Trip report Magic Truffels: Psilocybe Tampanensis – Philosopher’s Stone 20-12-2014


Recommended Posts

Laat ik allereerst eens beginnen met wat algemene informatie voordat het daadwerkelijke tripreport begint. Dit report is vrij lang, maar ik probeer zoveel mogelijk informatie op te schrijven voor andere lezers (en voor mijn eigen geheugen). Het tripreport is opgebouwd uit enkele hoofdstukken/fasen die ikzelf ondervond tijdens de trip. Het idee om eens met wat kameraden truffels te gaan doen bestond al langere tijd. Uiteindelijk hebben we bij Magic-Truffels.nl 6 porties Psilocybe Tampanensis – Philosopher's Stone besteld. Ook ik ben zeer tevreden over de service en levering van Magic-Truffels.nl. Na 1 werkdag waren de truffels mooi vacuüm verpakt in huis en de houdbaarheidsdatum staat aangegeven achterop het pakje. Onze groep bestond uit 5 mensen die truffels innamen, en 1 tripsitter. Ikzelf en 1 kameraad van me hadden al twee keer eerder paddos gedaan, dus wij wisten enigszins wat ons stond te wachten (al was dit ruim 6 jaar geleden). De andere 3 hadden het nog niet eerder gedaan en waren de hele dag al zenuwachtig. De trip vond plaats in de woonkamer van mijn huis net voor de kerstdagen. Hierdoor waren er ruim voldoende mooie kerstlichtjes in huis en in de tuin.

 

1. Inname: Tijd 21:00 uur.

Nadat iedereen bij mij thuis was aangekomen hebben we direct de truffels uit de koelkast gepakt. Iedereen zei eet smakelijk en we begonnen met het opeten van de truffels. De meningen over de smaak van de truffels was zeer verdeeld. Het smaakt, zoals in een ander report eerder aangegeven, een beetje naar noten die uit het bos komen. De nasmaak was echter wel vies. Deze nasmaak zal de hele avond een staartje krijgen. Niks was lekker gedurende de avond, water, chips en kaas was allemaal super vies. Na een kwartier had iedereen hun gewenste dosis opgegeven (3 personen - waaronder ikzelf - 15 gram, 1persoon 10 gram en de laatste persoon 7,5 gram). Om de nasmaak weg te spoelen werd water, bier en cola gedronken. Echter smaakte niks meer lekker door de doordringende nasmaak van de truffels. Na ongeveer een half uur begon iedereen het een beetje te merken. Toen werd besloten dat het tijd was om buiten te gaan roken. Tijdens het roken voelde mijn benen licht en raar. Stilstaan voelde niet fijn, maar lopen ook niet. Na het roken gingen we binnen weer op de bank zitten. Hetzelfde tintelende gevoel bleef maar in mijn bovenbenen hangen. Op een gegeven moment begonnen mijn bovenbenen lichtelijk te trillen. Het was niet echt een fijn gevoel. Mijn buurman op de bank had hetzelfde gevoel. We konden geen chille positie op de bank vinden en zeiden tegen elkaar: ‘Ik weet nu niet wat ik moet doen'. Ongeveer 10 minuten later begonnen de eerste licht hallucinaties op te treden. Om de lamp aan het plafond (stond uit) vormde zich een lichte waas met de kleur blauw. De minuten hierop volgend bestond vooral uit het aan elkaar vertellen hoe iedereen zich voelde. Uiteindelijk gingen we weer naar buiten om te roken.

 

2. Drukte maker: Tijd 22:00 uur
Toen we buiten stonden te roken merkte ik dat mijn benen licht aan voelde. Het biertje in mijn hand voelde alsof die leeg was, terwijl er nog meer dan de helft in zat. Iedereen om mij heen voelde ongeveer hetzelfde. Na een paar keer doelloos te springen en rustig rond te lopen gingen we weer naar binnen. Eenmaal binnen kwam ik terug in de gang om mijn jas op te hangen. De normaal witte gang met een gele lamp was helemaal groen van kleur, en ik besefte dat ik toch echt begon met hallucineren. Terug in de woonkamer hadden veel mensen het koud. De kachel stond op 21 graden, maar toch had bijna iedereen het super koud. Zelf met jas aan en een dekentje om je heen had je het nog koud. Tijdens de gehele trip waren we allemaal zeer gevoelig voor warm/koud wisselingen. Dit terwijl het maarliefst 7 graden was buiten. Eenmaal weer op de bank werd besloten dat we toch maar tv moesten gaan kijken. Op de tv was een theatershow van de gebroeders nogwat (ben hun naam kwijt). Deze show was echt super raar. Het leek wel paddo tv, zelfs onze tripsitter vond de show raar. Op een gegeven moment bestuurden de gebroeders een geit en even later vloog er een vis in de zaal (dit waren geen hallucinaties). Deze show paste wel bij de avond. Tijdens het kijken van de show waren de hallucinaties steeds erger aan het worden, de body high was eveneens goed aanwezig. Ik voelde me goed, en de kou en trillende benen had ik geen last meer van. Dit is het moment dat ik zelf heel druk werd. Ik vertelde constant aan iedereen hoe ik me voelde en wat ik zag. Ik zal vooral veel kleuren en reageerde heel veel op water op tv gebeurde, met name dat de show raar was. Ook begon ik met het spelen met een blauw uv lampje die ik recent gekocht had. In het lampje kijken, en op de muur schijnen triggerde heel veel andere kleuren en patronen op de muur. Ik ben deze tijd niet langer dan 10 seconden stil geweest en bleef maar praten wat ik voelde en zag. Op een gegeven moment had ik zelf door dat ik veel praatte en zei dat ik ging stoppen. Twee kameraden wilde dat ik door ging met praten. Doordat de vieze smaak van de truffels nogsteeds in onze monden zat besloten we een pepermuntje te eten. Echter was dit het moeilijke pepermuntje die ik ooit gegeten heb. Het constante gepraat maakte het super moeilijk. Mijn kaak leek wel 30 cm breed en m'n tong kon de pepermunt niet meer goed voelen. Ik heb wel 15 min met het pepermuntje in m'n mond gezeten. Door het constante gepraat en gespace vergat ik het pepermuntje steeds. Een kameraad van mij had hetzelfde en heeft het pepermuntje in frustratie helemaal kapot gebeten. Dit heb ik 5 minuten later ook gedaan. Een andere kameraad had het pepermuntje wel 10 minuten in de hand en vergat het steeds in zijn mond te doen. Het kijken van de spacende show en het praten ging gepaard met veel gelach. De dingen op tv en de reacties van andere mensen maakte mij heel erg aan het lachen. Ik krijg vaak tranen van het lachen, maar deze keer kreeg ik echt een rivier van tranen uit mijn ogen. Het uv lampje was op een gegevenmoment nat van de tranen. Ook mijn hele gezicht was nat. Nu weet ik ook wat gelukstranen zijn. Ik vroeg vaak aan de tripsitter hoe laat het was, tot mijn verbazing ging de tijd super langzaam. Het was nog geen eens 11 uur! Uiteraard moest er na enige tijd weer gerookt worden buiten. Eenmaal buiten kwam de kou ons weer tegemoet. Het leek wel of het vroor. Toen ik naar boven keek zag ik de sterren boven me. De sterren bewogen alle kanten op. Tussen de sterren begonnen zich lijnen te volgen en zag ik soort van sterrenbeelden vormen (Beetje zoals de skilltrees van Skyrim). Dit gecombineerd met een enkele wolk maakte het een prachtig gezicht. Een kameraad van me stond naar een bosje te kijken en zei dat de planten ademden. Toen ikzelf naar het bosje keek zag ik het bosje vervormen, een beetje inkrimpen aan de bovenkant, en uitrekken aan de zeikanten. Hij wilde het bosje graag van mij kopen. Door de kou was ik snel weer binnen. Na 5 minuten weer binnen op de bank te zitten heb ik de tripsitter gevraagd om mijn kameraad maar uit de tuin te halen. Hij stond als een zombie naar de planten te kijken, doodstil voor zich uit te staren. Terug op de bank gingen de gebroeders nogwat verder met hun spacende show. Gedurende al dit waren overal kleuren, de lampjes van de kerstboom waren super mooi, de vloer leek super ver weg en ik was wel 3 meter lang. Het houten laminaat op de grond kreeg allerlei patronen en zag er super mooi uit. Dit was het eerste moment dat ik naar de wc moest. Eenmaal op de wc moest ik een plasje plegen. Tijdens het plassen vervormde de wc van ovaal naar rond en weer terug. De muren golfden en het normaal gele licht werd groen, wit en weer geel. De wc was een ruimte waar je even alleen was en ging gepaard met heftige hallucinaties. De personen die na mij naar de wc gingen hadden hetzelfde. Iedereen ging gedurende deze tijd om de 10 minuten naar de wc (volgens de tripsitter). Iedereen zat/stond lang op de wc, vaak te staren naar de muren. Mijn vriendin zag een uil en zoenende mensen in een witte muur. Vaak vergat ik gewoon te plassen op de wc, maar stond ik gewoon te kijken. Ik heb tegen iedereen gezegd dat de wc zo chill was, dat we er meer van moesten kopen. Hier begon de volgende fase van de trip.

 

3. Klein kind: Tijd 24:00 uur
Eenmaal weer op de bank mocht ik in de hoek zitten van de hoekbank. Ik had het koud en kreeg het dekentje tot mijn beschikking. Op dit moment was de drang om constant te praten voorbij. Ik genoot van de kleuren en figuren om mij heen. Ik zei tegen iedereen: ‘Alles voelt nu goed en op zijn plek'. Tijdens het zitten in de hoek van de bank heb ik een mandarijn gegeten. Ik heb iedereen wel 5x een mandarijn aangeboden. In tegenstelling tot de rest smaakte een mandarijn wel lekker. De komende uren heb ik om de 10 minuten wel gevraagd of iemand nog een mandarijn wilde. Op een gegeven moment was de show van de gebroeders nogwat afgelopen. Ik wilde zappen naar een ander zender, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Op dit moment besefte hoe hopeloos ik wel niet was. Alles waar ik niet meer mee wist wat ik aanmoest gaf ik aan de tripsitter. Eerst de afstandsbediening om de zender te veranderen, daarna het uv lampje, en uiteraard een mandarijn. Op dit moment was de tripsitter een vangnet. Ook was ik gedurende deze periode steeds mijn biertje kwijt en vroeg ik steeds de tripsitter om hem te zoeken. Zonder de tripsitter konden we helemaal niks meer. Ik kon niet meer helder nadenken en werd steeds afgeleid door de hallucinaties om mij heen. Ik wilde whatsappen, maar na 3 seconden keek ik naar iets op de muur, vervolgens weer naar de tv. Het was niet mogelijk om langer dan 3 seconden ergens op te focussen. Ik wilde een biertje halen voor mijn vriendin, maar toen ik in de keuken aankwam stond ik maar te staren. Ik wist niet meer wat ik in de keuken ging doen. De keuken en de gang leken super breed te zijn. Ik liep weer terug en toen stond ik naar iedereen te kijken. Vervolgens had ik mijn telefoon nog in mijn hand en deed ik een poging om te whatsappen. Maar na 3 seconden keek ik alweer naar iemand anders en vroeg ik wat hij deed. Gedurende deze periode ben ik wel 10x heen en weer gelopen en was ik steeds mijn biertje kwijt. Ik voelde me echt hopeloos en net een klein kind. De tripsitter kan hierover meepraten want zei werd op een gegeven moment zo moe van ons. Zo wilde we weer gaan roken, maar werden we steeds afgeleid door van alles en nog wat. Na 10 minuten hadden we onze schoenen nog steeds niet aan of stond er weer iemand naar de muur te staren in de wc. De tripsitter was een ware schooljufrouw. Op een gegeven moment waren een kameraad en ik een beetje langzaam aan het rondlopen en overal naar aan te staren. We konden onze gedachten nergens op focussen en liepen rond als een stel zombies. Natuurlijk heb ik mijzelf wel 20x herhaald dat ik me hopeloos voelde, dat ik nergens langer dan 3 sec over na kon denken, hoe koud het was en dat er overal kleurtjes waren. Ja… we waren echt hard aan het trippen (op een goede manier). Eenmaal weer buiten had ik een 3d kerstkaartje meegenomen van binnen. De 3d effecten van de kaart leken echt een tunnelvisie te genereren. Nadat ik het kaartje onder iedereen z'n hoofd heb gedrukt heb ik hem de hele tijd in mijn handen gehad. Elke minuut keek ik weer naar m'n handen en dacht ik: ‘Ohja ik heb dat kaartje nog steeds vast!', en dit telkens weer in volle verbazing. Na een rookbeurt zaten we uiteindelijk weer op de bank, lekker in het hoekje. Op de tv was de film ‘Karate kid' aan het draaien. De logica van de film was totaal verdwenen en ik zag de personages heel vreemd. De kinderen van de film hadden een super groot hoofd in vergelijking met hun lichaam. Hun hoofden stonden stil en veranderende elke paar seconden. Het leek wel zon parodie op een filmpje waar een hoofd van iemand anders op het lichaam was geplakt. Ook dat de personages ‘opplakhoofden' hadden heb ik wel 10x gezegd. Ook viel het me op dat de kamer groter leek. Het leek vanuit de hoek alsof ik keek door een visoog camera, je weet wel, zon camera waarmee skateboarders altijd alles filmen. Na de karate kid film hebben we eventjes Serious Request gekeken. Hier heb ik zeer weinig van gevolgd want elke 3 seconden had ik een ander aandachtspunt. Toen ik door het raam naar buiten keek leek het alsof het regende. Toch verzekerde de tripsitter mij dat het niet zo was. Nadat de tripsitter/schooljufrouw er 10 minuten over gedaan had om ons in onze jas te krijgen hebben we buiten een rondje gelopen. Tijdens dit rondje leken alle straten eindeloos lang en keken we wat spacend om ons heen. Echter was dit veel minder leuk dan we dachten omdat het gewoon zo super koud was. Na een kort rondje waren we alweer binnen.

 

4. Uitwerken: Tijd 1:00 uur
Tegen de tijd dat we terug kwamen had iemand de tv zender veranderd naar een aflevering van Southpark. Het was de aflevering dat de Amerikaanse overheid de aanslagen van 11 september hadden gefaked. Deze aflevering heb ik wel eens gezien toen ik nuchter was. Het is een aflevering met plot twist naar plot twist. We konden dit allemaal maar moeilijk volgens tijdens de trip. Op een gegeven moment zei een kameraad dat hij minder hallucinaties en kleuren begon te zien. Ikzelf ondervond hetzelfde. Echter zei de tripsitter dat dit totaal niet het geval was. Zo stond dezelfde kameraad even later weer als een zombie naar de lamp in de gang te kijken. Op dit moment merkte ik dat de trip weer in vlagen terug kwam. Het ene moment was het intenser dan de andere. Dit was eerder niet zo en dus besefte ik dat het minder werd. Toch ging ik weer voluit hallucineren toen ik alleen op de wc stond te plassen. Ook kwam rond deze tijd onze eetlust weer terug en werd er volop popcorn en chips gegeten. Op een gegeven moment merkte we dat 1 van onze kameraden erg stil was en vroegen aan hem hoe het ging. Hij antwoordde dat hij het niet wist, en zei dat hij dacht dat het wel goed ging. 10 minuten later zei hij toch dat hij zich niet zo goed voelde. Een poging om hem dextro energie te geven was niet heel succesvol. Op een gegeven moment ging hij maar met zijn hoofd op de bank liggen. Dit is het moment dat de tripsitter naast hem ging zitten om hem te helpen. Deze gebeurtenis viel best zwaar op de rest van de groep. Doordat hij zich niet lekker begon te voelen werden wij allemaal heel snel weer nuchter(der). Het was op dit moment ongeveer 02:00 uur. Op een gegeven moment zei hij dat hij zich: ‘zorgen maakte over zorgen maken' en kon de realiteit niet meer scheiden van de hallucinaties. Wij vonden het allemaal super vervelend dat hij zich zo voelde en probeerde hem zo goed mogelijk te helpen. We verzekerde hem dat het vanzelf weer overging en dat wij het al minder gingen voelen. Op dit moment herhaalde hij steeds dezelfde zinnen en wij steeds dezelfde antwoorden dat het weer goed ging komen. 30 minuten later ging hij languit op de bank liggen en werd hij steeds stiller. Bij de rest werkte de trip redelijk uit en begonnen we met opruimen en nog even gaan roken. Om ongeveer 3 uur deed mijn kameraad zijn ogen weer open en ging het weer redelijk. We hebben tot 3:30 nog rustig gepraat en toen hebben we hem boven naar bed gebracht. Dit was het einde van de trip en ik ben ook naar bed gegaan. Eenmaal ik bed was mijn hoofd nog druk bezig met een beetje hallucineren en na te denken. Ik kon slecht slapen. Toen ik eenmaal sliep heb ik alleen maar gedroomd dat we beneden zaten te trippen.

 

De volgende dag werden we wakker en hebben we lekker koffie gedronken. Toen we naar de winkel gingen om een broodje te halen merkte ik dat ik nog zeer gevoelig was voor lichtjes. Gele lichtjes van autolampen waren soms een beetje groen van kleur. De kerstlichtjes hadden soms een blauwe gloed. Tegen de avond waren we allemaal heel erg moe. Nu in de avond tijdens het schrijven van dit trip report ben ik nog steeds gevoelig voor lichtjes al wordt het steeds minder. Het was echt een super ervaring, maar de volgende keer doe ik het toch echt in de lekkere warme zomer. Ik drink nu een lekker pilsje en ga zo lekker slapen want ik ben doodop. Het was een echte levenservaring en de beste trip die ik ooit heb gehad. Ik ben blij dat ik nu weer helder kan nadenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Moest echt even een account maken hier voor.

Echt een leuk en uitgebreid report, zelf herken ik een deel van jouw verhaal. Toen de tijd heb ik truffels gegeten in de zomer en dat beviel me wel goed. Tijdens deze donkere dagen duf ik het eigelijk niet aan :P. Al lijkt het mij wel leuk om alle kerstverlichting een keer wat mooier te zien :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden