Nieuwe manier van truffels drogen - Graag reacties


Recommended Posts

Dag lieve truffelaars!

 

Ik ben sinds kort een beetje aan het experimenteren met drugs. Heb al een XTC trip achter de rug en ben nu geïnteresseerd in truffels.

 

Maandag heb ik hier twee Pandora Magic Truffle Grow Kits besteld (1+1 gratis) voor â‚¬ 34,95. Dinsdag werden de kits thuisbezorgd en heb ik gelijk bij beide kits de deksel eraf gehaald. Vrijdag heb ik geoogst en de ene kit bracht 45 gram op, de andere 65. Op de site claimen ze dat de kits ongeveer 50-60 gram opleveren, en dat klopt dus ook.

 

Toen zat ik ineens met 110 gram truffels. Aangezien ik ze niet dit weekend wil gebruiken, had ik van te voren al besloten dat ik ze zou gaan drogen. Ik heb ze in een weckpot met rijst gedaan, en ze zijn nu al kurkdroog. Het duurt nog wel even voor ik ze echt ga gebruiken, dus ik laat ze er mooi in zitten. Geen kans op schimmel, want rijst neemt vocht op.

 

Ik hoor graag wat jullie van deze methode vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Briljant idee! Heb vaker gehoord dat je op die manier telefoons met waterschade kunt proberen te redden, maar nooit de link gelegd met het drogen van truffels.

 

Is de rijst niet een beetje vochtig geworden tijdens het drogen van de truffels? Kan me voorstellen dat het misschien handig is om na het drogen de rijst een keer te vervangen als je de truffels langer wil bewaren.

 

Ga het hier binnenkort zeker een keer proberen, bedankt voor de tip!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ik hier nog nooit eerder aan heb gedacht! Ik heb eens 30 gram truffels gedroogd, heel de middag aan het snijden geweest om zo klein mogelijke stukjes te krijgen. Deze heb ik toen een complete dag op een stuk karton voor een ventilator gelegd, waarna ze ook kurkdroog waren, in een gripzakje gedaan en klaar. Jou methode is natuurlijk veel makkelijker! Ik heb nog nooit van deze methode gehoord of gelezen, echt een goede methode! Ik zou de pot wel op een donkere, droge plek zetten. Nadat je de rijst vervangen hebt natuurlijk! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden