15gr Hollandia, misselijkheid blijft..


Recommended Posts

Het was weer zo ver, we besloten met zn alle te trippen.

Set up: 6 man, ieder 15 gr Hollandia, voor iedereen de eerste keer 1 heel pakje.

 

Het enige wat me stoorde was de misselijkheid, en ik overwoog om thee er van te zetten.

Toch heb ik ze gewoon uit het vuistje met M&M's gegeten.

Het wegeten ging gemakkelijk, maar de blijvende misselijkheid bleef weer.

Na zo'n 20 min, begonnen de lachkicks bij mijn vrienden al te komen.

En na 45 - 60 min begon iedereen al "gek" te doen.

Maar ik voelde nog niks.. 

We hadden de truffels als het ware als ontbijt gehad, en ik voelde nog niks.

De hele tijd liep ik rond, om de misselijkheid te onderdrukken, bang dat ik alles weer zou uitkotsen.

Hele slechte ervaring dit.

 

Maar na zon 1 uur en 10 min, begon bij mij de realiteit ook al te veranderen.

Toen heb ik gewoon bij iedereen op de bank gezeten, en hopende dat ik niks uit zou kotsen.

 

Toen we volledig in de trip zaten, hebben we cartoons gekeken op youtube, High5Toons.

http://www.youtube.com/channel/UCZdACoR-FsQsCpPKGNy5Snw

 

Dit raad ik iedereen aan, de 2 minuten filmpjes leken 10 min te duren..

Nadat alle laptops leeg waren, zijn we ergens op de grond gaan liggen, kijkende naar het glazen plafond waar we de wolken door zagen.

We hebben diverse filmpjes gemaakt, en hoe we daar lagen..

6 jongens allemaal tegen elkaar of opelkaar, het zag ontzettend niet-hetero uit.

 

Nadat iemand van "buiten" binnen kwam, die nuchter was leek het alsof we allemaal afdraaiden, omdat deze persoon ons in deze houding zag liggen, wat zeer ongemakkelijk was.

We zagen wel nog allemaal kleuren, maar vanaf dat moment was het "niet leuk meer".

We wilden terug naar de realiteit, en hebben op de bank nog family guy gekeken.

 

Conclusie: Cartoons zijn geweldig om te kijken , laat niemand van buitenaf naar binnenkomen tijdens een trip.

En ik heb geen idee wat ik er aan kan doen, zodat de misselijkheid weg blijft bij mij?

Ookal doe ik het met thee, of met gewoon truffels eten, altijd ben ik misselijk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je blijft verdorie wel bezig met die misselijkheid, lijkt me erg lastig. Ebte dat gevoel wel weg toen de trip eindelijk begon?

 

Een nuchter iemand in de buurt vind ik ook altijd minder, dan heb ik het gevoel dat ik m'n mafheid een beetje in moet houden en dat is nooit relaxed in een trip.

 

Had je een helemaal lege maag toen je begon? Zo ja, dan is het misschien slim om de volgende keer vooraf iets (licht verteerbaars) te eten, dan heb je een bodempje voor de truffels, aangezien die vrij zuur zijn en zwaar op je maag kunnen liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De misselijkheid blijft, maar het moment dat ik echt DIEP in de trip zit, merk ik er vrij weinig van.

Maar zodra de trip begint, word ik misselijk als ik "beweeg", dus mensen moeten me echt met rust laten, en ik moet rustig op de bank gaan liggen, dan onderdruk ik de misselijkheid.

 

De volgende keer probeer ik het eens om een klein bodempje een uurtje of 2 uurtjes van te voren te eten, misschien ligt het daar aan..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trippen met 6 personen, lijkt me een hele aparte ervaring, vooral omdat je zoveel indrukken krijgt, die je allemaal moet verwerken, lijkt me wel keertje leuk!

 

Opeens mensen er bij krijgen of tegenkomen die nuchter zijn, lijkt me ook geen pretje, dat lijkt me zelfs een reden om een 'bad trip' te krijgen, omdat je je dan opeens weer bewust wordt van je schaamte en hoe je je 'zou' moeten gedragen volgens de regels..

 

Moest nog denken aan iets wat ik en een medetripper tegen elkaar zeiden, toen je beschreef over meerdere jongens tegen- of op elkaar, wat totaal niet hetero-achtig was....We waren aan het trippen, lachen en praten, totdat opeens het onderwerp 'hetero/homo' op kwam (we zijn beide jongens) en ik opeens zei: "Er is helemaal geen hetero of homo..."...waarop de ander mijn zin afmaakte door te zeggen: "...nee.....er is alleen maar liefde...".  

 

Dat vond ik voor mijzelf een erg mooie bevestiging dat we op 'dezelfde' golflengte zaten en het gevoel dat de andere (medetripper) gewoon 'weet' wat je bedoelt, zonder dingen uit te hoeven leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb laatst met een vriend getript, en ook ik maakte me zorgen om de misselijkheid. Ik besloot om er thee van te maken.
Zo'n twee-en-een-halve theekopjes aan water in een pannetje, op het vuur.
Ondertussen verse truffels kleinsnijden, maar wel groot genoeg dat het niet door het vergiet zou gaan.
Nadat het water kookte, van het vuur af, theezakje en truffels erdoor.
Halfuurtje later verdeeld en honing erdoor gedaan en hoppa! Proefte er bijna niks van, en totaal geen misselijkheid.

 

Als je met thee alsnog misselijk wordt, probeer dan zoals Gonzo al heeft gezegd, wat lichtst van te voren te eten. Een paar crackers enzo.
Probeer op het begin ook geen zure dingen te eten/drinken zoals appels, vruchtdrank etc.

 

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het bleek inderdaad de verkeerde op te gaan toen er een onbekend iemand bij kwam.

Toen deze persoon weg ging, wilden we ook allemaal dat het truffeleffect weg ging, de kleuren en alle vormen hadden we zwaar genoeg van.

 

In tegenstelling tot de vorige keer, dat we baalden dat het effect al zo snel weg was.

 

@reknak

 

Ik ga het eens proberen de volgende keer met Thee, ik heb eens thee geprobeerd maar deze heb ik laten afkoelen, en een tijdje in de koelkast bewaard, hierdoor werd ik ook misselijk.

Misschien een idee om het toch warm te drinken, met een theezakje erbij, ipv alleen honing..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden