Bill Nye Debates Ken Ham


Recommended Posts

Een koninklijk debat tussen Bill Nye, een wetenschapper, en Ken Ham, een man die de bijbel letterlijk neemt en er dus 100% van is overtuigd dat de aarde 6000 jaar oud is. Vrij lang debat, 2 uur en 45 minuten (min 13 minuten aan aftellen), maar erg interessant om te horen hoe een man zo krampachtig probeert vast te houden aan zijn religie.

Vraag me heel erg af of die Ken diep van binnen niet twijfelt, maar daaraan niet wil toegeven omdat daarmee zo'n beetje heel z'n leven en werk (hij is o.a. de baas van het Creation Museum) compleet doelloos blijkt te zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Oeps klein beetje laat, hoop dat het niet al te erg is als ik tóch nog even reageer.

 

In spoiler omdat deze reactie eigenlijk gericht is op Gonzo, maar iedereen mag em zien van mij. Ik weet alleen niet of iedereen even blij is met deze atheistische reactie, dus iedereen is gewaarschuwd.

 

Bill heeft het netjes gedaan vind ik. Ham is inderdaad de baas van Answers In Genesis. Je zou idd bijna denken dat hij twijfelt. Ik zou als ik hem was ook nooit toegeven als ik atheist was. Net als alle andere professional apologists is het hun beroep om die onzin te verkopen, hun zullen pas openlijk van gedachte veranderen zodra hun inkomsten van gedachten veranderen.

 

Ik heb echter sterk vermoeden dat in de meesten gewoon keihard atheisten zijn. Niet alleen Ken Ham, maar ook vele andere apologists. In tegenstelling tot wat veel anderen denken vind ik dat die lui heel intelligent zijn. Probeer te negeren wat ze zeggen en let meer op de manier hoe ze het brengen, hun aanpak, hun charisma en dat soort zaken. Het is niet makkelijk wat ze doen. Zeker de creationist positie is simpelweg niet te verdedigen zonder oneerlijk te zijn. Je kan niet zonder rooie haringen, leugens en noem maar op waardoor iedereen denkt dat ze dom zijn, maar zo makkelijk is dat niet om zo lang en hard vol te houden en tegelijkertijd een giantisch publiek (met confirmation bias) voor de gek te houden.

 

Intelligentie en kennis leidt noodzakelijk tot atheisme. Die lui hebben wel degelijk veel kennis, het is immers hun werk. Ze moeten diep duiken in alle argumenten en wetenschappen om daartegenop te kunnen jokken. Ik zou serieus stomverbaasd zijn als die lui daadwerkelijk menen wat ze zeggen. Ik droom ervan dat ze hosts worden bij de Atheist Experience tv show, ze zouden zo geweldig goed zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In spoiler omdat deze reactie eigenlijk gericht is op Gonzo, maar iedereen mag em zien van mij. Ik weet alleen niet of iedereen even blij is met deze atheistische reactie, dus iedereen is gewaarschuwd.

 

Ik denk/ hoop dat er hier weinig godvrezend volk rondloopt  :-P

 

Heb er ook wel eens over nagedacht, de gemakkelijkste manier om veel schaapjes onder je te krijgen, en dus invloed op de rest van de wereld uit te kunnen oefenen, is volgens mij door een religie uit te vinden. Roep dat je uit naam spreekt van een of andere god en je kunt van alles voor elkaar krijgen.

 

Vraag me af of dat het is bij mensen als Ken Ham, of dat ze van jongs af aan gehersenspoeld zijn en serieus niet beter weten.

 

Sowieso, of Ham echt intelligent is valt nog te betwijfelen, hij doet het standaard trucje wat je altijd voorbij ziet komen, serieus ingaan op kritiek is er nooit bij, "want het staat in dit boek, dus is het waar". Gewoon door ratelen met dezelfde argumenten en ze totaal niet ter discussie kunnen of willen stellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Psychedelica werden vroeger juist gebruikt om in contact te komen met de goden.  ;)

 

Ik weet het. Noem je het entheogene middelen dan gaat het ineens over de "god in jezelf". Heb dus het idee dat ze vroeger vooral tegen zichzelf aan het praten waren.. Bijzonder leuk, daar niet van :D 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden