Bijna altijd misselijk?


Recommended Posts

Beste medetrippers,

 

Afgelopen weekend heb ik me weer fijn de tijd genomen om eens te trippen.

Ik heb nu 4 a 5x echt getript.

 

De eerste keer was op een halfje Atlantis, dit kon ik eten met gemak en geen nare bijwerkingen.

De dag erna ging ik eens proberen op een heel pakje Hollandia.

Tevergeefs was ik de enige die ze allemaal uitkotste.

De keer erna, heb ik bij een vriend de truffels met M&M's weggegeten.
Dit was makkelijk te doen, alleen ik had weer die misselijkheid, en kotsneigingen.

Dit heb ik met tegenzin moeten onderdrukken, zodra de trip insloeg, was ik de misselijkheid vrijwel vergeten.

Afgelopen week heb ik er thee van gezet, en dit laten afkoelen, wat honing bij gedaan en een weekendje koud laten staan.

Daarna had ik het opgedronken, en ik voelde me de HELE trip kotsmisselijk.

 

Hoe kan dit dat ik altijd misselijk word van truffels??

Ik ben echt radeloos..

Enige suggesties?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent niet de enige die last heeft van misselijkheid bij truffels. Helaas hebben die dingen nou eenmaal zo'n nare smaak en een vervelend effect op de maag.

 

Zoals ik al vaker zei, drogen helpt goed.  ;)

Drogen is voor mij de enige manier om ze gemakkelijk naar binnen te werken zonder misselijk te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste medetrippers,

 

Afgelopen weekend heb ik me weer fijn de tijd genomen om eens te trippen.

Ik heb nu 4 a 5x echt getript.

 

De eerste keer was op een halfje Atlantis, dit kon ik eten met gemak en geen nare bijwerkingen.

De dag erna ging ik eens proberen op een heel pakje Hollandia.

Tevergeefs was ik de enige die ze allemaal uitkotste.

De keer erna, heb ik bij een vriend de truffels met M&M's weggegeten.

Dit was makkelijk te doen, alleen ik had weer die misselijkheid, en kotsneigingen.

Dit heb ik met tegenzin moeten onderdrukken, zodra de trip insloeg, was ik de misselijkheid vrijwel vergeten.

Afgelopen week heb ik er thee van gezet, en dit laten afkoelen, wat honing bij gedaan en een weekendje koud laten staan.

Daarna had ik het opgedronken, en ik voelde me de HELE trip kotsmisselijk.

 

Hoe kan dit dat ik altijd misselijk word van truffels??

Ik ben echt radeloos..

Enige suggesties?

 

 

Ik denk dat het per persoon verschilt. Vrienden van mij hebben het bijvoorbeeld met LSA zaadjes, terwijl ik die zonder problemen weg kan eten. Toen ik truffels at heb ik ze eerst ook 'rauw' gegeten, en toen er even later een wat zure smaak boven kwam drijven heb ik wat limonade gedronken en daarna was het weer prima. Misschien toch nog wat andere recepten proberen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In dit topic staat een uitleg. Zelf heb ik truffels gedroogd door ze samen met vochtvreters in een schoenendoos op keukenpapier te leggen. Als je geen apparaat hebt om ze te vermalen is het aan te raden om ze in stukjes te snijden voordat je ze droogt, droog worden ze keihard. En idd weer koel bewaren als ze gedroogd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik al zei heb ik vochtvreters gebruikt.  ;)

Ik heb vrij snel last van beslagen ruiten in mijn auto en heb daarvoor een keer vochtvreters gekocht en die dingen werken ook prima om truffels te drogen. Ik heb de truffels op keukenpapier gelegd in een schoenendoos en vochtvreters in de schoenendoos gelegd en dat 3 dagen laten staan.

Vochtvreters zitten soms in pakketjes of koffers, van die kleine zakjes zijn dat, waar op staat dat je die niet in moet slikken. Ik weet niet of je die wel eens tegengekomen bent en hebt bewaard, anders kun je ze ook kopen en dan het beste een zak(je), want die kun je oneindig hergebruiken. Bijvoorbeeld zoiets: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/854168/ThoMar-Air-Dry-auto-ontvochtiger-Zwart?ref=list

Vochtvreters kunnen ook altijd nog voor andere dingen van pas komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden