Eerste keer truffels (mexicana truffels)


Recommended Posts

Hoi nadat ik gisteren voor het eerst truffels heb gebruikt wil ik er heeel graag over vertellen.

Ik probeer alles zo chronologisch mogelijk te vertellen maar dat is best pittig.

Er is een hoop gebeurt in de tussen tijd, maar als ik dat allemaal vertellen dan ben ik over een week nog niet klaar aangezien ik echt zoveel dingetjes fascinerend vond daarom vertel ik wat hoogtepuntjes.

 

Wie wat waar?

Ik (M) 20 jaar

Huisgenoot (K) 19 jaar

Vriendin (J) 22 jaar

Maatje (D) 21 jaar (al meerdere malen gedaan)
Tripsitter (O) 

 

M 12 gram mexicana 

K 12 gram mexicana

J 12 gram mexicana

D 20 gram of een kilo naar mij idee, die jongen is nogal resistent tegen drugs. 

 

Bij mij thuis in de huiskamer en tuin, een hoop kaarsjes helemaal goed.

 

Het was een prachtige zondag ik werd nogal brak wakker omdat we die avond daarvoor waren uitgegaan, maar ik sprong uit me bed alsof ik 5 was en het me verjaardag was ohhh man wat had ik er zin in.

Iedereen die met me truffels zou gaan doen was blijven slapen die nacht, na het ontbijt zijn we een biertje gaan drinken op het terras en daarna zijn we de truffels aan halen allemaal een bakje van 15g.

We zijn nog even in de stad blijven hangen en toen we thuis kwamen rond 17:30 zijn we gelijk wat licht verteerbaar gaan eten vierkante pannenkoeken :shock:  met slagroom, jup vierkant.

We staken de kaarsjes aan en ik trok alle kussens en dekens naar beneden en we maakten ons knusse holletje bij de hoekbank.

Ik en K zijn voetballiefhebbers dus we hebben de samenvattingen gekeken en hebben rond 19:15 maar is een poging gewaagd om die truffels te eten die na mijn idee nogal op konijnen diarree lijken. 

 

Gatverdamme...

Ik dacht dat het reuze mee zou vallen maar zon 10 seconde nadat ik zat te kauwen begon het enorm zuur te worden net alsof er accu zuur over gedaan was.

Terwijl ik aan het eten was had ik nogal medelijden met D want die gozer had nog een hele weg te kauwen nadat de rest klaar was. 

De tv werd uitgezeten en we gingen in een cirkeltje liggen zodat we lekker konden chillen en kletsen.

10 minuutjes later kwam O binnen een huisgenoot van mij die niet zon fan van drugs is en kwam bij ons zitten wat ik op dit moment nog niet zo erg vond.

Door de spanning dacht ik zo nu en dan wat te zien maar dat was niet zo.

 

Het sloop er letterlijk in, als je xtc of iets dergelijks neemt slaat het echt in maar dit ging heel geleidelijk en rustig.

Zelf ben ik het tegenover gestelde van D ik reageer meestal wat heftiger op drugs dan de rest dus ik was die eerste die klinkklare onzin begon uit te blaten hilarisch echt waar.

De kleurtjes begonnen wat mooier en zachter te worden en ik en O zouden even een sigaretje gaan doen, eenmaal buiten in de tuin begon het toch echt te werken.

In onze tuin staat een spar die best wel groot is maar ik vond hem echt enorm.

Raar genoeg vond ik de spar heel leuk en interessant en ik had het gevoel dat de spar me vriend was en ik zat heel aandachtig te kijken.

Ik vertelden tegen O hoe groot de boom eigenlijk wel niet was en hij praatten maar met me mee omdat die natuurlijk door had dat ik onderhand niet meer nuchter was.

 

Eenmaal binnen begon ik als eerst de hilarische onzin uit te kramen.

Ik ging weer in ons chill cirkeltje zitten en zei "die boom he, die is echt aanwezig " iedereen bulderde het natuurlijk uit ik zelf gelukkig ook omdat ik me realiseerde dat ik natuurlijk niet iets zei wat niet heel logisch was :blink: . Ik probeerde het uit te leggen waardoor ik iedereen een lach kick bezorgden ze vroegen me wat ik bedoelde en toen kwam ik weer "ehhh nou hij is zo daar" en "zo groot en vriendelijk". 

Ik wou de boom nog een keer zien en dat vond iedereen natuurlijk vet leuk ik dus weer naar buiten maar toen. 

We hebben een kleine sere waar een zon sculptuur in de muur zit van een zon met een gezicht en mennn wat was dat gaaf zeg. 

Dat zonnetje keek echt recht door me heen en ik begon te merken dat ik er een soort van vriendschap mee had, alles om me heen leefde en je merkte de aanwezigheid heel erg. Oehh ik ga het zonnetje van dichterbij bekijken dacht ik, toen ik er recht voor stond hoorde ik na een paar seconden iedereen het uitbulderen van het lachen omdat ik zo aandachtig stond te kijken. 

Ik wou meegenieten en ging weer naar binnen waarna ik met iedereen echt heel lang erover heb zitten lachen. 

 

Toen begon het feest echt, ohh man wat heerlijk.

Ik had onderhand een heel relaxed euforisch gevoel gekregen en ik was helemaal rustig in me hoofd. 

Iedereen had wel iets waar die naar aan het kijken was en iedereen begon een soort van vriendschap met voorwerpen te maken gordijnen kaarsjes dekentjes ect.

Ik zat naar de lamp boven me te kijken en zei ineens "die lamp wil er heel graag bij horen" iedereen lag weer in een deuk maar toen ze zelf naar de lamp keken begrepen ze me volledig, dat vond iedereen natuurlijk heel maf maar wel leuk. J zei "Hij wil doet heel erg ze best om los te breken" en om een of andere reden begonnen we de lamp maar aan te moedigen en dat eindigde natuurlijk weer in lachen.

Dit was het moment dat O ons totaal niet meer volgden natuurlijk.

 

We waren gefascineerd van alles en begonnen een band te krijgen met voorwerpen om ons heen die ademde naar onze beleving. Er  werden een hoop grappige opmerkingen, ik zat bijv. met D door me speelkaarten heen te gaan en vonden de vrouwen ruit samen met de harten boer en schoppen koning en we waren van mening dat deze vreemd ging dus gingen we de koning ruit zoeken en deden we daar een aantal vrouwen bij van andere soorten om de koning maar blij te maken. Het ego van ons was totaal verdwenen we vonden alles reuze mooi maar kregen een heel erg zwart wit beeld op alles, de meeste dingen vonden we heel leuk maar sommigen dingen vonden we maar niks en die lieten we met rust de TV was bijv. dood en die was niet leuk. De keuken was ook niet leuk want die was kil en het licht was te fel. 

 

We kregen het gevoel dat we in ons kleine universumpje zaten en we begonnen een soort van rollen te krijgen. Ik ging misschien net iets harder waardoor ik iedereen erin meetrok maar dat vonden ze gelukkig heel leuk. D was aan het aanschouwen en genoot ervan hoe we net als een soort van kleine kinderen waren, hij werd een soort van papa. K en J waren me broertje en zusje geworden en ze zagen mij als de grote broer omdat ik heel nieuwsgierig was naar alles. Alles wat ik deed zoals me arm tijdens het roken in een struik streken vonden ze dood eng en zo vonden me heel moedig, ge-wel-dig. Ik haalde zo over om het ook te doen en alles wat ik eerst deed durfden ze later ook. Toen we buiten stonden zei J dat ze O heel naar vond en K stemde er mee in, waarschijnlijk was dat omdat die nuchter was en wij waren in een totaal andere staat. D zei "als je hem negeert is die er niet" en zo waren we allemaal heel beïnvloedbaar en stuurden we onze trip zelf. Nog steeds waren we alles aan het indelen in niet leuk en wel leuk, we keken naar de keuken en die vond iedereen naar. Maar toen zei ik "ik denk dat de keuken er heel graag bij wil horen dus laten we daar ook kaarsjes neerzetten" dat ging J gelijk doen en zo sloten we vriendschap met dingetjes die we niet leuk vonden zoals als bijv. de frituurpan die was praktisch en dat was niet leuk todat ik zei dat het eigenlijk best wel een dik lomp gezichtje had waardoor we allemaal ook de frituur pan als ons maatje beschouwden.

 

Eenmaal weer binnen begonnen ik me werk te laten zien wat ik op me school had ontworpen en dat was echt heel grappig.

De dingen waar ik me best op had gedaan mochten blijven liggen dei waren heel mooi en interessant en de dingen die ik nogal had afgeraffeld waren niet mooi en moesten terug in me map waar ik alles in bewaar. Ik was reuze trots op de dingen die mooi waren omdat iedereen er heel aandachtig naar keek. Ik heb een er een A3 vel in zitten waar allemaal foto's opstonden van mensen die je aankijken, ik zei "jongens dit is leuk maar heel heftig zijn jullie er klaar voor?" Y en K keken me heel veel spanning aan maar knikten toe echt net 2 kindertjes. Ik haalden me A3 vel eruit en dat vonden ze maar verschrikkelijk dus deed ik het A3 vel gelijk terug. Daarna hebben we nog wat dingen getekend.  Ik "zei weet je was zo gaaf is aan me werk, ik heb het gecreëerd dus het bestaat" quote van de avond we hebben het gelijk opgeschreven.  

 

Toen kwam het moment dat we even naar buiten gingen, en ohhh wat was dit spannend zeggen allemaal onze schoenen aan en ik moest achter gaan staan en D voor zodat J en K zich beschermd voelden prachtig.. 

D begon heel spannend te doen bij de deur hij zei "zijn jullie er klaar voor?" wij in koor met reuze ogen "JA!" D deed de deur op een kier en daarna open leuk hoe die er echt een showtje van maakten. En buiten was alles toch wel eng in de verte was een flat en die was wel heel mooi. Ik besloot een klein stukje te lopen en hoorde K gelijk roepen "M waar ga je heen?!" ik zei "even om het hoekje kijken" toen ik bij het hoekje kwam was de straat heel mooi. Ik riep iedereen bij me en we keken de straat in ik zei "kijk al die huiskamers zijn een soort van kleine universumpjes" en dat vonden we wel interessant. Maar toen sloeg het noodlot toe... om de hoek sloeg een deur open en er kwamen mensen uit en we wouden weer terug maar dat vonden we dood eng omdat die mensen daar waren. Giechelend rende we er langs en gingen snel weer naar binnen.  

 

Een aantal minuten later besloten we wat te gaan eten we hadden appeltaart en een chocolade taart, toen D zei "ohhhhh ruik dit is" rook iedereen eraan en het rook echt heeerlijk. De chocolade taart zag er heel zacht bol en grappig uit ik vond het stiekem een beetje zielig toen we hem gingen eten. We vonden de structuur van het eten heel bijzonder en het was meer eten om te beleven dan de smaak. Wat wel leuk was dat we het het ene moment heel lekker vonden en het andere moment heel vies.

 

Daarna zijn we weer naar de bank vertrokken O kwam binnen lopen want die was inmiddels weg en dat vonden we heel naar, het is echt heel vaag want het is een hele goede vriend van me maar ik vond hem toen maar vervelend en donker ofzo. Toen die weer weg was was dat ook heerlijk.

We zijn tegen elkaar aan gaan liggen en hebben nog een beetje zitten spacen. Het begon rustig uit te werken en het was tijd voor J en D om naar huis te gaan, toen J het licht aan deed was de trip onmiddelijk afgelopen wat ik wel fijn vond. Ik en K namen afscheidt van J en D en waren nog even aan het na kletsen.

 

Ik vond het een hele bijzondere ervaring maar wel echt heel heftig misschien omdat we wat meer hadden genomen dan was aangeraden. Soms vond ik iets heel eng maar het is fijn dat je het zelf bij kan sturen dingen die niet leuk zijn kon ik snel accepteren en raakte er ook maar bevriend mee. Het is heel grappig hoe fascinerend alles is en hoe je alles indeeld in leuk en niet leuk. 

Ik ga het vast nog eens doen en dan schrijf ik graag nog een report want ik vind het erg leuk om te delen.

 

Tot slot 

Spannend, eng, Bijzonder, heel intens achteraf gezien maar wel de moeite waard.

 

Bedankt voor het lezen ik hoop de je wat reageert vind ik leuk :mrgreen:

 

Toedels!

 

 

 

 

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi tripreport, het toverde een glimlach op mn gezicht. Kan heel erg goed inleven in jullie belevingswereld. Heel erg gaaf om te lezen dat jullie je ego hebben laten gaan en gewoonweg genoten van het nu.

Betreft die sitter O, is hij normaliter echt anti-drugs of niet ?

Ikzelf merk namelijk aan mensen wat er dwars zit tijdens het trippen (of althans ik denk dat) en ik denk dat jij dit ook merkte (voor zover ik dat uit jouw tripreport kan opmaken) lees mijn tripreport voorbij de 5 zintuigen voor enige verklaring op het bovenstaande.

Verder vind ik het gaaf om te horen dat je je nare dingen kon bijsturen. Ikzelf ben daar niet altijd toe in staat geweest (zeker niet bij mn hogere dosissen van de hollandia) het neemt me mee op een reis die soms echt overweldigend is.

Gaaf om te lezen, en ik kijk uit naar je volgende tripreport,

KJB

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaaf tripreport! 

 

Iets meer dan een maandje geleden was mijn eerste keer truffels en ik herken best veel uit je verhaal. Van wat ik overal lees is 15g inderdaad redelijk wat voor de eerste keer, maar mooi dat het jullig goed is bevallen, dit wordt mijn volgende stap :) Het gedeelte dat een nuchtere vriend/huisgenoot binnenkomt is voornamelijk erg herkenbaar. Bij mij kwam ook een goede vriend binnen, maar omdat hij het niet echt 'begreep' of een andere belevingswereld had ofzo voelde het toch niet helemaal goed. Misschien juist weer een tip om het de volgende keer hem te vertellen en vragen of hij niet binnen wil komen of plannen als hij er niet is ofzo, dit is naar mijn ervaring erg fijn! 

 

Van wat je vertelt over de natuur (en de grote aanwezige boom :P) krijg ik eigenlijk direct zin om ook dit eens in de natuur te proberen, leuk beschreven! 

 

Misschien een paar tips om te proberen:

  • Koop van te voren klei/glowsticks/stressballetjes of alle andere goedkope meuk. Een trip naar de action kan later veel plezier opleveren!
  • Speelt iemand van jullie een instrument dat mee te nemen is? Iets van gitaar ofzo is namelijk ook erg gaaf!
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden