• 0

sterkte van alle truffels


Vraag

2 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

De sterkte van truffels is een erg tricky verhaal, en de verschillende "soorten" maken het alleen nog maar maffer. Sowieso is de leeftijd van truffels erg belangrijk (voordat ze geoogst worden); een oudere truffel heeft in verhouding meer vlees en minder vocht, waardoor hij per gram "krachtiger" is. Een truffel van een bepaalde soort die vroeg wordt geoogst kan dus een stuk minder potent zijn dan een oudere.

 

Daar wordt volgens mij ook best veel mee gespeeld, oogst een soort vroeg en je kunt hem X noemen, laat ze langer staan en noem ze Y. Op die manier komen dus allerlei vage "soorten" op de markt, die eigenlijk geen echte soort zijn. Plak er een koele naam op en je hebt een uniek product, vooral een marketingtechnisch trucje dus.

 

Door dat verhaal is het lastig om een soort ranglijst te maken, en los daarvan kan een trip op dezelfde soort ook nog eens per keer anders zijn.

 

Ik kan alleen maar spreken over de truffels die ik echt ken, en dan krijg je een vrij voorspelbaar lijstje;

  1. Hollandia
  2. Atlantis
  3. Tampanensis
  4. Pajaritos (niet te verwarren met de "Pajateros"/ Dragon's Dynamite, die hangt een beetje tussen de Atlantis en Hollandia in)
  5. Mexicana

De Hollandia is al tricky, dat is geen echte soort die in het wild voorkomt, maar een "veredeling".

 

Naar mijn idee kun je over het algemeen alles vergeten behalve de Hollandia en de Atlantis, door met de dosering te spelen kom je overal waar je wilt zijn :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden