Wat als......ik dagelijks truffels eet?


Recommended Posts

De afgelopen jaren hou ik me veel bezig met geestverruimende middelen, het effect daarvan en dan kom je op leuke en interessante dingen uit.

Zo kwam ik ook bij de 'Stoned monkey theory' van terrence mcKenna, terecht.

 

Die stelt dat de evolutie van de mens (en daarmee het brein) in gang is gezet doordat er op een gegeven moment psilocybine in ons dieet voorkwam. Dit zorgde, aldus die theorie, er voor dat er nieuwe verbindingen werden gelegd in de hersenen en zodoende ons 'bewustzijn' verruimde. Het gevolg: de huidige mens.

 

Ongeacht of het nou wel of niet zo is, begon ik me wel wat af te vragen:

 

Wat als een persoon standaard en voor langere tijd een vaste dosis truffels tot zich zou nemen, elke ochtend bij ontbijt bijvoorbeeld.

 

Mijn nieuwsgierigheid werd extra aangewakkerd door een paar laatste trips waarbij ik mij bewust werd van de rust en helderheid die ik bezat...ik kon 'normaal' functioneren en praten, maar mijn hoofd was glashelder. In die trips bedacht ik me vaker dan eens: "stel ik zou me altijd zo helder kunnen voelen".

 

Nou ben ik best bereid een experiment te gaan uitvoeren met mezelf als testobject (hoe valide en betrouwbaar dat onderzoek wordt, laat ik in het midden ;) ), maar voor die tijd wou ik eigenlijk aan jullie vragen:


Wat denken jullie wat het effect is van standaard psilosybine in het dieet? Ook vooral op langere termijn?

Denken jullie überhaupt dat er een effect komt (in verband met antistoffen)

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Spira80,

:) ja ik heb ook wel eens in een trip gedacht; kon ik altijd maar zo scherp zien, dan hoef ik mn bril ook niet meer op te zetten ;)

Ik denk dat de wezens van 100.000 jaar geleden hetzelfde gevoel hadden over het gebruik ervan. Dit is niet iets wat voor elke dag bedoeld is. Maar ja, ik was er niet bij, misschien vraten ze zich wel helemaal vol.

Las een keer ergens dat een van de redenen dat psilocybine niet standaard wordt aangemaakt in ons lijf, is omdat je anders bijv op allerlei roofdieren afloopt om ze eens heel gefascineerd van heel dichtbij te bekijken. En nu is het 2014. Geen roofdieren maar wel phones en tablets. Niet echt nodig, alles wordt al super HD gemaakt voor ons :)

Maar jij hebt het over je helder voelen, ik nu meer over het visuele aspect.

Ik luister juist dankzij psilocybine goed naar m'n lichaam en innerlijke stem. En die zeggen beide; doe maar niet te vaak.

Maar als jij t wilt proberen.. Dan ben ik wel heel benieuwd, hoe je voelt na een week of een maand.

Een tijdje terug las ik 'Mushrooms & Mankind'. Misschien voor jou ook interessant.

Have a nice day!

DMT

Link naar bericht
Deel via andere websites

@DMT

 

Thanks voor je reactie!

 

Denk zeker dat je een punt hebt en na een trip moet ik er nooit aan denken dat ik nog een keer wil, want dan ben ik nog helemaal bekaf van de trip en moet ik bijkomen.

 

Zat zelf te denken aan 3 gram per dag ofzo en dan kijken wat het effect daarvan is, mocht ik niks merken, dan langzaam elke keer wat meer. Maar dan zou ik wel in ieder geval niks aan mijn hoofd moeten hebben en voor langere tijd geen plannen (werk/school).

 

Ik zal je tip eens opzoeken en lezen.

 

Have a nice day! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

@Spira80

Gozer, ik heb me de laatste paar weken verdiept in microdosing. Ik heb vandaag voor t eerst 0,2 gram gedroogde Golden Teacher paddo gegeten.

Ik denk dat dat ong overeenkomt met 2 a 3 gr truffels.

Vanochtend om 07:00u goed gekauwd en daarna een paar happen cruesli.

Voelde n hele lichte bodyload/ buzz een uur en n kwartier na inname. Heb me de hele dag energiek, gefocused/alert/ bewust, open/loving en vrolijk gevoeld.

Zeker een aanrader.

Wat ook mooi is, is dat 't je in een bepaalde richting van zijn duwt, waardoor je je, als het helemaal is uitgewerkt nog steeds in dezelfde vibe voelt.

Ik ga dit voorlopig om de 2 a 3 dagen of eens per week doen.

Groet,

DMT

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks, DMT!

 

Ik zit er ook sterk aan te denken om een proef te doen....ik heb vanaf donderdag ruim een week vrij en wil dan elke dag 3 gram truffels nemen. Kijken wat en of ik wat merk in die week.

 

Helaas kan ik het niet langer doen omdat ik ook moet werken, dus dat lijkt me wel beetje link om onder (enige) invloed te zijn. 

 

Zou je me willen laten weten hoe jouw experiment is gegaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik dit topic weer voorbij zie komen, laatst dit artikel op m'n leeslijst gezet: Benefits Of Microdosing With LSD And Psilocybin Mushrooms. Heb het nog niet helemaal gelezen maar sindsdien loop ik ook rond met het idee om dagelijks een kleine dosering te nemen om te kijken wat het effect is. Erg benieuwd hoe het jullie vergaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Spira80 welke truffel ga je nemen? Ik denk dat 3gr Hollandia alsnog n hele lichte milde trip ervaring gaat zijn. Up to you natuurlijk. Mijn advies (ook al vraag je daar niet om :) is om t op te bouwen. Kan goed zijn dat je met 1 gr Hollandia de microdosing effects heb.

En in combinatie met werk gaat prima. Heb vandaag een zeer effectieve brainstormsessie gehad en kon zeer geconcentreerd werken (achter de computer).

@Gonzo ja dat artikel komt me bekend voor. Gaat meer over lsd toch?

Succes gasten. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen (gaan) zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nu ik dit topic weer voorbij zie komen, laatst dit artikel op m'n leeslijst gezet: Benefits Of Microdosing With LSD And Psilocybin Mushrooms. Heb het nog niet helemaal gelezen maar sindsdien loop ik ook rond met het idee om dagelijks een kleine dosering te nemen om te kijken wat het effect is. Erg benieuwd hoe het jullie vergaat.

 

Dit artikel gaat eigenlijk over hetzelfde maar dan met paddo's: http://www.vice.com/nl/read/word-je-een-beter-mens-van-microdosing-190

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ThijsWTF klopt die heb ik ook gelezen.

Ik vind gedroogde shrooms ideaal omdat je ze langer en makkelijker kunt bewaren.

Secuur weegschaaltje is een musthave. Tis natuurlijk voor iedereen anders, maar 1gr gedroogd van deze strain zou gewoon een milde trip zijn.

De hoed bevat meer psilocybine dan 't steeltje trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gonzo en @ThijsWTF, bedankt voor de artikelen. Ik ga me er eens in verdiepen.

 

@DMT, ik weet nog niet welke soort ik ga nemen. Ik heb net een weegschaal gekocht en verwacht die volgende week binnen te krijgen. Die weegt max 20 gram op 1 milligram nauwkeurig. 

 

Wanneer ik mijn experiment ga beginnen laat ik het hier weten (waarschijnlijk volgende week als weegschaal binnen is) en kijken hoe lang ik het ga volhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ben echt is benieuwd naar de resultaten!=)

Wordt en interessante mix tussen normale realiteit en een full blown trip. Als je het echt stel 3-4 mal per week doet ga je veel bijleren.
Want je gaat dus ook nog de meeste standaard/saaie dingen moeten doen.(Inkopen doen, vuilbak buitenzetten, meedoen aan meetings, met je moeder bellen etc..)  

Heb ook een beetje ervaring met microdosing. Als ik bv naar de fitness ga met 1-2g truffels op voel ik de belasting van mijn spieren veel beter en kan ik langer blijven doorgaan en doorwerken.Je geraakt eigenlijk in een soort trance waar je ondanks dat je alles beter voelt minder vatbaar bent voor mentale zwakkte en gewoon maar te stoppen. 

De tweede microdose ervaring had ik op een Party in een kroeg. Ik weet iedereen zeg altijd dat je het niet mag gebruiken voor uit te gaan maar ik denk dat dat advies voornamelijk voor newbies bedoelt is die nog niet met psycedelics of hun eigen gedachtes en emoties in die State kunnen omgaan.
Was echt geweldig doordat de psylo je ego weghaalt heb je eigenlijk weinig inhabitions en  je bent meer intens. Heb die nacht met 20 wijven gepraat sommige daarvan echt supermooi en super gerespecteerd in hun omgeving. En ik ze in interessante conversaties duwen zonder mij ooit zorgen te maken dat ik misschien niet goed genoeg voor hun was of gedachtes zoals ( oh neen anderen kijken naar mij help etc,...)  

@Spira80 Houd ons zeker op de hoogte eh.. ik zal met volkommen interesse naar jouw ervaringen luisteren en miesschien  je voorbeeld volgen als het mij iets lijkt  =D 

 

Groetjes

R.S

PS: Terrance is een fucking genius ! =) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Onthechase,

 

Bedankt voor je enthousiasme en leuke toevoeging!

 

Ik wil het heel graag proberen, probleem is alleen dat ik altijd moet werken (geen vakantie dit jaar) en ik beetje huiverig ben om het te doen omdat het straks mijn beoordelingsvermogen of functioneren zodanig beinvloedt, dat ik er spijt van krijg. 

 

In september begin ik aan mijn laatste studiejaar en misschien dat dat een beter moment is om microdosing te doen.

 

Ik hou je op de hoogte via dit draadje :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

@Voyager en Truffelbuffel,

 

Ik kan jullie melden dat ik op dit moment met het experiment bezig en en halverwege voltooiing zit  :mrgreen:

 

Ben nu een week bezig en hou een logboek bij met hoeveelheid truffels en wat ik er van (Denk)  te merken.

 

Zoals mijn voorraadje truffels nu is, verwacht ik nog 6 a 7 dagen te kunnen gaan en dan zal ik de uitkomsten hier op het forum met iedereen delen.

 

Wordt vervolgd!  8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tof dat meer mensen zich hier in verdiepen en gaan experimenteren. Ik heb tot nu toe (ondanks dat ik vaker truffelthee heb gedronken dan mushrooms heb gegeten) microdoseringen genomen van gedroogde paddo's. Blijven lang goed en is makkelijk te wegen. Lijkt me ook handiger in gebruik ook dan truffels(kleine stukjes). De smaak daarentegen van truffels is wel iets toegankelijker :) Hoe doen jullie het met truffels? (Drogen of vers eten?)

Mijn ervaring is dat ik om de dag of om de paar dagen het meest natuurlijk vond. Doseren he.. Je neemt ook niet elke dat dezelfde groente. Tenminste, ik niet.

Wat ik al eerder zei in dit topic is dat als je 's ochtende bijv 0,2 gram neemt, het je voor de rest van de dag in een soort baan schiet. Alsof je de koers zet. Dus extra/meer nemen in de middag was niet nodig. En dus eigenlijk de dag erna heeft t mentally ook wel effect omdat de dag ervoor een goede (ja wat is goed he), laat zeggen overall positieve dag was.

Qua dosering, dus aantal gram merkte ik soms (blijft n natuurproduct dus niet elke cap/steeltje heeft dezelfde hoeveelheid psylocibine) dat ik aan 0,1 gram al genoeg had om "iets anders" te zijn. Dit was geen placebo effect. Ik ervaarde 0,35 gram al als best wel aanwezig. Golden teachers growkit was 4,5 ster qua sterkte, kan dus kloppen.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

hoi DMT,

 

Leuk om te lezen dat jij er ook mee bezig bent! :)

 

Jij doet het dus met gedroogd paddo's, ik neem verse truffels. 

Het gewicht verschilt ook flink. Ik vraag me dan ook af of ik het nog 'micro' dosing kan noemen...ik begon met 600 mg. (uit onzekerheid) en heb het opgebouwd naar 1,8 gram ongeveer per dag. Het zijn verse truffels, dus ik wist dat het gewicht sowieso al verdubbelt kan worden in vergelijk met gedroogde paddo's. 

 

Heb nog voor een paar dagen truffels en dan zet ik mijn hele logboek wel op dit forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou mede psychonauten, het is zover  :mrgreen:

 

Bij deze het verslag van mijn truffel experiment die twee weken heeft geduurd. 
Het verslag bestaat eigenlijk uit niks meer dan een logboek dat ik bijgehouden heb.
 

Daarbij wil ik wel graag de opmerking maken dat ik selectief ben geweest in hetgeen wat ik opschreef, omdat het om iets persoonlijks gaat, waarvan ik vind dat ik het niet nodig vind om dat met iedereen op het internet te delen  8-)

 

Als ik mijn logboek er zelf op nalees, dan is er voor mezelf één ding wat naar voren komt. En dat is de vraag:
"Is het placebo effect, of komt het echt door de werkzame stof psilocybine?".

Wie het weet mag het zeggen ;) 

Hieronder mijn logboek: 

 

Truffel experiment:

 

Dag 1: 630mg.
Nagenoeg geen merkbaar effect.

Enige wat me opvalt aan mezelf is dat ik misschien wat ‘luchtiger' denk in vergelijking met anders. Minder peinzen/denken?
Er gebeurde wel iets anders wat ik ‘opvallend' vond. Ik fiets vaker met koptelefoon op met muziek op en sluit me dan af voor de buitenwereld terwijl ik fiets.

Dit keer fietste ik ook weer gewoon van en naar huis en merkte dat ik elke keer stemmen hoorde (niet van de truffels :mrgreen: )  en het leek net alsof de stemmen vlak achter m'n oor zat (alsof ze achterop zaten of naast me fietste). Ik keek om en zag dat ze een paar meter achter me fietste….

Toen besefte ik me pas hoe ‘bijzonder' het was dat ik die stemmen zo goed kon horen terwijl ik mijn koptelefoon op had. Toen begon ik me te focussen op de geluiden buiten me en leek alles goed te horen ondanks mijn koptelefoon met muziek.
 

Dag 2: 900mg
Vandaag heb ik besloten de dosis op te hogen tot 900mg.
1 gram vond ik toch wat te spannend.

Dit keer merkte ik zeker weten wat van de truffels. Ik had vandaag tennis en zelfs toen ik er heen fietste, merkte ik dat ik vrolijker en opgewekt op de fiets zat….het effect was ook duidelijk merkbaar toen ik in de tennishal kwam. Hij leek zo enorm en zo mooi (het was een opblaasbare hal). Ook de tennisballen waren fel geel….geler dan normaal. En of het toeval is weet ik niet, maar dit was de eerste tennisles sinds 2 week en het ging echt super soepel. Ik sloeg keer op keer goeie ballen en was heel relaxed en tegelijkertijd heel scherp aan het tennissen.

 

Dag 3: 1 gram
Vandaag heb ik een thuiswerkdag in verband met afstuderen.

Aangezien ik de hele dag in huis zit en verder geen prikkels heb, vallen mij visuele dingen niet op. Ook heb ik geen interactie met andere mensen omdat ik bezig ben met van alles: werk, afstuderen etc.

Daar lijk ik echter wel wat in te merken van de truffels!

Of het placebo effect is of niet, maar ik merk dat ik niet gestrest ben. Dat is iets wat ik anders wel ben, helemaal met de manier waarop ik dingen aanpak. Waar ik normaal gesproken ‘gek' word van alle dingen die tegelijk komen en door elkaar lopen, lijk ik nu rustig te blijven en dingen 1 voor 1 op te pakken.

Zo is er een man van de woningbouw bezig in mijn badkamer met betegeling, moet ik dingen rechtzetten met online aankopen die niet goed gegaan zijn. Ondertussen ben ik bezig met zaken voor mijn scriptie, waarbij ik meerdere keren contact heb met mijn medestudent. Daarnaast ben ik bezig met het overzetten van een energiecontract voor m'n moeder. Ik ben ook nog bezig met een verslag van een student na te kijken voor m'n werk.  Alles bij elkaar zijn dit voor mij zeker ingrediënten om het ‘niet meer te zien zitten', waarbij ik al jarenlang ervaring heb. (ik kan slecht tegen stress).

Nu lijk ik alles wel ‘oke'  te vinden. Door deze houding lijk ik dingen gewoon 1 voor 1 op te pakken en handel ik ze af.

Het meest merkbare is dus: ik leef meer in het NU, zonder helemaal gek te maken met gedachten over de toekomst en alle andere dingen die ik nog moet doen. Ik ben rustig en dat is al een heel mooi effect voor mij!  :mrgreen:

Krijg halverwege dag hoofdpijn (teveel aan m'n hoofd? Te intensief bezig achter laptop?) Ik besluit naar buiten te gaan (Winkel), hoofdpijn is vervolgens weg.

Rest van de dag niks bijzonders gemerkt.

 

Dag 4: 1.1 gram

Vandaag heel even wat gemerkt denk ik toen ik ergens zat te wachten….het ‘kriebel' van m'n nek naar mijn kruin (herkenbaar van een truffeltrip) soort kippenvel-gevoel, stijgend naar je hoofd, prettig gevoel. Kreeg staarmomenten, waarbij ik het idee had dat als ik mij lang genoeg bleef staren dat het beeld ‘bibberde'.

Voor de rest van de dag niks gemerkt, gewoon positieve dag, luchtige houding.
Dit is toch wel hetgeen mij het meest opvalt, mijn extreem luchtige houding. Lastig uit te leggen. Het is namelijk een groot verschil dat ik merk. Ik kan erg slecht tegen stress en ben al snel ‘gefrustreerd'.

 

Dag 5: 1,5 gram

Pas om 15:30 ingenomen wegens werk dat ik eerst moest doen.

Ik ben bezig met afstuderen, heb een bijbaan en was deze avond druk bezig met het helpen van een familielid (laptop installeren etc), bezig in huis, met koken en met m'n scriptie. En toch……was ik niet gefrustreerd, maar zelfs heel ‘luchtig'? Het valt zo op omdat ik het helemaal niet gewend ben om lacherig en luchtig te doen in dit soort situaties.

Ik belde vanavond met een kameraad en terwijl ik aan het luisteren was, keek ik naar het laptopscherm, ik keek naar een kleine afbeelding en had het idee dat ie bewoog, maar dat was niet zo. Truffel effect?

 

Dag 6: 1,8 gram
Vandaag meteen in ochtend ingenomen, had geen serieuze verplichtingen in contact met andere mensen. Had vandaag potje tennis in de planning, naar de fitness en bezig voor scriptie.

Ik kan niet echt zeggen dat ik visuele effecten merk van de truffels, misschien door tolerantie, maar misschien ook door iets anders: gewenning aan de nieuwe ‘realiteit'. De reden waarom ik dat zeg is omdat vandaag eigenlijk de eerste dag is dat ik nagenoeg niet aan de truffels of evt. aan het effect heb gedacht. Ik deed gewoon mijn ding en het ging allemaal lekker.

Ik ben alleen bezig met de truffels op het moment dat ik ze inneem (smerig!) En de korte tijd daarna. Bijvoorbeeld met Tennis. Ik merkte dit keer niet op dat de hal zo ‘groot en mooi was', maar wel dat de tennisballen zo geel leken. Toen bedacht ik me: ‘Wat als ik nu altijd de tennisballen zo geel zie als ik ze nu zie, dan is dat de ‘nieuwe realiteit', ze zijn nou eenmaal zo geel. Wanneer ik altijd truffels zou nemen en daardoor de kleuren intenser blijven (zij het slechts lichtelijk intenser dan in nuchtere toestand), maar dan toch….is dat dus mijn nieuwe realiteit en weet ik niet anders meer. Dat is best een bizarre gedachten dat je dus alles altijd anders waarneemt. Wat is dan nog waar?

Ondanks dat ik vandaag niet een volle dag had vol belangrijke afspraken, werd het toch nog een ‘volle' dag waarin ik van alles moest doen en gedaan heb. Ik liep achter op de planning omdat ik opeens bezig moest met voorbereidingen voor morgen, daardoor ging ik op de fiets om foto's te  maken en dat terwijl ik om 14:00 een afspraak had om te tennissen, het moest dus allemaal ‘snel' en op tijd. Daarbij kwam er allemaal geregel voor de familiedag die morgen zou komen. De plannen waren namelijk gewijzigd.

Dit is denk ik wel belangrijk om te vermelden. De grootste verandering die ik merk, ongeacht welke dag dat ik truffels heb genomen, is mijn ‘houding'. Het is zelfs zodanig anders, dat ik het zelfs soms ongemakkelijk vind…..moet ik mij zorgen maken? Ben ik niet ‘te luchtig' over dingen aan het nadenken? Komt het wel goed met afstuderen en mijn bijbaan en alles op orde houden wanneer ik zo ‘luchtig' over dingen denk?
*dit is niet op een piekerige manier dat ik er over nadenk, maar het is gewoon een gedachte, terwijl het goed voelt*.

 

Het is zaterdagavond en omdat ik achter liep op mijn planning, ben  ik op een zaterdagavond dus bezig gegaan met mijn scriptie. Wanneer ik de afgelopen weken (voordat ik dit experiment begon) als referentiepunt neem, dan is het verschil echt dag- en nacht. Ik stelde alles uit, zag nagenoeg overal tegenop wat betreft taken voor mijn bijbaan en de afspraken die ik had staan voor studie activiteiten…en vooral: stress. Altijd gedachten hebben: “dit komt zo niet goed, dit wordt niks, ik kan dit nietâ€.

En nu?

Ik ben vrolijk, ik sta zingend onder de douche, zit vrolijk op de fiets. Ik lijk me nergens druk om te maken en merk gewoon: “het is wat het is, en het komt wel goed'.

Is dit placebo effect? Voel ik me gewoon goed? Of heeft de stof psilocybine hier echt wat mee te maken? 

 

 

Dag 7: 1.7 gram

Vandaag weinig te noteren. Vandaag was een volle dag met familie (fotoshoot).

Geen tijd gehad om na te denken over de dag of het effect. Enige wat zou kunnen: veel gelachen, geen zorgen, niet nagedacht over stress van school of werk.

 

Dag 8: 1,7 gram
Vandaag rustige dag.

Niks bijzonders aan te merken, op 1 ding na misschien.

Had me vandaag voorgenomen wat te doen voor werk (verslagen nakijken), echter kwam ik er niet aan toe omdat ik mij met andere dingen bezig hield. Opvallend daarbij is dat ik me er niet druk om maakte en alleen maar dacht: dan doe ik het morgen toch.

Weer die houding (van onverschilligheid?) : “het is wat het is en het komt zoals het komtâ€.

Deze avond had ik voor het eerst weer ‘negatieve' gedachten. Was beetje sacherijnig. De reden dat ik het noem is omdat dit de eerste keer in een week was dat ik eens niet lekker in mijn vel zat.

 

Dag 9: 1,8 gram
Vandaag had ik weer tennis, echter nam ik de truffels 40 minuten van tevoren in. Dit was wel een mooie gelegenheid om te kijken of hoe tennis nu ging.

Tennis ging wel goed, al merkte ik dat door de trage les mijn motivatie ver te zoeken was. Ik wou gewoon tennissen en dat kwam er nauwelijks van. Ik weet niet of de truffels al werkte, maar de tennisballen leken net zo geel als vorige week. Ik weet niet meer goed hoe geel ik ze anders ‘zie'.

Voor de rest merk ik vandaag dat ik wat moe ben, moeilijk tot dingen te zetten. Heb ook aan einde van de dag gevoel alsof ik ‘slap' ben.  (Suikers nodig/eten?).

Dit was trouwens sinds afgelopen tijd (in ieder geval ruime week)  eerste keer weer dat ik moeilijk in slaap kon komen omdat ik zoveel aan het denken was…

Dag 10:
Geen truffels genomen. Slechte nacht gehad (lees: te weinig slaap), hele dag moe geweest, veel gapen. Geen zin om nu truffels te nemen. Morgen weer nieuwe dag.

 

Dag 11:  1.7 gram
Normale dag, niks opmerkelijks gemerkt.

Dezelfde punten als bij vorige dagen, maar weet dus intussen al niet meer of het ‘opmerkelijke' dingen zijn…want ze voelen nu steeds meer aan als ‘normaal'. Is dit m'n nieuwe ‘ik'?

Dag 12: besloten te stoppen met experiment.

Geen zin meer in truffels. Voelde weerstand bij het blijven nemen van die vieze dingen. Begon ook nieuwsgierig te worden naar het ‘effect' als ik er nu mee zou stoppen. Hoe zou ik dan omgaan met stressvolle situaties etc. Zou ik pessimistische gedachten hebben?

Dagen na experiment:

1 moment gehad waarop ik pessimistische gedachten had (ik red alle taken voor studie niet, drukte, fitness schiet er bij in). Voor de rest nog steeds gemoedelijke toestand van : “het is wat het isâ€. Af en toe nog wel de twijfel waarbij ik denk: â€sta  ik nou niet gewoon heel onverschillig in het leven?â€.

Van mij part mag het in ieder geval wel zo blijven….voelt rustig en goed in plaats van altijd stress en druk maken over alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw ontzettend bedankt voor het delen van dit uitgebreide 'onderzoek'! Heel interessant om te lezen. Als ik het zo lees lijkt het mij zeker geen placebo-effect, dat zijn toch vrij duidelijke verschillen die jij opmerkt. En een aantal van die symptomen (gele tennisballen, een bewegend plaatje, in het moment leven) zijn nou eenmaal zaken die 'typisch' door truffels veroorzaakt wordt. Ook al lijkt het misschien klein of subtiel, toch ervaar je zoiets niet zo snel als je volledig nuchter bent (althans, ik niet :P).

 

Welke truffelsoort heb je nou uiteindelijk genomen? Vind het knap dat je het zo lang hebt volgehouden, vooral met zoveel drukte. Ook al voel ik mij niet zo snel gestresst, zoiets lijkt mij niet echt een fijne situatie. Maar misschien juist wel dus als ik jouw verhaal lees... Ik raak zelf snel de controle een beetje kwijt tijdens mijn trips, vind het dan vaak wel aangenaam, maar moet er niet aan denken als ik dan midden in de drukte zit. Tenzij je dan inderdaad zo'n instelling hebt van: 'het komt zoals het komt.' Misschien zou het juist wel een goede les voor mij zijn om niet altijd alles maar onder controle proberen te hebben.

 

Ik kan me goed voorstellen dat je die smerige truffels op een gegeven moment echt zat bent, maar dat je het bijna twee weken nagenoeg non-stop hebt volgehouden, respect hoor!

Is er een reden dat je de dosis in het begin telkens hebt opgehoogd? Puur om te kijken hoever je kunt gaan zonder echt in een trip te komen?

 

Ik ben benieuwd of dat van die tennisballen weer 'normaal' zal worden, ik zou denken van wel, twee weken truffels nemen zou toch niet voor de rest van je leven je waarneming van een specifiek object veranderen? Aan de andere kant merk ik uit mijn eigen ervaringen wel op dat ik permanent anders naar bijv. bepaalde stukken natuur ben gaan kijken (en dan heb ik het echt over de waarneming, niet (alleen maar) de betekenis die ik er aan geef), dus misschien is het wel blijvend. Ben benieuwd. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dankjewel voor je verslag, leuk om te lezen.

Die lacherigheid/happiness, luchtige (positief vooral) gemoedstoestand erg bekend voor. Ook (hyper)focus en me meer bewust zijn van alles om me heen en mn gedachtengangen.

Ik had wel, ik weet niet hoe jij dat ervaarde, dat ik soms tijdens de piek (ja in mijn beleving heeft microdosering ook een piek, golfpatroon) net iets teveel bodyload had. Dus dat ik de buzz niet iets teveel voelde (1 tot anderhalf uur na inname).

Dat was dan van gemiddeld 0,3 gram gedroogde Golden Teacher (paddo). Ik zit veel liever rond 0,15, 0,2. Dan merk je dat veel lichter maar heb je alsnog bovengenoemde kenmerken/ effecten.

Is voor iedereen een persoonlijk iets om uit te vinden voor zichzelf.

Nadeel: Wanneer je met iets serieus bezig bent, of althans iets waar mensen om je heen serieus mee bezig zijn, dan kan je luchtige "blije" vibe niet per se van pas komen :)

Vandaar dat ik op zulke dagen liever niet teveel van het goede neem.

Blijft interessant dit. En over het placebo effect: ik vraag me ook af wat de treshold is. Ik nam eens 0,08 gram (een kleine cap) en dat had voor mn gevoel ook al effect. Tenminste, dat dacht ik. Misschien omdat ik er zo mee bezig was, misschien ook niet. Wetende dat alles wat je doet sowieso effect heeft op de realiteit die je creëert, zou zelfs het placebo een fijne toevoeging zijn aan ons dieet. Wat denken jullie?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

@DMT

 

Je vraag wat betreft het gevoel van 'piek'  heb ik denk ik wel gehad, wat voornamelijk te voelen was kort na inname (1 tot 3 uur na inname).

 

Wat betreft de 'bodyload', kan ik eigenlijk niet zeggen dat ik dat zo ervaren heb. Wel had ik soms de 'angst' dat ik meer zou trippen dan de bedoeling was, maar dat is maar één keer tijdens mijn experiment gebeurd terwijl ik zat te wachten op een afspraak en dacht: "fuck, ik ben aan het trippen". 

We zijn weer intussen enkele weken verder en ik moet bekennen dat ik met regelmaat het idee heb om weer truffels te nemen voor langere periode. De reden: Ik zit weer in mijn oude ritme wat betreft stress, slecht slapen, zorgen maken, peinzen en 'vermoeid' zijn. 

Het is misschien een illusie, maar iets in me zegt dat wanneer ik weer (micro) doseringen ga nemen, dat ik weer rustiger en 'luchtiger' in het leven sta (en dus meer tevreden).

Tegelijk besef ik me heel goed dat truffels, of welk ander middel dan ook, nooit de oplossing is voor zaken die je niet wenst....ik zal zelf wat moeten veranderen in mijn denkpatronen. Dat is denk ik alleen een zwaarder en langere weg dan middelen nemen.  Zo begint volgens mij ook een verslaafde aan zijn verslaving ;) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Spira80 helemaal mee eens. Net iets teveel nemen in "serieuze" situaties is niet fijn. En het gebruiken als n skort antimiddel lijkt me ook niet de bedoeling. Maar dankzij meerdere malen trippen ben je je daar idd al bewust van, en dat is een goed ding toch?

Sowieso hebben je denkwijzen dmv trips veel invloed op het 'dagelijkse' leven. Ik zelf merk dat ik veel dingen bekijk vanuit een trip state of mind.

Ik ben ook meer fractaal / natuurlijker gaan denken.

Daarom idd wat @Demion zegt dat maakt het leven sowieso 'eindeloos fascinerend'.

Succes met op tijd naar bed gaan. Vaak is genoeg slapen al de key naar een mooiere volgende dag he :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden