speciale truffels hadden....met zilver(papier?):

 

Dat is zo te zien vermiculiet, een mineraal dat gebruikt wordt in het substraat waarin de truffels worden gekweekt. Heel soms blijft er wat plakken nadat de truffels zijn gewassen, zie het af en toe wel eens voorbij komen. Kan verder gelukkig geen kwaad (tenzij je er een zak vol van opeet, uiteraard :))

 

Op het moment dat die gedachten had, was ik me bewust dat ik een patiënt was, een patiënt met Schizofrenie....dit is dus hoe het is om gek te zijn dacht ik....ben ik nu ook gek? Wordt ik nog wel beter? blijft dit zo? Houdt dit op!?

 

Dat gevoel heb ik ook vrij vaak gehad.. Vooral het "blijft dit zo" was bij m'n eerste paar keren erg indrukwekkend, helemaal omdat de tijd lijkt stil te staan. Ik kom heel vaak terug bij het idee van de oude man in the Skeleton Key, een soort locked-in-syndroom, alsof m'n geest/ ziel vast zit in m'n lichaam, druk bezig is maar geen contact kan maken met de buitenwereld.

 

Andere mensen in de gaten houden tijdens een trip is inderdaad vaak erg wonderlijk, iedereen druk bezig met z'n eigen leventje, bezig met het doen van dingen die op het eerste gezicht echt totaal nergens op slaan, lijkt soms erg doelloos.

 

Prettig report, ik trip meestal met dezelfde mensen (of alleen), maar krijg nu het idee dat het ook wel eens leuk is om verse mede-trippers te vinden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is zo te zien vermiculiet, een mineraal dat gebruikt wordt in het substraat waarin de truffels worden gekweekt. Heel soms blijft er wat plakken nadat de truffels zijn gewassen, zie het af en toe wel eens voorbij komen. Kan verder gelukkig geen kwaad (tenzij je er een zak vol van opeet, uiteraard :))

 

 

Hey, bedankt voor de uitleg! Ik vroeg me al af wat het nou was en of het wel bij de truffel hoorde, ik dacht al dat het iets zou moeten zijn waar truffels mee afgedekt werden ofzo (ik heb werkelijk geen idee hoe die dingen geteeld worden ) 

 

En thanks voor de filmtip, die ik ga vanavond direct nog eens bekijken!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb werkelijk geen idee hoe die dingen geteeld worden

 

 Is ook een apart verhaal, ga ik ooit nog eens een stukje over schrijven. Long story short; ze worden gekweekt in plastic zakken, daarin zit de voedingsbodem, met o.a. vermiculiet. Wanneer het mycelium doorgroeid is wil het eigelijk paddenstoelen laten groeien, maar door de zak gesloten, in het donker en bij een bepaalde temperatuur te bewaren gaat het mycelium in "survival mode" en wordt er sclerotia (de truffels) aangemaakt om voedingstoffen op te slaan voor betere tijden.

 

En thanks voor de filmtip, die ik ga vanavond direct nog eens bekijken!

 

Kan me van de film zelf eigelijk niet zoveel meer herinneren, dus geen idee of het het waard is :P Maar die opa is me altijd bij gebleven, vooral die hulpeloze blik in z'n ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden