Eerste date met 1P-lsd


Recommended Posts

5-12-'23

1p-lsd 100 McG

Ik had op internet een lsd analoog gevonden die volgens andere gebruikers heel sterk lijkt op gewone lsd, verschil zou nihil zijn.

Voor mij genoeg reden om dit stofje nog in '23 te proberen.

Mattie wilde het ook graag proberen en dus hadden we afgesproken op de verjaardag van de Sint, kwam toevallig zo uit met onze vrije dagen, ik vond het wel zijn charme hebben.

Schatje en Springertje zouden weer tripsitten maar die moesten wel werken die dag.

Omdat ik de volgende avond nog wel verplichtingen had , wilde ik niet de hele nacht door trippen, ik had in mijn research gevonden dat een trip op dit stofje lang kan duren. Dus ik had met Mattie rond drie uur afgesproken.

Half drie was Mattie daar, Schatje ging proberen op tijd thuis te zijn. Mattie en ik besloten nog te wachten tot half vier, eerste paar uur zou toch come up zijn en we waren iig met z'n tweeën. Om de tijd te doden keken we Kurzgesagd filmpjes, onder andere deze: https://youtu.be/S7TUe5w6RHo?si=xuHoGXsSuzeqZTZW

We vonden het ook wel een goed trippy filmpje om tijdens de come up te kijken.

15:30: het moment was daar, inname. Ik had blotters van 150 mcg, ik wilde in de eerste instantie 75 als probeer dosis, maar ik had gelezen dat 75 zo'n "in between-dosis" is, en dat is vaak niet zo comfortabel. Daarom dus voor 100 gegaan, volgens informatie op psychonautwiki (een site die ik kan aanbevelen als informatiebron voor nieuwe middelen wat betreft dosis en wat je voor effect kan verwachten) een prima dosis voor een gemiddelde trip. Dus ik had van tevoren al van twee blotters een derde afgeknipt.

Zo zaten we dus tv te kijken met ieder een stukje karton van pakweg 4 bij 6mm onder de tong.  

Na een half uurtje moest ik plassen, hoewel ik had gelezen dat het drie kwartier tot 90 minuten zou duren, voelde ik toch duidelijk "ruimtelijkheid" in m'n ademhaling. Toen ik terugkwam gaf Mattie ook aan toch al wat te voelen. De come up was dus echt wel begonnen en we voelden de effecten gestaag toenemen. We hadden allebei de blotter nog in onze mond en ik besloot de mijne fijn te kauwen en door te slikken, Mattie deed dit ook. Een van de eerste dingen die me daarna opviel was dat witte objecten witter leken en glazen objecten transparanter.  

Het Kurzgesagd filmpje was klaar en ik zag dat Schatje gebeld had, ik zette een set van Marlo op, na een paar minuten bedacht ik dat ik Schatje nog terug moest bellen, toch ook weer zo'n effect dat een duidelijk teken is.

Schatje was onderweg en nam een broodje zalm mee.

Mattie en ik begonnen al aardig te spacen en het effect van tijdsdilatatie was er ook duidelijk, tien minuten leken ongeveer een uur te duren. Ik voelde lichamelijke sensaties, tintelingen maar voornamelijk waren er wat spieren aan het schokken en beven. Nu was het ook niet overdreven warm in de kamer dus het zou ook een beetje van de kou kunnen zijn. Maar ik had ruimschoots fleece dekens klaargelegd, dus ik kroop lekker onder een fleece. Mattie deed hetzelfde. 

Af en toe checkten we op cev's, die hadden we allebei. Mijne waren lichtjes met regenboog kleuren en vage vormen, ik kon er nog niet iets duidelijks van maken maar ik voelde de "potentie" van de lsd, een beetje het gevoel van aan de ingang van een pretpark staan en in de verte toch al wat attracties zien.

En zo zaten we ieder in ons fleeceje te trippen, dus toen Schatje thuis kwam, trof ze een vredig tafereeltje aan.

Schatje had dus een broodje zalm bij en ik mocht een hapje, het was een bijzondere ervaring om de verschillende smaken en structuren te proeven en te voelen.

Toen moest Springertje nog komen, die zou Kapsalon meenemen, ik vond het moeilijk in te schatten hoe het met mijn eetlust zou zijn, maar Schatje wilde wel met mij delen.

Ik kan zeggen dat eten op lsd een beetje raar is, maar het niet de eetlust onderdrukt.

Schatje bedacht dat er nog was opgehangen moest worden en ik besloot daar een space-missie van te maken om voor iedereen de taak plezierig te maken. Enorm gelachen, de wasmachine was een dimensie poort en de kleding was alien. Ook het ophangen van de was, was voor mij en Mattie erg grappig om uit te pluizen hoe de kleding precies in elkaar gedraaid zat.

Daarna was het gezellig samen zitten, dj set van Marlo, beetje praten, wat lachen. Het schokken was trouwens al even voorbij, voor mijn gevoel zat ik goed in de trip. Ik voelde me vooral fijn en "wollig". Mattie begon steeds meer te zien, hij is duidelijk visueel ingesteld.

Op een gegeven moment ben ik even op mijn matras gaan liggen. Visuals waren vrij realistisch, soms leken ze een beetje computer geanimeerd. Aparte, soms bizarre beelden, fetisj achtig en veel dieren die er eerst sprookjesachtig en schattig uitzagen, beetje kabouter sfeertje. Dan kregen de dieren scherpe klauwen en tanden, ik vond het wel grappig. Ik had gedachtegangen dat het mijn taak was om mooie dingen te creëren om zo de "andere wereld" mooier te maken.

Ik moest best moeite doen om wat in trance te blijven. Ik heb nog een poosje naar het plafond liggen staren, plafond vervormde als een tent, verder weinig interessant. Ik voelde me een beetje liggen.

Effecten leken bij mij wel af te zwakken, wiet leek het niet te veranderen. Mattie tripte intussen nog volop en zocht even een rustige ruimte op, Springertje ging met hem mee.

Met Schatje er nog over gehad hoe het ging en aangegeven dat het voor mij lastig was om in de trip te blijven, maar de state of mind was wel erg fijn. Marlo draaide een nummer voor zijn overleden moeder, dat raakte me wel enorm, op een positieve manier. Ik zag Marlo zijn emotie en begreep hoeveel liefde hij voor zijn moeder heeft, ik heb wel een traantje gelaten, dat vond ik een mooi moment, ook zo samen met m'n Schatje.

Gedurende de avond nog een paar keer gelegen, een keer met meditatie en klankschaal wel wat terug in trance gekomen.

De gedachte kwam: "als psilocybine je vrouw is, is lsd je maitresse, ik linkte deze gedachten aan de fetisj beelden en concludeerde dat lsd een middel is wat voor mij veilig voelt om me aan over te geven. Ik heb wel eerder genoemd dat controle loslaten voor mij toch een ding is, ik zie in dit issue wel een link naar sm en fetisj, hoewel ik me niet aangetrokken voel tot het sm wereldje, snap ik wel het principe dat de Dom veiligheid aan de Sub moet bieden zodat Sub zich kan overgeven. En zo zal het bij mij ook werken dat ik me veilig moet voelen om de controle los te kunnen laten. Zoals ik het nu zie, kan dit stofje mij dit bieden.

Nu, een paar dagen erna, kan ik achter deze gedachte staan. Deze trip was voor mij een mooie kennismaking met dit krachtige middel. 

Mijn trip begon na zo'n vier uur wel duidelijk af te zwakken, bij Mattie was dit een ander verhaal, hij heeft tot drie uur 's nachts vol getript, was wel een beetje veel van het goede, is allemaal goed gegaan maar comfortabel was het voor hem ook niet meer.

Volgende dag nog even over nagepraat, we vonden het wel opmerkelijk dat de verschillen in duur en intensiteit zo groot waren. Ik heb ook geen idee hoe gelijkmatig het stofje over de blotters verdeeld wordt. We hebben het idee dat Mattie toch een hogere dosis binnen heeft gehad. Er zaten geen grote verschillen in recent middelengebruik of algemene tripervaring.

Ik denk dat ik in januari een keer voor 150 McG ga, gezien ik de laatste tijd toch aardig wat gebruikt heb, wil ik toch een poosje wachten voordat ik weer trip.

Ik lijk wel goed te resoneren met lsd, dat het een lange zit is, wil ik wel op de koop toe nemen, mijn nieuwsgierigheid is in elk geval gewekt om er een keer een wat diepgaander trip mee te maken, misschien neem ik de volgende keer weer 100 en ga dan wat eerder liggen.

Hoewel ieder middel uniek is (en ook ieder mens) vond ik het effect wel in de range van paddo's, zeker anders, maar ik merkte overeenkomsten, zoals dat wollige gevoel, maar ook het gevoel dat deze stofjes een "ziel" hebben, met 2c-b had ik dat niet zo.

Opvallend vind ik ook dat ik tot nu toe bijna geen afterglow heb, maar dat zou te maken kunnen hebben met recent middelengebruik.

Ik denk niet dat het een middel is voor de beginnende tripper, maar voor iemand met paddo-ervaring zou dit wel wat kunnen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden