30 gr Hollandia thee


Recommended Posts

Hallo,

 

Nogmaals een topic van mij haha, excuses voor de vele topics.

 

Ik ben van plan binnenkort mijn grenzen te gaan verlengen en 30 of 40 gram hollandia in te nemen.

Ik heb al moeite met 1 of meer in te nemen, want ze liggen me niet lekker op de maag..

Ik heb het geprobeerd met M&M's maar dit ging nog maar net goed, omdat ik ze vroeg voelde, schonk ik geen aandacht meer aan de misselijkheid, 5 min langer en ze kwamen er weer uit..

 

Nu dacht ik aan om de eerste keer eens thee ervan te maken.

Ik heb het nooit willen doen omdat ik altijd bang was dat ik het fout deed..

 

Ik weet dat ik ze in héél kleine stukjes moet hakken, evt. een pannetje opzetten met heet water erin.

Dit water laten koken, even laten afkoelen dat het heet is ipv kokend, en dan de truffels erin mieteren.

En stel ik laat dit 30-40 min weken, zouden dan de meeste stoffen opgenomen zijn al?

En kan ik er gewoon een theezakje doorheen gooien, voor de evt smaak? of wat honing oid?

 

En is dit mogelijk om de truffels gekoeld te bewaren terwijl het theewater is?

Ik neem aan dat je best kans hebt op 4-5 goeie volle glazen met de truffel thee toch?

 

Kan iemand mij dit misschien specifieker uitleggen?

 

Bedankt alvast :)

 

Evt. andere opties om ze in te nemen zou ook welkom zijn :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij werkt het drogen van truffels het beste, dan is de smaak (bijna) helemaal weg. Ik heb twee keer een portie gedroogde truffels op en beide keren totaal geen last van misselijkheid.

 

Als je truffelthee wilt maken, raad ik aan om dat eerst met 15 gram truffels te doen, dan kun je proberen of het werkt zonder risico dat je twee porties verspild.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had laatst 30 gram Hollandia genomen, ook door er thee van te zetten. Hieronder zal ik vertellen hoe ik het precies heb gedaan, hopelijk heb je daar wat aan. Ik kan je verzekeren dat het werkt.

 

- breng ongeveer een halve liter water aan de kook

- doe het water in een pan met 2 theezakjes erbij

- zet de pan op het 'kleinste' gas en doe het gas op zijn laagst

- laat de theezakjes enkele minuten trekken en haal ze er vervolgens uit

- doe de (in kleine stukjes gesneden) truffels in de hete thee, doe het gas uit en doe een deksel op de pan (dit had ik gedaan omdat er stoom van af kwam en ik bang was dat er werkzame stoffen verloren zouden gaan door de warmte, door de deksel erop blijft het mengsel lang genoeg warm)

- laat de truffels ongeveer 20 minuten trekken (dit is lang genoeg)

- zeef de truffels eruit, dit had ik gedaan door ze in een andere pan te gieten met een zeef erop

- giet de thee met behulp van een trechter in een flesje

- doe er eventueel honing bij voor de smaak (suiker liever niet, omdat dat misschien een negatief effect heeft op de trip, hoewel dat voornamelijk placebo-effect is)

- dop erop en goed schudden

- opdrinken, dan wel in de koelkast zetten voor later gebruik

 

De thee werkte zeer goed en de trip sloeg vrijwel meteen na het drinken in. Ik had die dag alleen ontbeten. Wel wil ik je nog waarschuwen als je daadwerkelijk 30 gram of zelfs meer gaat nemen, aangezien ik mijn trip tamelijk heftig vond. Dus mijn advies: zorg voor een goede set en setting, dan moet het wel goed komen. Veel succes en vooral veel plezier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het volgende gedaan:

 

1. Water laten koken

2. Zodra het kookte, in een pan gegiet en gewacht totdat het niet meer bubbelde

3. Truffels klein gesneden, en in de pan gegooid.

4. 25 min laten staan met deksel, voor de geur

5. overgegiet naar een flesje en de stukjes eruit gezeefd

6. stukjes weggegooid, wat honing in het flesje gedaan, en deze staat nu in mijn koelkast om vrijdag te nuttigen.

 

klein zipje genomen, en smaakt niet verkeerd.

 

Mening?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat ik het voor de volgende keer ook op deze manier ga doen.
De laatste keer deed ik kleine stukjes truffels door limonade, maar dat ging ook nog maar net goed.

Van wat ik lees, gaat het een goede trip worden, have fun!
En vergeet de tripreport niet :D

 

Cheers

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat doe ik met de truffels die over zijn??

Gaan er dan niet veel stoffen verloren o.i.d.?

 

In een plastic zakje doen of terug in de verpakking en weer de koelkast in. Of drogen. Als je de overgebleven stukjes niet te lang laat liggen zal het denk ik wel goed moeten komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij deze:

 

De truffels mooi bereid en het "drankje" rook niet zo goed..

Maar toch op gedronken, en het sloeg echt na 10 minuten al in, en het kwam echt als een bom.

Het kwam ineens heftig, wat best fijn was, maar ook alweer niet.

Ik had weer last van het misselijke gevoel..

Maar dit duurde de gehele trip een stuk langer, en dit kwam steeds terug als ik wat actiever bezig ben.

En zodra ik gewoon rustig ging zitten bleef het weg, ik had een heftige trip, aangezien ik een hele portie ervan gemaakt had.

Dit is de eerste keer dat ik in een trip meer in mezelf had gezeten, en met mezelf bezig was en de rest even niet meer kon zien..

Dit kwam het meer en deel door de misselijkheid.

 

Misschien ipv honing de volgende keer mengen met siroop/chocomel/koffie er van zetten/ of iets anders?

Dat je gewoon 0 truffelthee proeft, of misschien moest ik het warm drinken ipv koud..

 

Ik ga over 2 weken hetzelfde doen, maar dan met anderhalve portie, en met meer water en langzamer consumeren.

Misschien helpt dit tegen de misselijkheid..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik meestal doe nadat ik mijn truffels genuttigd heb is gewoon rustige muziek luisteren, ook een klein tijdje nadat de trip begint. Dan voel ik me meer op m'n gemak.
Warm drinken is trouwens inderdaad misschien wat beter, en eventueel de neus dichtknijpen. Of je gooit er iets geurigs door; Maak er een geurige kruidenthee van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden