Accepteer de situatie


Recommended Posts

Een paar jaar geleden had ik een moeilijke periode in mijn leven. Vanuit privacy wil ik geen details geven, kort samengevat: crisis bij een gezinslid. Aan het begin van deze periode kwam een kat van ons op m'n schoot en leek telepatisch te zeggen: 

"Accepteer de situatie".

Dat advies opvolgen heeft me door die crisisperiode geholpen. 

Daarna heb ik het advies losgelaten, denkende dat dat advies alleen voor crisis van toepassing was.

Voor ik mijn eerste trip ging doen, heb ik me goed ingelezen over waar je rekening mee moet houden tijdens de trip. En hoe je kan omgaan met eventuele moeilijke momenten.

Ik las veelvuldig het advies:

"Niet ertegen vechten, maar accepteren."

Ook nu nam ik dat advies ter harte.

12 trips verder en tot nu toe nog geen moeilijke momenten, realiseer ik me dat accepteren daar een grote rol in heeft gespeeld.

Nog belangrijker: in mijn dagelijks leven accepteer ik meer situaties. Dat heeft me veel rust gebracht en veel irritatie bespaard.

Dus, zowel voor trippen als dagdagelijks:

Accepteer de situatie,

Accepteer je emoties,

Accepteer het verleden.

Het neemt de weerstand weg, vervelende emoties gaan sneller voorbij.

En dan ben je ineens in de machtige positie om de situatie te veranderen. Dat werkt zo: eerst accepteer je dat het is wat het is, daarna is het makkelijker om te bedenken hoe je het optimale uit die situatie kan halen, of hoe je die situatie een volgende keer kan voorkomen, of je er simpelweg niet druk om maken. De laatste optie zou ik vooral met trippen gebruiken, maar mijn ervaring is dat er in het dagelijks leven verrassend veel situaties zijn waar het ook prima kan.

Misschien krijg ik nog moeilijke dingen voor de kiezen tijdens mijn trips of in het dagelijks leven (gegarandeerd!), maar ik heb groot vertrouwen dat ik, met de tool van acceptatie, het aankan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden