Truffels redosen - later meer bijnemen


Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met truffels redosen?

Het nemen van een bepaalde portie, bv. 15 gram. En later, bv. na 2 uur, 5 gram bijnemen.

De cijfers zijn maar fictief, invullen naar eigen ervaring.

Wat verkrijg je? Een versterking van je trip?

Of gaat ie enkel langer duren gezien eventuele hoge (tijdelijke) opgebouwde tolerantie van de psilocine?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt denk ik aan de timing van het bij doseren. Als je de 2e portie inneemt zodat deze inkickt op het moment dat portie 1 naar z'n piek gaat zal het je trip ongetwijfeld versterken. Of dit effect sterker gaat zijn dan direct de complete dosis nemen weet ik niet, dat is het proberen waard :)

Wacht je langer met het bij doseren dan krijg je eerder een verlengde trip, dus 2 pieken na elkaar ipv 1 "grote".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wel sterker dan meteen in 1 keer, bv. 20 gram ineens ipv 15 gr en later 5 gr, nemen gaat het sowieso niet zijn lijkt me :)

Uit ervaring met andere middelen is de startdosis toch altijd wel het bepalendste en hoe hoger, hoe intenser natuurlijk.

Ik vraag me eerder af of er wel voldoende meerwaarde is om later nog truffels bij te nemen, indien blijkt dat de trip niet zo sterk is als verwacht/verhoopt. Een verlenging van een (te) zwakke trip lijkt me dan zelfs nadelig te zijn. Volgens mij zal je inderdaad dan niet te lang mogen wachten om de 2e portie bij te nemen. Al vraag ik me dus af dat je dan al geen te hoge, tijdelijke tolerantie hebt opgebouwd waardoor het effect van die 2e portie veel kleiner is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had de vorige keer dat ik ging trippen op het begin naar mijn mening te weinig genomen, dus na anderhalf of 2 uur pakte ik nog 5 gram nat bij (totaal ong 15 gram denk ik) en na een tijdje werd mijn trip toch wel versterkt. Hij was ook veel later uitgewerkt dan bij mijn mede-trippers

Link naar bericht
Deel via andere websites

Redelijke vuistregel is:

De startdosis gedeeld door twee innemen op de piektijd minus de tijd dat het nodig heeft om te gaan werken, om je trip te verlengen op hetzelfde niveau. Dit werkt 1 a hoogstens 2 keer voordat de tolerantie erin begint te kicken.

Dus dan kan je ook berekenen dat je meer nodig hebt als je wilt versterken. Op internet zijn grafiekjes te vinden over hoe snel het afbouwd enzo.

Een uitzondering op deze regel die ik heb ondervonden is LSD. Op een gegeven trip je namelijk niet harder meer maar alleen maar langer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het er met andere trippers ook eens over gehad. De meeste hun mening was dat het mogelijk is (redosen) maar moeilijk. Een goede timing vinden is zoals Pff reeds post belangrijk. Gezien je anders je trip niet gaat versterken, maar enkel gaat verlengen. Zo'n 1 à 1.5 uur na inname lijkt me een goede tijd, dan zit je normaal op een plateau waar dat je merkt hoe hard je tript en dus nog voor een aantal uur zo zal trippen.

Ivm LSD, ik denk dat het hier anders wel in dezelfde lijn ligt als bij psilocybine. Duidelijk afmeten hoe hard we nu juist trippen zullen we wellicht nooit kunnen doen, en zaken als set & setting spelen zo'n enorm grote rol bij psychedelica.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

hallo goedendag meneer, wat ben jij een fijne jongeman zeg

Vriendelijk. Fijn dat mensen hier elkaar met zoveel respect behandelen, echt wat je zou verwachten van een community die zich interesseert voor geestverruimende ervaringen. Peace en dat soort shit..

Maar nu even serieus; als je na bijneemt nadat de effecten overduidelijk zijn kun je naar mijn inschatting niet verwachten dat de effecten heviger worden. Het duurt wel langer ja. Volgens mij heeft dit de maken met de manier waarop de actieve stoffen zich aan de receptoren binden. Of anders omdat de trip na de piek redelijk snel in intensiteit afneemt en dat tegen de tijd dat je tweede dosis gaat werken, de ondertussen opgelopen tolerantie in de vergelijking meenemend, de twee trips bij elkaar opgeteld nog steeds ongeveer even intens zijn.

Als je echt radicaal veel bijneemt werkt het vast wel. Iets met de dosis verdubbelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden