The River - There's magic out there


Recommended Posts

folder.jpg

IMDB link

The River is een TV-serie gemaakt door Oren Peli, de schrijver en regisseur van Paranormal Activity. Net zoals zijn film is ook deze serie gebaseerd op het "found footage" concept, geen vaste camera's etc. maar beelden die zijn geschoten door de acteurs zelfs, een idee wat groot is geworden door The Blair Witch Project.

In Nederland wordt het volgens mij alleen uitgezonden via het HBO kanaal van Ziggo, maar natuurlijk is deze serie ook ruimschoots op internet te vinden. Heb nu de eerste 4 afleveringen gezien, normaal ben ik niet zo'n serie-type, maar ben toch best benieuwd wat de rest van het seizoen gaat brengen. De sfeer is niet echt hetzelfde als b.v. Paranormal Activity, maar dat valt in een lang uitgerekte serie denk ik ook niet vol te houden. Toch vond ik The River op bepaalde momenten verrassend spannend.

Mijn kijktip: 's nachts in je eentje kijken, je schrikt je echt niet dood (naja, in aflevering 1+2 heel misschien) maar het verhoogt zeker de sfeer ;)

Hier iemand The River al gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=I0vvrxSuugw

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Ik heb die trailer gezien en no way dat ik deze ga kijken met truffels op haha!

Maar ik ben benieuwd hoe ze hier een serie van gaan maken die blijft boeien en niet te traag zal gaan. Een film was lang genoeg geweest zoals ik er nu over denk..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het eerste seizoen is inmiddels compleet uitgezonden, waren ook maar 8 afleveringen. Op zich is het verhaal klaar, maar blijkbaar zijn er plannen voor een 2e seizoen met achtergrond meuk.

Je merkt wel echt dat ze hebben zitten "vullen" om 8 afleveringen vol te krijgen. Het was een paar keer intens spannend met een enge sfeer, maar ook een paar afleveringen die compleet nergens op sloegen.

Maar al met al een leuke poging, het is weer eens wat anders en het is lang geleden dat ik echt op een nieuwe aflevering van een serie aan het wachten was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden