Hoe eten jullie truffels?


Recommended Posts

Ik ga aanstaande zaterdag weer lekker trippen met een aantal vrienden. De vorige keren dat we truffels aten was het probleem alleen dat we zo lang deden over het bakje. Mede door de vervelende smaak en de angst om het te snel eten (uit verhalen hoorde we dat je kan gaan kotsen wanneer je de truffels te snel eet) kon het wel drie kwartier duren om alles weg te hebben.

Hebben jullie goede manieren om het sneller op te eten? Zou het bijvoorbeeld werken om alles alvast in kleine beetjes te snijden en dan het sneller naar binnen te kauwen? Ook zag ik mensen praten over het in de soep doen of er thee van zetten. Wat zijn de effecten op de sterkte en duur van je trip als je het op deze manier gebruikt?

Ik ben benieuwd!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Te snel eten resulteert volgens mij niet in kotsen hoor. Ik heb ze gewoon op een bordje gelegd met een glaasje limonade ernaast. Lekker eten, kauwen en doorslikken, gevolgd door een slokje limonade. Je moet alleen wat langer kauwen dan dat je normaal gesproken doet op een boterham of iets dergelijks.

Als je het in thee of soep doet, wordt het sneller opgenomen en begin je sneller met trippen, maar zijn de effecten wel eerder weer uitgewerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van "te" snel truffels eten moet je niet kotsen. Of tenminste, niet zover ik heb gezien, ik doe vijf minuten over zo'n zakje en drink er een klein glaasje water bij. Nooit moeten kotsen, hoogstens een lichtelijk vreemd gevoel in de buik wat weer verdwijnt zodra de psychedelische effecten opkomen. Gewoon extra goed kauwen, dan maakt het in principe ook niet uit hoeveel je tegelijk in je mond hebt, als je ze maar goed fijnkauwt. Ik begrijp dat psilocybine en psilocine ook al door het mondslijmvlies worden opgenomen, dus goed en lang kauwen zou net zo goed moeten resulteren in een snelle opname.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is allemaal duidelijk en fijn om te horen. Ik hoorde wel van iemand die het allemaal tegelijk op zijn hamburger had gelegd en het toen naar binnen werkte. DIt resulteerde uiteindelijk in een omgedraaide slokdarm en daar lagen de truffeltjes weer op straat.. Zonde!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

niet echt een recept, maar het zorgt voor een inname zonder vieze smaak:

- Snij de truffels fijn tot hele kleine stukjes. (een blender gebruiken kan ook)

- Doe wat truffelstukjes op een lepel, de inhoud van de lepel moet in één keer door te slikken zijn.

- Keer de lepel met stukjes om op je tong

- Spoel de stukjes in 1 grote slok drinken weg. Zorg ervoor dat alle stukjes gelijk wegspoelen.

Anders zit heel je mond vol met stukjes, en dus ook de vieze smaak.

Het is geen culinair hoogstandje, maar het zorgt voor een goede opname van de werkzame

stoffen. Het is simpel, en het werkt altijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 7 years later...

Ik wou mijn uitstekende culinaire truffelervaring hier even delen (want laat ons eerlijk zijn, het is ranzig).

Maar de beste (én nog mooi ogende combo) is truffels op een bedje van rucola en een lekkere kwak zoete balsamico azijn! Smullen geblazen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden