Onderzoekers vinden positief effect paddo's bij depressie


Recommended Posts

Altijd leuk om te lezen:

Onderzoekers vinden positief effect paddo's bij depressie

dinsdag 24 januari 2012 13:10

Paddestoelsoorten met hallucinerende werking (paddo's) kunnen als medicijn dienen bij een depressie. De sinds 2008 in Nederland verboden drug bevat stoffen die een positievere kijk op het leven stimuleren.

Dat blijkt uit onderzoek van Britse wetenschappers van de University of Oxford, dat is gepubliceerd in het wetenschapsblad Proceedings of the National Academy of Sciences.

Welzijn

Professor David Nutt stelt dat de werkzame stof in paddo's, psilocybine, een uniek effect heeft op de hersenen. Zo worden bepaalde delen van de hersenen die overactief zijn bij personen met depressies, door psilocybine uitgeschakeld.

Psilocybine zou patiënten structureel gelukkiger kunnen maken. Daarbij zou gematigd gebruik van paddo's volgens Nutt geen 'ongewenste effecten' sorteren voor de gezondheid.

Ontslag

Ook een tweede onderzoek, dat deze week online wordt gepubliceerd, leidt tot de conclusie dat psilobybine kan worden gebruikt bij de behandeling van depressies.

Professor Nutt vindt dat het gebruik van paddo's moet worden gelegaliseerd. In 2009 werd Nutt ontslagen als adviseur van de Britse regering, nadat hij had gezegd dat de harddrugs ecstasy en lsd minder schadelijk zijn dan alcohol.

Door Eduard Cousin

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/328637/Onderzoekers-vinden-positief-effect-paddos-bij-depressie.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gevalletje open deur?

Zijn al diverse studies over paddo's en LSD gedaan. Alleen de amerikaanse overheid en de farmaceutische industrie hebben het afgedaan als "gevaarlijk". Toen werden die onderzoekers en psychiaters die het al gebruikten bij patienten afgekapt :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gevalletje open deur?

Zijn al diverse studies over paddo's en LSD gedaan. Alleen de amerikaanse overheid en de farmaceutische industrie hebben het afgedaan als "gevaarlijk". Toen werden die onderzoekers en psychiaters die het al gebruikten bij patienten afgekapt :(

Zowel LSD als paddo's zijn dan ook niet ongevaarlijk. Hoe kut het ook is dat het verboden is, ik ben het er wel mee eens. Of course, er zijn mensen die er heel veel van geleerd hebben, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die zelfmoord hebben gepleegd (of dit geprobeerd hebben) na het nemen van Acid of Paddo's.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gevalletje open deur?

Zijn al diverse studies over paddo's en LSD gedaan. Alleen de amerikaanse overheid en de farmaceutische industrie hebben het afgedaan als "gevaarlijk". Toen werden die onderzoekers en psychiaters die het al gebruikten bij patienten afgekapt :(

Zowel LSD als paddo's zijn dan ook niet ongevaarlijk. Hoe kut het ook is dat het verboden is, ik ben het er wel mee eens. Of course, er zijn mensen die er heel veel van geleerd hebben, maar er zijn ook genoeg voorbeelden van mensen die zelfmoord hebben gepleegd (of dit geprobeerd hebben) na het nemen van Acid of Paddo's.

Paddos/lsd zijn ongevaarlijk voor het lichaam. Onjuist gebruik of in combinaties met andere soorten drugs zorgen voor slachtoffers. Het gaat hier over medisch gebruik en hoogst waarschijnlijk onder toezicht. Jouw punt ovet het legaliseren ervan is dan ook niet relevant. Veel medicijnen (codeine, benzos, morphine etc.) zijn gevaarlijk of zelfs schadelijk bij recreatief gebruik. Dit betekend niet dat er veel mensen bij gebaat zijn om beter te worden.

Dus waarom zou medisch gebruik van paddos dan niet kunnen?

Of het legaal moet zijn voor particulieren is een andere discussie..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paddos/lsd zijn ongevaarlijk voor het lichaam.

Dit is waar ja. De schade voor de psyche is alleen dan wel weer groter (indien het verkeerd gaat)

Onjuist gebruik of in combinaties met andere soorten drugs zorgen voor slachtoffers. Het gaat hier over medisch gebruik en hoogst waarschijnlijk onder toezicht. Jouw punt ovet het legaliseren ervan is dan ook niet relevant. Veel medicijnen (codeine, benzos, morphine etc.) zijn gevaarlijk of zelfs schadelijk bij recreatief gebruik. Dit betekend niet dat er veel mensen bij gebaat zijn om beter te worden.

Dus waarom zou medisch gebruik van paddos dan niet kunnen?

Ik heb genoeg onderzoeken gelezen waarin medisch, of in ieder geval behandelend Mescaline en LSD werden gebruikt. Hierna hebben alsnog een aantal mensen zelfmoord gepleegd.

Of het legaal moet zijn voor particulieren is een andere discussie..

Yes, dat is waar. Nu ik het teruglees zie ik dat ik dat er niet in had hoeven zetten. Ik ging er vanuit dat ''gevaarlijk'' in jouw post ook gelijk sloeg op het verbieden ervan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar zouden die mensen ook zelfmoord hebben gepleegd als ze niet mee deden aan dat onderzoek? ;)

Het zijn geen wondermiddelen die patsboem alle suicidale gedachten bij mensen doen laten verdwijnen, maar kunnen daarbij wel helpen. En natuurlijk is dit ook andersom. Je moet het niet aan labiele patienten geven ofzo.

Maar als er eens echt goed onderzoek na gedaan zou worden, en alleen deskundige deze medicatie zouden toepassen, zullen er meer patienten van hun suicidale neigingen af worden geholpen dan hierop worden aangestuurd. En besef dat de huidige medicatie bij zulke patienten ook alles behalve gezond zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Zelf zie ik het probleem niet, paddo's zijn natuurlijke producten en wat mij betreft net als wiet in dat t geen extreme behandelingen krijgt, neem daarintegen 12 aspirientjes en dan heb je meteen je allerlaatste hoofdpijn ook en dat kun je overal kopen. Zulk soort dingen moeten sowieso herzien worden, het klopt gewoon van geen kant qua beleid, ik ben in ieder geval voor wiet, hash truffels en paddo's (paddo's nog niet geprobeerd, maar als t te vergelijken is met truffels qua effect dan zal ik t wel gaan proberen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

En juist omdat het misschien helpt tegen depressies, zullen de farmacie bedrijven het niet leuk vinden als het legaal wordt. Hier in Nederland valt het misschien mee, maar ik zou er niet van opkijken als er in bijv. Amerika, waar het echt goed geld verdienen is, af en toe wat mensen omgekocht worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden