Leesvoer: The Archaic revival


Recommended Posts

The Archaic revival van Terrence McKenna.

Dit boek werd aanbevolen in een post op Shroomery, met name voor de mensen die de wereld van de heroïsche dosis wil verkennen.

Terrence, wie kent 'm niet, dé pionier voor psychologische paddenstoelen (ja, er zijn er meer en die verdienen ook absoluut hun voetstuk, maar wat mij betreft Terrence nét iets meer). Wie hem niet kent, hij is het googelen waard.

In dit boek zet hij een scala aan theorieën en ideeën weer, van de symbiose tussen paddenstoelen en mensen tot technologische ontwikkelingen en contact met "de andere". 

De ideeën zijn "mind opening".

De ervaringen uit "tijd: taal " heb ik beter kunnen verklaren dankzij Terrence zijn ideeën over taal.

Aan dit boek heb ik dus, behalve veel leesplezier, ook nuttige informatie opgedaan voor mijn trips.

Ook dit boek vind ik absoluut een aanrader. Ik heb hem in het engels gelezen, was soms een uitdaging vanwege de unieke termen die Terrence gebruikt. Maar af en toe je brein wat laten kraken is denk ik ook wel gezond.

Ook deze is een aanrader, ikzelf ga in de toekomst zeker meer materiaal van Terrence McKenna lezen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden