Advies gevraagd voor beginner


Recommended Posts

Hallo iedereen, ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben sinds kort begonnen met het gebruik van psychedelische truffels, maar mijn ervaringen komen niet helemaal overeen met mijn verwachtingen en met de verhalen die ik lees, dus vandaar dat ik hier ben. Ik vrees dat ik ergens gewoon iets of zelfs meerdere dingen niet goed doe. Ik ga even uitleggen wat ik heb uitgespookt en daarna hoop ik dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Van te voren wil ik mijn verontschuldigen als ik iets vraag wat al een keer gevraagd is en ik het niet heb gevonden. Als dat toevallig gebeurd zou ik graag doorverwezen willen worden naar de plaats van het antwoord.

 

Klein beetje over mijzelf, ik ben een 24 jarige man van rond de 85 kilo. Ik heb in totaal 2 keer gepoogd te trippen iedere keer met 15g Psilocybe Atlantis. De eerste keer maakte ik er thee van en de tweede keer at ik ze gewoon op. Ik merkte geen verschil in sterkte dus ik denk dat het mij goed gelukt is om thee te maken. Ik ben denk ik niet voorbij level 2 gekomen volgens de trip level beschrijving. Ik heb niet echt het gevoel dat ik ergens heen ben gegaan. Ik had ze ingenomen op een lege maag.

 

Beide keren waren gewoon thuis, want daar ben ik het liefste. De ene keer was nog met buitenlicht, andere keer was s'avonds. Ik vond met licht het denk ik ietsje fijner. Ik heb mijzelf geprobeerd te vermaken met muziek en een beetje rondlopen en zoveel mogelijk dingen bekijken, maar zo heel veel interessanter dan normaal was dat niet. Ik heb niet echt dingen gezien die er niet zijn. Ik zie gewoon normaal maar dan een klein beetje vager. Mijn gehoor is er alleen maar beter op geworden denk ik, het leek wel alsof ik in mijn hele straat kon horen wat er gaande was. Alleen mijn eigen adem klonk vervormd, de rest vrij normaal, muziek klonk al helemaal zoals ik gewend was. Ik moest wel veel moeite doen om te onderschijden wat ik alle geluiden zijn. Dat komt omdat het lijkt alsof mijn gedachten op hol zijn geslagen, ik zat heel de tijd heel veel na te denken over vanalles. Dat is op zich wel cool, maar niet als ik helemaal niet uit mijn gedachten kom. Het lukte mij gewoon niet om tot conclusies te komen hoe hard ik ook dacht. Ik heb voornamelijk zitten denken aan wat ik wou gaan doen, maar heb bijna niets kunnen verzinnen. Ik had ook heel weinig zin in dingen. Het was ook heel moeilijk om nieuwe nummers of films op te zoeken, kon gewoon niet bedenken wat ik wou kijken en het was ook moeilijk alles te vinden. De truffels zelf waren in ieder geval niet interessant genoeg van zichzelf dat ik me kon vermaken met naar muren staren oid. Ik had ook geen gevoel van euforie of iets dergelijks. Anders had ik waarschijnlijk met enkel muziek het naar mijn zin gehad.

 

Nog een paar losse opmerkingen/vragen:

 

Klopt het dat truffels gevoelens van euforie horen te geven? Die heb ik namelijk niet gemerkt en zijn wel één van de dingen waar ik naar zoek.

 

Tijdens de trip heb ik ook heel veel last van kouw, niet alleen in mijn handen en voeten. Die is niet op te lossen ookal kruip ik in bed. Douchen is een tijdelijke oplossing. Is hier wat aan te doen?

 

Ik verlies tijdens de trip mijn eetlust, is dit normaal? Wel krijg ik snel dorst.

 

Het belangrijkste waar ik het meeste last van heb is dat ik niet uit mijn gedachte kom. Hard nadenken leidt tot helemaal niets. Dit maakt het moeilijk om mijzelf te vermaken want ik kan niets verzinnen. Als iemand mij kan vertellen hoe ik hier mee om moet gaan zou dat voor mij de boel al vele malen beter maken.

 

Het is niet voorgekomen dat ik de kleur 9 heb kunnen ruiken, zoals ik gelezen heb wat zou kunnen gebeuren. Dat had mij leuk geleken. Ik neem aan dat ik gewoon niet genoeg op had?

 

Sorry dat het zo'n somber verhaal is, ik hoop dat ik in de toekomst leukere verhalen kan vertellen, maar dan vrees ik dat ik wat hulp nodig ga hebben want ik doe denk ik ergens iets niet goed. Ik zou niet weten waar ik moet beginnen met uitzoeken waar het aan ligt. Moet ik een andere dosis? Moet ik een andere soort? Ander tijdstip? Mis ik essentiele voorbereidingen? Ik heb nog niet gedurft om hogere hoeveelheden te nemen omdat het mij verstandig lijkt eerst comfortabel te zijn met 15g. Is dat ook verstandig? Of kan ik beter naar de ~25g misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey!


 


Dat is natuurlijk niet goed om te horen.. Dat je gedachtes op hol slaan hoort vaak wel bij trippen. Vaak heel leuk en interessant, maar als je te lang of met een verkeerd idee in je hoofd blijft zitten is het redelijk irritant en kan het de rest van je trip behoorlijk verzieken. Het kan waarschijnlijk de andere effecten ook naar de achtergrond drukken als je er teveel mee bezig bent. Heb b.v. ooit een behoorlijk suffe trip op 15 gram Hollandia gehad omdat ik maar op de tv bleef focussen, dat kan een trip behoorlijk dempen.


 


Dat is naar mijn idee ook een van de "kunsten" van lekker trippen, alles los kunnen laten, nergens meer aan denken en laten komen wat er komen gaat. Maar hoe je dat precies doet, geen idee, loslaten klinkt vaak makkelijker dan dat het is.


 


Truffels geven niet per definitie een euforisch gevoel, ze versterken het gevoel wat je hebt. Dat is ook het verschil met b.v. MDMA, cocaïne etc. die je een gevoel/ gemoedstoestand "opdringen", truffels pakken wat je hebt en maken het groter. Daarom is het ook niet handig om te trippen wanneer je niet lekker in je vel zit, dan wordt het nooit een goeie trip. Maar ben je blij, dan wordt dat gevoel versterkt en gaat het richting euforisch :)


 


Dat je geen honger hebt klopt wel, van dorst heb ik persoonlijk niet zo snel last, maar genoeg drinken is wel belangrijk dus op zich niet zo'n probleem (behalve dat je dan waarschijnlijk vaker naar de wc moet). Het koud (of weer te warm) hebben heb ik soms ook wel, maar dat komt bij mij meestal omdat ik er teveel mee bezig ben, dan is er altijd wat mis. Door afleiding te zoeken verdwijnt het meestal, tenzij het ook gewoon echt koud is natuurlijk.


 


Maar sowieso, niet iedere trip is hetzelfde, en natuurlijk beleeft ook iedereen het anders. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een getal geroken :D Dus dat is niet iets wat je standaard in een trip meemaakt.


 


Heb je de truffels die je hebt gebruikt in 1x gekocht, of beide keren apart? Anders zou het nog kunnen dat je net een slechte batch te pakken hebt, al komt dat volgens mij maar weinig voor.


 


Ik heb niet het idee dat je iets verkeerds doet qua voorbereiding, helemaal omdat je die 2x hetzelfde effect hebt beleefd. Het kan zijn dat die malende gedachtes roet in het eten hebben gegooid door je teveel af te leiden, maar dat is achteraf moeilijk te zeggen.


 


Weet niet of meer nemen meteen de oplossing is, op 15 gram Atlantis moet je toch een redelijke trip kunnen hebben. Misschien helpt het veranderen van de setting, de omgeving waarin je tript. Heb je niet een vriend(in) o.i.d. waar je samen mee kunt trippen? Dat zorgt sowieso vaak voor een beetje afleiding zodat je niet continue in gedachtes blijft.


Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervelend voor je dat de trips tegen vielen. Bij mijn tweede trip had ik 15 gram Atlantis op en dat is toch wel een van mijn meest diepe trips geweest, dieper dan meerdere keren met sterkere dingen. Ik denk dat je te hoge verwachtingen had. Het is het beste als je met een instelling van "Ik zie wel wat er komen gaat." de trip in gaat. Een diepe trip kun je niet afdwingen, het is een kwestie van juiste dosis, niet te hoge tolerantie en een goede set en setting. Net als Gonzo denk ik ook dat je teveel in je gedachtes bleef hangen. Het is belangrijk dat je je hoofd leeg maakt en jezelf ontspant, zodat je geest weg zweeft en door de truffels door de truffelwerelden rondgeleid wordt. Je moet sowieso niet verwachten dat je dingen mee gaat maken als "de kleur 9 kunnen ruiken", ik heb intussen diverse keren getript, maar ik denk dat ik maar zo ongeveer bij 1 op de 5 trips level 3 of hoger bereikte. Vaak zijn er toch zaken die afleiden of een te hoge tolerantie door te snel achter elkaar te trippen (je kunt het beste meerdere weken wachten tussen twee trips).

 

Een juiste set en setting zijn ook cruciaal voor de trip. Sfeerlicht en de juiste muziek zijn erg belangrijk. Verder is het belangrijk dat je niet teveel afgeleid wordt, bijvoorbeeld door andere mensen of de tv. Als je een beeldscherm aan wilt hebben, kun je daar het beste psychedelische beelden op laten tonen, dan blijf je ook gewoon goed in de trip. Op wat voor dagen heb je eigenlijk getruffeld? Het is belangrijk dat de de volgende dag geen verplichtingen hebt, zodat je goed uit kan rusten na de trip en tijdens de trip geen zorgen krijgt.

 

Het zou ook kunnen dat je een soort van natuurlijke immuniteit hebt. Een vriend van mij reageert heel anders op truffels dan ik, bij hem blijven de trips vrij oppervlakkig en is het vooral dat hij lachkicks en dergelijke krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wow, bedankt voor de snelle reacties. Ik wist dat het een goed plan was om hier te komen. ^^

 

Ik denk dat ik heel veel ga hebben aan jullie input. Ik ga het zeker nog even blijven proberen. Ik heb inderdaan in één keer 3 porties gekocht vanwege de korting, hehe, en daar heb ik nog 1 van over. De eerste 2 zat net geen week tussen, waarschijnlijk is dat te weinig, maar ik dacht het is toch mijn eerste keer dus ik verwachtte nog geen tolerantie. De laatste zal ik wat langer mee wachten voor ik die op maak, in ieder geval tot het mooi even flink mooi weer word, maar ook tot ik hier goed bij ben met lezen. Uiteraard ook wanneer ik voorlopig geen verplichtingen heb of weg moet, ik ben daar gelukkig vrij preuts in. Dus bedankt voor jullie reacties ik ga er even goed over na denken voorlopig. Dat ik mijzelf te druk heb gemaakt om mijn lichaamstemperatuur en eigen gedachten zou wel eens heel goed kunnen. Bedankt voor de tips, ik hoop dat ik er die volgende keer wat beters van kan maken.

 

Nog even jullie vragen beantwoorden voor zover die dat nog niet zijn. Van mijn vrienden zijn er weinig die geinteresseert zijn drugs buiten tabak en alcohol, en van die selectie zijn er geen die van trippen houden. Dat is even helaas pindakaas, vandaar dat ik zo blij ben met jullie reacties.

 

Ik had genomen op dagen dat ik vrij was, mijn bedoeling is truffels te gebruiken ter recreatie zoals ik vermoed dat het hoort. Daarvoor had ik het wel een paar weken druk, maar ik denk niet dat al die gedachten die ik had tijdens het trippen daar mee te maken hadden. Ik hoefde tenminste niet daar aan terug te denken.

 

Dat ruiken van de kleur 9 bedoelde ik bij wijze van speken. Als het goed is kan het gebeuren dat emoties en zintuigen en dergelijk door elkaar overlopen, maar als dat niet vaak voorkomt dan zal ik dat onthouden.

 

Ik hoop niet uiteindelijk er achter te komen dat ik toevallig een slechte batch gekocht heb of erger dat ik een natuurlijke tolerantie heb, maar ik vermoed het niet na wat jullie gezegd hebben, er is in ieder geval genoeg plaats bij mijzelf voor verbetering.

 

Ik heb mijzelf nog niet verdiept in speciale tripmuziek, ik zette gewoon op wat ik goed kende en leuk vond. Ik was nog wel van plan. Als je er iets meer over kan vertellen of mij kan verwijzen zou ik dat cool vinden.

 

Nogmaals bedankt voor jullie reacties en ik zal in ieder geval  vertellen over mijn eerstvolgende trip wanneer die komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is zeker een goed plan om hier te komen.  ^_^

 

Ik koop ook altijd drie porties tegelijk, scheelt toch weer mooi wat. Minder dan een week is idd veel te weinig, als je een wat diepere trip wilt hebben is het toch wel aan te raden om minstens 3 weken te wachten, bij voorkeur iets langer. Ik heb zelf een keer goed gemerkt hoe groot het verschil kan zijn. Een keer met LSD werd ik helemaal overweldigd, doordat de zegel aanzienlijk sterker was dan ik had verwacht (ik ging niet bad, maar het kostte me toch wel wat moeite om alles onder controle te houden) en toen ik binnen een week weer een zegel van hetzelfde velletje nam, veranderden alleen de kleuren wat en zag ik simpele CEV's, niets vergeleken met de eerdere trip, maar wel dezelfde dosis.

 

Jammer voor je dat je vrienden niet geïnteresseerd zijn, maar dat is op zich niet zo'n probleem. Persoonlijk trip ik meestal liever alleen, omdat ik dan over het algemeen dieper ga en tijdens een diepere trip raak ik meer in mezelf gekeerd, dus voegt gezelschap ook weinig toe. Het is wel belangrijk dat je goed controle kan blijven houden over je geest.

 

Ik zag dat je het muziektopic hebt ontdekt, daar zijn wel goede tips te vinden. Mijn favoriet is Shpongle. Hun albumhoezen zijn ook geniaal om naar te kijken tijdens een trip: http://albumartchitchat.blogspot.nl/2010/12/shpongle-album-art.html

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb inderdaad het muziektopic gevonden, samen met nog een paar anderen waar ik wat ideeën van heb gehaald voor de volgende keer. Mooie kleurtjes heeft Touhou zat van, maar ik ga dan zeker wel een infinite lives cheat nodig hebben als ik dat in mijn hoofd haal, heh ^^'...

 

Wat ik ook ga doen ik denk toch dat het belangrijkste al genoemd is en dat ik mijzelf beter niet kan druk maken om van alles en nog wat, dat was waarschijnlijk precies wat mij een minder fijne trip opgeleverd heeft. Ik denk dat ik in ieder geval dat album van jouw ga bekijken, maar zie ik het wel denk ik.

 

Ik ben trouwens de term bodyload tegen gekomen en snap het nog maar vaag. Het is blijkbaar in ieder geval iets slechts, maar ik heb geen idee wat ik er mee moet doen. Waar kan ik er over lezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb vandaag samen met al het advies dat ik heb gekregen 15gr (mijn derde zakje die nog over was) Psilocybe Atlantis genomen. Ik had een tripreport beloofd dus daar gaat ie dan. Rond 12:30 leegde ik het zakje in de blender en met een beetje water gooide ik het achterover. Ik had daarvoor zo goed mogelijk uitgeslapen en niets gegeten.

 

Ik was na het innemen maar gelijk Touhou 11 op gaan starten, want mooie kleurtjes en muziek zouden goed moeten werken tijdens een trip. Uiteraard wel met infinite lives want dat spel is voor mij al bijna onspeelbaar als ik in topvorm ben dus met truffels gaat het em totaal niet worden zonder cheats. Ik ging niet wachten tot de truffels begonnen te werken omdat ik bang was dat ik anders geen zin meer zou hebben in een game. Als ik sober begin dan kan ik mezelf al in de stemming brengen en al bezig zijn en dat leek goed te werken.

 

Dus de truffels zijn ergens tijdens het spelen gaan werken, heb geen idee wanneer dat precies was, ik lette ook niet op de tijd. Op zich was het wel amuzant op den duur, lekker ying yang symbolen naar de klote schieten terwijl heel het scherm bedekt was met allerlei kleurrijke particle patronen en luisteren naar de achtergrondmuziek. Mijn graze count, de teller die omhoog gaat wanneer je net niet geraakt word, werd superhoog, niet omdat ik zo goed speelde maar omdat hij ook de kogels telt die me wel raakten en dat waren er behoorlijk veel want ik speelde op de moeilijkste moeilijkheidsgraad. Hoe moeilijker hoe meer kogels en shit er van het scherm spat en ik had toch oneindig veel levens dus waarom niet. ^^

 

Na verloop van tijd werd het steeds vermoeiender om te blijven spelen. Het koste steeds meer energie om de toetsen van mijn toetsenbord ingedrukt te houden en mijzelf overeind in mijn stoel te houden. Voelde gewoon alsof ik dagen niet geslapen had. Ik had het spel wel afgemaakt maar aan het eind vergde het behoorlijk wat wilskracht, de lol was er ook af aan het eind.

 

Rond 13:30 was ik er klaar mee en had een sterk verlangen naar het comfort. De truffels waren inmiddels denk ik volledig in werking. De visuals waren vergelijkbaar met vorige keren, dus niet heel erg spectaculair. Ik ging dus maar op bed liggen en voor me uit staren naar het plafon en wat ik ook maar kon zien. Langdurig staren zonder je ogen te bewegen maakt de boel iets trippier, maar niet interessant genoeg om vol te houden. Ik ging in plaats daarvan maar naar de binnenkant van mijn oogleden staren. Ik kreeg daarvan op den duur leek wel droom beelden, ik probeerde me erin mee te laten sleuren maar het ging niet echt ergens heen helaas. Ik was maar gewoon even blijven liggen, alleen weg van bed om wat te drinken en naar de wc te gaan.

 

Rond 15:30 begon het effect al af te nemen. Ik ging terug naar mijn pc en bekeek wat trip sites die gelinked staan in het forum hier. Ik herinnerde mij nog dat onder invloed van dit soort stoffen bepaalde functies van je hersenen niet meer goed werken o.a. delen die te maken hebben met gezichtsherkenning, dus ik was gaan zoeken naar optical illusion videos op youtube waaronder deze.

 

 

Normaal als je de holle kant van het masker ziet doen je hersenen erop aandringen dat je naar een gezicht kijkt waardoor het  bol lijkt, maar ik had dat effect dus niet en zag dus het masker zoals hij daadwerkelijk was, wat even behoorlijk interessant was en tegelijkertijd ironisch voor een tripmiddel waarvan je zou moeten hallucineren.

 

Rond 16:30 was het al weer zo goed als afgelopen. Behoorlijk kort vond ik, maar dat was niet zo heel erg want ik kan mij leukere trip voorstellen. Ik was wel gestuit op een hele leuke video dankzij de trip en die wou ik nog even delen. Deze gast is bizar goed.

 

 

Nouja dat was het dan, in ieder geval bedankt nog voor alle tips die ik gekregen heb. Als er meer opmerkingen zijn dan hoor ik die graag. Ik heb voor een andere keer een drietal growkits gekocht van de soort Pandora die sterker is volgens de hoeveelheid sterretjes. Ik zie nog wel wat ik er mee ga uitspoken, de prijs hoef ik me toch niet druk om te maken want die was zeer goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden