The joy of painting 🍄


Recommended Posts

Trip 11 (11-8-'23)

 

Schilderen

 

14:00: inname supplement:8 tabletten à 300 mg passiebloem extract, 60 mg valeriaan extract, 40 mg citroenmelisse extract.

2 tabletten vitamine c à 1000 mg

 

15:50 inname sacrament, 0,5 gram panaeleus cyanescens (droog)

 

Een ongeplande trip, ik was een dagje vrij en mijn vrouw stelde voor om te gaan schilderen. Aangezien ik vanmorgen mijn eerste oogst copelandia had gedroogd, leek het me wel een mooi moment om die gelijk uit te proberen.

 

M'n vrouw wilde ook wel, die heeft 1,4 gr cubensis genomen(droog). 

 

Na inname nog wat spullen klaargezet en oude kleding aangetrokken. Na een minuutje of twintig begonnen de paddo's al aardig te werken. We hadden onze verfspullen buiten klaargezet, onze tuin is wel een inspirerende omgeving.

Het schilderen was leuk, ik begon met een poging om een plant na te schilderen, maar ging steeds meer freestylen, gewoon lekker met kwasten spelen, verf laten druipen, er ontstonden vanzelf mooie vormen. 

M'n Schatje hield zich bezig met landschappen. M'n Schatje houdt wel van wat donkerder schilderijen met donkere wolken en zo. Haar eerste schilderij is nog wel een opgewekt landschapje geworden, oke, het is slecht weer, maar leuke boompjes, mooi riviertje en imposante bergen aan de horizon.

Haar tweede schilderij mag wat mij betreft de titel "aanval der Vikingen" krijgen. Schatje ligt ook dubbel van het lachen "Alles wat ik schilder is dood en verderf".

En zo hebben we een gesprekje dat dood en verderf ook onderdeel is van het leven.

Mijn schilderij evolueert en verandert steeds. Ik fantaseer hoe alle verfmolecuuletjes interactie hebben met elkaar, en er zo leven in m'n schilderij zit. Ik vind het leuk om tussendoor te kijken wat ik aan interessante vormen kan ontdekken in het schilderij.

 

18:00

We zijn klaar met schilderen, m'n zoon komt onverwacht thuis, hij kan wel lachen om onze creaties en onze staat van zijn.

Dan begint het weer te betrekken en er lijkt regen aan te komen, dus we gaan snel opruimen. Dit zijn normaal dingen die ik zoveel mogelijk vermijd tijdens het trippen, maar ik accepteer dat deze trip wat anders zal verlopen. Tijdens het opruimen merk ik dat ik m'n piek begin te bereiken. Het lukt me gelukkig goed om ervan te genieten terwijl ik opruim en ik kan de neiging onderdrukken om ff te gaan liggen en cev's te bekijken.

Schatje staat in de keuken en zegt: "Ik doe m'n best om op te ruimen maar volgens mij maak ik het alleen maar erger." Ik help Schatje om de zooi wat aan de kant te leggen, kan het morgen echt opgeruimd worden.

Dan besluiten we dat het misschien verstandig is om wat te gaan eten, dus ga wat spareribs in de oven doen, wat nog een hele onderneming is als je ballen aan het trippen bent... Maar, wel gelukt, tussendoor kijken we een dj set van Armin van Buuren. De muziek spreekt me wel aan, maar Goa Trance vind ik toch beter, die muziek kan je zo lekker meenemen.

Maar nu ik samen trip, is het toch een beetje aanpassen en met Armin vermaak ik me ook wel.

De spareribs zijn klaar, tijdens het eten moet ik weer denken aan "Vlees!!!" (Zie vorig trip report). Ik merk dat vlees de trip eerder verzwakt dan versterkt. Ik ben nog niet van plan om vegetarisch te worden maar ik besef wel dat plantaardig en zuivel fijner voor mij zijn, zeker tijdens trippen.

 

M'n darmen rommelden overigens ook behoorlijk tijdens mijn trip, maar verder geen last van. Voor mij een bevestiging dat je darmen inderdaad je tweede brein zijn. Na de hersenen zijn hart en darmen de organen met de hoogste zenuwdichtheid, voor mij volkomen logisch dat deze ook een belangrijke rol spelen bij denken en voelen.

 

Na het eten hebben we een aantal uur Armin zitten kijken en nog goede gesprekken gehad die ik liever voor mezelf hou.

Af en toe hebben we gedanst, tijdens het dansen voelde ik mij soms God van mijn eigen wereld en dan was Armin god, en liet ik de controle volledig los.

Ook geëxperimenteerd of ik de energie van Schatje kon voelen en en mee samensmelten.

Tegen het einde van de trip nog mooie inzichten/tekenen gehad met betrekking op overleden dierbaren.

Ik besefte dat dit een prima dosis was om goed te trippen en tot mooie inzichten te komen, maar ik ben toch een beetje een thrillseeker dus ik zal ook wel de hogere doseringen blijven nemen.

 

Een fijne trip gehad, het was voor mij wat wennen aan de andere setting, het was ook eigenlijk niet de bedoeling om vol te gaan trippen (al moet ik achteraf wel toegeven dat ik met deze dosering echt wel had kunnen weten dat dat zou gebeuren). Voor Schatje was het de eerste keer dat ze echt vol tripte, ze was ook tevreden met deze ervaring.

Dus dit gaan we zeker nog eens herhalen.

 

De dagen erna geniet ik nog van de afterglow en heb ik nog mooie inzichten die ik helaas niet meer precies voor de geest kan halen, maar de conclusie is:

 

I'm so happy to be Alive ❤️

(Helaas lukt het me nu niet om een afbeelding van mijn schilderij toe te voegen, ik zal later nog eens een poging doen in de reacties)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden