Wat is je favoriete drug en waarom?


Recommended Posts

XTC zeker weten al vanaf de eerste keer dat ik het deed dacht ik wow hier stop ik nooit meer mee doe het nu een tot 2 keer in de maand in de vakanties elk weekend ik heb veel gebruikt maar ben nu bij de witte speakertjes aangekomen tering wat een space, mijn beste ervaring is toen ik met een vriend van mij allebij 5 stuks Q-tjes (oranje Q-dancjes 190mg) heb weg getikt in een avond hele zondag doorgespaced

Link naar bericht
Deel via andere websites

XTC (of beter MDMA) is zonder twijfel voor velen een super leuke drug. helaas komt er vroeg of laat voor iedereen een einde aan. zeker als je te vaak en/of te veel neemt. probeer daarom zeker 2, ik zou zelfs 3 maand aanraden, tussen iedere keer dat je het gebruikt te laten.

eigen ervaring samen met die van velen anderen leert dat mdma magic vroeg of laat verdwijnt. bij sommige al na een paar keer mdma, bij andere pas na 10 a 20 tal keer. de enige oplossing dan is wachten, erg lang wachten. makkelijk een half jaar of een jaar. velen gaan juist meer gebruiken zonder langer te wachten, wat soms werkt maar dat is helemaal niet aan te raden gezien je dan serotonine systeem helemaal naar de vaantjes helpt. wat vrij gevaarlijk kan worden, gezien je zo onder meer in een depressie zou kunnen sukkelen. mee oppassen dus.

om dus maar duidelijk te stellen dat het doodnormaal is dat vroeg of laat de mdma niet meer zo 'leuk & speciaal' gaat zijn al je eerste keren. het zal nog wel leuk blijven maar toch anders. begin dan zeker niet tot in absurde hoeveelheden meer te gebruiken om toch dat gevoel terug te krijgen.

joridhi, als ik het goed lees heb je op 1 avond meer dan een gram mdma naar binnengewerkt? dat is echt wel niet gezond en op het gevaarlijke af zelfs. ik beperk mijn dosis meestal op zo'n 300mg (wat al vrij hoog is, maar ik heb een hoge tolerantie + stevig gebouwd) en wacht minstens 3 maand. de laatste keren zei het me minder, dus ook die wachttijd gaat weer wat omhoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites
XTC zeker weten al vanaf de eerste keer dat ik het deed dacht ik wow hier stop ik nooit meer mee doe het nu een tot 2 keer in de maand in de vakanties elk weekend ik heb veel gebruikt maar ben nu bij de witte speakertjes aangekomen tering wat een space, mijn beste ervaring is toen ik met een vriend van mij allebij 5 stuks Q-tjes (oranje Q-dancjes 190mg) heb weg getikt in een avond hele zondag doorgespaced

Zonde om de magie zo snel te verkloten.. Jij komt er nog wel achter. En op dit tempo binnen een half jaartje :roll:

En mijn favo's zijn MDA en LSD. MDMA was leuk in het begin, maar nu vind ik het meer een boost op feestjes. Niet zo heel speciaal meer dus :cry:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoewel ik er helse moment op heb beleefd; LSA. Deze drug heeft me ongelooflijk veel laten zien over de manier waarop ik bezig was/ben. Helaas gebeurt dit altijd met een honkbalknuppel.

Heb je ervaring met LSD? Zo ja, hoeveel valt een LSA met een LSD ervaring te vergelijken?

Gezien ik aan LSD geraak, nooit echt de moeite gedaan om aan LSA te geraken. Ook las ik dat je er mogelijk maagklachten van kan krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoewel ik er helse moment op heb beleefd; LSA. Deze drug heeft me ongelooflijk veel laten zien over de manier waarop ik bezig was/ben. Helaas gebeurt dit altijd met een honkbalknuppel.

Heb je ervaring met LSD? Zo ja, hoeveel valt een LSA met een LSD ervaring te vergelijken?

Gezien ik aan LSD geraak, nooit echt de moeite gedaan om aan LSA te geraken. Ook las ik dat je er mogelijk maagklachten van kan krijgen.

Yes, heb ik ook ervaring mee, hoewel ik daar minder ervaring mee heb. Ik zou LSA willen vergelijken met een hooligan met een honkbalknuppel na een verloren wedstrijd, terwijl LSD meer een hippie met een honkbalknuppel is. Hangt denk ik ook van de dosis af, ik had een relatief lage (75/100 ug) LSD dosis. Wellicht kan ik hier binnenkort meer over vertellen, want dan ga ik weer eens wat Acid nemen.

Wat betreft de nausea; dit verschilt per persoon. Vrienden van mij zijn er een keer van over hun nek gegaan, en sindsdien worden ze al bijna misselijk als ze bezig zijn met het zaadje te schillen (wij nemen altijd HBW). Ik zelf vind ze naar hazelnoten smaken, en ben er nooit misselijk van geworden.

Aan LSA komen is niet zo heel moeilijk; loop een willekeurige smartshop in, en je hebt het.

Heb je op LSD al intense introspecties gehad? Waarbij je eigenlijk volledig uitgekleed voor een spiegel stond die jou liet zien met al je problemen en dingen die je niet goed doet? Dan is LSA wel eens iets om te proberen. Ik denk alleen dat je het een beetje saai vind als je LSD gewend bent, gezien de afwezigheid van de visuals bij zaadjes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben van België dus de smartshops zijn hier helaas niet kort bij de deur. Maar gezien ik hier LSD en paddo's/truffels heb, voel ik ook niet echt de noodzaak om aan LSA te geraken :)

Wel jammer van die afwezigheid van visuals. Ontbreekt dat echt compleet? Zowel met ogen open als dicht? Het kleurtjes kijken ed is nadat je meer tripervaring hebt vaak bijkomstig, doch het blijft wel leuk. Zeker als je voor diepe trips gaat kan die visualiteit zowat onmisbaar zijn, ik denk dan vooral aan CEV's (closed eye visuals) waarbij je dus de gekste, wondermooiste dingen ziet dankzij LSD en jouw hersenen.

En LSD verleent zich zeker en vast tot intense introspecties, dat is 1 van de redenen waarom LSD mijn favoriete drug is.

Het verleent zich voor mij (drugs en zeker psychedelica kunnen vaak fel van werking verschillen van persoon tot persoon) tot zoveel, ik kan met LSD diep gaan in mijn gedachten, mezelf verkennen, ik kan er de pracht van de natuur op herontdekken, ik kan er mee genieten met vrienden, ik kan er intens op feesten, fel opgaan in de muziek, één worden met alles, ...

Het feit dat het niet neurotoxisch / schadelijk voor je lichaam is nog zo'n plus punt.

Ook de snel weggewerkte tolerantie vind ik erg leuk aan LSD. Wil je je tripervaringen op LSD zo uniek mogelijk houden, dan gebruik je het best niet te vaak. Maar het is perfect mogelijk om bijvoorbeeld op een festival meerdere malen te trippen, mits een hogere dosering, doch let hier bij op gezien de tolerantie echt erg snel weg gaat = dus je snel terug hard genoeg tript op LSD.

Dat het zo klein, compact en geurloos is, is ook wel handig qua politiecontrole ed.

Mentaal moet je er wel voor zijn, daarom roep ik iedereen ook op om steeds voorzichtig te zijn. In geval van LSD houdt dit voor mij in: je eerste keer/keren trippen op LSD laten bijstaan door iemand met ervaring (tripsitter), in een vertrouwde, rustige omgeving dus niet meteen gaan trippen op een veel te druk festival. Op feesten en festival heb je ook altijd zoveel meer input, dus trip je ook zoveel feller. Het is ook niet lang voor iedereen leuk om al trippend te feesten, veel van mijn vrienden zijn er niet zo'n fan van, ik vind het daarentegen super.

Maar het is dus zeker geen speelgoed! Het is niet omdat ik het zo goed trek, dat bij iedereen zo is. Dus spring er altijd verantwoord mee om!

Vroeger stond MDMA bij mij op nummer 1 (om te feesten). Toen kwam LSD er bij om op te trippen, maar nu staat ook LSD bij mij op 1 qua feesten :)

De vrolijkheid is zoveel echter, ze is niet zo fel, hoewel, als je soms een geniale ingeving krijgt of je gewoon zo super lekker hard amuseert... het voelt voor mij zoveel beter aan. Van tijd tot tijd gebruik ik nog wel MDMA, wat leuk is, maar lang niet meer zo overweldigend super als de eerste keren. En ik mis ook soms het gevoel van éénheid met muziek, alles, ... die ik wel krijg op LSD.

Link naar bericht
Deel via andere websites
XTC zeker weten al vanaf de eerste keer dat ik het deed dacht ik wow hier stop ik nooit meer mee doe het nu een tot 2 keer in de maand in de vakanties elk weekend ik heb veel gebruikt maar ben nu bij de witte speakertjes aangekomen tering wat een space, mijn beste ervaring is toen ik met een vriend van mij allebij 5 stuks Q-tjes (oranje Q-dancjes 190mg) heb weg getikt in een avond hele zondag doorgespaced

5 * 190mg? Way to go... Pas er een beetje mee op, je kan er serieuze problemen aan overhouden. Zoals iemand anders al zei moet je echt lange pauzes aanhouden en het tot een paar keer per jaar beperken.

Verder is het natuurlijk wel een geweldige ervaring.

Een wat onbekendere is 4fmp. Het lijkt een klein beetje op X, je krijgt energie en een goed gevoel, alleen je blijft erg helder en het is bij de meesten niet aan hun gezicht af te zien. Het is ideaal voor op feestjes etc. alleen is er nog weinig over bekend en dus ook vrij weinig over de schadelijkheid, dus vooral hierbij is matigen erg belangrijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn nummer 1 drug blijft toch wel wiet denk ik zo, simpelweg omdat ik na een drukke dag/week rustig op de bank kan gaan zitten, een joint rook en in een soort van zombiemode tv kijk. Ik ben nogal een denker en vaak heb ik dan wel 2-3 verschillende dingen in mijn gedachte op hetzelfde moment, dan is het wel af en toe fijn om dat gewoon tot 1 ding te kunnen beperken, zonder dat ik 'echt' schade toebreng aan mezelf of omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

XTC is zeker mijn favoriet!

De eerste keer dat ik dat heb geslikt... Pfff, de lichten waren mooi, de mensen waren mooi, de mensen waren ook lief trouwens, ik voelde me mooi. Alles was perfect. Alleen ik ging een avond stappen in Amsterdam en tsja, als je alle mensen mooi en lief vind.....

Dan ga je ze knuffelen ! :lol:

Maar gebruik XTC zeker niet te vaak, ben er toch wel wat voorzichtig mee, maar eens in de zoveel tijd best wel leuk om te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden