Tripreport 11 gram pandora - bad


Recommended Posts

Tripreport 27 maart.

 

hoeveelheid en soort truffel
vrijdagavond: het is weer zover! Onze volgende trip staat op het menu. 's Middags heb ik de growkit geoogst. 39 gram kwam eruit... Weer niet echt een goede oogst dus. Maar goed; genoeg om samen van te trippen.

 

voorbereiding en setting

De vlindertjes hingen er nog van onze vorige trip. Nog even boodschappen gedaan: een pak coolbest, fruittellas, bakje vers fruit, pepermuntjes en natuurlijk nog naar de action voor glowsticks, want die mogen tijdens een trip echt niet ontbreken! 

 

 

De trip
Om 20:20 nemen we de truffels. Ik ga voor 11 gram en mijn vriend, noem hem voor het gemak even Jan,  voor 13. Jan had alles afgewogen en in kleine stukjes gesneden en nadat hij dit gedaan had ging hij nog een keer wegen. Toen bleek ineens dat alles 2 gram scheelde.... Dus opnieuw 2 gram erbij. Waarschijnlijk hierdoor iets meer binnen gekregen dan dat de bedoeling was.

Goed, ik vind het weer ontzettend smerig om die dingen naar binnen te krijgen. De zure smaak is vreselijk en ik spoel het weer weg met ranja. Dan begint het wachten..... We luisteren wat muziek en ik merk dat mijn voeten weer koud worden. Jan zegt dat hij al dingen ziet bewegen, ik nog niet.

20:50: ik zie de gordijnen licht golven, alsof de wind erop staat, het licht gaat ineens veel feller schijnen, mn voeten lijken bevroren, krijg een zwaar drukkend gevoel en ben weer misselijk. Jeetje mina, wat heb ik het koud! Jan ligt onder een 2 persoons dekbed en ik onder een dekentje. Het dekbed is niet groot genoeg en ik baal ervan dat ik het zo koud heb.

 

21:00 ik krijg het typische gevoel in mn lichaam en hoofd: de truffel gaat het overnemen. Mn lichaam tintelt en ik voel een soort van elektrische schokjes door mijn vingers en benen.

 

21:30: ik ben zoooooo ontzettend misselijk. Ik voel water in mn mond stromen en heb het idee dat ik ieder moment moet gaan overgeven. Het gevoel is vreselijk, ook omdat ik bang ben dat ik niet kan lopen. Ik ga zitten in plaats van liggen en begin te boeren. De truffelsmaak in mn mond is zo ontzettend vies! Ik was van plan om te gaan schrijven maar vanaf dit punt heb ik niet meer geschreven....

Om 21:12 krijg ik een appje van mijn moeder. Onze jongste dochter (11 weekjes) slaapt daar een nachtje. Ik heb haar om 19:00 weg gebracht en mijn moeder zei toen ik weg ging: als het niet gaat dan bel ik je! Op dat moment denk ik: ow nee, als het maar niet echt zo is, dan ga ik vast een badtrip krijgen.....
Nou goed, ik kreeg dus een foto via de app van onze dochter en mijn zusje. Die was schijnbaar even bij mijn ouders op bezoek. Om 22:00 lees ik het appje pas. Ik probeer te reageren maar de letters dansen in het rond. Dan stel ik de ontzettende domme vraag: hoe is het met ..... (onze dochter)
Ik krijg een reactie terug dat ze nog niet wil slapen en dat ze nog spuugde van haar fles van half 9 en of ze dan om 23:00 wel weer een fles moest... En daar gaat het dan ook volledig mis. De truffel gaat met me kloten, ik probeer de berichten van mijn moeder te begrijpen maar het lukt niet. Ik kan niet bedenken hoeveel onze dochter dan moet drinken en elke keer als ik iets typ haal ik het weer weg omdat ik niet weet wat ik aan het typen ben..... De teksten springen op mn scherm, ik kan er niets meer van maken. Mn moeder blijft maar op online staan en de druk neemt toe. Ik stuur iets en ik krijg weer iets terug, ik besluit terug te typen dat we gaan slapen en dat ik er nu even van kan profiteren nu .... bij hun slaapt. Ik krijg geen reactie meer...

En daar was dan mijn badtrip.... Ik kon het niet meer loslaten, was ontzettend bang dat ik iets raars had gestuurd, dat ik de verkeerde dingen had gestuurd, ik baalde dat ik het niet kon lezen, ik durfde niet opnieuw te kijken, ik vond het vreemd dat ik niet nog even een bericht terug kreeg enz enz.... Ik heb me nog nooit zo opgejaagd en wanhopig gevoeld, mn ademhaling was snel, mn hart ging tekeer en ervaarde extreem veel druk. Ik keerde volledig in mezelf. Jan zag dit en vroeg zo nu en dan: gaat het wel?? Waarop ik nee zei en hem uit probeerde te leggen wat er was gebeurd maar ik kon mijn verhaal niet duidelijk maken. Ik zei ook constant: ik ga niet goed, ik ga niet lekker, ik ga bad.... Maar hij zei: welnee joh! Je gaat niet bad, dat denk je, het is je eigen gedachtengang!

 Ik ben in een soort van foetushouding gaan liggen, opgerolt in de deken. Ik kon wel huilen! Ik dacht dat het niet meer goed kwam en voelde me extreem ellendig.
Minuten leken uren te duren, 22:30, 22:31, 22:32..... Shit, die truffel werkt nog wel even.... Ik kon het niet ombuigen. Jan had ondertussen de tijd van zijn leven en was ontzettend aan het lachen. Hij kon niet geloven wat hij allemaal zag en belande in een ontzettende irritante bui. Hij was raar aan het praten, lachen, onder de deken, boven de deken enz enz... Het irriteerde me omdat ik niet lekker ging, vond niets grappig en het stoorde me. Dit ook een aantal keren benoemt: doe alsjeblieft normaal! Waarop hij zei: dat kan ik niet! Weet niet meer of ik wel normaal kan doen!
 

Op een geven zei Jan: laat me je telefoon eens zien. Waarop hij dus whatsapp opende. Maar ik zie direct mijn moeder op online staan en zeg: nu ziet ze dat ik online ben! En ik heb gezegd dat we gingen slapen!
Hierop heeft hij mijn verbinding uitgezet. Zelf heb ik alles op de laptop nog uitgezet, facebook, skype, hotmail, alles wat maar kon aantonen dat ik online was...... Jan heeft me gerust gesteld door te zeggen dat ik niets raars had gestuurd en dat er niets aan de hand was. Ik werd hierdoor iets rustiger maar het gevoel was nog niet weg....

En toch ben ik er weer uit gekomen en kon ik wel weer genieten van wat er allemaal gebeurde. Ik ben op een gegeven moment even naar de wc geweest en we hebben zo'n ding in de wc hangen van witte reus, die het water blauw kleurt. Het rook naar kerosine, echt raar dat je zo sterk kan ruiken als je truffels op hebt.

Terug op de bank ben ik met mijn hoofd onder de deken gaan liggen. Wat een sterke visuals had ik! Ze gingen zelfs door als ik mn ogen dicht had. Met mn ogen dicht zag ik diepte en gebeurde er van alles. Met mn ogen open zag ik de structuur van de deken en als ik er een glowstick bijpakte leek het alsof de vezels van de deken veranderen in pootjes van een duizendpoot. Ze leken te happen, erg bijzonder!

Ik kan me van de loop van de trip weinig meer herinneren. Dit keer had ik niet hele diepe gesprekken met mezelf. Wel een paar keer gehad maar ook hier weet ik niet meer waar het over ging. Omdat ik de volgende dag naar zwemles moest met mijn dochter (08:00 uur begint de zwemles) wilde ik dat de trip voorbij was. Op skype sprak ik een vriend en hij gaf de tip om even 2 glazen water te drinken. Dit heb ik dus ook maar gedaan.... Terug naar de laptop begon ik weer te trippen, het was nog niet voorbij maar ik moest naar bed! Tijdens het tandenpoetsen keek ik in de spiegel. Ik had 3 ogen en een extra mond en ik leek in de verste verte niet op mezelf. Ik had heeeeeeeeeeele grote pupullien, mn ogen deden er pijn van.  2:22 lagen we in bed en was ik nog volop aan het trippen. Kon erg moeilijk in slaap komen daardoor (logisch)

 

Het was een lange trip! En de truffels werkten ook erg lang door. Ik had die dag ook bijna niets gegeten dus waarschijnlijk ligt hier de oorzaak. Ik vond het allemaal wat teveel van het goede en ook Jan heeft tijdens de trip een moment gehad waarin hij dacht: nu gaat het te ver. Hij probeerde het af te remmen met dextro maar naar eigen zeggen werd het daardoor alleen maar erger.

 

Ik heb tijdens de trip nog even getekend. Opzich een leuke ervaring omdat je echt het gevoel hebt dat je ontzettend goed kan tekenen. Het is iets magisch om te tekenen, alsof de tekening echt leeft. Wel jammer dat ik qua tijdschema niet meer goed een report kan schrijven...... 

 

Foto540-N8FJZW3C.jpg

Foto540-WAS74NHU.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heftig report... in ieder geval goed om te horen dat je het nog iets naar je hand kon zetten. Volgende keer ga je denk ik wel helemaal "off grid" of niet :P

Toch kan ik het begrijpen i.v.m je dochtertje die daar slaapt en je wilt dat zij ook daar gezond en wel is. Blijft toch je kind. Ik kan dat goed begrijpen. Ik kijk er naar uit om je volgende report te lezen (met hopelijk wat blije inhoud:D)

KJB

Link naar bericht
Deel via andere websites

 Volgende keer ga je denk ik wel helemaal "off grid" of niet :P

 

Toch even vragen wat je hiermee bedoeld haha ;)

 

 

Toch kan ik het begrijpen i.v.m je dochtertje die daar slaapt en je wilt dat zij ook daar gezond en wel is. Blijft toch je kind. Ik kan dat goed begrijpen. Ik kijk er naar uit om je volgende report te lezen (met hopelijk wat blije inhoud:D)

 

Ik wilde mijn moeder op dat moment gewoon een goed antwoord geven.... En dat lukte naar mijn idee niet (achteraf wel) Je blijft dan zo vastzitten in die negatieve gedachten dat het een soort spiraal gaat lijken..... Bovenin de spiraal weet je dat je het goed hebt gedaan maar naarmate je naar beneden gaat in het spiraal slaan de twijfels toe. En onderin is dan die badtrip..... Ik had momenten waarin ik dacht: joh, je hebt het goed gedaan, niets aan de hand... Maar dan kwamen er momenten: waarom krijg ik geen reactie meer? heb ik zoiets raars gestuurd? Ze is boos omdat ze weet dat ik truffels heb gehad enz enz..... Dus je wordt constant heen en weer geslingerd door die gedachtes. En dat brengt op zijn beurt weer emoties met zich mee; angst, verdriet, boosheid, radeloosheid. En die emoties zorgen weer voor lichamelijke ongemakken: versnelde hartslag, versnelde ademhaling, onrustige benen.... 

De volgende keer gaan we de atlantis maar weer eens proberen. Even wat minder in je hoofd zitten ;-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met "off grid" bedoelde ik, dat je al je communicatie apparatuur uitzet (of het communicatie gedeelde iig) zodat niemand je kan bereiken als je tript.

En ik weet uit ervaring dat als je tript de boel goed kan fucken met je. Zo ging ik slecht door een opmerking van een vriend van mij die achteraf heel anders overkwam dan tijdens.

Ik ga a.s zondag om 03.30 uur het bos in met 2 vrienden en 20gram hollandia, dus ik ben benieuwd. Eerst de duisternis en dan die bevrijdende zonsopgang (waarvan ik het idee heb dat dat spectaculair zal zijn)

Tot horens,

KJB

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met "off grid" bedoelde ik, dat je al je communicatie apparatuur uitzet (of het communicatie gedeelde iig) zodat niemand je kan bereiken als je tript.

En ik weet uit ervaring dat als je tript de boel goed kan fucken met je. Zo ging ik slecht door een opmerking van een vriend van mij die achteraf heel anders overkwam dan tijdens.

Ik ga a.s zondag om 03.30 uur het bos in met 2 vrienden en 20gram hollandia, dus ik ben benieuwd. Eerst de duisternis en dan die bevrijdende zonsopgang (waarvan ik het idee heb dat dat spectaculair zal zijn)

Tot horens,

KJB

 

haha oké, dan begrijp ik je ;)

En inderdaad: die telefoon erbij doe ik niet meer....

 

wat gaaf dat je met vrienden in het bos gaat trippen!!! Ben benieuwd naar je report want die ga je vast wel maken toch? . 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Glowsticks, muziek (klassiek met koptelefoon op is erg indrukwekkend), en wat mooie kunst:

http://eddiecalz.deviantart.com/gallery/

In de tuin chillen is ook nice. Een vuurtje (waar je vriend over waakt is nice) verder kan je in je lichaam gaan zitten (en zodoende elke bot, orgaan & spier voelen) er zijn teveel chille dingen die ik op kan noemen. Een klein advies, eet een uurtje of 3 van te voren wat. Anders (kan) die er hard inkicken.

Verder heel erg veel plezier gewenst, en ik hoop dat "ze" je wat nieuws kunnen leren.

Wachtend op je report,

KJB

Link naar bericht
Deel via andere websites

bedankt voor je reactie! Je zegt dat ik 3 uur vantevoren ff wat moet eten. Wat raad je aan?

Vind het erg spannend! Heb natuurlijk al verschillende soorten truffels gehad maar de Hollandia had ik tot nu toe geweken haha.

Is het verstandig om misschien eerst een lagere dosis te nemen? Ben van andere soorten al wel 15 gram gewend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga op 10 gram lekker. Is mijn safe zone zeg maar. Ben op 15 te hard gegaan toen. Je kan ook evt 12 gram nemen. Kan net het verschil uitmaken tussen chill en bad gaan.

Met betrekking tot eten maakt het bijna niet uit. Ik at alleen maar fruit voorafgaand aan de trip. Banaan enzo en wat supplementen aan vitamine. (D & B)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi! Sja, hoe is het gegaan.... Het is allemaal heel vaag! Ik heb bijna niets onthouden van de trip, alles is vervaagd... Ik kan er niets zinnigs over zeggen. Heb een paar momenten gehad dat ik dacht; what the fuck!!! Er speelden zich allerlei verhalen af in mn hoofd maar ik weet dus niet meer wat. Erg jammer! Ik kan dus niet eens een report schrijven haha....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelfs dat weet ik niet... Er is gewoon geen herinnering. Bij het afwegen van de truffels die vacuumverpakt waren(gewonnen met tripreport) bleek er 20 gram ipv 15 gram in te zitten.. Heb het volledige pakje gehad....

Afgelopen woensdag hadden we nog 1 pakje liggen en aangezien mijn moeder vaak in ons huis op onze kinderen past leek het ons slim om ze op te maken. Hier zat ook 20 gram in dus beiden de helft gehad. En toen wel een leuke trip gehad. Zal binnenkort report plaatsen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

erg genoten van al je reports :)

Heb je het gevoel dat je na al die trips al beter met het trippen om kunt gaan?

Hoi hoi! Kan er wel iets beter mee om gaan. Heb met name in het begin van de trip wat moeite. Het moment dat de truffel het over gaat nemen zeg maar. Ik vind het dan moeilijk om mezelf eraan over te geven en ervaar dan vaak wat paniekmomentjes...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi hoi! Kan er wel iets beter mee om gaan. Heb met name in het begin van de trip wat moeite. Het moment dat de truffel het over gaat nemen zeg maar. Ik vind het dan moeilijk om mezelf eraan over te geven en ervaar dan vaak wat paniekmomentjes...

Grappig zeg, ik ervaar het juist heel anders. ik heb vaak niet door dat ik er in kom en zit er dan gewoon ´opeens´ in. Kan me dan ook niet goed herinneren wat dan het moment is geweest dat ik er in kwam. Net als dat je je nooit het moment kunt herinneren vlak voor je in slaap valt zeg maar.

 

zal vast heel erg verschillen per persoon...

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb vaak niet door dat ik er in kom en zit er dan gewoon ´opeens´ in.

Wauw! Zou willen dat het bij mij ook zo ging. Ik weet precies wanneer het zover is. Mn voeten worden koud, keer in mn gedachten en krijg schokjes door m'n handen.... En dan krijg ik het gevoel dat de truffel alles overneemt. En dat gevoel zorgt ervoor dat ik me niet altijd even fijn voel en dan wordt ik bang dat het de verkeerde kant op gaat. Ik denk dan steeds: heb ik niet teveel gehad, had ik niet 3 gram minder moeten nemen enz enz... Ik weet dat ik aan leuke dingen Moet denken maar dat lukt niet altijd. Wat ik ook vaak ervaar is dat ik echt zit te wachten op inzichten, op gesprekken met mezelf, dingen zien... En dat gebeurd dan vaak niet waardoor ik me ook weer even rot voel. Haha, gelukkig is het merendeel van het trippen hartstikke fijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw! Zou willen dat het bij mij ook zo ging. Ik weet precies wanneer het zover is. Mn voeten worden koud, keer in mn gedachten en krijg schokjes door m'n handen.... En dan krijg ik het gevoel dat de truffel alles overneemt. En dat gevoel zorgt ervoor dat ik me niet altijd even fijn voel en dan wordt ik bang dat het de verkeerde kant op gaat. Ik denk dan steeds: heb ik niet teveel gehad, had ik niet 3 gram minder moeten nemen enz enz... Ik weet dat ik aan leuke dingen Moet denken maar dat lukt niet altijd. Wat ik ook vaak ervaar is dat ik echt zit te wachten op inzichten, op gesprekken met mezelf, dingen zien... En dat gebeurd dan vaak niet waardoor ik me ook weer even rot voel. Haha, gelukkig is het merendeel van het trippen hartstikke fijn!

 

Ik kan je gevoel daarin goed herkennen. steeds het gevoel hebben wat te moeten doen of iets te moeten ondergaan. De truc is gewoon om alles over je heen te laten komen natuurlijk en jezelf te realiseren dat je helemaal niks ´moet´. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan omdat ik ook weet dat je gedachten op een hele andere manier werken als je eenmaal in de trip zit. 

 

Een tip zou kunnen zijn om je toch meer bezig te houden met wat er om je heen gebeurt en dat je gedachten te laten sturen. In plaats van constant in jezelf te blijven zoeken voor ´purpose´ en zo teveel je eigen gedachten willen besturen)want de beste inzichten komen natuurlijk spontaan!', net als dat in de realiteit de beste dingen je vaak spontaan overkomen. 

 

Ik heb de pandora trouwens nog nooit zelf geprobeerd maar lees wel veel dat een eigenschap van deze truffel is dat je teveel in jezelf keert, en ik denk dat de definitie van een goede trip is om een balans te vinden tussen met jezelf en je eigen ´ego´ bezig te zijn, en bezig te zijn met de natuur/het universum(hieronder versta ik alles wat je zintuigen op kunnen merken). Je ego heeft tenslotte grenzen en is zelfs tijdens een zware trip nog gebonden aan verwachtingen, morele waarden, emoties enz. De natuur is nergens aan gebonden en heeft oneindig veel mysteries waarover je je zou kunnen verwonderen)

 

Dus ik zou zeggen probeer eens andere truffel soorten en misschien een lagere dosis. Met een lagere dosis kun je je gedachten beter controleren en dus oefenen om deze balans te vinden.

 

 

Hoop dat je hier wat aan hebt , gr :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus ik zou zeggen probeer eens andere en misschien een lagere dosis. Met een lagere dosis kun je je gedachten beter controleren en dus oefenen om deze balans te vinden.

Hoop dat je hier wat aan hebt , gr :)

Verschillende soorten heb ik al gehad: Pandora, purple Rain, Hollandia, atlantis, Psilocybe Galindoii.

We hebbeN al geprobeerd of het buiten misschien beter zou gaan maar buiten voel ik me niet happy... Opgejaagd, kan mn ogen niet dicht doen, bang dat mensen me zien... Terwijl ik het er buiten wel fantastisch uit vind zien!

Heb al eens 5 gram Atlantis geprobeerd maar ook daar kreeg ik hetzelfde gevoel van haha.. Gevalletje apart denk ik dan maar. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verschillende soorten heb ik al gehad: Pandora, purple Rain, Hollandia, atlantis, Psilocybe Galindoii.

We hebbeN al geprobeerd of het buiten misschien beter zou gaan maar buiten voel ik me niet happy... Opgejaagd, kan mn ogen niet dicht doen, bang dat mensen me zien... Terwijl ik het er buiten wel fantastisch uit vind zien!

Heb al eens 5 gram Atlantis geprobeerd maar ook daar kreeg ik hetzelfde gevoel van haha.. Gevalletje apart denk ik dan maar. ;)

geen gevalletje apart denk, psilocybine heeft denk op veel mensen zo'n effect. Het blijft natuurlijk gewoon heel vreemd spul. 

Misschien heeft het gewoon te maken met gewenning, of bepaalde dingen die er spelen in iemands persoonlijk leven.

Maar zolang de voordelen van een trip voor je gevoel nog steeds goed afwegen tegen de nadelen is er geen probleem, als je merkt dat dit niet zo is, is het misschien verstandig even een pauze in te lassen.

 

ps. Al eens geprobeerd om een jointje te roken onder de trip?(niet te sterk natuurlijk). Voor mij kalmeert dat mijn gedachten heel erg en helpt me een beetje dingen op een rijtje te zetten. Visuals worden echter wel wat intenser dus pas op

Link naar bericht
Deel via andere websites

ps. Al eens geprobeerd om een jointje te roken onder de trip?(niet te sterk natuurlijk). Voor mij kalmeert dat mijn gedachten heel erg en helpt me een beetje dingen op een rijtje te zetten. Visuals worden echter wel wat intenser dus pas op

Wel aan het eind van een trip. Niet tijdens de trip....

Heb net weer een reportje gedropt. Nog 1 te gaan en dan zijn alle tripjes weer vast gelegd. Gaat alleen beetje moeilijk, laptop is kapot en via de telefoon werkt het toch niet zo lekker haha

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden