Paddo's vs Truffels


Recommended Posts

Het is toch de zelfde werkzame stof (psilocybine) die voor het gewenste effect zorgt die alleen in concentratie verschilt. Dus in theorie zou je het zelfde effect merken als je ook dezelfde hoeveelheid psilocybine binnen krijgt.

Voordelen van truffels zijn dus:

- Ze zijn legaal en erg makkelijk te krijgen via het internet

- Goedkoper (denk ik)

- Ze proeven minder vies

Nadelen:

- ???

Correct me if i'm wrong! :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het mij vraagt, vind ik truffels veel makkelijk te verdragen dan paddo's. Ik vind van paddo's dat de stemmingswisselingen veel erger zijn dan met truffels. Langs de andere kant heb ik al het meest heftig getript met paddo's dan met truffels.

Maar, truffels smaken een heel stuk minder vies, en zijn wat mij betreft ook veel beter houdbaar (vers)...

Ook vind ik dat je het minder moeilijk hebt met truffels onder de mensen te zijn, dan met paddo's... Uiteindelijk blijven de regels wel grotendeels gelijk, zorg voor een goede setting, een goede persoonlijke (geestelijke) gezondheid, overdrijf niet, informeer jezelf goed, en geniet van Mother Nature...

grts,

Gizmo

Link naar bericht
Deel via andere websites

qua werking lijkt er mij geen enkel verschil tussen paddo's en truffels, gezien het om dezelfde stof gaat: psilocybine.

natuurlijk kan jouw paddo-trip heel anders lijken dan jouw truffel-trip maar dat hangt dan vooral af van hoeveel psilocybine je binnen hebt (wat helaas nooit helemaal duidelijk is) + je set & setting

smaak lijkt me iets persoonlijk, al zijn de meeste replies wel in de trend van: niet lekker, zuur, noot-achtig, ...

qua houdbaarheid, geen idee. zou kunnen, enige bron?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

erg rare en volgens mij incorrecte vergelijking.

wodka bevat veel meer alcohol % dan bier. terwijl truffels evenveel psilocybine. bevatten als paddo's? ook qua 'werking' (snelheid van beschonken zijn) is er toch een groot verschil (door vooral alcohol % verschil) tussen wodka en bier, dat is er toch ook niet bij paddo's en truffels?

Link naar bericht
Deel via andere websites
erg rare en volgens mij incorrecte vergelijking.

wodka bevat veel meer alcohol % dan bier. terwijl truffels evenveel psilocybine. bevatten als paddo's? ook qua 'werking' (snelheid van beschonken zijn) is er toch een groot verschil (door vooral alcohol % verschil) tussen wodka en bier, dat is er toch ook niet bij paddo's en truffels?

de concentratie is toch veel groter in paddos dan truffels pipo

Link naar bericht
Deel via andere websites

paddo's heb ik niet geprobeerd, ook truffels niet xD maar goed........ ik heb wel goed in gelezen over hoe en wat, ik wilde eerst paddo's, nergens te krijgen natuurlijk want tis illegaal. Dus toen kwam ik op de truffels, las dat je van paddo's meer dingen gaat zien die er niet zijn en met truffels minder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het meeste lijkt me al gezegd hier, alleen zullen paddo's misschien toch wel een heftigere trip veroorzaken op dezelfde hoeveelheid psilocybine? Vergelijk het eens met bier en wodka..

Dat is inderdaad de meest kromme bocht ooit, psilocybine is psilocybine, of dat nou uit truffels of paddo's komt. En dat onderbouwen door bier te vergelijken met wodka, met duidelijk verschillende percentages alcohol :lol:

En als je mensen zo graag pipo wilt noemen, ga je maar naar het circus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Dat is waar, je kunt vooraf nooit 100% zeker weten hoeveel actieve stoffen er precies in paddo's of magic truffels aanwezig zijn. Maar door gecontroleerd te kweken, goede strains etc. kun je die variatie vrij goed minimaliseren.

Bij paddo's en sclerotia in het wild komt dan ook meer variatie voor dan bij de kunstmatig gekweekte varianten, omdat de groeiomstandigheden in het wild sterk kunnen verschillen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Ik heb nog nooit paddo's gedaan maar wel truffels, zijn paddo's beter of anders en weet niet iemand of ik die via via ergens kan halen want ben er echt super nieuwsgierig naar

Ik denk dat niemand hier zijn vingers wil branden met het verstrekken middelen op de harddrugslijst, direct of via-via.

Je kunt een growkitje bestellen als je het echt heel graag wil, kost dertig euro en met een minimum aan common sense zul je daar toch wel 300 g verse paddo's mee kunnen oogsten.

En verder zijn paddo's niet per sé beter dan truffels. Afhankelijk van de soort heb je minder of meer nodig voor hetzelfde effect..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Het meeste lijkt me al gezegd hier, alleen zullen paddo's misschien toch wel een heftigere trip veroorzaken op dezelfde hoeveelheid psilocybine? Vergelijk het eens met bier en wodka..

Bier en Vodka slaat, naar verhouding, ook exact even hard in hoor... 

1 biertje uit de kroeg = 1 vodka'tje uit de kroeg. De hoeveelheid alcohol per glas is exact hetzelfde in 1 glas vol bier of 1 shotje vodka. 

De verschillen tussen paddo's en truffels komen níet voort uit Psilocine\Psilocybine, maar hoogstens te verschillende verhouding van stoffen. Er zit namelijk meer in Truffels\paddo's dan alleen Psilocine\psilocybine. Net als er meer dan alleen THC zit in wiet en de verhouding tussen THC\CBD\CBN de verschillende werkingen van wietsoorten geeft, zal dit waarschijnlijk zga hetzelfde zijn met paddo en truffel soorten. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden