7 tripverslagen


Recommended Posts

Hoi eventuele mede psychonauten,

Ik weet niet hoeveel leven er nog op dit forum zit, maar aangezien ik hier met veel plezier tripverslagen heb gelezen, wil ik graag bijdragen aan de databank.

Even kort over mezelf: man van 39, regelmatige blower, verder niet eerder andere middelen gebruikt.

Doel van trippen voor mij is persoonlijke en spirituele groei.

De eerste paar keer truffels had ik 7 tot 9 gram gebruikt (steeds wat meer) ik vond ze vies en had braakneigingen bij het kauwen. Ook daarna bleef mijn maag draaien. Verder voelde het voor mij alsof ik een goede joint had gerookt.

Pas toen ik 15 gram probeerde (thee van getrokken) had ik mijn eerste echte trip:

Trip 1:
15 gram tapanensis (thee)
Met schoonzoon, kleuren zijn intenser, even mijn ogen dichtgedaan, toen zag ik rasterstructuren. Ik was wel wat misselijk, maar dat deerde me niet, alles was mooi, ik heb nog nooit mdma gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat dit erop lijkt.

-waarschuwing: er volgt nu een ietwat vies detail-
Op een gegeven moment moest ik naar toilet, ik had diarree, verder had ik er geen last van. Zelfs de spetters in de pot vond ik een mooi patroon hebben (ik heb ze wel netjes weggeborsteld). Zo zie je maar weer: zelfs in shit is wat moois te ontdekken.
Mijn misselijkheid was nu flink afgezwakt.
Daarna hebben we nog gegamed, naar mijn idee heeft dat me wel uit m'n trip gehaald, ik heb ongeveer een uurtje of drie getript.
Ik vond het jammer dat het voorbij was, maar ik ben tevreden met deze eerste trip.

Trip 2:
17 gr double vision.(thee)
Op een paar plaspauzes na heb ik de hele tijd op de bank gelegen met m'n koptelefoon op. Muziek: Mindsurfer @ Drachenstampf.
Ik heb vooral veel lol om het gordijn, ik zie cev's van patronen zoals vaak bij psy trance filmpjes gebruikt wordt. Later ook nog andere beelden zoals een buitenaardse beschaving. De wezens zien er wat monsterachtig uit, maar ik concludeer dat dat niets hoeft te zeggen, denken ze misschien van mij ook wel.
Bij het nummer "these walls are melting" zie ik blauwe paddenstoelen, ik vind het een prachtig nummer.
Nog cev's gehad in de vorm van beelden reeksen, daken van gebouwen, kerken ed. Sprookjesachtig. Ook de woonkamer ziet eruit als Efteling huisje.
Gevoel dat er door een hogere macht voor me gezorgd wordt.
Ook toen ik op een gegeven moment opging in de beats van de muziek, zag ik een tafereel met een jeugdvriend, toen luisterde ik ook naar house, vriendje werd er een beetje stoeierig van, ik had daar eigenlijk geen zin in, wilde gewoon muziek luisteren, maar stoeide uit verdediging maar terug, toen zag ik hoe de "persona" ontstond, doordat de pure "ik" werd omgeven door een witte lotus, als bescherming, je leert gaandeweg om niet zomaar je ware "ik" te laten zien, en op een gegeven moment vergeet je zelf dat die er is, de truffels kunnen mij dus mijn ware zijn weer laten bovenkomen.
Tussendoor had ik af en toe contact met de aanwezigen. Op een gegeven moment voelde de werkelijkheid wat dromerig aan en wist ik nog dat ik iets genomen had, maar niet meer wat. "Was dit nu wiet? In welke toestand ben ik als ik ga werken?" Uiteindelijk wist ik het wel weer. De verwarring vond ik ook wel amusant.

Trip 3:
15 gram Qubit en ongeveer 8 gram double vision gedroogd. (Thee)
Wat meer naar binnen kerend, gefilosofeerd dat angst overwinnen belangrijk is voor stammen om te overleven, maar ook in ons dagelijks leven kan angst overwinnen grote beloningen geven. Ook weer monsters gezien waar ik niet bang voor was, vaak bestonden ze ook weer uit lichtjes waar ik dan weer op inzoomde en dus weer heel wat anders zag.
Ook veel candyland achtige visuals en cartoons. Ik vraag me af of de indianen in Zuid Amerika ook dit soort dingen zien, of toch meer jungle en goden of zo. Ik kan me voorstellen dat de visuals afhangen van je referentiekader, toch lijken sommige dingen zoals de fractals en neon vormen wel redelijk universeel.
Zowel deze als de vorige trip waren de beelden te warrig om er veel samenhang in te zien .

Trip 4:
27,5 gram Maakali.(In aardbeien yoghurt 
Deze trip wilde ik wat meer diepgang en hoopte op een egodood. Op zich kwam ik lekker in de trip maar niet dieper dan de voorgaande keren. Allemaal leuk en aardig, maar ik wil dieper. Tot nu toe is de beleving een beetje alsof ik tv kijk, ik zou graag in die wereld willen zijn. Cev's: Aan het begin twee demonen, ik had zoiets van, "doe je ding" toen gingen ze weg. Wat beeldenreeksen van lingerie gezien, makkelijk te herleiden want ik had die middag met m'n vrouw lingerie wezen shoppen. Ook veel circusachtige beelden en houten speelgoed. Ik moest ineens denken aan speelgoed wat ik "Kreketor had genoemd omdat ik niet wist hoe het heette, toen kwam er een reeks aan onzinwoorden voorbij waar ik hartelijk om moest lachen. Ook veel monsters gezien waar ik om moest lachen. Af en toe zag ik wel enge en mottige dingen, maar ik begreep dat zulke dingen ook kracht kunnen geven, het hoort erbij, ik wil the full experience: the Good, the Bad, the Ugly the Wacky 
Toen heeft m'n vrouw me nog wat geleid om dieper te gaan, met haar hulp en die van Mary Jane lukte dat. Een geluid pakte, toen zag ik slangen, het volgende moment was ik Medusa. Toen was ik in de kosmos, oerknal enzovoort terwijl mijn ego er gewoon nog was, belangrijke les dus dat je ook binnen je ego behoorlijk ver kan gaan. Ik besloot naar de diepste krochten van mijn brein te gaan, voelde goed. Wat ik gezien en ervaren heb beschouw ik als dingen uit m'n eigen brein/ bewustzijn. Ik concludeer dat ik houdt van m'n eigen Wacky wereld. Ik had ook nog een ontzettend grappig gedachtenloopje om iets te zien wat ik nog nooit heb gezien. Ik zag een soort gevlekte blauwe draak, toen ik nogmaals dacht om iets te zien wat ik nog nooit heb gezien, deed de draak ontzettend z'n best om te vervormen, toen ik het nog eens vroeg, kreeg ik iets compleet abstracts te zien, dit herhaalde zich nog een paar keer. Ik heb hier hartelijk om gelachen.
Ook nog kunnen inleven in eencellige organismen,  die op hun manier met hun beperkte zintuigen zich zo goed en zo kwaad als het gaat door hun wereld navigeren. Soms zullen ze op andere cellen botsen zonder dat dat hun bedoeling is. Ik kon de overeenkomst zien met mensen, uiteindelijk zijn wij ook gewoon een verzameling cellen die hun best doen om zich door deze wereld te navigeren.
Voor mijn gevoel zat ik nog steeds in m'n eigen hoofd. Ik heb altijd geleerd dat het brein alleen kan herkennen wat het al kent, maar volgens mij is het brein prima in staat om collages te maken en zo compleet nieuwe dingen te construeren.
Dat gezegd hebbende geloof ik dat de binnenwereld ook de buitenwereld is, dus was ik ook weer buiten mijn brein.

Trip 5:
28,5 gram Maakali.(in kwark)
Een week later lonkt het toch om nog eens die egodood proberen te bereiken. Ik had de Maakali nog liggen en ik had nog vakantie, dus waarom niet. Ditmaal kies ik ervoor om op een kamer apart te trippen, in het donker. Omdat het toch een flinke mik truffels is, besluit ik kort na het nemen naar de kamer apart te gaan, ik weet dat ik trippend weinig zin heb om te bewegen en wie weet wordt dat nu nog moeilijker. Boven zet ik wat muziek op, ik besluit met trage muziek te beginnen, dan kan ik nog trance opzetten als het echt begint. Ik merk dat ik me een beetje ga vervelen, ik betrap mezelf erop dat ik bewust aan het wachten ben op het begin van de trip. Dan lijkt hij te beginnen maar vlakt gelijk weer af, dit houdt zo'n drie uur aan. Tussendoor nog naar toilet geweest, kijkend in de spiegel zag ik mijn gezicht vervormen, maar het zwakte ook snel weer af. Mezelf voorgenomen dit drie uur een kans te geven en anders maar naar beneden en erbij blowen. 

Na drie uur was het dus nog steeds vrij lauw, dus naar beneden en blowen.
Mijn voornemen was om gewoon op de bank te relaxen en muziek te luisteren, trippend of niet. Na ongeveer een kwartier "pakte" een deuntje in de muziek me en ik was in de trip. Ik noemde het anders, weer zo'n onzinwoord. Ook nu weer met regelmaat onzinwoorden waar ik om kon lachen. Cev's bleven wat vaag, vervormde kastelen en snijtanden. Vooral een heel fijn,  kinds gevoel gehad. Effecten duurden nog een uur of drie.

Trip 6: 25 gram double vision thee (met een beetje gemberpoeder tegen misselijkheid en voor de smaak, wat mij betreft een aanrader)
19 mei '23
Duurde ongeveer een half uurtje voordat de effecten duidelijk aanwezig waren. Mijn vrouw kon al eerder zien dat het aan het werken was, ik voelde me al eerder best relaxed. 
Vandaag voor het eerst op een werkdag getript, dit vond ik even spannend maar totaal geen last van gehad.
Ik had eigenlijk geen verwachtingen of intenties bij deze trip.
Toen ik de effecten goed voelde, ben ik op de bank gaan liggen met mijn koptelefoon op. Ik besloot eerst twee uurtjes "fun" te hebben met de set van Mindsurfer @Drachenstampf (tot heden mijn favo trip muziek). De Cev's zijn enkel tekeningen en cartoons. Ik had er eentje waar ik allerlei cartoon ogen zag en een van een heks, volgens mij uit Disney, de nadruk lag op haar lange vingers.
Toen de set klaar was ben ik buiten gaan zitten. Mijn vrouw was inmiddels in slaap gevallen. Ik had mijn bong bij en luisterde naar Liquid Bloom- Shaman's eye. Ik keek naar de sterren en zag verschillende afstanden van de sterren, hoe sommigen verder weg en andere dichterbij leken te staan. Ontzag, dat was het juiste woord voor dit moment. Ik voelde me sjamaan terwijl ik van mijn bong rookte. Zo heb ik een poosje buiten zitten genieten tot ik iets voelde wat aandrang voor plassen zou kunnen zijn. Binnen zag ik dat million dollar island aanstond, ik bleef even kijken. Ik ken het programma van seizoen 1, maar ik was nu even kwijt wat de bedoeling van het programma was. Voor mijn gevoel had ik hierop kunnen komen als ik mijn best deed, maar ik vond het juist wel leuk om er zo naar te kijken. Sommige lichaamsverhoudingen leken niet helemaal meer te kloppen. Zo even gekeken en dan echt naar de wc in de badkamer. Mezelf in de spiegel bekeken. Geen vervormingen, wel zag ik er apart uit met m'n koptelefoon-hoofdband op m'n hoofd. "Blij ei dà gij zij", kwam er in me op, die wilde ik onthouden. 
Ik vond het wel leuk in de badkamer en aangezien mijn vrouw toch sliep, besloot ik wat te blijven. Op een gegeven moment voelde ik de behoefte om te gaan liggen, dus dat deed ik ter plaatse, beetje trippen op muziek. Op een gegeven moment hoorde ik geklop, bleek m'n vrouw te zijn die toch even polshoogte kwam nemen. Ik ging mee naar beneden, blijkbaar duurde dit wat lang want mijn vrouw, die al halverwege de trap was, kwam weer naar boven. Voor mijn gevoel liep ik vlak achter haar, het viel me wel op dat ze vaak stopte. Op een gegeven moment zegt ze: "Loop maar achter mij aan", ik schoot in de lach, want het was nu niet bepaald dat ik naar links of rechts kon. Maar blijkbaar bleef ik verder achter dan ik dacht, waardoor mijn vrouw dacht dat ik het niet goed meer begreep.

Beneden nog even tv gekeken en m'n vrouw verteld hoe het tot nu toe ging. Ook viel het me op dat ik bij staan en lopen een soort dronken gevoel had kwa evenwicht, dit had ik nog niet eerder meegemaakt bij een trip.
Nog even muziek geluisterd, er kwamen nu weer onzinwoorden (freggeltor) en plaatjes van (vermoedelijk) kindertekeningen in me op. 
Ik voelde me weer nuchter worden en vertelde mijn laatste bevindingen nog aan m'n vrouw. Ik had het gevoel dat er nog een laatste golf opkwam en ik probeerde deze te versterken door nog wat hits van de bong te nemen, m'n vrouw had hier wat vraagtekens bij, "nog een laatste golf voor de goden" zei ik, daarna ben ik gaan liggen en, volgens mijn vrouw, bijna direct in slaap gevallen.

Trip 7: 2 gram gedroogde mcKennaii in 5 slokken water.
12 juni '23

19:30
Ik heb de paddo's "ritueel" genomen, zittend voor mijn altaar, muziek op de speaker.  Omdat ik binnen 5 minuten de dosis binnen had, hield ik rekening met een sterke come up. Na inname heb ik een 20 minuten gemediteerd, ik was in een goede meditatieve toestand. Daarna lekker buiten in de tuin gaan zitten, genieten van de bomen en planten en het mooie weer. Ik merkte dat ik me heel goed op één punt kon focussen. 

Na een kwartiertje buiten te hebben gezeten voelde ik de golf verder opkomen en ik besloot nog wat te mediteren voor mijn altaar. Ik had een aantal kaarsjes aangestoken waardoor er een mooie rood-gele gloed om mijn altaar hing. Daarna ben ik op m'n bed gaan liggen voor cev's, maar de golf was al weg aan het gaan.

Even buiten een sigaretje gaan roken. Ik voelde me heel vredig en happy. Wel weer het gevoel van een dronkemansloop, maar lopen ging iig nog wel. 
Toen ik weer een golf voelde komen ben ik terug naar mijn kamer gegaan. Regelmatig geswitcht tussen altaar en bed, genieten van muziek en bij m'n altaar wat met klankschalen spelen. Ook nog even "intuïtief bewogen" waarbij ik op een gegeven moment met mijn armen "vliegbewegingen" maakte. Ik sloot mijn ogen en voelde me even een vogel. Dat voelde wel goed. De Cev's waren laserachtige flitsen, zag er mooi uit.

De hele trip ging in golven, af en toe voelde ik me nuchter, gelukkig kwam er steeds weer een golf.

Op een gegeven moment ben ik nog even in de huiskamer gaan zitten met m'n gezin. Dat was ook wel leuk, gezellig, veel gelachen.

Inmiddels zat ik op een uurtje of vijf en ik voelde nog een golf opkomen. Omdat ik dacht dat dit de laatste golf zou kunnen zijn, besloot ik mijn bong te pakken om met wiet de laatste golf nog wat te versterken. Meestal lukt dit, al worden dan de Cev's wat waziger. 
Dat was nu niet, visuals werden juist sterker, dit was juist de meest intense, boeiende golf van de trip! Heel veel fractal, achtige beelden van organische vormen. Een stem vertelde dat moleculen organischer eruit zien dan je zou denken. En dat organisch ook verbindend en samenwerkend betekent. Toen realiseerde ik me dat er dus " iets" met me communiceerde, ik zei:
"Jij bent niet God hè"
-nee, voor God ben je nog niet klaar, ik ben een gids en kan je leiden.
-Ik hopte van de ene realiteit naar de andere. Het was veel en mooi, en de stem vroeg wat ik wilde zien en liet het mij zien. Op een gegeven moment vroeg ik of ik de kosmos mocht zien, toen vroeg de stem: "Wil je dat echt? Dat is saai hoor." Dus dat heb ik maar niet gedaan.
Er kwamen nogal wat inzichten en mooie oneliners. Ik heb de drang om het op te schrijven kunnen onderdrukken tot de golf weer afnam.
Toen in de huiskamer met m'n vrouw de dingen opgeschreven.
Daarna nog een laatste trek van de bong, ik verwachtte hierop in slaap te vallen, maar tot m'n verrassing werd ik nog getrakteerd op cartoon beelden. Onder andere vogelachtige dingen die ik herkende uit eerdere trips, ik noemde ze "pino's" waarop de stem vroeg of ik wilde zien hoe Pino in m'n hoofd zat. Ik zag een behoorlijk verwrongen Pino: een close up van wat veren, de ogen zaten in mijn cartoon-ogen-archief. Associatie met vogels. Al met al behoorlijk lachwekkend.
Om drie uur was het dan echt uitgewerkt en ben ik gaan slapen.
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden