Psilopainting


Recommended Posts

Ofwel: The Joy Of Painting 2 (afgekort TJOP, wat titelsuggesties voor de toekomst, want dit is een blijvertje)

Tja, zijn we weer, ik trip wat af, Tja, ik vind het gewoon erg fijn, ik voel me al jaren psychonaut, al heb ik me tot voor kort vooral gericht op meditatie en wiet (ook gecombineerd). En sinds ik psilocybine serieus geprobeerd heb, is er een wereld voor me open gegaan, en wat voor wereld...

Eentje waar ik ontdekkingsreiziger in wil zijn, dusja, weer een tripteportje...

Trip 12

18-8

19:15: inname sacrament: 0,3 copelandia gedroogd.

Wederom een spontane trip met m'n Schatje. We waren 's avonds kinderloos dus leek het ons leuk om weer te schilderen en trippen.

Ik moest de volgende dag werken maar moest er niet al te vroeg uit, daarom dus gekozen voor een lichte dosis. Schatje had dezelfde dosis.

Ik wilde iets space achtigs schilderen, dus ik begon met de achtergrond, mooi donkerpaars, ik was tevreden. Maarja... De verf was nog wel nat en ik wilde de planeten, nebula's zwarte gaten, ufo's etc. etc. wel mooi laten afsteken tegen deze achtergrond. Dus zou toch de verf eerst moeten drogen. Dus besloot ik deze te laten voor een volgende trip.

Voor nu heb ik mijn schilderij van de vorige trip gepakt en ben ik daar weer op verder gegaan.

Ik heb de tijd niet echt bijgehouden, maar na inname ben ik de schilderspullen gaan klaarzetten en tijdens het klaarzetten begonnen de effecten al op te komen.

Tijdens het schilderen kon ik weer heerlijk opgaan in m'n schilderij, het microwereldje van de verf beleven, het gevoel van de kwast die over het doek glijdt, geweldig. Schatje besloot ook voor abstract te gaan en terughoudend te zijn met zwart, in de hoop dat er geen of minder dood en verderf zou uitkomen. Dat lukte best aardig, haar tweede werk had zowaar paars-roze als hoofdkleur.

Samen weer veel lol gehad tijdens het schilderen.

Op een gegeven moment begon de lucht wat te betrekken en waren we wel uitgeschilderd, dus hebben we de spullen opgeruimd, wat aanzienlijk makkelijker ging dan de vorige keer. We hoefden nu ook geen eten te maken dus dat maakte ook veel verschil.

Toen was het weer tijd voor Armin.

https://youtu.be/cJhq3MPMNJ4?si=xidDBjvy9icZRUee

We hebben ons lekker vrij gevoeld, dansen wanneer we wilden, zittend trippen wanneer we wilden. Daar hadden we ook een gesprekje over, dat het enerzijds belangrijk is voor een tripper om zich vrij te kunnen voelen om te doen waar de tripper op dat moment behoefte aan heeft, en anderzijds dat in ieder geval psilocybine dat effect ook wel geeft.

Ondanks de "lage" dosis was het effect goed aanwezig, ik had momenten dat ik in de bank zat, en als ik mijn ogen dicht deed, met bank en al in de diepte van de cosmos zweefde.

Ook kon ik naar iets kijken, dan m'n ogen dicht doen, dan zag ik eerst dat object, en daarna een kaleidoscoop aan beelden. Ik ervaarde het als de werkelijkheid achter de werkelijkheid zien.

Schatje ging intussen helemaal op in het dansen, dat lijkt wel haar ultieme manier te zijn om in hogere sferen te komen.

Op een gegeven moment wilde ze wel in zichzelf keren en ik mocht op haar energie intunen.

Ik wil niet te gedetailleerd ingaan op Schatje haar ervaringen omdat ik vind dat dat niet aan mij is.

We hadden in ieder geval allebei een mooie spirituele ervaring en onze ervaringen vulden elkaar goed aan.

Hierna begonnen de paddo's wel wat uit te werken, het was inmiddels ook één uur, voor mij wel tijd om te gaan slapen.

Ik heb zonder bijzonderheden geslapen en de volgende dag lekker gewerkt. Het nadeel vind ik wel dat ik door werk niet meteen kon reflecteren op de trip, en ik merk dat ik nu, bijna een week later, echt moeite moet doen om de trip goed te herinneren. Het heeft bij mij dus wel de voorkeur om de volgende dag vrij te zijn, maarja, dingen gaan zoals ze gaan en onverwachte cadeautjes neem ik toch graag aan 😉

Btw, mijn schilderij is nu wel echt een work in progress geworden, dus komende trips zal er denk ik wel geschilderd worden (of misschien eens de dag erna, kan ook interessant zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden