Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum!

 

Gisteren hadden mijn vriend en ik voor het eerst tuffels genomen, de Pandora. Misschien niet zo slim om met de sterkste te beginnen.

 

Ik moest vrij snel na het innemen overgeven, dus ik besloot er nog een kleine truffel bij te nemen.

 

Mijn vriend had al vrij snel dat hij veel dingen mooi vond. Ik merkte dat kleuren iets intenser werden, maar dat was het. In het begin dacht ik dat de truffels niet werkten.

 

Mijn ogen begonnen al snel te tranen, maar na een uurtje begonnen mijn ogen heel sterk te tranen en was ik aan het huilen, zonder iets van emoties er bij te hebben. Ik begon heel lacherig te worden en lachte me kapot omdat mijn ogen zo traanden. Maar het lachen maakte ineens plaats voor heel heel veel verdriet. Ik voelde me intens verdrietig en moest heel erg hard huilen. Ik voelde me superslecht en depressief en alle negatieve gevoelens die ik ooit in mijn leven had meegemaakt kwamen naar boven.

 

In het verleden heb ik heel veel last gehad van depressies. Ik heb een tijdje een dysthyme stoornis gehad en heb ook een tijdje gedacht dat ik manisch depressief was, maar het is de afgelopen tijd heel goed gegaan en ik zag geen negatieve invloeden van mijn omgeving, dus ik wilde het toch proberen.

 

Het huilen maakte soms plaats voor heel intens lachen, omdat ik telkens mijn gedachten van het negatieve probeerde af te halen, maar ik had heel erg het gevoel dat ik moest vluchten voor het kwade. Telkens kwamen er negatieve gevoelens op en het was heel moeilijk om mijn aandacht af te leiden. Mijn vriend merkte niet heel veel van de truffels (hij is ook twee maal zo zwaar als ik) en in het begin raakte hij in paniek en zei hij dat ik de truffels moest uitkotsten en dat ik aan positieve dingen moest denken, maar dat maakte me alleen maar meer angstig. Toen had hij wat opgezocht op internet hoe hij met me om moest gaan en vroeg me naar muziek die ik wilde luisteren. Heel veel muziek die ik kende zorgde er voor dat ik weer in paniek raakte. Het verschil tussen goed en slecht werd me heel duidelijk. Toen mijn vriend wat muziek had opgezet die toen in mijn ogen positief was, kreeg ik een hele fijne trip. Ik had nog steeds soms het gevoel alsof ik moest vluchten voor het kwade, maar na een tijdje was ook dat weg. Ik kreeg hele fijne open- en closed eye visuals en ik voelde me gewoon heel fijn. 

 

Het begin van mijn trip was verschrikkelijk en wil ik ook zeker niet meer meemaken, maar na een tijdje was het heel fijn en ik wil graag binnenkort weer een keer trippen, maar dan op de goede manier. Mijn vraag is dus: hoe voorkom ik dat ik weer bad ga?

 

Wat me zelf een goed idee voor de volgende keer leek:

1. Muziek opzoeken die positief voor mij was in mijn vorige trip

2. Minder truffels nemen

3. Ik las in een ander topic dat klaarkomen voordat je aan je trip begint er voor zorgt dat je relaxed bent

4. Ik heb gehoord dat suiker er voor zorgt dat alles positiever lijkt, misschien iets meer zorgen dat ik suiker binnen krijg?

 

Ik vraag me ook af wat er in de truffels nou voor zorgt dat ik zo emotioneel ben geworden. Is het de intensity of de philosophy? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vervelend voor je dat het begin zo naar was, maar fijn dat het uiteindelijk weer goed kwam. Hoeveel had je eigenlijk op? Een hele portie? Ik raad voor de volgende keer aan om een minder sterke soort te nemen en maar een halve portie (7,5 gram). De muziek op zoeken die positief voor je was zou ik zeker doen? Goede muziek is sowieso redelijk essentieel voor een goede trip. Het is belangrijk dat je in een goede stemming bent voordat je begint en probeer tijdens de trip vooral aan leuke dingen te denken en je hoofd leeg te maken. Suiker kan helpen, maar dat is volgens mij vooral een placebo-effect.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begon met 10 gram, maar had een deel overgegeven, dus had toen nog iets van 3 gram genomen, maar ik weeg maar 50 kilo.

We hadden een hele playlist van muziek gemaakt, maar toen we die op hadden staan kwam ik er achter dat alles in mijn ogen negatieve muziek was.

 

We wilden ook de avond ervoor een horrorfilm kijken, maar hebben we toch maar niet gedaan ivm de trip.

 

Ik hoop dat de volgende keer beter gaat :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan heb je op zich niet veel binnengekregen, ik heb twee keer moeten kotsen en toen werd de trip toch al snel minder. Ik denk dat een lichtere soort aan te raden is, bv 5-7,5 Atlantis of een nog lichtere, zoals bv Mexicana, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

 

Slim om niet die horrorfilm te kijken de avond ervoor, het zal waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken, maar je weet maar nooit.

 

Nog een tip voor de volgende keer: Ga de dag dat je wilt gaan trippen overdag leuke dingen doen met je vriend, zodat de trip 's avonds een leuke afsluiting van een leuke dag wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt toch lampen?  ^_^

Ik trip het liefst in het donker, een halfdonkere kamer met sfeerverlichting vind ik een echte aanrader als setting.

In het donker naar buiten gaan tijdens een trip kan wel spannend zijn, zoiets raad ik jou ook echt af.

 

Maargoed, je zou bijvoorbeeld ook 's ochtends wat leuks kunnen doen met je vriend en dan 's middags trippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden