5meo-dmt: een Eeuwigheid in vijf minuten


Recommended Posts

4-11

Ik wil hier absoluut beginnen met een waarschuwing dat 5meo-dmt echt heftig spul is. Als je dit wil proberen, wees dan heel voorzichtig met de dosering. Schaf een microgram weegschaal aan want het steekt nauw!

Achteraf was ik beter met 6 mg begonnen (beginners zou ik 3á 4 aanraden)

Anyway, uit mijn andere reports blijkt wel dat ik ervaring heb met hoge doseringen paddo's (wat ik wel gewoon stapsgewijs heb opgebouwd), en deze trip was aan mijn grens.

Waarschijnlijk is het beste advies om elk nieuw entheogeen wat je gebruikt, met een lage dosis te beginnen.

Goed, dan nu mijn report, waaruit toch ook wel zal blijken hoe heftig dit stofje is.

 

Afgewogen: 2 keer 4 mg, 1 keer 15 mg.

Uiteindelijk heb ik in totaal tussen de 15 en 19 mg gebruikt, ik schat iets van 17. 

 

Ik had op internet 5meo-DMT aangeschaft en met m'n vrouw besproken dit zaterdagavond te proberen, gaandeweg was de interesse van m'n vrouw ook wel gewekt, en dus hadden we besloten om de beurt een trip te doen.

Ik had het zo bedacht dat m'n vrouw kon beginnen met 4 mg, ik zou dan daarna 15 pakken, als m'n vrouw dan nog wilde zou ze tot max 4 mg bij kunnen pakken.

 

23:00, het moment was daar, Schatje was toch wat huiverig, dus wijzigden we het plan: ik zou eerst 4 mg nemen en als dat goed zou gaan, zou Schatje ook 4 nemen. 

Ik bedacht me dat ik dan mogelijk 19 mg in totaal zou nemen, dat vond ik wel een prima optie...

Dus daar ging ik, we hadden nog even op YouTube gekeken hoe je een dmt-pijp bedient en een goed filmpje gevonden van adept psychonaut, die liet zien hoe je de DMT verdampt in plaats van verbrand, dat zou een stuk milder voor de keel zijn.

Na wat foefelen lukte dit, en ik denk dat ik de 4 mg wel redelijk volledig binnen had.

Ik voelde na een paar trekken de effecten opkomen, de pijp leek leeg dus ik ben op de bank gaan liggen in afwachting van wat komen ging. Het voelde lekker in m'n lichaam, ontspannen en in m'n hoofd en lichte headspace. Na een paar minuten merkte ik dat het niet meer ging worden, ik vond het zonde van de tijd om een kwartier te blijven liggen. Ff samen sigaretje gerookt en toen was het aan Schatje.

Na een paar trekken ging Schatje achterover liggen en het was duidelijk dat ze in een trip ging. Na een kwartiertje was ze in staat om te praten, daarna heeft ze nog een half uurtje gelegen om na te spacen. Ze had een mooie emotionele trip gehad. 

En toen was ik aan de beurt. Zeker omdat Schatje best goed had getript op 4 mg, besloot ik wel om rustig aan te doen met de 15 mg. Ik deed het wel allemaal in het pijpje en zou wel zien hoeveel ik zou gebruiken. Inmiddels toch al een uurtje verder en ik zat bijna terug op baseline.

Ik besloot om een muziekje op de speaker aan te zetten, liquid bloom, shaman's eye.

Eerste paar hits, ik voelde hem wat sterker opkomen en ging liggen. Gevoel iets intenser dan de eerste keer, een golvend gevoel in de ademhaling en een trilling in de visus.

Ik tripte lichtjes, maar moest voor mn gevoel mijn best doen om te trippen.

Na vijf minuten nog wat trekjes bijgenomen en toen voelde ik een stevig effect komen.

De sensaties van net werden sterker. Weinig visuals maar het gevoel van af en toe van het lichaam los te komen, een soort zwevend gevoel, oh ja, zowel Schatje als ik hadden koude sensaties aan het begin van de trip.

Mijn ademhaling voelde, ruimtelijk, het voelde alsof ik de ruimte ademde, de ruimte, de leegte, ik voelde de eenheid. Met momenten voelde ik alleen m'n handen, ik lag met m'n handen op m'n buik, vingers in elkaar, ze voelden reusachtig. Ik had visuals van rode lichtjes die langs m'n linkerkant voorbij kwamen. Het voelde goddelijk ik kreeg gedachten van de eeuwigheid, heel intens. "Knocking on heaven's door" zo omschreef ik het later aan m'n vrouw. 

Met momenten kon ik lekker opgaan in de muziek. 

Gedurende de trip had ik voor m'n gevoel steeds contact met de werkelijkheid.

Op een gegeven moment had ik het idee dat ik al bijna een uur lag, ik luister shaman's eye alleen als ik trip en ik dacht dat ie bijna op zijn einde was. Aan het einde van mijn trip had ik een enorme focus op mijn ademhaling. Ik heb in aardse tijd een twintigtal minuten getript.

Ook ik heb nog een poosje nagespaced en wat verteld. Vlak na de trip voelt je lichaam ontzettend lui en is het lekker om te blijven liggen en je een beetje laten bedienen door je sitter (deed ik ook bij m'n Schatje na haar trip).

We besloten wat muziek op te zetten, een set van Joris Voorn in Sao Paulo.

Toen ik weer een beetje geland was, checkte ik of de pijp leeg was, er bleek nog wat in te zitten. In overleg met Schatje besloot ik "het restje op te maken".

De come up voelde hetzelfde als net, al viel het me op dat de visus iets sterker verstoord werd en ook de muziek even vervormde.

Ik ging liggen en sloot mijn ogen, ik zag gigantisch veel dansende lichtjes, ook kreeg ik een flinke koude vlaag over me heen. Toen besefte ik dat dit een diepe trip zou worden.

De lichtjes vervormden heel snel, soms in draaiende patronen die dan weer uit elkaar vielen in miljoenen lichtjes. Het ging zo hard. 

Als ik dacht dat ik eerder af en toe loskwam van mijn lichaam, nu raakte ik echt het contact met mijn lichaam volledig kwijt, zo ook contact met deze realiteit.

Ik was in de eeuwigheid, vlagen van angst, die ik nog wel kon rationaliseren "James, dit wilde je toch ervaren? Je weet dat het ook weer overgaat hè" zo zei ik tegen mezelf.

Maar het ging zo hard en het was zo veel. Ik wilde terug contact met deze realiteit dus ik deed m'n ogen open. Ik zag de kamer in draaiende patronen en ik was bang dat ik straks deze realiteit uiteen zou zien spatten. Dus ogen maar weer dicht, terug in die rollercoaster van de eeuwigheid.

Een gevoel van sterven.

Tijdsbesef volledig weg. Op een gegeven moment hoorde ik reclame en ik besefte dat ik weer contact had met deze realiteit, wat was ik blij! Ogen open, hoewel de kamer er flink vervormd uitzag, leek het beeld in elk geval stabiel, gelukkig!

Ik vroeg aan Schatje hoe lang ik nu lag te trippen. "5 minuten" zei ze. God oh goddekes, dan moet het grootste deel nog komen. Dan maar accepteren, terug liggen, ogen dicht, weer keihard gaan. Mijn brein trok het niet, ik kon dit niet verwerken, terug ogen open, rechtop gaan zitten. Schatje gevraagd of ze bij me wilde komen zitten. En maar beginnen praten. Ik tripte nog ballen, het voelde nu als de piek van een heroïsche dosis paddo's, maar dat voelde veilig, die sensatie ken ik.

Al pratend ebte de trip langzaam weg.

 

Ik ben ervan overtuigd dat God mij een splinter van diens bestaan heeft laten ervaren.

God wat was dit heftig.

We hebben de set van Joris Voorn nog uitgekeken, toen besloten we om te gaan slapen. Zowel Schatje als ik kregen nog cev's. Beelden die ik me nu niet meer herinner. Paddo-achtig in elk geval, goed te handelen.

 

Ik heb geen spijt van deze trip, het was een mooie ervaring. Maar dit was voor het eerst dat ik blij was om weer terug in mijn simpele, overzichtelijke 3d realiteitje terug te zijn.

De boodschap was duidelijk: there's only so much that a human mind can comprehend.

Dit was aan mijn grens, voorlopig zoek ik die grens niet meer op. Dit was een duidelijke reality check dat ik nog geen ervaren psychonaut ben en voorlopig niet te ver de diepte in moet duiken.

5meo-dmt, wat mij betreft met recht "The God molecule"

Zeker geen speelgoed! (Dat zijn psychedelica natuurlijk nooit, maar voor dit middel gelden wat mij betreft alle voorzorgen dubbel.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden