Sclerotia, the dark side


Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb al meerdere trips gehouden en ook een paar reports geschreven en allemaal waren ze super, tot die van afgelopen zaterdag...

 

Ik had al een tijdje niet meer getript en keek er ontzettend naar uit om het weer eens te doen. Ik had zin om het lekker in me eentje te doen en stelde een datum vast. Afgelopen zondagavond zou ik het doen. Ik had dan een drukke dag gehad (voetballen, voetbal kijken, huiswerk) en het leek me heerlijk om daarna lekker te ontspannen onder het genot van truffels. Ik had nog 2 truffelgrowkits staan en had er eentje van geopend (3 dagen van te voren). het liep alleen allemaal iets anders.

 

Zaterdagavond zou ik met vrienden wat gaan doen, maar dit op het laatste moment niet door. Het was toen ongeveer 20.30. Ik wilde heel graag wat doen, maar het zat er niet meer in. Ik besloot om vanavond de truffels te doen. Dan kon ik de avond erna nog even langs me vriendin, die een feestje had.

 

Rond half 11 nam ik de truffels in. Ik ging lekker ontspannen in bed liggen en keek Harold & Humar: Going to White Castle (lekker wegkijk filmpje). Ik merkte al gauw dat de kleuren feller werden, ik abnormaal lekker lag en ik me super op me gemak voelde. 

 

Inmiddels zat ik er echt lekker in. Toen begon het een beetje mis te gaan. Ik wilde ontzettend graag mijn mobiel weg doen, maar ik was met mijn vriendin aan het praten op het feestje. Op het feestje was het niet echt gezellig en er waren wat mensen die vervelend aan het doen waren. Me vriendin wilde niet dat ik wegging, maar ikzelf wilde echt me mobiel weg doen. Dus ik zei sorry maar ik leg hem echt weg (ik werd gewoon misselijk van dat ding). Toen deed ze een beetje bot en zei 'ja laat me maar alleen'. Dus ik leg het ding weg, maar ik kon het niet uit me hoofd zetten. Ik had het idee dat ik niet van me trip kon genieten als mijn vriendin zich alleen voelde daar en ook nog geïrriteerd. Dus ik belde haar weer op om het goed te kunnen afsluiten. Inmiddels tripte ik dus al hevig dus kwam slecht uit me woorden, wat de ellende eigenlijk nog meer aanwakkerde  :roll: . Ik vertelde dat ik het goed wilde afsluiten, maar ze vond het lullig van me dat ik haar alleen liet. Ook zei ze nog dingen als ''Heb je weer teveel genomen?'' (ik ben nog wel eens ongeduldig en neem ik wat teveel) ''Je gaat niet kotsen hoor'', dat soort dingen. Ik kreeg het gevoel dat ik gek werd en hing op. Achteraf scheen dat ze gewoon heel normaal aan de telefoon deed en dat ze helemaal niet eenzaam was en het stom had, zoals ik me had ingebeeld :-P . Ik denk dan ook dat het voortvloeide uit het feit dat ik mijn mobiel gewoon zó graag weg wilde doen.

 

Ik begon te draaien in me bed en toen begon de ellende. Ik stapte uit bed en voelde me heel misselijk. Ik greep de prullenbak vast en alle truffels kwamen eruit. Ik begon hevig te zweten en raakte wat in paniek. Ik dacht 'rustig blijven rustig blijven, het komt allemaal goed'. Maar dit was niet het geval. Toen begon ik mezelf gek te maken (niet expres natuurlijk). In me hoofd zat ik met dingen als 'morgen moet je weer voetballen, hoe denk je dat te gaan doen? Dit kan toch niet?'', ''Moet je nou in je eentje op je kamer drugs gebruiken terwijl mensen gezellig bij elkaar zijn?'' ''heb ik toch teveel genomen?'' Kom ik hier nog wel uit?'' 

 

Normaliter sta ik boven dit soort dingen, maar door de situatie werd dit heel heftig. Ook het feit dat ik het niet goed had afgesloten met mijn vriendin hielp niet mee. Dus ik zat een tijdje hulpeloos op de grond en geen idee wat te doen. Ik besloot in bed te gaan liggen en Friends aan te zetten (in andere trips huil ik van het lachen om Friends). Dit werkte echter totaal niet en werd weer ontzettend misselijk van het kijken ernaar. Ik sprintte weer naar de prullenbak en daar kwam het avondeten ook nog. Weer zat ik hulpeloos op de grond. Ik wist niet wat ik met de prullenbak moest doen. Ik kon hem niet legen beneden, want straks merkten me ouders het nog Ik kon hem niet op de overloop zetten want straks moest ik weer over me nek, maar ik moest iets doen i.v.m. met de stank (hopelijk zijn jullie niet aan het eten tijdens dit verhaal :mrgreen: ).

 

Ik slaap op zolder en nam de drastische beslissing om het zootje maar uit het raam te gooien, een beter idee had ik niet. Nadat ik dat gedaan had deed ik gelijk het raam dicht en de luxaflex naar beneden. Ik voelde me inmiddels al iets beter en ging ik bed liggen. Ik lag rustig een tijdje en hoopte dat het snel zou eindigen. Ik zat nog steeds met mijn vriendin in mijn achterhoofd en besloot toch weer even te bellen. Ik kon weer normaal praten en we sloten het goed af en dat gaf een goed gevoel. Ik besloot een nieuwe film aan te zetten, Ratatouille. Ik genoot enorm(toch ook nog wel wat extra door de truffels) en blokte ondertussen de negatieve gevoelens. 

 

Ik voelde me weer de oude worden en kon weer helder nadenken en dacht ook jezus man, waar maakte je je in druk om? Ik kon me niet meer beseffen hoe ik me in hemelsnaam zo druk maken om de dingen waar ik helemaal panisch van werd een paar uur geleden. Ik bedoel, ''het telefoongesprek niet goed afsluiten met je vriendin'', come on man! :mrgreen:

 

Uiteindelijk heb ik de laatste uurtjes nog wel enigszins kunnen genieten, maar geweldig was het niet. Ik heb wel 1 ontdekking gedaan: glowsticks, in één woord: wauw!

 

Deze trip is dus niet geworden wat ik er van verwacht had, maar ik heb er wel van geleerd. Ik hield altijd al rekening met de dag erna en of ik me goed voelde, maar volgende keer let ik daar nóg meer op. Ik wil daarom (vooral onervaren gebruikers) op het hart drukken goede voorbereidingen te treffen.

1.Zorg dat je alles wat je denkt nodig te hebben binnen handbereik hebt.

2. Zorg dat je de dag zelf of de dag erna niets moet doen of verwacht 

3. Voel je goed zonder zorgen

4. Zorg eventueel voor een tripsitter

 

 

Ik hoop dat ik niemand heb laten schrikken met mijn report en je door dit report afziet van het gebruiken van truffels.Deze ervaring gaat er niet voor zorgen dat ik het niet meer ga doen. Ik vond het belangrijk om te laten zien dat het echt fout kan gaan, ook al heb je het al vaker gedaan. Truffels blijven een bijzonder goedje waar, als het goed gaat, je een ontzettend mooie en leuke ervaring mee kunt hebben! 

 

Bedankt voor het lezen!

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant report. Vervelend voor je dat de trip niet zo goed ging, ben je alweer een beetje tot rust gekomen?

 

Je vergeet overigens nog een paar tips:

- Mobiel van tevoren uitzetten.

- Niet doen als je ouders (of andere mensen die het niet mogen weten) thuis zijn.

Wat D34M0N zegt, ik heb dat zelf ook ondervonden bij mijn eerste trip.

Mijn ouders keken me ook een beetje vreemd aan toen ik om alles moest lachen.

En elke keer wanneer ik mijn mobiel checkte (in totaal slechts 3 keer in 1 trip, maar toch) voelde ik dat ik 'uit de flow' ging.

Binnenkort komt er van mij een first-time LSD rapportje aan! Komt vandaag of morgen via de post binnen X)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Interessant report. Vervelend voor je dat de trip niet zo goed ging, ben je alweer een beetje tot rust gekomen?

 

Je vergeet overigens nog een paar tips:

- Mobiel van tevoren uitzetten.

- Niet doen als je ouders (of andere mensen die het niet mogen weten) thuis zijn.

Inmiddels gaat het weer helemaal prima. Ik had de dag erna nog wel af en toe van die korte lichte momentjes waaraan je merkt dat je truffels gebruikt hebt. Ik heb alleen nog wel een onafgemaakt gevoel. Ik keek er lang naar uit om weer een supertrip te hebben, maar dat is niet gelukt. Dus binnenkort ga ik een nieuwe poging wagen.

 

Ik denk dat ik dat voortaan ook ga doen, of instellen dat ik geen berichten/belletjes kan krijgen. Ik heb alle vorige keren mijn mobiel gewoon naast me op het nachtkastje gehad en vond het soms heerlijk om even wat op te zoeken, nu was de telefoon echter de trigger voor de bad trip.

 

Ik slaap zelf op zolder, 2 verdiepingen lager slapen mijn ouders dus ik heb eigenlijk nooit last van ze. Ik heb altijd genoeg water staan om niet mijn kamer te hoeven verlaten. Mijn ouders komen ook nooit zomaar naar boven. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, dus het is inderdaad een heel goede tip om rekening te houden met je ouders. Een vriend van me is bad gegaan doordat hij paranoia werd en telkens dacht dat de ouders van een vriend van hem naar beneden zouden komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog snel een vraagje en ik hoop dat iemand hier snel antwoord op kan geven. Aankomende vrijdag is voorlopig de laatste datum dat ik kan truffelen, maar aangezien ik afgelopen zondag ook truffels gehad heb vraag ik me af of dit niet zonde is.

Mijn plan is om samen met een andere ervaren tripper ieder 1,5 zakje Hollandia te nuttigen. Denken jullie dat het wel kan, ondanks dat ik afgelopen zondag ook al gebruikt heb of is het niet verstandig en is de kans aanwezig dat ik weinig ga voelen, ivm de tolerantie

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog snel een vraagje en ik hoop dat iemand hier snel antwoord op kan geven. Aankomende vrijdag is voorlopig de laatste datum dat ik kan truffelen, maar aangezien ik afgelopen zondag ook truffels gehad heb vraag ik me af of dit niet zonde is.

Mijn plan is om samen met een andere ervaren tripper ieder 1,5 zakje Hollandia te nuttigen. Denken jullie dat het wel kan, ondanks dat ik afgelopen zondag ook al gebruikt heb of is het niet verstandig en is de kans aanwezig dat ik weinig ga voelen, ivm de tolerantie

Alvast bedankt!

Ik raad aan om niet te gaan truffelen aankomende vrijdag. Je zult vrijwel zeker enige tolerantie merken, al zal dat waarschijnlijk niet heel veel zijn. Maar het is ook zo dat het beter is om na een mindere trip even de tijd te nemen en alles goed te verwerken voordat je opnieuw gaat trippen. Er is best wel kans dat er anders weer negatieve dingen naar boven komen. Verder is het zo dat je een trip niet teveel moet forceren, op korte termijn een datum prikken omdat je daarna een tijd geen gelegenheid meer hebt is niet de beste basis voor een trip, aangezien je je dan wat meer gespannen kunt voelen. Een trip moet je niet overhaasten, maar je moet aanvoelen wanneer het een goed moment is.

 

Wat je zou kunnen doen is wel truffels halen en dan op de dag zelf beslissen of het juist voelt om te gaan trippen. Als je je dan weer helemaal ok voelt en het een goed moment voelt voor een trip, kan je de trip door laten gaan, en als je twijfelt of als het niet juist aanvoelt, kun je de truffels drogen zodat ze lang houdbaar blijven (of gewoon in de koelkast bewaren als je denkt dat er binnen 3 maanden wel weer een geschikt moment is).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie!

 

Het gaat me vooral om de tolerantie. Ik heb helemaal geen last meer van de badtrip van zondag. De dingen waar ik me zondag druk om maakten kunnen dit keer niet de kop opsteken. Als ik terugdenk aan zondag dan denk ik er niet angstig aan terug, maar meer als een wijze les voor de volgende keer.

 

Ik keek al lang uit naar een goede trip en eigenlijk is dat gevoel er nog steeds en kijk ook al wel uit naar vrijdag. Mijn ouders gaan vrijdag tot zondag weg, dus dit is ideaal voor mij.

 

Maar als je zegt dat de tolerantie echt van invloed kan zijn op de trip dan stel ik het wel liever uit. Mocht dit wel meevallen dan zou ik het graag willen doen.

 

Zou je, als het enige obstakel de tolerantie is, het alsnog afraden om het te doen? Je kunt (uiteraard) eerlijk zijn :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een week is naar mijn mening te kort om een minderde trip goed te kunnen verwerken, maar goed dat is verder niet mijn probleem.  ;)

 

Je zult vrijwel zeker tolerantie merken, maar met 1,5 portie hollandia zul je waarschijnlijk wel een aardige trip krijgen. Met truffels heb ik persoonlijk geen ervaring met tolerantie, omdat ik er altijd meer tijd tussen liet, maar ik heb wel een keer twee LSD-trips gehad met maar een week ertussen. Er was een groot verschil tussen de twee trips (dosis, set en setting en alles was verder hetzelfde). Bij de eerste trip werd ik overweldigd door levendige OEV's en was ik ver van de wereld. Bij de tweede trip was alles wel vervormd en zag ik mooie visuals, maar de trip kwam niet echt tot leven. Als tolerantie je enige bezwaar is kun je de trip wel door laten gaan, de trip zal wat minder diep gaan, maar met zo'n dosis hollandia hoef je niet bang te zijn dat je je gaat vervelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou dat was wel een memorabel tripje, zowel positief als negatief.  :P

 

Rond 21.30 namen we beide het anderhalve zakje Hollandia in. We lagen beide op een bank met een paar dekens en kussens. Al vrij snel begonnen de truffels te werken. Alsof er een warme gelukkige deken over me heen kwam. De vriend van me, ik noem hem voor het gemak wel even Erik merkte hetzelfde. We zaten een lachfilm te kijken en we genoten er beiden van. Toen begon ik een beetje misselijk te worden en de truffels lagen zwaar op de maag. Ik had het gevoel dat ik niet kon genieten zolang die truffels nog in me maag zaten. Ik heb elke keer als ik truffels doe kort last van misselijkheid, maar nu bleef het maar hangen. Ik zei tegen Erik dat ik even me vinger in me keel ging doen zodat het eruit is. In de badkamer probeerde ik me vinger in me keel te doen, maar er zat geen gevoel in me keel. Ik begon hevig te transpireren (De truffels werkte al hevig). Ik probeerde rustig te blijven en even te focussen op de omgeving, dit lukte goed.

 

Ik zat uiterst gefascineerd naar alles om me heen te kijken. Na een tijdje gezeten te hebben was de misselijkheid helemaal weg en ging ik weer naar de kamer. Toen ik de kamer in kwam was de film inmiddels af en had Erik Planet Earth opgezet. Het was een aflevering over de onderwaterwereld. Ik kon mijn ogen niet van het scherm afhouden, zo mooi vond ik het. We moesten ook regelmatig hard lachen als er grappige vissen langskwamen of als de dolfijnen aan het jagen waren. Toen vielen er opeens veel doden (dieren). Er werd ingegaan hoe walrussen, orka's, haaien en ook zeehonden jaagden. Dit maakte mij een beetje terneergeslagen. Ik zei tegen Erik dat dit het leven is, hoe hard het ook is. Omdat we er beiden een beetje somber van werden besloten we het programma af te zetten.

 

Ik merkte nu dat ik heel snel wisselde van stemming. Het ene moment was ik uiterst vrolijk en gelukkig en het andere moment voelde ik me heel somber. Ik probeerde me te focussen op de positieve dingen en dat lukte wel vrij aardig. Er moest echter wel telkens iets leuks op tv aan staan, zodat mijn gedachten daar op gericht waren. Als bijvoorbeeld een aflevering op tv af was merkte ik dat ik redelijk negatief ging denken. Ik wist hier gelukkig goed controle over te houden en al met al heb ik wel erg genoten. 

 

Een week is naar mijn mening te kort om een minderde trip goed te kunnen verwerken, maar goed dat is verder niet mijn probleem.  ;)

Ik denk dat je gelijk had dat het even tijd nodig heeft om een mindere trip te verwerken. Ik merkte dat er nu af en toe negatieve dingen boven kwamen drijven die vorige keer ook omhoog kwamen. Ik wist hier gelukkig goed controle over te houden, maar het beïnvloedde de trip wel. De trip was nu leuk, maar kwam niet in de buurt van eerdere trips. Ik heb daarom ook besloten om voorlopig even niet meer te trippen. Deze afgelopen 2 trips maakten wel heel goed duidelijk welke dingen in mijn leven eerst even goed afgerond moeten worden alvorens ik weer ga trippen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat je gelijk had dat het even tijd nodig heeft om een mindere trip te verwerken. Ik merkte dat er nu af en toe negatieve dingen boven kwamen drijven die vorige keer ook omhoog kwamen. Ik wist hier gelukkig goed controle over te houden, maar het beïnvloedde de trip wel. De trip was nu leuk, maar kwam niet in de buurt van eerdere trips. Ik heb daarom ook besloten om voorlopig even niet meer te trippen. Deze afgelopen 2 trips maakten wel heel goed duidelijk welke dingen in mijn leven eerst even goed afgerond moeten worden alvorens ik weer ga trippen.

Ik zei het toch?  ;)  Alles wat niet helemaal goed verwerkt is of ook maar een beetje dwarszit komt boven tijdens een trip. Fijn dat je alles onder controle hebt kunnen houden en dat de trip toch nog wel leuk was. Jouw laatste zin vind ik ook wel goed, uiteindelijk moet je het maar zien als een leerzame ervaring. Interessant report overigens.  :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha je had helemaal gelijk! Is de kans hierop ook groter naarmate je een sterkere truffel neemt? Ik heb dit namelijk met Atlantis nog nooit gehad.

 

Het is in eerste instantie erg jammer dat het plezier op de achtergrond bleef, maar achteraf ben ik misschien wel blij dat de trip zo is verlopen. De realiteit die ik onder ogen kreeg kan er hopelijk voor gaan zorgen dat ik in de toekomst weer met een 'leeg' hoofd aan een truffel avontuur beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden