Achteraf....


Recommended Posts

...ken je d'r eigenlijk altijd wel om lachen.

Enjoy:

Trip 14 "Achteraf ken je d'r eigenlijk altijd wel om lachen." En: "ja zo vind ik 't wél leuk."

Maar ook: "Chinese rotzooi kopen, zoals de wondermop 5000 en handige opbergsystemen."

 

Nieuwsgierig geworden?

Awel, leest gerust verder.

21-09-23

20:00 8 tabletjes passiebloem, 2 tabletten vitamine c

20:30 inname sacrament: 2 gram copelandia gedroogd.

 

Ok, but first, I need you to have a little background information.

 

Begin deze avond, had ik een moeilijk maar goed gesprek met m'n oudste zoon. Inhoudelijk ga ik er vanuit privacy niet over zeggen, gesprek was onverwacht en ook voor mijzelf emotioneel.

En ik was eigenlijk van plan om vanavond te gaan trippen, goed, ik moest toch nog wat boodschappen doen, op de terugweg maar ff jankmuziek opgezet en ff flink gejankt (ja, soms ben ik net een wijf, daar ben ik trots op). Het plan was: uitjanken, dan thuis wel zien hoe ik me voel, dan beslissen wel of niet trippen.

Thuisgekomen voelde ik me best prima, nog ff met m'n vrouw nagepraat en dan toch maar m'n sacrament gaan klaarmaken. Dosering iets naar beneden aangepast, dat voelde ok.

In het gesprek met m'n zoon ervaarde ik de kracht van uitspraken als "het geeft niet" en "dat is ok". In mijn trip zou ik dit bevestigd hebben gekregen.

Dus, sacrament ingenomen, met yoghurt, inname verliep wat moeizaam, ik had moeite met de smaak van de paddo's, de yoghurt maskeerde gelukkig goed.

Na inname naar m'n slaapkamer gegaan die ik eerder vandaag al tripklaar had gemaakt. Muziek van liquid bloom, voor m'n altaar een reinigingsritueel gedaan en met sambabal en klankschalen de muziek aangevuld. 

Ik voelde me een waar sjamaan, met m'n sambabal ritmisch meegenomen worden in de muziek, heerlijk, ik voelde de trip rustig maar krachtig opkomen, toen ik merkte dat ik cev's had, besloot ik dat ik klaar was om te gaan liggen en helemaal in het diepe te duiken.

Toen ik ging liggen voelde ik misselijkheid vrij heftig opkomen, wat jus d'orange drinken hielp wel.

Mijn eerste cev's waren spinnen in uiterst felle kleuren, prachtig om te zien, maar vast levensgevaarlijk giftig. M'n misselijkheid kwam ook weer vlug terug. Ik begon me wel wat zorgen te maken of dit toch niet te moeilijk of heftig voor me zou worden.

Ik kon me vasthouden aan "accepteer de situatie". Ik tripte vrij hevig, flinke bodyload, veel cev's van dood en verderf, en, ik voelde droefheid, stukje angst. 

Maar, dus geaccepteerd en ik bedacht me: "waarschijnlijk kan ik er achteraf wel om lachen"

En dat bleek, na liquid bloom kwam er Goa Trance, "liquid rainbow" (deze raad ik wel echt aan om voor te beluisteren of je het prettige tripmuziek vind. Voorbeluisteren vind ik toch wel een aanbeveling).

M'n bodyload en misselijkheid zakten weg en ik kon heerlijk genieten van de muziek.

De visuals waren nog wel duister, ik zat in de insectenwereld, lange, gesegmenteerde poten, spinnen, alles in donkere kleuren.

Ik voelde me goed, ik kon met ontzag kijken naar de insecten, wat een krachtige levensvormen het eigenlijk zijn. Op een gegeven moment vond ik dat er wel wat meer kleur in mocht en voila, ik zag de insectenwereld in kleur, fluorescerend geel domineerde, maar er waren ook prachtige regenboog kleuren. Ik dacht: "ja zo vind ik het wel leuk" in ik moest schaterlachen om deze gedachte. Wat voelde het heerlijk om zo weer die slappe lach te hebben, echt, lachen is gezond, neem dat maar van mij aan.

Mijn woordenschat werd weer, Tja... creatief...

Ik merkte dat het woord "gordillo" hele grappige visuals gaf, dus dat woord heb ik regelmatig hardop gezegd (overigens, ik zag geen gordeldier wat je misschien zou denken. Ik zag verschillende dikke dieren zoals die dikke rat met z'n rooie neus uit Ratatouille)

Het was niet zoals de vorige keer een urenlange lachsessie, maar wat heb ik veel gelachen deze trip.

Tussendoor had ik mooie gedachtegangen, ik bedacht me dat spinnen de koninginnen der insecten zijn 

-zoals ik het zie wordt de insectenwereld gedomineerd door de vrouwtjes, het zijn de vrouwelijke muggen die steken, bij bijen wespen en mieren spelen de mannetjes geen grotere rol dan voortplanting, daarna sterven ze. De mannetjes spinnen zijn aanzienlijk kleiner dan hun vrouwelijke soortgenootjes, het is geen uitzondering dat ze na bevruchting door het vrouwtje worden opgegeten. De vrouwelijke bidsprinkhaan trekt tijdens de daad de kop van het mannetje eraf, wat hem doet ejaculeren. (Voor de vrouwelijke lezers: ik plak hier absoluut geen waardeoordeel aan vast noch zou ik het in mijn hoofd halen de vergelijking naar de menselijke soort door te trekken, ik ben pro emancipatie maar het neukt wel een stuk lekkerder als je je geen zorgen over je leven hoeft te maken) tot zover deze leerzame voetnoot.-

Anyway, van de heersers van de insectenwereld ging ik naar die prachtige ontzagwekkende koning van de jungle:

De Jaguar.

Dit keer niet sentimenteel, ik was de Jaguar, ik rende door de jungle, ik doodde een prooi, ik vocht. En toen werd ik doodgeschoten.

En dat was ok, ik aanvaardde het en het was ok, Het Geeft Niet.

Ik weet niet of ik wel eens verteld heb over de kracht van dankjewel, wat ik in een eerdere trip ervaren heb.

Ik ervaarde in elk geval dat "dankjewel" de prachtigste kleurige visuals gaf.

Ik heb mogen ervaren dat

"Het Geeft Niet" een vergelijkbare kracht heeft.

Toen trok ik m'n conclusie:

Het geeft niet, je ken d'r achteraf altijd wel om lachen.

En ik dacht aan m'n kinderen, hoe belangrijk het is dat ze af en toe een knuffel van me krijgen, en van me horen dat ik van ze hou en trots op ze ben.

Ik ben gezegend met geweldige kinderen.

Het was inmiddels tegen twaalven maar ik besloot naar de huiskamer te gaan, en wie op dat moment aanwezig was, kreeg een knuffel en een "ik hou van je en ik ben trots op je" .

Aan het einde van de avond had ik alleen m'n jongste zoon nog niet gehad, want die was op tijd gaan pitten. Die geef ik een knuffel zodra ik hem weer zie.

Nu zat ik in de huiskamer met m'n vrouw en oudste dochter. M'n vrouw heeft Temu ontdekt en was aan het shoppen. Ik stak er een beetje de draak mee dat ze Chinese rotzooi aan het kopen was. Samen met m'n dochter gegierd van het lachen -enne, m'n vrouw kon het ook hebben hoor, geen reden voor haar om in een vrouwtjesspin te veranderen- m'n vrouw had een handige mop gezien en ik grapte: de tovermop 5000, weet je waarom die zo heet? Omdat er 4999 tovermoppen voor zijn gegaan. Nou en dan heb je dus handige opbergsystemen nodig, maar als je op een gegeven moment handige opbergsystemen voor je handige opbergsystemen gaat kopen, dan gaat er toch fundamenteel iets mis.

En zo ratelde ik nog door en concludeerde dat, ondanks dat China communistisch is, het Chinese volk extreem kapitalisme bedrijft.

-nu, goed, voel ik me wel weer verplicht om een politiek correcte verduidelijking te geven: ik heb niets tegen Chinese mensen of zo, niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen of zo (hopelijk is deze disclaimer afdoende om onder de aandacht van Chinese spionnen te ontsnappen)-

Vanuit veiligheidsoverwegingen ga ik niet verder uitweiden over China of enig ander Aziatisch land.

Ik vond het belangrijk om m'n quote "achteraf kan je er altijd wel om lachen" te delen, met die vibe ben ik weer op bed gaan liggen.

En zo kwamen er allerlei voorbeelden in m'n hoofd van situaties waar ik achteraf wel om kon lachen. M'n visuals waren dood en verderf, maar steeds met regenboog kleurenfilter er overheen en steeds de gedachte "ja zo vind ik het wél leuk". Wat heb ik gelachen zeg!

Nadien nog een goed gesprek gehad met m'n vrouw over hoe veel ik toch van m'n kinderen hou. Dat is wel het mooiste wat ik in deze trip ervaren heb.

Zoals de ervaren tripper wel zal beseffen, heb ik nog zoveel meer ervaren, maar het gros van een trip is te warrig om fatsoenlijk uit te leggen.

Daarbij, gezien de tijd, ga ik maar eens proberen of ik nog wat kan slapen vandaag, ik wilde later vandaag nog wat klusjes doen, dus een paar uur slaap zou wel welkom zijn.

Lieve lezer,

Dankjewel

voor de interesse

En dat je anoniem bent

Dat Geeft Niet

 

Truste

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden